Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    39
    Meldinger
    253

Standard Råmelk/ Colostrum

..lurer på om jeg skal teste råmelk/ Colostrum. Noen med erfaringer?

Til saken.. Råmelk skal visstnok styrke eller modulere immunforsvaret og hjelpe mot "lekk tarm". En studie fra 2011 viste at idrettsutøvere som tok Colostrum reduserte lekkasjen fra tarmen med 80%: http://www.sciencedaily.com/releases...0224091607.htm

Råmelk er også en kilde til HGG- Human Growth Hormone, og om en sliter med lave hormonnivåer kan vel kanskje denne også ligge lavere enn normalt? Råmelken skal også hjelpe å bekjempe Candida.

Ville skrevet mer her, men slet litt med å finne stoff som ikke kommer fra produsenters hjemmesider. Men jeg har lest masse reviews på Iherb- de er stort sett VELDIG positive

Hmm..

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    39
    Meldinger
    253

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    39
    Meldinger
    253

Standard Sv: Råmelk/ Colostrum

Nå har jeg tatt Colostrum av denne typen ett par uker: http://www.iherb.com/Symbiotics-Colo...-6-g/5457?at=0

Har merket mer energi, jeg har endatil vasket HELE huset, ryddet skuffer og skap (har ferie altså ;)). Det kan jo også være DHEA som "kicker inn" (er på 2.måneden). Men så er jeg er jo alltid syk, og har faktisk vært bedre i halsen!!!

Så foreløbig- thumbs up Obs, jeg slet med å få sove de første dagene, så det kan være lurt å bare ta Colostrum på formiddagen. Leste en annen "review" som også merket dette. Jeg har tatt 2-4 ganger anbefalt dose, siden jeg er småsyk.

Kan være tilfeldig, men jeg fortsetter å prøve og avlegge rapport ;)

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet, Norge
    Alder
    57
    Meldinger
    262

Cool Sv: Råmelk/ Colostrum

Hei, min akupunktør anbefaler Colostrum til sine pasienter, og han mener at det er veldig mange som får en umiddelbar positiv effekt og føler at de får mer energi. Jeg har benyttet det en periode. I begynnelsen følte jeg at noe av trøttheten forsvant, men det er ikke så lett å vurdere slikt. Det er sikkert verdt og prøve ut.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    73
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av Rosin Vis post
    Har merket mer energi, jeg har endatil vasket HELE huset, ryddet skuffer og skap (har ferie altså ;)). Det kan jo også være DHEA som "kicker inn" (er på 2.måneden). Men så er jeg er jo alltid syk, og har faktisk vært bedre i halsen!!!

Jeg tror, at her det er fortrinsvis colostrum's "vækstfaktorer" der har denne effekt (kan direkte sammenlignes med Væksthormonets - Human Growth Hormone - virkning):

IGF- 1+2 (Insulin-lignende vækstfaktor- 1)
    TGF-P (Transformerende vækstfaktor-p)
    EGF (Epithel-vækstfaktor)
    VEGF (Vaso-endothelial vækstfaktor)
    FGF (Fibroblast-vækstfaktor)
    GnRH (Gonatropin-udløsende vækstfaktor)
    TNF (Tumornekrose-faktor)

Disse vækstfaktorer er næsten identiske med menneskekroppens vækstfaktorer. De stimulerer normal cellevækst, fremmer heling/reparation af gamle eller beskadigede muskel-, hud- (kollagendannende), knogle-, brusk- og nerveceller og stimulerer kroppen til at forbrænde fedt i stedet for muskler. De reparerer DNA og RNA, holder blodsukkerniveauet stabilt og er meget effektive ved helingen af brandsår, kvæstelser - og virker foryngende på huden! (Kilde)

Det er slet ikke så overraskende, at colostrum's vækstfaktorer kan have så "voldsom" virkning på den voksne menneskekrop, når man først er klar over, at allerede i 40-års alderen er mængden af "egenproduceret" Væksthormon reduceret 3,5 gange i forhold til 10-års alderen. I 60-, 70-, 80- og 90-års alderen skal vi klare os med kun 10% af det Væksthormon, vi dannede som børn. Intet under at colostrum virker regenerende på "livet".

Colostrum Key Ingredients
    Institute of Colostrum Research
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    39
    Meldinger
    253

Spennende info, Anisa.
    Jeg har jo hatt kreft som barn, og cellegift vil ifølge leger jeg har hatt kontakt med på Rikshospitalet føre til at mange kommer 10 år tidligere i overgangsalderen. Kjønnshormoner vil altså ligge for lavt i forhold til alder (?), da kan en vel tenke seg at det samme vil gjelde veksthormon, og at det bidrar til at jeg merker bedring av Colostrum?
    Fikk målt P-veksthormon for 2 år siden, da jeg var 23. Lå da på 4,5 med referanse under 15. Kanskje dette er noe lavt? Sto ikke nedre ref.grense, men 23 år er jo ungt.

Hmm... har også lest et sted på nettet (husker ikke hvor) at Colostrum ble anbefalt som kilde til veksthormon, for andre "kilder" var fryktelig dyre (injeksjoner?)

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    39
    Meldinger
    253

Oppdatering:

Jeg er fremdeles ikke blitt forkjølet!! Og det er etter over ett år med konstant sår hals og snørrete nese.... Dagene jeg glemmer Colostrum om morgenen, blir jeg sår i halsen på kvelden. Dette har gjentatt seg tre-fire ganger. Så tar jeg råmelk, og halsen blir bra igjen ila. natten.

Anbefales!

En annen ting er jo at dette kanskje gjør at jeg presser meg mer en jeg bør? Ellers tar jeg sykdom som et signal på å roe ned. Men det er ganske deilig å slippe å være forkjølet, ALLTID..

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn