Jeg har rett og slett ikke orket eller hatt råd til å gå til lege i år, så jeg har kun gjort det aller nødvendigste. Kan jo be om blodprøver selv, samt å få svarene. Dette vet jeg at legen ikke har noe i mot, men resten må jo samarbeide om dette. F.eks. så må jeg jo ta blodprøver minst to ganger i året, samt ved evt doseendring. Legen har selv vært alvorlig syk med flere ting. Nå må vi forsøke å bruke hodene, selv om det til tider kan være vanskelig.

(Ellers har jeg vel fanget opp noe av ideen her inne om å få tatt prøver før legetime, så det er noe jeg vil forsøke å få til.)

En gang ville jeg høre min sønns blodprøvesvar. Det fikk jeg ikke lov til. Måtte ringe og få tak i legen. Helt unødvendig bruk av tid og krefter for oss begge to. Jeg var jo med sønnen til legen, og han har gitt meg lov til å hjelpe han. Dårlig kommunikasjon, rutiner og lite sunn fornuft krever unødvendig ressursbruk.

Legen hadde ringt, ja. Sønnen min hadde for høye verdier, måtte kutte ned på medisinen. Men jeg tror ikke det. Han hadde nemlig glemt at han ikke skulle ta Levaxinen før prøven. Uansett, kutter i helgene til han får tatt nye prøver. Altså, legen ringer til MEG ang min sønn - ergo får de også la være å være så vanskelige når jeg ringer til DEM ang min sønn.

Men så var det en annen ting. Sliter så enormt med nesa, så jeg hadde ringt inn en forespørsel om å få en resept på noen sterke nesedråper. Så nå lå resepten klar, eller dvs - de hadde klart å få ringt den inn på et apotek som jeg aldri har satt mine ben før (pleier alltid å hente reseptene mine på legekontoret jeg, og ikke få dem ringt inn til noe apotek - kan ikke begripe alt det de roter med). Ja, ja, hun var høflig og grei alle fall, så jeg sa at det var OK, kunne hente den der. Så jeg setter av min dyrebare tid i dag (dyrebar fordi jeg fungerer så utrolig dårlig, kanskje 10-30% av et "normalt" menneske). Tenkte det var fint - torsdag, kanskje langdag. Ja, ja, får heller være der før 16.30 for sikkerhet skyld - samme lukketid som det apoteket jeg pleier å bruke. Jeg er der 16.05. TROR DERE IKKE DET FORB..... APOTEKET STENGTE 16.00? Nei, jeg gir snart opp altså. Jeg er virkelig alt for syk til å være syk.