Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    55
    Meldinger
    3,083

Exclamation Spørreundersøkelse i UK - retningslinjer for behandling (biased as hell!!)

Spørreundersøkelse i forbindelse med retningslinjer for behandling.
    På engelsk, men helt greit for folk fra andre land å svare på.
    Viktig å få imøtegått disse enspora forslagene til retningslinjer!!

Fikk denne bare for et par dager siden - svarfristen går ut den 30/6-19; så fort-fort

Vær forberedt på å bli provosert av framstillingen - spørsmålenes utforming

https://healthunlocked.com/api/redir...DwoZHNn05i846w

Selv så åpnet jeg 'ballet' med å klikke 'Strongly disagree' på spm 1 og skrev:
    "I am no comittee - I have lived this hell, I have suffered brain and body.
    To simply conclude that NDT gives "Small benefits" - by what measures?
    The measures of blood i would presume - that fits like a glove to monotherapy disasterous torture.

I have been on NDT for more than ten years - and I would NEVER take syntethic T4 ever again. "
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    44
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Spørreundersøkelse i UK - retningslinjer for behandling (biased as hell!!)

Besvart. :(
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    68
    Meldinger
    1,362

Standard Sv: Spørreundersøkelse i UK - retningslinjer for behandling (biased as hell!!)

Jeg har også besvart selv om jeg vel egentlig ikke skulle gjort det. Det var definitivt ikke positivt for min helse
    Men, jeg ble jo advart på forhånd

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    55
    Meldinger
    3,083

Lightbulb Sv: Spørreundersøkelse i UK - retningslinjer for behandling (biased as hell!!)

Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
    Jeg har også besvart selv om jeg vel egentlig ikke skulle gjort det. Det var definitivt ikke positivt for min helse
    Men, jeg ble jo advart på forhånd
    Takk for innsatsen

Nei - det er nettopp det, vi er en pasientgruppe som nok er blandt de letteste å overkjøre - vi orker knapt å si au

Å forstå lange kronglete spørsmål - som er så infamt formulert sliter på binyrebarken min kjenner jeg

Noe slikt kunne jeg ikke ha gått inn i på mitt verste (som jo varte noen år) Jeg tror ikke noen hypotyroide som er ubehandlede, eller dårlig behandlede kan orke slike formuleringer.
    Men sikkert flott for denne komiteen da vettu; de kan si at pasientene har hatt anledning til å ytre seg
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    68
    Meldinger
    1,362

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Takk for innsatsen

Nei - det er nettopp det, vi er en pasientgruppe som nok er blandt de letteste å overkjøre - vi orker knapt å si au

Å forstå lange kronglete spørsmål - som er så infamt formulert sliter på binyrebarken min kjenner jeg

Noe slikt kunne jeg ikke ha gått inn i på mitt verste (som jo varte noen år) Jeg tror ikke noen hypotyroide som er ubehandlede, eller dårlig behandlede kan orke slike formuleringer.
    Men sikkert flott for denne komiteen da vettu; de kan si at pasientene har hatt anledning til å ytre seg
    Du kan få sagt det, Kevlin
    Det er utrolig hva en komité er i stand til å få til, spør du meg
    Jeg synes det er stort at de i det hele tatt hadde kommet frem til at de med hypotyreose skulle tilbys behandling

Off topic: Hvilken type faste er det du bruker? Jeg har alltid hatt tro på faste, men synes det blir for slitsomt. Jeg så at det var flere måter å anvende IF på. Har du noen erfaring med hvilken som er best? Jeg skjønner at det kan oppleves forskjellig fra person til person, men alltid kjekt å høre andres erfaringer

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

Smile 8 innlegg flyttet til en ny tråd på fasting

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Mtp trening og slikt - jeg har selv kommet meg mer ut a sofaen den siste måneden (slow train coming).
    Ikke spist sjokolade, is eller kake siden 26 mai - dvs forsøker å få i meg minst mulig sukker, men det er jo tilogmed i kjøttpålegg
    - så litt blir det, men betraktelig mindre enn de siste årene (tilbudspris på godteri hos Europris på lørdager .. say no more).

Så har jeg samtidig gått inn i periodisk fasting (IF - Intermittent Fastingt på engelsk hvis du vil søke på tips)
    - den 6 juni tok jeg mot til meg - og brakk meg nok litt også - tok selfie i truse og BH
    Har du sett et eple med bein og armer, så vet du det viktigste av åssen bildet ble
    Tatt ny selfie hver uke - og har hele tiden vært fokusert på at min 'dobbelmuffin' skulle bli mindre, men så for noen dager siden så jeg plutselig at siluetten min ble mer og mer pære Ju-huuu en midje kommer til syne

Igår fikk jeg menstruasjon igjen - etter flere måneder uten. Og kilo, samt centimeter forsvinner uke for uke.
    Siden fasting får kroppen til å bruke tilgjenglig 'brensel', så følger også huden med; så jeg slipper løs hud av vektnedgangen.
    Så: Anbefales!

Tenker jeg vil opprette en egen tråd på fasting - men du altså; Gratulerer igjen
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
    Off topic: Hvilken type faste er det du bruker? Jeg har alltid hatt tro på faste, men synes det blir for slitsomt. Jeg så at det var flere måter å anvende IF på. Har du noen erfaring med hvilken som er best? Jeg skjønner at det kan oppleves forskjellig fra person til person, men alltid kjekt å høre andres erfaringer

Fordi dette her er et engelsksproget 'politisk' underforum, tillige med at emnet er så ikke mange kan gætte at her også var oplysninger om faste - blev denne tråd nu delt således, at alle fasting-indlæg er nu samlet i egen tråd Fasting og kutting av sukker (beliggende i forummet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Lignende tråder

1. Retningslinjer For Diagnose Og Behandling Af Hypothyreose
    Av Anisa i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 4
    Siste melding: 15-10-14, 00:44
  2. Spørreundersøkelse Norsk thyreoideaforbund
    Av Karatekid i forumet Stoffskifteforbundet (STOFO)
    Svar: 12
    Siste melding: 02-10-13, 18:15
  3. My Thyroid hell!!!
    Av Mod i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 0
    Siste melding: 18-06-09, 14:29
  4. spørreundersøkelse i Thyra
    Av nora i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 6
    Siste melding: 15-06-06, 13:54
  5. spørreundersøkelse i Thyra
    Av nora i forumet Emner startet av Nora
    Svar: 6
    Siste melding: 15-06-06, 13:54

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine