Viser søkeresultater 11 til 16 av 16
-
04-02-12, 00:12 #11
Sv: Fra frisk til syk! Kroppen og skjoldkjertelhormoner
Kjenner meg veldig igjen. Sist jeg var i 'normal' sonen var jeg vel rundt en 7-8 år gammel, 14-15 år siden nå. Siden da har jeg i grunn blitt rundere og rundere, selv når jeg har gått på fotball, turn, friskis & svettis, gym på skolen og turer. Jeg har i grunn aldri vært spesielt glad i og trene, men kunne godt gå turer langs veien bare jeg hadde ett mål for øye. Nå er jeg i sone 2 og begynner vel å bevege meg inn i sone 3.
Nå som 22-åring (eller hvertfall veldig snart) er jeg redd trening er fullstendig utelukket. Jeg tilbringer 90-95% av tiden min hjemme fordi jeg ikke liker å være ute med mindre jeg må. Jeg skulle veldig gjerne ønske å kunne trene like mye som mine foreldre og min søster gjør, men det interesserer meg rett og slett ikke. Det verste er at jeg blir veldig ofte anklaget for å være lat hjemme fordi jeg ikke trener, foreldrene mine forstår liksom ikke helt dette med at jeg er syk både fysisk og psykisk.
Jeg prøver å spise så sunt jeg kan, men det blir lite variert til tider og jeg kan ikke akkurat be foreldrene mine lage egen mat til meg bare fordi jeg bør holde meg unna visse matvarer. Det blir chips og sjokolade dessverre til tider. Jeg greier meg gjerne uten det noen uker, men så får jeg så fryktelig lyst på det og da er det fort at jeg trøkker i meg en stor sjokolade plate og noe chips. Denne uken bestemte jeg meg for å prøve et så kalt lavkarbo brød du får kjøpt i butikken, siden jeg ikke er så glad i 'vanlig' brød, og jeg må si jeg ble positivt overrasket. Det var saftig og hadde mye korn i seg, noe jeg liker. Det er bare litt synd at det er mye dyrere enn de andre brødene så foreldrene mine kommer ikke til å kjøpe det og jeg har ikke råd. Ellers går det mye i vanilje yoghurt med korn og tørket frukt blanding (jeg plukker ut de forferdelige rosinene jeg ikke liker). Nå skal jo sant sies at jeg ikke har det sundest forholdet til mat, jeg har et anstrengt forhold der jeg enten spiser for mye eller for lite, i noen perioder der jeg var veldig langt nede psykisk gikk det så langt at det ikke ble noe mat på noen dager.
Jeg håper på og få energi til å begynne og bevege meg litt mer, gjerne begynne med yoga eller pilates igjen. Det jeg synest er verst er at jeg har sagt til fastlegen min at jeg vil ned i vekt og at jeg trenger hjelp, men det har jo ikke skjedd. De tok bare notater av vekten min og så har det ikke skjedd noe mer! Nei, nå skal jeg slutte og fortelle mer, var ikke meningen at innlegget skulle bli så langt
-
05-03-12, 23:21 #12
Sist endret av Mod; 07-07-14 kl 17:50 Begrunnelse: Billedlenker korrigert
-
23-04-12, 01:20 #13
Jeg er dessverre som det siste bildet helt nederst. Da jeg var 21 år var jeg tynnere enn på normalbildet der siden den gang har det bare ballet seg på. Jeg prøver og prøver så godt jeg kan å gå ned men jeg får det liksom ikke til. Jeg har perioder der jeg spiser mye godis så har jeg perioder der jeg ikke spiser noe godis, mat derimot er ganske sunn men jeg spiser vel egentlig altfor lite mat. Jeg kan gå i maaaaaange timer før jeg blir sulten og derfor glemmer jeg som oftest å spise, har jeg ikke noe mat jeg syntes er godt så lar jeg være å spise, itillegg liker jeg ikke å lage mat og kosten blir fantasiløs og ensidig.
Trening eller mosjon....... å som jeg skulle ønske jeg kunne trene slik vanlige folk gjør, som å bli med damene på kick boksing osv men det at jeg er så stor stopper meg, jeg er så kroppsbevisst at jeg ikke orker tanken på å trene foran andre. Jeg har i perioder trent her hjemme men det varer sjelden mer en 6-8 uker da klarer jeg rett og slett ikke mer for da har jeg slitt meg ut, jeg har en tendens til å presse meg selv altfor mye fordi jeg syntes det er moro å trene så jeg klarer liksom ikke å stoppe.
Nå fortiden så bare eksisterer jeg, føler jeg, for med en gang jeg gjør noe så blir jeg helt utslitt og jeg får feber og verking i kroppen. Jeg har gått til legen så nå får jeg se om vi klarer å finne på noe slik at jeg kan bli bedre. Jeg er så lei, så lei, så lei at jeg bare har lyst til å gi opp, stenge meg inne og ikke gjøre noe men selvfølgelig det kan jeg jo ikke og vil jeg ikke gjøre. Jeg skal som alltid prøve å reise meg og håpe at denne gangen, da får jeg det tilSist endret av Mod; 07-07-14 kl 17:21 Begrunnelse: billedlenke korrigert
I'm sick and tired of always beeing sick and tired Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008
-
07-07-14, 18:20 #14
Dr. Berg's Body Type Seminar
Dr. Berg talks about body types and metabolism. If you are struggling with stubborn weight
problems and have tried everything and done everything - this video is for you.
• http://www.drberg.com/body-type-quiz...mpaign=youtube
• http://www.youtube.com/watch?v=_m-R4RqRQqMTil alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
08-07-14, 01:52 #15
Det må være "Bølgen" - satt på youtube og så igjennom diverse Body Types i helga
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
09-10-16, 01:00 #16Uregistrerte Gjest
Lignende tråder
-
vann i kroppen....
Av Hsn i forumet Lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 05-09-10, 02:23 -
Vand i kroppen
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 28-10-08, 00:21 -
Vand i kroppen
Av gitteh i forumet PresentasjonerSvar: 0Siste melding: 05-01-08, 18:23 -
Hårvekst på kroppen
Av jessica i forumet Lavt stoffskifte, hår og neglerSvar: 3Siste melding: 21-08-07, 14:19 -
Smerter i kroppen
Av MetteS i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 22Siste melding: 13-10-06, 01:12
Bokmerker