Viser søkeresultater 11 til 14 av 14
-
30-10-13, 10:32 #11
Sv: Q10 + Selen som hjælp mod træthed
Hej Knokkel, hvordan går det med at tage Q10? Hvilket produkt endte du med at tage?
Jeg hadde ingen merkbar effekt av å ta Q10 hverken når det gjaldt tannkjøtt eller tretthet dessverre. Derfor ble det med den ene boksen.
Det som virkelig har hjulpet meg er glutenfritt kosthold og multivitaminer og mineraler. I tillegg ekstra doser med D-vitamin og Selen. Tannkjøttbetennelsen har nå stagnert. Heldigvis!
Ikke det at jeg ikke har tro på Q10 altså, men hos meg skulle der litt mer til enn bare tilskudd av Q10Hypothyreose (hashimoto) siden 2002. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005, da var jeg så syk at jeg stadig mistet bevisstheten. Det var uhyre skremmende....
-
30-10-13, 11:11 #12
Tannkjøttbetennelse... den blir bedre når jeg dypper lugol's rett på. Jeg har et enkelt mellomrom som er "leit". Der bruker jeg en sånn tynn "piperener" som jeg dypper i lugol's hver gang blødningen blusser opp. Når det er rolig - ikke blør - bruker jeg piperenseren uten noe på. Det er mer skånsomt enn tanntråd. Er man bekymret for å få for mye jod er det å skylle og spytte med vann etterpå?
Jeg bruker Q10 - den forsterkede formen Ubiquinol. Vet ikke helt om det er den jeg skal "skylde på" eller om jeg skal gi æren til mer stoffskiftehormon alene, men jeg røyter iallfall midre. Tar den sammen med d-vitamin og omega3. For min del i tillegg til multivitamin, jern, sink, magnesium og selen + glutenfritt kosthold.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
30-10-13, 15:58 #13
"Problemet" med Q10 er, at lige som med mange andre (micro)nutrienter, viser den stort set ingen virkning før der er gået mellem ca. 3 måneder og ca. 2 år, fra man er begyndt at implementere Q10 i sin hverdag. Jo større oprindelige Q10-mangel, jo hurtigere effekt dvs. ved svær mangel skal der gå mindst 3 måneder, før "stoffet" begynder lappe på de mere synlige (mangel)skader. Ved middel eller mild Q10-mangel begynder Q10 for alvor at gavne 1-2 år efter start.
Medmindre man er evig ung og lever evigt- er Q10 et tilskud som gavner stort alle der ældes.
Det næste "problem" med Q10 er netop, at vi alle sammen begynder at mangle det fra og med teenageårene, og der er ingen undtagelser. Spørgsmål er kun "hvor meget" eller "hvor lidt" i forhold til vores alder, fordi kroppens evne til selv at producerer Q10 falder med alderen, uanset om vi har andre grunde (f.eks. hypothyreose eller behandling statiner osv. osv.) til at vores egen produktion af Q10 bliver evt. ekstra ordineret forringet eller ødelagt.
Det betyder, at når "stoffets" virkeområdet er cellulær dvs. foregår dybt inde i alle kroppens ilt-forbrugende celler - kan en forventning om en "mærkbar" eller "synlig" virkning vise sig at være ganske forfejlet, fordi selv om Q10 "arbejder" og (på)virker fra aller første dag man påbegynder Q10-tilskud, vil de forskellige Q10-relaterede genopretninger i vævene ikke medføre en pang-(straks)-effekt på overfladen af kroppen dvs. ingen synlige tegn på effekt som kan registreres af vores sanser.
Fordi effekten ikke er synlig betyder ikke at den ikke findes og her - hvis det er den synlige effekt som skal afgøre om man anvender Q10 eller afviser det - vil den forstærket opmærksomhed på og forventning om en virkning betyde, at man begynder at tvivle og afviser et tilskud, der under alle omstændigheder ville udsætte eller forhindre de mest almindelige helbredsskader som stigende alder altid bringer med sig, for os med hypothyreose endda hurtigere end hos andre.
Selv om effekten af Q10 ikke kan "mærkes" med vores bevidste sanser, vil man alligevel kunne lægge mærke til at den har været der, hvis man har brugt tilskud gennem nogle år og stopper med det. Hvis man vel at mærke er opmærksom, fordi der kan gå et rum tid før de første tegn på fravær at tilskuddet melder sig. Desværre er denne proces så langsom, at de fleste ikke bemærker den som relateret til ophør med tilskud af Q10, og derfor vænner sig til at de får flere skavanker, som alle sædvanligvis tilskriver alderen...
Her er en hjemmeside Coenzyme Q10 website oprettet af the Cardiac Surgical Research team at the Alfred Hospital i Victoria, Australia, ledet af professor dr. med Franklin Rosenfeldt. Og her er denne hjemmeside maskinoversat til norsk, dansk og svensk.
Her er Oregon State University USA, The Linus Pauling Institute Micronutrient Information Center - information om Q10, maskinoversat til norsk, dansk og svensk.
(Med Java on burde alle oversættelse-links virke just fine.)
Her er over 25 tusinde hits på Q10, på Scholar.Google, og ellers mange Q10-artikler som resultat af PDF-search.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
06-11-13, 20:08 #14
Ja, faktisk så falder ens naturlige produktion af Q10 allerede fra man er omkring 21 år gammel, og derefter går det kun en vej, nedaf. Jeg har selv taget Q10 i mange år efterhånden. Jeg prøvede på et tidspunkt at stoppe, da jeg ikke vidste, om det var Q10 der gavnede. Det viste sig, at det var Q10 der gjorde den helt store forskel. Jeg tager også selenoprecise, magnesium og marin ved siden af min kost.
Har I hørt om undersøgelsen fra Linköping Universitetssygehus? Der har de testet Q10 + selen på hjertepatienter, og det viste sig, at dødeligheden blev mindsket med 54%! Jeg læste om det på denne side http://www.expressen.se/halsa/hjarta...q10-och-selen/For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Bokmerker