Ang antidepressive

Æ startet med antidepressive etter nesten et års sykemelding. Hadde fått diagnosen depresjon som æ var enig i, hadde tross alt mistet far og svigerbror og slet med sorgen. I tillegg havna oppi arbeidskonflikt med mye ansvar på ny arbeidsplass. Prøvde all slags sykemeldinger men ble til slutt lei for hadde ikke krefter til noe. antidepressive hjalp.
Etter ca tre måneders bruk , fikk digsnosen med lav stoffkifte. ___Har siden brukt _Levaxin og antidepressive. Æ ble ju bedre, trodde var helt frisk , kanskje bare litt lat osv. Har prøvd noen gang å slutte med antodepressive men ble sint. Ifjor høst ble hverdagen tung og stresset og fikk igjen diagnose depresjon og bytta til en annen antidepressiv medisin. Nu ser æ at da var TSH 3 . Kanskje det var heller årsaken at æ ikke klarte hverdagen.

Antidepressive gjør at "toppene" i humørsvingingene blir borte. Man får mer stabil leie. Dette kan også oppleves som savn avogtil får man får ikke de store gledes følelsene heller... For slik som min sykdom og medisinering har vært så tror æ at æ ville ikke klart det uten antidepressive.

Men , etter å ha lest i dette forumet så er blitt forbanna at hverken legen eller æ selv har ikke sett at æ er ikke bra! Tar 100 levaxin og har gjort det de siste tre årene. Burde ha fått mer eller kombinasjon eller Armour!
Har tenkt mye i det siste og skal ved neste legebesøk kreve mer/annen medisinering! Håper og tror at hvis det hjelper så kan slutte med antidepressive med tiden.

Likevel, mitt råd til deg er at hvis hverdagen er for tung å bære så prøv antidepressive. Men kanskje samtidig ikke glemme stoffskifte problemene fordi ofte fører lav stoffskifte til depresjon. Å ta antidepressive er ikke "farlig", det er et hjelpemiddel som alt annet og det går an å slutte med de.

Har egentlig glemt nu det meste du skrev men husker at det var ihvertfall antidepressive du spurte om

Bare spør mer hvis noe i svaret mitt er uklart.