Jente på 21 år som nettopp har begynt på medisiner for lavt stoffskifte
Hei hei!
Jeg er en jente på 21 år som nettopp har begynt på medisiner for lavt stoffskifte. Jeg bor for tiden i Bergen hvor jeg studerer. Denne høsten har vært særdeles tøff og vanskelig. Samtidig som jeg har fått påvist lavt stoffskifte har jeg også "utviklet" angst og deperasjon. Jeg har også mangel på B 12 vitaminer og folinsyre (eller noe i den duren..) og dette tar jeg tabletter for.
Jeg ble kjempe glad da jeg oppdaget denne siden, for jeg syntes det er veldig vanskelig og innviklet å forstå alt som skjer med kroppen når man har lavt stoffskifte. Men her inne er det mange i min situasjon ser jeg, så jeg er veldig lettet og har allerede fått svar på noen av de mange spørsmålene jeg har.
Gleder meg til å finne mer utav sykdommen her inne. Kjempe bra forum;o)
sliten og sløv men samtidig veldig rastløs i kroppen..
Jeg holder på å bli gal. Nesten hver dag/kveld er jeg utrolig sliten i kroppen og sløv..men samtidig er det akkurat som om noe kribler i kroppen - jeg blir helt rastløs og vet ikke hva jeg skal gjøre.. har lyst å gjøre ALT, men jeg orker bare ikke det.. Blir utrolig frustrert når jeg har denne "tilstanden", klarer ikke slappe av.. Er det noen andre som føler det samme, evt, som vet hva en kan gjøre for å bli kvitt denne tilstanden?? Holder på å gå på veggene:(
ta tabletter resten av livet?
Må man ta tabletter mot lavt stoffskifte resten av livet? Eller kan det være at etter en stund at man blir helt frisk igjen?
Bristepunktet nærmer seg..
Nå kjenner jeg at jeg holder på å kollapse, både fysisk og psykisk. Har i de siste ukene hatt tidlige morgener og seine kvelder. Har brukt mye energi på eksamenslesing og på å være i dårlig form... I dag var jeg og tok nye blodprøver - håper egentlig på at de viser at jeg må øke medisineringen - for jeg holder på å gi opp..er konstant dårlig.. Og i morgen har jeg eksamen i filosofihistorie.. mitt mål er å stå! Jeg har heldigvis fri i en uke etter eksamen - da skal jeg sløve, jeg skal ikke gjøre en dritt 8)
dette ble litt rotete..jaja.. måtte bare få lufte litt på tankene mine
Ha en fin kveld alle sammen :D