Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    55
    Meldinger
    3,083

Question Candida - hvor lang tid tar det å bli kvitt snyltesoppen?

Sitat Opprinnelig skrevet av Honeyhob Vis post
    Jeg fik konstateret lidt for lavt stofskifte for 1,5 år siden, og startede et stykke tid efter på amour/erfa. Det hjalp, men alligevel ikke helt..

Jeg fandt så ud af at jeg havde candida, og har nu bekæmpet candida i 5 måneder- HARDCORE! og har fået det meget bedre

Jeg har de sidste par måneder tabt mig meget og haft løs afføring hver dag(Blodprøver viser ikke overdosering) Jeg prøvede 1 dag uden medicin og så var min afføring normal og fast. Kan det virkelig passe at jeg ikke har brug for medicin mere, nu hvor candida er ved at forsvinde???? Ved jo at candida blandt andet er skyld i dårligt fungerende skjoldbruskirtel.
    Jeg har selv tatt candida-kapsler fra now foods 2x2 om dagen; og nå er boksen tom.
    Hvor lenge har andre holdt på for å bli kvitt denne hersens soppen
    Fem måneder høres jo lenge ut, da

Jeg har sjekket dette med vann som har stått natta over og så spytter jeg i glasset og fremdeles danner det seg tråder.
    Denne vann-testen står det om et annet sted på forumet - skal se om jeg finner linken.
    Mener å ha lest at brorparten av verdens befolkning (i verste fall hele 80% ) har denne soppen.

pssst: jeg fant ikke overnevnte tråd, men jeg fant et spørreskjema som når det er ferdig utfylt kan kalkulere en score for
    sannsynligheten av candida-tilstedeværelse:
    http://www.mall-net.com/cgibin/quiz4.cgi?quiz=crook.qa

Jeg endte opp med dette svaret: Your score is 191, or 34 percent
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Standard Sv: Candida - hvor lang tid tar det å bli kvitt snyltesoppen?

Candida er jo en sopp som "alle" har litt av. De er når det blir mye av den problemene kommer. Før kallte man det for trøske.
    Du har vel sjekka ut det meste, men likevel :
    http://no.wikipedia.org/wiki/Candida_albicans
    http://www.rolv.no/urtemedisin/sykdommer/candida.htm
    http://www.doktoronline.no/qa/forum/...?s=fm.b.lastqa
    Det er mye å finne om dette.

Det oppstår gjerne en forsuring av blodet som kan ses på en syre/base-test.
    Jeg ville ikke stolt på å spytte i et vannglass.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    44
    Meldinger
    2,767

Venninna mi var på en 3-månederskur før hun igjen var til test. For henne klarte det seg, men hun var meget bekymret for at hun måtte ta strafferunder før den testen siden vi var på felles seiltur og det ble en del alkohol (både vin (gjær) og annen alkohol var ifølge hennes dame fyfy fordi det både var gjær, og "mat til gjæren").

Jeg tror det var en dame i Lillestrøm (?) hun hadde gått til...
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    73
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Candida - hvor lang tid tar det å bli kvitt snyltesoppen?

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Jeg har sjekket dette med vann som har stått natta over og så spytter jeg i glasset og fremdeles danner det seg tråder.
    Denne vann-testen står det om et annet sted på forumet - skal se om jeg finner linken.
    Candida spyt-test

Jeg vil også gerne reklamere for Birgits Blog om Candida Albicans. Det som gør Birgits Blog særlig interessant for os er, at Birgit har hypothyreose og beskriver adskilligt omkring netop interaktioner mellem hypothyreose og Candida-infektionen, medicinens virkning før og efter Candida osv.

Det kan godt være lidt uoverskueligt at navigere på Birgits Blog, så her er et direkte link til Dagbog-helbredt-for Candida (men skal læses helst fra "bunden" for at starte med det ældste indlæg).
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    55
    Meldinger
    3,083

Post Sv: Candida - hvor lang tid tar det å bli kvitt snyltesoppen?

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Candida er jo en sopp som "alle" har litt av. De er når det blir mye av den problemene kommer.
    Ja - jeg har vært litt unøyaktig i beskrivelsen for litt candida skal det være,
    det er overveksten jeg vil bli kvitt.

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Candida spyt test

Kilden til denne test er ukendt, men den har været anvendt og omtalt længe, som værende ret sikker til at fastslå diagnosen: overvækst af svampen Candida Albicans.

Candida spyt vil udvise et eller flere tegn på Candida Albicans tilstedeværelse/overvækst:

- spytklatten vil danne strenge, der "hænger" mod bunden af glasset;

- spytklatten vil antage en diffus "vattet" form ved at koagulere og fortsætte med at synke mod bunden af glasset;

- spytklatten synker og ligger synligt "tungt", grynnet på bunden af glasset.

Jo flere strenge, "grums" og omfang spytklatten udvikler, og jo hurtigere det sker, jo større er Candida Albicans overvækst i kroppen.
    Det er disse punktene med tegn på overvekst som stemmer overens hos meg.

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Jeg ville ikke stolt på å spytte i et vannglass.
    Det er en test som er ganske gratis... og siden penger er mangelvare; så går jeg for den så lenge.
    Drømmen er å kunne reise til Hertoge
    fordi det er slik som det er med leger og spesialister (pluss-pluss) her på vårt gjennomkorrupperte berg
    (inkluderer ikke bare penger, men også makt, fasader, kameraderi & posisjoner)
    Kevlin

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Er jo enig i den siste der Kevlin, og jeg kan ikke anføre noe til hvor effektiv testen er. Er bare en følelse......
    Det finnes mange candida-arter, og sikkert også andre typer som kan tenkes å slå ut på en sånn enkel testmetode.
    En agrarprøve er mer spesifik da.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    73
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Candida - hvor lang tid tar det å bli kvitt snyltesoppen?

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Hvor lenge har andre holdt på for å bli kvitt denne hersens soppen
    Har fundet interessante bemærkninger om kostregulering ved Cancidiasis på hjemmesiden Food-allergy.org:

"Den ideelle kost for patienter med candidiasis er genstand for betydelig debat. Høj-protein og lav-kulhydrat kost, hvor kulhydrat måles i gram har været brugt i flere år til behandling af canciciasis. Så kom Dr. William Crook der begyndte at behandle sine candida-patienter med kost indeholdende mere af de komplekse kulhydrater i candida-diæten. Simple kulhydrater, såsom frugt, var dog fortsat begrænset i begyndelsen.

Under foredrag i Colorado i 1995 blev Dr. Crook spurgt om den bedste kost for candida-patienter. Dr. Crook sagde, at iflg. hans mangeårige erfaringer, er det eneste han havde besluttet at udelukke fra kosten er sukker, fordi alle Nystatin ™ eller Diflucan ™ i verden ikke vil kunne udrydde Candida, hvis en candida-patient fortsætter med at spise sukker.

Nylige tyske undersøgelser tyder dog på, at meget lavt indhold af kulhydrater i kosten kan give bagslag, fordi det tvinger Candida-svampen til at blive mere invasiv og trænge dybere ind i vævene, i søgen efter føde."

Kilde: Food-allergy.org
    Det ville være spændende at lede efter den tyske candida-forskning.

Spændende relateret: Candida and Yeast and the Connection to Thyroid Disease and Fibromyalgia (Mary Shomon)

Jeg har lige fundet noget relevant, overraskende og overbevisende...

"Visse kosttilskud kan være uhensigtsmæssige at bruge under behandlingen for dysbiosis (inkl. candidiasis/red.). Jerntilskud fodrer sygdomsfremkaldende bakterier og parasit-protozoer. Fructooligosaccharides (FOS) fodrer også de uønskede bakterier, især Klebsiella pneumoniae, hæmolytiske E. coli, Becteroides arter og Staphylococcus aureus. Parasit-protozer "spiser" bakterier (også de gode/red.), så her kan din læge råde dig til at undgå probiotika i løbet af anti-parasit behandling.

Selv om aminosyrer cystein, glycin og glutathion er meget vigtige antioxidanter, stimulerer de også væksten af gær i nogle patienter med candidiasis. Hvis du tager botaniske lægemidler for genoprettelsen af dysbiosis, kan lægen råde dig til, midlertidigt at undgå alle antioxidanter fordi botanisk medicin dræber parasitter og bakterier ved at oxidere dem, og dermed vil antioxidanterne reducere effektiviteten af ​​disse lægemidler."

Kilden er en pdf-fil fra en kommerciel hjemmeside BecomeHealthyNow.com. Selv om hjemmesiden er lidt rigeligt "pyntet", er pdf-filen en flot opsamling af viden om dysbiosis, men jeg kunne finde et direkte link til filen så jeg vedhæfter den herunder. Den kan gemmes på egen computer ved at klikke på "Filer" og vælge "Gem".
    Vedlagte filer Vedlagte filer
    Sist endret av Anisa; 20-05-11 kl 10:31
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    55
    Meldinger
    3,083

Post Sv: Candida - hvor lang tid tar det å bli kvitt snyltesoppen?

Jeg har lige fundet noget relevant, overraskende og overbevisende...

"Visse kosttilskud kan være uhensigtsmæssige at bruge under behandlingen for dysbiosis (inkl. candidiasis/red.).
    Jerntilskud fodrer sygdomsfremkaldende bakterier og parasit-protozoer.
    Fructooligosaccharides (FOS) fodrer også de uønskede bakterier,
    især Klebsiella pneumoniae, hæmolytiske E. coli, Becteroides arter og Staphylococcus aureus.
    Parasit-protozer "spiser" bakterier (også de gode/red.),
    så her kan din læge råde dig til at undgå probiotika i løbet af anti-parasit behandling.

Selv om aminosyrer cystein, glycin og glutathion er meget vigtige antioxidanter,
    stimulerer de også væksten af gær i nogle patienter med candidiasis
    .
    Hvis du tager botaniske lægemidler for genoprettelsen af dysbiosis, kan lægen råde dig til,
    midlertidigt at undgå alle antioxidanter fordi botanisk medicin dræber parasitter og bakterier ved at oxidere dem,
    og dermed vil antioxidanterne reducere effektiviteten af ​​disse lægemidler."

Jernmangel er jo en gammel bekjent av meg - så jeg tar jerntilskudd i rykk & napp.
    Aminosyrer har jeg tatt ihvertfall i ett år.

Tok spytt-testen igjen på slutten av fjoråret - og det ser fortsatt ikke bra ut
    Jeg tror jeg skal høre hva den nye fastlegen kan om dette..
    Kevlin

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    59
    Meldinger
    3,369

Olivenbladsekstrakt skulle være godt mod candida, og min meget svamp-angrebne mor elsker denne udgave fra Solaray: http://www.naturoghelse.dk/shop/oliv...akt-3661p.html

Nielsigne

Lignende tråder

1. hvor lang tid tok det.....?
    Av DALIA i forumet Operasjonssalen
    Svar: 3
    Siste melding: 15-06-08, 20:34
  2. Prøveperiode - hvor lang tid før evnt resultater
    Av Varla i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 15
    Siste melding: 22-10-07, 19:21
  3. Armour-hvor lang tid før man merker ev bedring`?
    Av Tor i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 3
    Siste melding: 10-10-07, 18:02
  4. Hvor lang tid før medisinene hjelper?
    Av pling i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 14
    Siste melding: 13-02-07, 15:20
  5. Svar: 9
    Siste melding: 01-12-06, 13:22

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •