Viser søkeresultater 11 til 17 av 17
Tråd: ADHD og lavt stoffskifte
-
18-10-07, 00:03 #11
Da vet vi litt mer, Nora ;)
Skulle laget en ny tråd om dette, får se om jeg husker det..."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
14-03-09, 00:09 #12
-
25-10-09, 16:33 #13
Sammenheng mellom ADHD og thyroideahormonresistens?
har noen her som meg lest om at noen forskere mener det kan være en sammenheng mellom nedarvet resistens for thyoidahormon, hypothyreose type 2 og ADHD???
Fint om noen har noe å poste om dette, jeg leste bare såvidt litt her om at det kan være en sammenheng og syntes det var meget interessant
-
29-11-09, 22:39 #14
Sv: Sammenheng mellom ADHD og thyroideahormonresistens?
Hyperactivity Linked To Thyroid Hormones
http://www.sciencedaily.com/releases...0312165726.htm
-
30-11-09, 14:40 #15
Sv: Sammenheng mellom ADHD og thyroideahormonresistens?
Intressant artikkel du linket til der mojavi.
Om den er korrekt, eller korrekt for noen i sekken ADHD, vil dagens behandling jo måtte revurderes.
Intressant og lærerik artikkel som tar litt tid.....
Den forklarer kun resistens og mekanismer og sier intet om ADHD -
http://www.tidsskriftet.no/?seks_id=1283204• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
03-09-16, 10:45 #16Uregistrerte Gjest
Sv: ADHD og lavt stoffskifte
jeg har ADHD og begynte på Ritalin, noe som funka. Også har jeg lavt stoffskifte, men ante aldri at det var en "farlig" sykdom før for ca et år siden. Trodde at det kun gikk på vekta og trodde ellers at jeg var hypokonder og lat, for jeg hadde jo alltid vondt en plass og var slapp+++. Begynte da å bli flinkere til å ta tablettene mine. Nå har jeg sluttet på Ritalin, for jeg trenger di virkelig ikke lengre. Og har begynt å lure på om alle symptomene på lavt stoffskifte faktisk bare har blitt forvekslet med symptomer på ADHD. For hvis jeg har hatt problemer med stoffskifte siden jeg var liten, så forklarer jo det deprisjonene og konsentrasjonsvanskene.
-
06-09-16, 11:14 #17
Sv: ADHD og lavt stoffskifte
Depresjon og konsentrasjonsvansker er dessverre også typisk for lavt stoffskifte - som du har funnet ut.
Stoffskifteproblemer manifesterer seg så himla forskjellig hos hver enkelt. Dette fordi det IKKE bare går på vekt, men på energiomsetningen i cellene.
Det siser seg selv at om kroppen går på "strupet energi" konstant så vil dette slå ut i svakeste ledd. Hva som er svakeste ledd vil variere fra person til person/genetikk til genetikk. Generelt kan man si at sånne halvoverflødige ting som hud, negler og hår ofte generelt blir skadelidende fort og hos mange... men det er jo bagateller mot de andre symptomene som altså ofte er svært forskjellige.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Bokmerker