Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
-
01-01-07, 10:19 #11Opprinnelig skrevet av cat
-
13-12-15, 03:59 #12Uregistrerte Gjest
Lavt stoffskifte og ADHD
Jeg har hatt lavt stoffskifte og Adhd hele livet.
Har fått forbud mot citros frukt. Kan spise umoden frukt og har mye behov mat med syre.
Har hatt prøblemer med tarmen. Jeg er i overgangsalder. Tåler snart ikke noen slags mat og blir ofte opplåst og treg mage. Tåler glutenfri, men reager for mat med stivelse og også egg. Tåler fisk sånn ren. Bruker plante olje. Vanlige havre gryn er år og dag siden. Reagerte veldig kraftig. Spiser ikke søtsaker og er ikke glad i vanlig salt og bruker helst selatin.
I den siste tiden har vekten økt kraftig og klarer ikke å gå ned noen kilo selv med sunn kosthold og litt trim. Har måttet tydd til helsekost for å få tarmene i gang og føler at maten ligger øverst i magen før maten siger veldig tregt ned i magen og føler jeg er fylt hele meg med vann som til halsen og har alltid hatt mye spytt.
Har lite svetting selv om sommeren og tåler ikke mye sol og kan bli lett solbrent selv med solkrem og har alltid hatt tørr hud. Ja vektøkningen ble verre etter overgang. Bare jeg spiser kan magen bli noe større og tar tid for at den går ned. Min mage er stort sett hard. Får en del vondt i magen.
Jeg fikk medisiner alt for sent. Selv om jeg prøvde å få hjelp før. Jeg bruker 100 mcg levaxin til dagen og 60 mg. ritalin. Mine prøver har alltid vært fine og får ikke noe sterkere. Noen ganger hadde det vært bedre at jeg nesten ikke spiste i det hele tatt.
Min vekt var bedre før overgangsalderen. Det er vel snart ingenting jeg kan spise. Må vel få meg klyster en gang i måneden, for jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen ganger plager min mage natte søvnen og må ty til trim midt på natten.Sist endret av Admin; 13-12-15 kl 11:53 Begrunnelse: Indlægget splittet op i kortere dele
-
13-12-15, 13:33 #13
Sv: Lavt stoffskifte og ADHD
Hei! Helsemagasinet VOF hadde en reportasje om ADHD og kosthold for et stund siden (kanskje et par år siden). Kanskje det hadde vært noe for deg?
Du er heldig som kan holde deg unna sukker. Men salt skal du ha litt av. F.eks. Himalayasalt? Du trenger salt til binyrene.
Det er ofte at prøvene er «såkalt helt fine», men det er ikke det samme som at du føler deg frisk. 100 mcg Levaxin passer til en person med kroppsvekt mellom 59 og 62 kg. Vi sier at man skal ha 1,6 eller 1,7 mcg Levaxin per kilo kroppsvekt.
Når du nevner klyster så må jeg anta at du har hard avføring og ikke er så ofte på do. Et veldig enkelt råd er å sjekke om du drikker nok vann. Det er ikke om å gjøre å drikke mest mulig, for da kan du drukne. Men følg med og se om du drikker for lite. Sunn fornuft er tingen
Lignende tråder
-
Alt vi ikke kan spise og lav-karbo .... hjelp!
Av mammantileir i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 18Siste melding: 05-12-11, 19:54 -
Hvilke symptomer vil forsvinne og hvilke må man leve med?
Av bambi i forumet Lavt stoffskifteSvar: 14Siste melding: 20-04-08, 14:01
Bokmerker