Viser søkeresultater 11 til 18 av 18
Tråd: Spirulina
-
17-04-09, 14:53 #11
Sv: Spirulina
Spirulinaen så langt:
Magen fungerer nesten normalt, noe som er lettelse av dimensjoner
Hjernetåken er lettet litt
Har blitt litt lysere til sinns, har perioder der jeg opplever meg selv som blid og fornøyd. Det har til og med blitt kommentert
Husker litt bedre, men sliter veldig med å konsentrere meg
Har fått mer "lyst på livet" til forskjell fra å bure meg inne - noe jeg har følt stort behov for å gjøre. Alt dette på tross av at stoffskifte er så høyt at det er vanskelig å være i ro. Bare vandrer, og har vansker med å gjøre konstruktive ting - så det er langt frem til normalen.
Noe av grunnen til disse små fremskrittene kan jo ha noe med solskinnet å gjøre, men magen som skulle være i vilt opprør pga stoffskifftet er faktisk helt rolig. Det er helt fantastisk å tilbringe tid med andre uten å bruke all energi på å holde gassen inne....Dette kan være verdt å prøve for andre urolige mager, så får vi kanskje fler erfaringer. Holder meg fremdeles til anbefalt dagsdose som er to kapsler i døgnet, men skal visst være greit å øke til seks
-nettisenAlle disse dager som kom og gikk - ikke visste jeg at det var livet..
-
17-04-09, 14:57 #12
Så fint nettisen!
Det høres jo veldig bra ut. Må prøve å få tak i kapsler jeg..
Har bare pulveret og det klarte jeg å drikke 2 ganger - så var det stopp.
Kjempe gøy å høre at det fungerer!
Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
-
17-04-09, 16:51 #13
skal ikke kategorisk påstå at det er spirulinaen som virker på magen min, men det er jo påfallende. De siste tre årene ca har jeg slitt veldig med oppblåst mage og diare. Jeg trodde jeg hadde fått irritabel tarm, og hadde egntlig bare bestemt meg for å leve med det. Tanker for stoffskiftet hadde jeg ikke.
Så det at magen fungerer så godt etter bare en liten stund på spirulina, det er nesten så jeg ikke tror det selvVært fin et par uker - så jeg bare krysser fingrene for at det skal vare
-nettisenAlle disse dager som kom og gikk - ikke visste jeg at det var livet..
-
18-04-09, 18:13 #14
Spirulina er en blågrønn mikroalge som har vært brukt av naturbefolkningen i mange forskjellige kulturer som vitalstoff og som en viktig kilde til protein . Spirulina inneholder en balansert sammensetning av nesten alle viktige nærstoffer som mennesket har behov for. Dessuten inneholder den også provitamin A samt essensielle mineral- og sporstoffer. Spirulina betegnes som det ideelle kosttilskuddet ved blodfattighet, leverproblemer, magesår, tungmetallbelastninger, tretthet, søvnproblemer, og mye mye mer.
Har selv brukt spirulina for noen år siden, og ble veldig begeistret for den. Kanskje en ide å ta en ny kur for å øke velvære og livsgnisten igjen. Et super naturprodukt uten tvil.
-
01-05-09, 00:28 #15
Jeg MÅ bare mase litt mer om denne spirulinaen. Har fått mye mer energi, klarer en arbeidsuke uten særlige problemer nå. Blir jo sliten , men det er faktisk overkommelig. Det var jo dette som var målet mitt. I tillegg har huden min begynt å bli bedre i strukturen. Litt kviser ennå, men de forsvinner fortere, og de som jeg MÅ knipe på, gror fortere. En bivirkning jeg ikke vil klage på
Bruker tre kapsler om dagen. Ellers sover jeg godt om dagen. I dag våknet jeg uthvilt av meg selv for første gang på det jeg kan huske. Om det er Spirulinaen eller noe annet skal være usagt. Er stort sett blid og fornøyd, og har virkelyst. Kan ikke overdrive, men det er deilig å utrette små dagligdagse gjøremål uten å gå helt i kjelleren....Er et stykke igjen til jeg kan si at jeg er helt i form, sliter endel med "svake" muskler og blir fort sliten. Men ser jeg meg selv for to mnd. siden er forskjellen veldig tydelig. Noe kan jo være placebo, men det bedrede energinivået, bedre hud ( det synes) og en roligere mage, nekter jeg å tro er placebo, dette kan jeg se og føle. Det tok noen uker før jeg merket noe, men det var verdt det. Får forresten stadig kommentarer på at jeg er " lettere å ha med å gjøre" og om jeg er blitt frisk
. Dessuten er det veldig godt å være tilbake i jobb. Er ikke godt å være sykemeldt, mens folk tror det bare er å ta seg sammen....
Det er vel et tak på forbedringer og, men enn så lenge nyter jeg bare det å fungere....
- nettisenAlle disse dager som kom og gikk - ikke visste jeg at det var livet..
-
16-08-10, 08:46 #16
Hei
slenger meg på en gammel trå om spirulina. Jeg har spist en del av dette i år - sammen med chlorella. Dette har vært med tanke på forhøyede leverprøver. Meningen at det skal fungere som en detox og hjelpe leveren. Har også tatt mye antioksidanter som acai mm. Men spirulina inneholder visst jod, i dette innlegget advares det mot å bruke for mye spirulina om man har hypothyreose: http://herbsonline.wordpress.com/200...-of-the-incas/ Har brukt spirulina fra Now Foods, det står ikke oppgitt at den inneholder jod, så jeg har ikke tenkt på det før nå. Noen som vet om det er andre som fraråder spirulina ved hypothyreose?
Vel, for å svare på mitt eget spørsmål, så ser jeg ved noen nettsøk at flere advarer mot spirulina pga jod, feks. her: http://www.vegetarian-nutrition.info.../spirulina.php Jeg tror jeg kutter det ut heretter...Sist endret av Rufus; 16-08-10 kl 10:06 Begrunnelse: Tilføying! :-)
-
09-05-11, 21:03 #17
Dette er mye bedre og man slipper å slite med smakken. Jeg har også brukt pulver lenge, men nå er det kapsler. Jeg kjøpte dette veldig billig i forhold til andre butikker her http://www.besteffekt.no.
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
24-03-13, 08:42 #18
Spirulina er en ferskvannsalge og inneholder lite jod.
Jodinnholdet i spirulina er lavt og påvirker derfor ikke skjoldbruskkjertelen.
http://www.helsekostopplysningen.no/...dre-produkter/
Bokmerker