Litt mye Erfa Thyroid kanskje?!
Jeg bruker altså 4x 125 mg erfa om dagen. Taes om morgenen. Vet at det er lurt å dele opp dosen men det fungerer ikke for jeg glemmer dose nr 2. - har en travel hverdag.
Jeg har ikke symptomer på overdosering i det hele tatt, men legene er jo ikke fornøyd med resultatene. Det er en stund siden forrige måling. Jeg har igrunn gitt litt opp legen og prøvesvar. For det er når jeg føler meg dårlig at de er fornøyd. TSH var ikke målbar ved forrige måling. Ft4 var 25.
Når jeg har vært lite flink å ta erfa noen dager kommer hyposymtomene fort.
Er det en veldig stor dose jeg tar?
Sv: Litt mye Erfa Thyroid kanskje?!
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Pusen
Jeg bruker altså 4x 125 mg erfa om dagen. Taes om morgenen. Vet at det er lurt å dele opp dosen men det fungerer ikke for jeg glemmer dose nr 2. - har en travel hverdag.
Jeg har ikke symptomer på overdosering i det hele tatt, men legene er jo ikke fornøyd med resultatene. Det er en stund siden forrige måling. Jeg har igrunn gitt litt opp legen og prøvesvar. For det er når jeg føler meg dårlig at de er fornøyd. TSH var ikke målbar ved forrige måling. Ft4 var 25.
Når jeg har vært lite flink å ta erfa noen dager kommer hyposymtomene fort.
Er det en veldig stor dose jeg tar?
Gammel tråd, men viktig. Nyttig, relatert lesing: Min lege mener at jeg får for mye Thyroid og skal ned i dosen vink11
Jeg kan jo oppdatere litt. Det har nå gått noen år vel faktisk har det gått snart 8 år med denne dosen og jeg bruker fortsatt like mye. Legene mener fremdeles at jeg er for høyt dossert og jeg tørr faktisk ikke si hvor mye jeg tar. Jeg sier halvparten av det jeg faktisk tar.
Nå har jeg byttet lege noen ganger pga flytting osv.
Jeg fungerer greit på 4x 125 mg erfa eller 8 x 60 mg Thyroid fra Thailand.
Jeg merker godt på kroppen og ikke minst hodet at potensen i tablettene på slutten av boksen er mindre for da må jeg øke opp litt - ca 1 tbl mer om dagen.
Re: Litt mye Erfa Thyroid kanskje?!
Hei
Når jeg ser dette,tenker jeg på meg selv. Har bestandig ligget ned mot 0 på TSH,selv med Lewaxin. Fastlegen bekymret og sendte meg mange ganger til endokrinologi. Da jeg kom dit og jeg spurte om prøvene var før høye, sa han: Jeg ser ikke på verdiene jeg,hvis du har det bra er også verdiene dethjerte1 så nå etter mange runder har fastlegen forstått det,og lar meg styre det.
For min egen del så ligger gjerne TSH ned mot "ikke målbart" når jeg har det bra. Måler dog sjelden.
Riktig mat og nok søvn er også viktige byggesteiner for meg.
Det man ofte er redd for er jo osteoporose. Dersom det er det legen din er bekymret for så be om en beintetthetsscan nå sånn at dere har en baseline å sammenlikne med i framtiden. Det har jeg gjort. hjerte1 (Jeg ser heller ikke at det er lurt å utsette "livet i dag" for at jeg kanskje kan få problemer om x år...når jeg kanskje ikke lever engang da!)
Re: Litt mye Erfa Thyroid kanskje?!
Etter at jeg var hos endokrinologi i januar fikk jeg rekvisisjon i posten på beintetthetsmåling:?og der fikk jeg bekreftet at det var full score til meghjerte1Da har de ikke den unnskyldningen å komme med ihvertfall :lol: