Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    CamiK Gjest

Standard Operert for kreft

Hei!
    Fant veien hit etter å lest litt på forskjellige sider, gla for å ha funnet denne siden!

Er nyoperert for papillær skjoldbruskkjertelkreft,går og venter på kontroll der jeg får høre videre forløp. Radioaktiv jodbehandling ble jeg forespeilet av spesialist på mitt lokale sykehus, men hun som opererte meg sier vi må vente på analyse av svulsten.
    Ble forvirret.. Noen andre her som har erfaringer med denne type kreft?
    Jeg ønsker jod behandlingen, føles så betryggende..og jeg har jo lest at i de fleste tilfeller er det celler igjen etter operasjon. Jeg vil jo ha bort disse??
    Svært takknemlig om noen har erfaringer

Memo Gjest

Standard Sv: Operert for kreft

hei,
    Er selv operert grunnet kreft i skjoldbruskkjertelen NOV 16. Dvs kreften ble oppdaget etter biopsi og fjerning av halve kjertelen. Nå venter jeg på ny operasjon for å fjerne den andre halvdelen...

Jeg hadde 1 kul, ca 1,7-2 cm, mikroinvasjoner gjennom fibrøs kapsel, men uten spredning til blodkar eller til en lymfeknute som tilfeldigvis (!) fulgte med. Ei heller spredning utenfor selve skjoldbrukskjertelen.

Venter på UL før neste operasjon og er super nervøs for at det skal være spredning og det ikke er oppdaget- googler alt for mye...

Jeg lurer veldig på hvordan det går med deg? Har alt løst seg?

CamiK Gjest

Standard Sv: Operert for kreft

Sitat Opprinnelig skrevet av Memo Vis post
    hei,
    Er selv operert grunnet kreft i skjoldbruskkjertelen NOV 16. Dvs kreften ble oppdaget etter biopsi og fjerning av halve kjertelen. Nå venter jeg på ny operasjon for å fjerne den andre halvdelen...

Jeg hadde 1 kul, ca 1,7-2 cm, mikroinvasjoner gjennom fibrøs kapsel, men uten spredning til blodkar eller til en lymfeknute som tilfeldigvis (!) fulgte med. Ei heller spredning utenfor selve skjoldbrukskjertelen.

Venter på UL før neste operasjon og er super nervøs for at det skal være spredning og det ikke er oppdaget- googler alt for mye...

Jeg lurer veldig på hvordan det går med deg? Har alt løst seg?
    Hei, og takk for svar!
    Kjenner igjen meg i det du skriver om å være nervøs og google akt for mye!
    Jeg ble operert i oktober og gikk gjennom radiojodbehandling nå i januar.
    Hadde kul på 4,5 cm og spredning til 3 lymfekjertler.
    Heldigvis fikk jeg telefon nå for 2 uker siden om at behandlingen var effektiv og at det kun var opptak av jod i halsen. Utrolig lettet!
    Nå er det bare å få stoffskiftet på rett kjøl, er utrolig energiløs for tida, ting tar tid!
    Nå er jeg inne her og leter etter erfaringer med hematom/serom, oppdaget at jeg har en ny kul på halsen imårest, men en sykepleier som jeg kjenner så på det og mente det kunne være ansamling av blod eller væske. Man blir jo så redd for at det kommer tilbake...
    Så nå må jeg tilbake å tømme denne kulen da, er visst vanlig med slikt etter operasjoner.

Hvordan går det med deg nå da? Ønsker deg lykke til med ny operasjon! Det går nok fint

Lignende tråder

1. Operert for kreft. Uten skjoldbruskkjertelel i 13 år.
    Av jeanett i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelen
    Svar: 7
    Siste melding: 10-01-14, 08:41
  2. Operert for kreft. Uten skjoldbruskkjertelel i 13 år.
    Av jeanett i forumet Presentasjoner
    Svar: 6
    Siste melding: 06-01-14, 14:52
  3. Operert for kreft
    Av Tuppelura i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelen
    Svar: 12
    Siste melding: 10-08-10, 19:56
  4. Operert for kreft i Skjoldbrukskjertelen
    Av Torill26 i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelen
    Svar: 2
    Siste melding: 07-02-08, 10:14
  5. Operert for kreft i skjoldkjertel. Nytt ubehag i halsen