Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    71
    Meldinger
    1,111

Standard Sv: Meretes tyreoidea-side

Denne informasjonen er utrolig bra og forståelig skrevet. Jeg fant Merethes tyreoidea-side i 2005 og brukte å lese og bla i den, men helt plutselig eksisterte ikke siden mer. Tusen takk for at dere i Sonjas har fått lagt den inne her og supertakk til Merethe som har funnet og brukt tid og krefter for å få skrevet all denne informasjonen.

TI TUSEN MILLIONER TAKK

Jeg skulle gjerne gitt hele innholdet i Meretes thyroidea-side til fastlegen. Leger er underernært på RIKTIG informasjon om sykdommer i thyroidea. De tyr altfor fort til legehåndboka som (mest sannsynlig) ikke sier de skavatt verken om hypothyreose eller stoffskifterelaterte sykdommer, slik det beskrives her.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    54
    Meldinger
    3,083

Thumbs up Sv: Meretes tyreoidea-side

Jeg var mye inne og leste hos Merete før jeg havnet her
    og når jeg nå svipper innom "memory lane" så legger jeg merke til at den
    font og farge hun har valgt og bruke er veldig behagelig for øyet.
    Så det er lettlest på alle måter. Fortsatt imponert over hennes arbeidsstykke
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    79
    Meldinger
    2,323

Exclamation Sv: Metabolic Scorecard

Sitat Opprinnelig skrevet av Meretes tyreoidea-side Vis post

Metabolic Scorecard

Dette skjemaet har jeg funnet på siden til dr. Rind i USA. Jeg har funnet det svært hjelpsomt når det gjelder å skille symptomer mellom hypothyreose og binyretretthet. Vi vet vel alle hvor vanskelig det kan være å få leger til å virkelig lytte og finne sammenheng i den symptom - massen man tross alt har på disse sykdommene. Last ned og skriv ut skjemaet (som du finner nederst i dette innlegget), kryss av der du finner dine symptomer og ta det med til legen.

Jeg har oversatt det til norsk, men hvis noen ønsker den amerikanske utgaven så befinner den seg på denne linken :
    http://www.drrind.com/therapies/meta...ymptoms-matrix
    ! Vær oppmerksom på at skjemaet i innlegg nr. 9 er ikke egnet for utskrift, men kan lastes ned som pdf-fil.
    Vedlagte filer Vedlagte filer
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Meretes tyreoidea-side er tilbake!
    Av Mod i forumet Om forumet generelt
    Svar: 0
    Siste melding: 19-05-13, 15:27
  2. Anne Ma - Ny tyreoidea utredning
    Av Anne Ma i forumet Blodprøver
    Svar: 11
    Siste melding: 25-01-07, 10:25

Søkeord for denne tråden

Bokmerker