Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Hybrid View
-
23-10-09, 11:37 #1
Bruker
- Medlem siden
- Oct 2009
- Meldinger
- 4
Hei! Ny og spørsmål ang høyt stoffskifte og vekt
Jeg har visstnok fått høyt stoffskifte, men venter enda på hvilken type og undersøkelse på sykehuset. dette kan ta 3-8 uker, men jeg håper det går fort, slik at jeg slipper hetetoktene, hjertebankene og søvnjøsheten...MEN, så lurer jeg på, er det slik at man kan ha vektøkning av høyt stoffskifte?? Er det noen som har erfaring med dette? For jeg sliter med å gå ned i vekt, kan dette være årsaken? Og hva vil skje når jeg får medisiner?Vil vekten stabilisere seg eller vil jeg gå mer opp i vekt????

Takk for evt svar.., spørsmålene er mange...........For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
23-10-09, 16:19 #2
Sv: Hei! Ny og spørsmål ang høyt stoffskifte og vekt
Jeg har læst flere steder om det ulogiske ved at gå op i vægt (eller have besvær med at tabe i vægt) når man har hyperthyreose. Så selv om det er ikke almindeligt, er der nogle der slider forgæves med vægttab. Om det retter sig op på medicinering er heller ikke til at sige, når du selv med højt stofskifte er en slags undtagelse. De fleste udvikler lavt stofskifte af behandlingen for for højt stofskifte, og deraf ret mange har også (over)vægt problemer, så der er risiko for overvægt i beggen ender, så at sige.
Hvad med at prøve kostomlægning til lavkarbo? Jeg kender flere hvis stofskifte - lavt eller højt - har bedret sig en del efter nogle måneder på lavkarbo. Men så skal man jo fortsætte med lavkarbokosten, hvilken også plejer give vægttab, så måske er ikke så ringe at give den en chance?
Du kan læse om en heldig med højt stofskifte, der beretter om at hendes høje stofskifte har rettet sig ud efter kostomlægningen: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20025 Hun er godt nok på Ketolyse, som er pænt besværlig at gå i gang med, men det er meget mere besværligt at leve med lavt stofskifte, man næsten altid får af høj stofskifte-behandlingen, på livstid, så måske er det værd at give en chance....
Held og lykke til
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
26-10-09, 08:01 #3
Bruker
- Medlem siden
- Oct 2009
- Meldinger
- 4
Takk or svar
Jeg har forsøkt easy life og det var uten særlig hell, senere forsøkte jeg ketolyose kuren i 2 mnd, gikk ned 4-5 kg og følte meg ganske ok. Problemet er jo å leve på den måten, det er vanskeligere å bare spise noe, enten man er på besøk eller ute. Alt må planlegges hele tiden. Må man være i ketose eller kan jeg bare leve på så lite carbo som mulig(ingen poteter, ris, brød osv) og spise grønnsaker og bønner, kjøtt osv?Uten å måtte tenke på å være innenfor en viss grense? Ser ikke for meg å leve på ketose...
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
26-10-09, 08:42 #4
Ketose vet jeg ingenting om. Men les Carros matlogg og bli inspirert!
Jeg lever også på kostholdregime nå, selv om det har en annen grunn enn din. Min grunn er binyrebarksvikt/binyretretthet. Og det blir vel å ta med matpakker/ informere vertskap etterhvert som jeg orker å være sosial! Vi får ta det med humor, matpakke rog det hele. Er jeg på bånn, og får se resultater, tar jeg gjerne matpakke på kjøpet• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
26-10-09, 12:45 #5
Bruker
- Medlem siden
- Oct 2009
- Meldinger
- 4
Hei... var inne å så på linken du gav meg... ut fra det jeg leser er det mye av det jeg gjorde under ketolyse kuren. Men kan man spise så mye fett uten å være i ketose? Noen som vet noe om det?
Vil man fortsatt gå ned i vekt da?For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
Overgang fra høyt til normalt stoffskifte + vekt
Av lady90 i forumet Høyt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 07-06-08, 19:58 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 8Siste melding: 11-04-08, 08:55 -
flere spørsmål ang høyt stoffskifte.
Av cjhealing i forumet Høyt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 07-02-08, 00:48 -
Spørsmål om vekt i forbindelse med hypotyreose.
Av j24 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 2Siste melding: 05-07-06, 21:54 -
Vekt - stoffskifte
Av ella i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 15Siste melding: 15-06-05, 16:02

Svar med sitat
Bokmerker