Viser søkeresultater 11 til 17 av 17
Tråd: Kalsiumtilskudd, farlig?
-
24-11-11, 23:31 #11
Sv: Kalsiumtilskudd, farlig?
Jeg orker ikke skrive så mye idag - men kalsium er et av de tilskuddene jeg ikke tar - og heller ikke kommer til å ta:
Thomas2011 startet i 2009 en veldig informativ kalsium-tråd:
Kalsium - løgnen: Det er mineraler vi trenger mer av, ikke kalsium. - anbefaler hele tråden -
her er Elbeths innlegg i tråden:
Overflødig kalsium i kroppen fører til en kaskade av negative effekter
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
02-12-11, 22:51 #12
Vell - ikke så mange dagene etter dette så var jeg hos den nye fastlegen (den forrige sluttet, så jeg ble tildelt etterfølgeren).
Alle leger jeg har møtt det siste halvåret har villet ha meg til å slutte med min HC-selvmedisinering -
og etter ca et års bruk så håpet jeg (også) at tida var kommet for dette.
Så derfor har jeg dosert meg ned - men binyrene mine er ikke klare enda, mitt morgenkortisol ble i en nylig blodprøve målt til å ligge laaaavt.
Fastlegens reaksjon på dette: fortsette med neddoseringen og håpe at jeg ikke har påført meg selv binyrebarksvikt / Addisson.
Eller også at min 10 - 20 mg/daglig tilførsel hydrokortison (etter hennes Prednison-tankegang) skal sette meg i risiko for Cushing
Og da kommer "rosinen i pølsa" - hun påstår at min HC-bruk og pre-menopause helt sikkert har gitt meg benskjørhet
dette uten å ha foretatt kalsiummåling eller bentetthetsmåling.
Så sikker på dette var/er hun at hun tvert tok fram reseptblokka for å skrive ut Fosamax - noe jeg sa jeg ville ha utskrift av for å se hva det var -
og at jeg ikke kom til å ta en eneste tablett uten å ha lest om dette preparatet og uansett ikke før jeg har fått foretatt en bentetthetsmåling.
Så var det fram-og-tilbake med dette også - jeg trengte ikke en slik måling; for hun visste helt sikkert at disse tablettene måtte jeg ta
Jeg googlet Fosamax problems og fikk 3,580,000 treff - bl.a denne:
http://webcache.googleusercontent.co...oblems&ct=clnk
Det ligger en video øverst på siden - som er litt vanskelig å få startet - men jeg fant den på youtube også; og dette er ganske så sterke / grusomme greier:
og se gjerne denne også - . - det fusker litt for meg å få lagt videoen i innlegget http://youtu.be/LfR1d2E73BI
Sist endret av Kevlin; 02-12-11 kl 23:57
Kevlin
-
03-12-11, 01:04 #13
"Fosamax er et lægemiddel, der iflg. medicinalfirmaerne, vil standse tab af knoglemassen. Fosamax er det eneste ikke-hormonelle lægemiddel godkendt af FDA til behandling af osteoporose. Observation af kvinder i behandling med Fosamax, kløgtigt nok standses efter fire til seks år, dvs. omkring det tidspunkt, hvor raten af knoglebrud hos kvinder behandlet med Fosamax, begynder at stige. Så selvom Fosamax overfladisk vil synes at øge knogletæthed, i virkeligheden nedsætter det knoglestyrken og dermed fører til en større risiko for brud. Fosamax er en metabolisk gift, og rent faktisk dræber den osteoklasterne, dvs. celler, der er nødvendige for at opretholde den "levende" knoglemasse.
Derudover kan Fosamax forårsage alvorlige og varige skader på spiserøret og maven. Fosamax er også belastende for nyrerne, kan forårsage diarré, flatulens*), udslæt, hovedpine og muskelsmerter. Rotter, der får høje doser Fosamax udvikler kræft i skjoldbruskkirtlen og i binyrene. Fosamax fører også til mangler af calcium, magnesium og vitamin D - alle væsentlige i opretholdelse af knoglemassen." Kilde
*) Flatulens betyder forøget dannelse og afgang af tarmluft (flatus) gennem endetarmsåbningen• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
03-12-11, 08:34 #14
Skummelt. Jeg jobber i jelsevesnet og ser daglig eldre som tar fosamax. Jeg har i løpet av de fem årene jeg har jobbet her, ikke sett kreft i skjoldbruskkjertelen eller flere benbrudd enn normalt....
Så lurer jeg på, det kan da ikke skade å ta solarYs tilskudd av magn og kalk. Inneholder vel 500 mg kalk. Vi forbruker jo 900 mg om dagen, og jeg drikker ille mye melk....Lavt stoffskifte etter graviditet i 2009
-
23-09-12, 20:23 #15
Kevlin
-
24-09-12, 09:02 #16
Webcache.googleusercontent-links er ikke særlig levedygtige og dør efter en tid... Mon det ikke er dette link som "døde" i dit indlæg?
http://www.levinlaw.com/search/googl...11&sitesearch= eller linket til hovedsiden: http://www.levinlaw.com/practice-areas/fosamax-lawsuit ?
Når jeg søger "engelsktalende" http://www.google.com/search?hl=en&q=Fosamax+problems - får jeg 2.680.000 træf. Jeg bruger Firefox-browseren med flere søgnings-tilføjelser, så jeg er fri for kun at søge via google.dk (eller google.no) fordi der er indført en eller anden form for "loft" over antallet af træf på de "lokale" google'r.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
11-11-14, 08:10 #17
Jeg synes denne linken passer her. Det er fra Mercola sitt nyhetsbrev og omhandler fluorid i bruk mot beinskjørhet - blant annet gjennom medikamentet Fosamax. http://articles.mercola.com/sites/ar...fractures.aspx
Admin/Edit: smgj's link fungerer ikke længere, men samme artikel (med samme kilde) kan læses her ("Fluoride Intake Increasing Bone Fractures"/Fluoridealert.org)Sist endret av Admin; 17-01-20 kl 09:11 Begrunnelse: 'Dødt' link udskiftet med aktivt
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Bokmerker