kramper ved for lite kalsium
Har fjernet hele skjoldbrusk kjertel for en kort stund siden, og var da uheldig med at jeg fikk kramper pga lavt kalsium nivå 2 dager etter operasjonen... det var fryktelig skummelt, men ordnet seg....men nå, over 1,5 uker etter har jeg vondt i ledd..det verker og er ømt...noen som vet hvor lenge jeg skal ha det sånn? har begynt på levaxin 125 mg og tar både D vitamin og kalsium....
Re: kramper ved for lite kalsium
Hei!
Er du bedre nå?
Håper det.
Hilsen Lillian
Sv: kramper ved for lite kalsium
Jeg ble operert 7.sept i år. Da fjernet jeg resterende av skjoldbruskkjertelen. De kunne da bare se en sikker biskjoldkjertel, og denne ble misfarget. Postoperativt begynte jeg å få prikkinger i fingre, armer og rundt munnen. Startet da kjapt med calcium sandoz 1g x3 - da jeg kom hjem var det så ille at jeg fikk muskelkramper i bein og i ansikt samt ekstreme prikkinger i beina. Det viste seg da at calsiumen var heelt nede i kjelleren. Men nå 4 uker etter operasjonen går jeg på calcium 500mg x2 pluss etalpha - PTH er også i referanseområde nå - er veldig glad for da er det ikke totalsvikt i den så håper med tiden at jeg kun skal stå på levaxin :))) har kun litt prikking under foten en gang i blandt, men ikke noe spesielt