Viser søkeresultater 11 til 18 av 18
-
22-05-13, 20:34 #11
Sv: Stemlandklinikken uten amalgam og uten fluor?
Enig med deg, Kevlin. Den dekkes nok ikke av HELFO.
Men det er positivt at de tilbyr denne måten å sanere amalgam på. Det tror jeg de er alene om i stor omkrets. Og det er nå jeg ønsker at jeg tar feil. Jeg skulle ønske noen kom på banen og fortalte om en tannlege i Norge som sanerer på samme måte, og som ikke vil se fluor på klinikken sin. Da skal jeg stå først i køen.
Ha en fin kveld, Kevlin
-
22-01-15, 15:54 #12
Længe siden sidst... Vil lige opdatere tråden med en "opdagelse" af en faglig forbindelse mellem tandlægen Rolf Stemland og dr. Dietrich Klinghardt MD PhD, hvilket lover godt for alle der ønsker fluor-fri tandpleje. Af en eller anden mystisk grund, nyder dr. Klighardt udstrakt respekt hos mange skolemedicinere, på trods af at han praktiserer helhedsmedicin, selv om han ellers er oprindeligt uddannet i skolemedicin. Mere om dr. Klinghardt kan læses på hans "umoderne" hjemmeside her: http://www.klinghardtacademy.com/Bio...dt-MD-PhD.html
På Forbundet Tenner og Helse's hjemmeside d. 18.12.2011 beskrives enkelt og forståeligt dr. Klinghardts arbejde og mål. Bl.a. kan man læse at "i Norge har han vært kjent av enkelte tidligere, blant annet av tannlege Rolf Stemland og hans kone Randi, som allerede tilbake i 1999 fulgte kurser med ham i Europa og USA. I forbindelse med at vi nå har startet en utdanning i samarbeid med Klinghardt Academy, håper vi at vi får bygget opp en kompetent gruppe Klinghardt-terapeuter, leger og tannleger. Vi anser denne metoden som det beste faglige grunnlag for miljømedisin i vår tid. Det er et stort og voksende behov for terapeuter som kan arbeide målrettet og effektivt med avgiftning og ulike neurologiske sykdommer og kroniske utmattelsestilstander."
På dr. Klinghardts hjemmeside findes op til flere henvisninger til fluors ødelæggende effekt på helbredet i almindelighed, og bl.a. om neurologiske skader fluor medvirker i, i særdeleshed. Jeg kan derfor end ikke forestille mig at tandlægen Rolf Stemland og hans klinik overhovedet kan finde på at anvende fluorholdige dentalmaterialer... Dog, det farlige fluor er det "skjulte", molekylært indbygget i glasionomer, cementer, og plastmaterialer, så spørg hellere en gang for meget. Better safe than sorry.Sist endret av Admin; 17-11-18 kl 02:19 Begrunnelse: Links
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
17-11-18, 04:16 #13
Det er nogle år siden nu, og selv om Stemlandklinikken i mellemtiden har fået en ny hjemmeside, fluor er nævnt kun en gang - lige som før - i forbindelse med tandblegning. Altså som en forklaring på de tilfælde, hvor tandblegningen ikke kan udføres optimalt, hvis patienten f.eks. bor et sted, hvor vandværksvand indeholder mere fluor end andre steder.
I mellemtiden (siden sidst) har jeg undersøgt markedet for dentale materialer og konstaterede, at selv om det fortsat er svært at finde dentale materialer uden 'indbygget' udsivning af fluor, er der dog etableret mange flere 'fluor-frie' klinikker ude i verden, hvor tandlægebranchen betragter sig selv mere som udbydere af services, som patienterne køber, og derfor har patienterne 'ret' til at tilvælge eller fravælge bestemte løsninger, som f.eks. ønsker om en fluor-fri behandling. Derfor er der også opstået endnu ganske lille, dog i sammenligning med før, større marked for fluorfrie 'restorative' dentale materialer.
Hos os, derimod, og i de lande hvor et skattebetalt offentligt sundhedsvæsen eksisterer, hvilket tandlægebranchen er tættere knyttet til og tegner aftaler med det offentlige om diverse tilskud... HAR VI IKKE RETTEN TIL AT TIL- ELLER FRAVÆLGE EN BEHANDLING! Tandlægerne alene bestemmer, hvad vi skal have i mundene, og det eneste vi har ret til er at BETALE.
Når jeg tænker på Stemlandklinikken, og dens gode rygte, ikke mindst dette forum bidrager til... ville jeg ønske, at ejeren udviste konduite og respekt for patienterne, ved at anbringe informationer om dentale materialer, klinikken anvender - på hjemmesiden, hvor alle kunne læse dem. Det er nemlig noget, som kendetegner mange tandlægeklinikker i det store udland (i lande UDEN offentligt sundhedsvæsen), hvor det er ikke til at tage fejl af - om den pågældende klinik skider på, eller respekterer sine patienter.
Jeg har et rigtigt godt eksempel, på ingen måde enestående, selv om der endnu ikke er så mange af dem - Lundstrom Family Restorative Dentistry i Fargo, North Dakota, USA.
Se, hvad er det første, man kan læse når man klikker på Dental Materials under 'Amalgam removal':
Lundstrom Family Dentistry Materials - BPA & Fluoride Free Dental Aids in Fargo, ND
Ikke nok med det, men scroller man ned ad siden, når man først ned til 'Statements from Manufacturers regarding BPA', hvor man selv kan klikke på hver leverandør og får en PDF med leverandørens erklæring om fraværet af BPA i produkterne, leveret til klinikken.
Scroller man videre ned, når man ned til 'Statements from Manufacturers regarding Fluoride', ligeledes forsynet med leverandørernes oplysninger om indholdet af fluor i de produkter, klinikken anvender. Specielt glad blev jeg, der jeg læste, hvad Voco (en megastor tysk producent af dentale materialer) skrev om produktlinien 'Amira Fusion': "Fluorides aren't used in Admira Fusion. Neither as a single ingredient nor "hidden" in the glass filler particle." Dr. Matthias Mehring, Knowledge Communication Manager.
I sammenligning med for 2-3 år siden, da jeg næsten ikke kunne finde dentale materialer uden fluor, er det i dag noget lettere. Selv om det fortsat ikke er så nemt, findes dog fluorfrie kvalitetsmaterialer - hvis tandlæger efterspørger dem. Det er således tandlæger, der først og fremmest er ansvarlige for, at sortimentet af fluorfrie dentale materialer ikke er større, end tilfældet er.
Mon det igen tager 150 år, lige som det skete med kviksølvamalgam, at tandlægebranchen ser lyset og erkender, at den nok en gang forgifter hele befolkninger, nu med fluor? Mon vi, til den tid endnu har hjerner nok tilbage i hoveder, til kunne drage nytte af det? Taget i betragtning, at fluor i tandplejen og behandlingerne er ENORMT meget mere udbredt, end kviksølvamalgam nogensinde var... tillader jeg mig at tvivle.
Medmindre indtaget af jod stiger til i omegnen af 1000 mcg/dag, idet jod er det eneste som kan blokere for fluors skadelige virkning på levende organismer. Tør man håbe det? I don't know.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
17-11-18, 10:07 #14
Hei Anisa
Takk for nok et informativt innlegg Ikke vet jeg hvordan du klarer å finne frem til en webside tilhørende en tannlege i en av USAs stater som har den informasjonen som du ser etter, men meg om det De tar i alle fall dette problemet på alvor. Noe ikke vi med vårt system er vant til.
Det får bli vår oppgave å huske på å etterspørre denne informasjonen på siden til Stemlandklinikken. Så får vi se hvem av oss som husker det. Det er vel du, Kevlin, som skal dit først? Jeg satser på det.
-
17-11-18, 19:33 #15
På fakturaen står det oppført to forskjellige produkter: http://www.voco.com/en/product/Admir...ion-x-base.pdf
- jeg finner ikke sammensetningen nå, men i bruksanvisningen står det noe som er fluor-vennlig
Polering:
.. Til slutt bør hele tannen fluorideres
https://www.dental-directory.co.uk/product/FBE098
- ser ut som er et midlertidig hjelpemiddel bareKevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
17-11-18, 23:45 #16
Selvtak Jeg er bare heldig, ikke så nemt at fare vildt langs Internettets uransagelige veje.
Det eneste sted i 'brugsanvisningen' ordet 'fluor' forekommer, er nemlig kun der, hvor fluor-lakering af tanden anbefales efter at den egentlige behandling er afsluttet. Det er nok blot en 'fluor-politisk' bemærkning, som bliver koblet på alle fluorfrie dentale fyldningsmaterialer.
Det er MEGET godt af Stemlandsklinikken, at tilbyde netop Admira Fusion. "Fluorides aren't used in Admira Fusion. Neither as a single ingredient nor "hidden" in the glass filler particle" oplyste VOCO (producenten) på hjemmesiden til Lundstrom Family Restorative Dentistry, jeg skrev om i mit forrige indlæg.
Desuden har jeg allerede længe læst mig op i netop Admira Fusion på Nettet, uden at finde en 'smoking fluoride-gun' i nogen af omtaler af dette fyldningsmateriale.
På hjemmesiden til det svenske Tandvårdsskadeförbundet er der en rosende kort artikel om Admira Fusion. Den anbefales også til dem, der ikke har råd til dyre tandkroner, fordi med den man kan opbygge holdbare fyldninger, selv når der ikke er så meget tand tilbage:
"För den som inte har råd med keramiska kronor kan så kallade ormocerer vara ett bra materialval även om det är relativt lite tandsubstans kvar. Ormocerer består av fillerpartiklar av keramer sammanbundna av komposit eller plast. De är hårdare än kompositerna och krymper mindre och passar därför för större lagningar i kindtänderna. I en artikel i Dental Tribune redovisas ett lyckat fall i kindtänder med mycket lite tandsubstans kvar.
Tandläkaren redovisar ett fall med en äldre dam som fått kindtänderna lagade med ormoceren Admira Fusion. Tandläkaren är mycket nöjd med resultatet och vill med sin fallrapport uppmuntra andra tandläkare att göra detsamma. Hon använde materialet Admira Fusion.
Admira Fusion är ett material som många tandvårdsskadade tål och har minimal krympning. Ormocerfyllningar kostar lika mycket som kompositer, men betydligt mindre än en krona." (Kilde)
• Tak for at du læste mit indlæg.
-
18-11-18, 00:04 #17
Stemlandklinikken og bruk av komposittmateriale uten fluor
Wow - du fant det 1000 takk Anisa
För känsliga individer - ja, jeg hører innunder den kategorien
Så skal jeg nok gi kred til Eila og klinikken når jeg er der til ukaKevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
18-11-18, 18:22 #18
Lignende tråder
-
Hurra for Lundhags- turbukse uten fluor
Av Rosin i forumet Lavt stoffskifte og fluorSvar: 1Siste melding: 11-01-11, 12:47 -
jod uten salt i potetgull?
Av DALIA i forumet Helbred og kostholdSvar: 7Siste melding: 27-04-08, 16:56 -
UTEN DUSJ
Av cathrin i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 0Siste melding: 23-03-07, 23:37 -
brun uten sol
Av Feiga i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 27-05-05, 20:01
Bokmerker