Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
-
01-11-11, 19:16 #1
Jeg kan varmt anbefale jerntilskuddet Aminojern
Aminojern. Og jeg har prøvd MANGE ulike typer som jeg selvfølgelig ikke husker i farten ;) -fra norske apotek og fra Iherb. Med denne typen kan jeg ta TREDOBBEL dose av uten at jeg merker noe ubehag i magen, den blir ikke påvirket i det hele tatt! Av andre jernpreparater har jeg fått veldig hard eller løs mage, og skikkelige magesmerter, hodepine. Jeg opplever ingen bivirkninger av denne, og det virker som mange opplever det samme når jeg søker på nettet. De trengs visst ikke taes med C-vitamin heller, men det gjør jeg uansett.
Fra nettsiden http://www.vitalkost.no/aminojern/virkning.html
"AminoJern inneholder en spesiell jernforbindelse, Ferrochel. Den inneholder et jernmolekyl omgitt av to aminosyrer, en på hver side.
De danner det vi kaller for et dipeptid. Når du spiser AminoJern vil kroppen gjenkjenne dipeptidet. Dette blir sugd lett opp gjennom tarmveggen og jernet får være med som "gratispassasjer." Vel innenfor skiller aminosyrene lag og dermed ligger jernet klart til bruk. På den måten får man en bedre utnyttelse av jernet og slipper problemer med magen."
..Jeg kjøpte de på helsekosten, men de har de gjerne på noen apotek i tillegg. Jeg skal måle jern i morgen og kan oppdatere hvor mye effekt de har hatt. Tidligere når jeg har tatt større doser mindre magevennlig jern, har nivået gjerne stått stille, eller gått litt ned. Jeg er veldig fornøyd med å slippe vondt i magen lenger!
... Kanskje jeg ikke bør anbefale denne før jeg ser at den også får jernnivået OPP?Heeh.. Jeg oppdaterer når jeg vet ;)
-
01-11-11, 19:27 #2
Sv: Jeg kan varmt anbefale jerntilskuddet..
Jeg fikk feilmelding på linken du har lagt inn ..
Sist endret av Kevlin; 01-11-11 kl 19:51 Begrunnelse: ..noe senere; så funket linken ;0)
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
01-11-11, 19:31 #3
Sv: Jeg kan varmt anbefale jerntilskuddet..
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
02-11-11, 11:10 #4
Sv: Jeg kan varmt anbefale jerntilskuddet Aminojern
Så vidt jeg kan se, er det samme type her http://www.bigvits.co.uk/product.asp?pid=324&bid=5
-
02-11-11, 11:44 #5
Jeg har taget amino-jern siden januar, og mit ferritinniveau stiger langsomt. Er gået fra omkring 7 til ca. 45 ved sidste måling, så vidt jeg husker. Så det virker, men meget langsomt for mit vedkommende.
Hvor stor en dosis tager du Rosin?
-
04-11-11, 19:12 #6
NS, ser ut som samme typen ja, og billigere
Sharon, jeg tar 3 daglig. En er vel "vedlikeholdsdose". Hvor mange tar du? Godt det går riktig vei, om enn sakteJeg er bare så fornøyd med at magen ikke reagerer i det hele tatt, en ny verden
-
04-11-11, 21:07 #7
Jeg tager 2 dagligt. Min læge har sagt, at jeg kan tage 4, men jeg har ikke helt turde, da min mave nemt 'går i stå', men måske skulle jeg prøve, når du har så gode erfaringer med det.
Har forresten lige tjekket mine seneste blodprøver, og mit Ferritin er kommet helt op på 67! - så det virker. Tror aldrig før, jeg har været så højt i Ferritin
-
04-11-11, 21:46 #8
Så bra du har kommet så høyt!! Og takk for oppdateringen
Der oppe har aldri jeg heller vært, men håper å komme dit, det sies jo at vi bør ligge på rundt 100 (?) med stoffskiftebehandling.
Første dagen var jeg litt rar i magen, men har ikke merket NOE siden da. Kan ha vært helt tilfeldig den første dagen. Og jeg gruer meg alltid for å ta nye typer jern, siden de fleste gir meg skikkelig mageknip. Av typen sprinte til nærmeste toalett
-
04-11-11, 22:56 #9
Ja, jeg mener også, at det er omkring 100, vi skal op på - og jeg troede slet ikke, det kunne lade sig gøre for mig - så Amino Jern har fungeret godt, selvom det har taget lang tid. Min mave fungerer generelt rigtig dårligt, så jeg har svært ved at vurdere, om det også kan være pga. jernet, men jeg tror det ikke.
Det lyder da godt, at du indtil videre har kunne tåle det! Held og lykke med det
-
03-12-11, 20:47 #10
Tak for det her Rosin og I andre!
Jeg kan se, at en tablet er på hele 25 mg, og det er rigtigt godt at vide, at der er en læge der har sagt, at man kan tage 4 ved behov.
Jeg blev først lidt håbløs Sharon, da jeg så, at der var gået det meste af et år, før dit ferrintin var oppe på 47, men da jeg så så, at det var kommet op på 67 med 2 stk., blev jeg helt glad, så nu har jeg bestilt nogen
Lignende tråder
-
Varmt! Varmintoleranse av lavt stoffskifte?
Av cathrin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 20-07-09, 08:48 -
Anbefale en bog, som endnu ikke er skrevet
Av Anisa i forumet BiblioteketSvar: 1Siste melding: 11-02-09, 15:09 -
Gode bøker å anbefale?
Av trude.lutt i forumet BiblioteketSvar: 2Siste melding: 23-06-08, 18:37 -
Kan noen anbefale en Endokrinolog?
Av atv i forumet EndokrinologerSvar: 19Siste melding: 25-01-08, 20:32
Bokmerker