Viser søkeresultater 21 til 27 av 27
-
15-08-19, 10:21 #21
Sv: Fasting og kutting av sukker
Takk igjen for gode råd, Kevlin
Jeg har så vidt begynt å prøve meg, men har allerede gått på trynet Jeg ser at jeg må konsentrere meg om dette når sommer og utflukter er over. Det kan bli hardt nok det også.
Jeg synes du er veldig standhaftig til tross for at du snubler innimellom. Det er som smgj sier ganske normalt tror jeg. Det gjelder bare å reise seg igjen
-
19-08-19, 11:38 #22
Gjennom mesteparten av juni var det egg i diverse varianter som sto på menyen - særlig omelett med løk og skinke inni.
Tomater og/ eller noe grønt ved siden av.
Skrelte gulrøtter sto i et litermål med vann i kjøleskapet, helst økologiske fra coop (ikke så dyre, søte og gode).
Kiwi til kaffen (noe søtt lissom )
Coop har også veldig gode økologiske bananer og sitroner Anglamark
Det er fremdeles midten av kroppen som jeg er ekstremt misfornøyd med - der hvor det innvendige fettet fortsatt har tilholdssted.
Så det å forbrenne fettet på hofter og lår er jeg ikke SÅ hæppi for - men kroppen lagrer i den rekkefølgen den vil.
Og når jeg nå faster, så kvitter den seg med fett i motsatt rekkefølge av hva den har lagret
- så kanskje det hele startet på midten av meg - TTT (Ting Tar Tid).
Uansett så skal man ikke stresse det; for da øker kortisolet. Og da øker man midjemålet iallefall for sikkert!
Periodisk fasting har til nå vært lett for meg
Kutting av sukker har over tid vært litt verre
- jeg må ha begge disse på plass for å forbrenne fett. Så kuttingen av sukker er noe jeg må huske å ikke glemme!!
Kokosolje er også en god hjelper
Når jeg først inntar noe på morgenen (som er cirka kl 11 ) bruker jeg nå kokosolje for å bryte fasten.
Dvs bulletproof kaffe som første inntak - og siden det er fett nok, så blir jeg ikke så sulten på mat før det har gått noen timer
Anisa skrev om sånn kaffe for flere år tilbake - jeg har til nå bare brukt kokosolje (økologisk, kaldpresset) og vanlig meierismør.
Jeg pleier å bruke litt salt når jeg lager presskannekaffe - og er glad i salt til det meste. Himalayasalt.
Det er forskjellige meninger om man egentlig bryter fasten når man inntar sånn kaffe,
men jeg er uansett over 14 timer faste før jeg drikker den kaffen, så det er (for meg) bra nok.
Ser at det flere steder står at smøret skal være usaltet, men det står ikke hvorfor ..så jeg bruker det jeg har.
Smøret skal også (visstnok) være fra kyr som har spist gress, men igjen: jeg bruker det jeg har.
ps: kaffen er kjempegod, men stavmiker er unødvendig kraftig, så jeg må skaffe meg en sånn batteridrevet minimikser / melkeskummer:
https://www.ikea.com/no/no/p/produkt...vart-50301166/Sist endret av Kevlin; 19-08-19 kl 11:50
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
09-09-19, 19:07 #23
Det går litt opp og bittelitt ned - og litt opp igjen - vaker rundt 61 kilo gjennom august og inn i september
Har til nå mistet 12 cm rundt brystet og er nede i 95 cm rundt hoftene.
Midjemålet har holdt seg under de magiske 80 cm, men jeg har fortsatt 'to mager' dvs at jeg har en under navlen,
men også en utstikker over navlen
Har iallefall fått levert melkeskummeren fra ikea, så bulletproof kaffe er greiere å få til nå
Kevlin
-
23-09-19, 12:06 #24
Så har jeg kommet meg under 60 kilo - kondisen er blitt noe bedre og sårene mine er borte
For noen uker tilbake var jeg hos legen og fikk fjernet en føflekk på ryggen.
Tilfeldigvis hadde jeg litt utslett når jeg var hos henne -
så jeg fikk henne til å se på det, og også bilder som jeg tok i sommer av utslett som dukket opp, forsvant -
for så og poppe fram et annet sted på kroppen.
Hun skrev ut blå resept på canoderm 5% krem for å smøre på hele kroppen to ggr om dagen.
Og også Elocon 0,1% salve for å smøre på utslett - en gang per dag.
Og - voila!! Utslett forsvant ganske fort - og også sårene etterhvert
Jeg har skrevet ned vekt og mål sånn cirka hver fjortende dag nesten siden start - på en kiwi handlelisteblokk
I helga tenkte jeg at - nei, jeg legger det inn på et excel-ark. Excel har en mal som heter:
Aktivitetskurve for kvinner.
Den passet jo bare SÅ bra. Jeg har ikke målt håndledd og overarm,
så de verdiene lot jeg bare ligge som de var ført opp - dvs de samme verdier som gjentas.
Det som er artig er: det er lagt inn formler som beregner fettprosen, BMI pluss et par ting til.
Fettprosenten min har ikke forandret seg så veldig mye - og det er nok fordi jeg ikke har trent noe annet enn å gå turer i skog og li.
Kunne tenke meg å lære yoga og også løftet litt vekter ..
Uansett - periodisk fasting er kommet for å bli
Jeg har dager - og tilogmed helger hvor jeg spiser mat som 'normalen' - f.eks hvis jeg er invitert bort for en kveld, eller en helg.
Vekt- og cm-fremgangen blir da stående stille i mange dager - opptil to uker etterpå - men det er bare å komme seg tilbake til IF.Sist endret av Kevlin; 23-09-19 kl 12:15
Kevlin
-
01-11-19, 00:56 #25
De som har autoimmunt lavt stoffskifte - Hashimotos - som jeg har, må være yyyderst forsiktig med fasting.
Å ikke stresse binyrebarken er viktig.
Kan også være at sommeren var en ideell tid på året og gå igang såpass 'hardt' som jeg gjorde det.
Har nok hatt flaks med timingenKevlin
-
02-12-19, 13:09 #26
Takk for at du deler dine erfaringer, Kevlin
Selv har jeg ikke kommet i gang med fastingen. Samtidig som det er mye som skjer, så klarer jeg nok ikke å frembringe den bestemtheten jeg trenger for å komme i gang. Jeg vet at jeg har den, men har per nå ikke funnet den igjen
Det kan hende at det er lurt for meg å starte når temperaturen er litt høyere, da jeg er iskald på hender og føtter vinteren igjennom.
Jeg så du skrev om Bulletproof kaffe. Jeg tror jeg har sett at den kan kjøpes ferdig. Vet du noe om den? Om den er like bra som den du lager selv?
Uansett, det er imponerende det du får til
-
11-12-19, 15:23 #27
Hei på du og takk for fine ord
Kjenner ikke til ferdigkjøpt slik kaffe
Har forsåvidt ikke sett etter det heller
Mørketida er kanskje ikke den beste tida for kroppen for å prøve slike omlegginger?
Jeg holder meg stort sett til 14 timer fastetid nå -)
Siden jeg kjørte 16 timer, og mer, gjennom nesten hele sommeren og høsten, så er 14 timer faste et stykke med kake
Jeg har tilogmed bakt småkaker og kjøpt litt sjokolade - desember er jo anderledes da
Har iallefall bestemt meg for at jeg ikke skal se 60-tallet på vekta igjen!
Holder også øye med centimeterneKevlin
Lignende tråder
-
Er der noget sukker er godt for?
Av Anisa i forumet Helbred og kostholdSvar: 4Siste melding: 24-10-13, 19:09 -
Sukker, overvekt, hormoner osv
Av Vigdis i forumet Biblioteket / Diverse artiklerSvar: 1Siste melding: 03-04-13, 06:29 -
Sukker og fett = avhengighet
Av Vigdis i forumet Nyttige linkerSvar: 1Siste melding: 31-10-11, 18:12 -
Stevia vs sukker
Av Stina i forumet Helbred og kostholdSvar: 32Siste melding: 25-09-10, 09:33 -
Afhængig af sukker
Av Anisa i forumet Helbred og kostholdSvar: 0Siste melding: 12-01-10, 14:01
Bokmerker