Pris på Thyroid fra Efra via Vitus
Jeg leste at ella har betalt 1200 kr for 500 tabletter av Thyroid på Vitus, mens jeg fikk beskjed om at jeg må betale 2010 kr på Vitus apoteket i Stavanger. Det er jo 800 kr forskjell. Noen andre som har har fått Erfa fra Vitus andre steder i landet og i så fall: Hvor mye måtte dere betale for det?
Det er jo en anelse mistenklig at det er så enorm forskjell i pris innen samme kjede..?
Sv: Pris på Thyroid fra Efra via Vitus
Hvilken styrke kjøpte du? Mener å huske at Ella kjøpte 60 mg? Jeg kjøpte 125 mg og betalte 2017;
Hei Rufus :)
Du har så rett så rett.. he he
Jeg kjøpte 125mg, tenkte meg ikke om :-D Takk for hjelpen!
Hvor lenge måtte du vente på dem? Jeg har bare litt over en uke til, så er det tomt. Håper jeg slipper å måtte gå over på kun Levaxin (tar 75µg Levaxin utenom 1 1/2 grain Westhroid). Et veldig lite håp i disse juletider er jeg redd..
Fikk beskjed om at de koster 1600kr for 500stk 125mg på Apotek1 i Oslo. Kan hente der i morgen.
b@ambi, jeg har fått samme beskjed og skal også hente på samme sted imorgen, hehe. Kanskje vi møtesvink11
Ja, kanskje det :D
Jeg skal iallefall senke skuldrene betraktelig når den boksen er i hus. Da har jeg for en god stund fremover.
Hei B@mbi og Lillepus88 :D
Jeg bor i Stavanger uheldigvis :)
Det er jo litt underlig at det er så stor forskjell på Vitus og Apotek1. Jeg har dessverre allerede lagt inn en bestilling. Men bare jeg får dem er jeg sjeleglad!
Ja, jeg har inne bestilling to andre steder og. Vitus. Der koster de visst 2017kr. Men de kommer jo aldri, så nå blåser jeg i de! Det er vel snart 1 mnd siden jeg bestilte.
Til Apotek1 ringte jeg faktisk i dag, og de kunne skaffe!
Ja, stemmer det, jeg kjøpte 60 mg og betalte 1200,- for 500 stk
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anne Ma
Hvor lenge måtte du vente på dem?
Jeg ventet ca 10 dager, tror jeg. Men det var før Vitus begynte å snakke om leveringsproblemer på Erfa. Krysser fingre for deg!
Men dersom prisene varierer så mye mellom Apotek 1 og Vitus som det later til, så vil jeg i framtida "take my business elsewhere" og skaffe hos Apotek 1! Det er jo klart. :)
Hei vink11
Jeg betalte 1224 kroner for 2 bokser Erfa Thyroid à 100 tabletter.
Det var på Apotek 1.
Kom fra Apotek1 på Majorstua nå med en boks Erfa Thyroid med 500 tabletter med styrke på 125 mg. Det kostet meg 1600,-. 500 tabletter med styrke på 60 mg derimot koster 1290, lønner seg ikke i det hele tatt. Men uansett, kjøper man boks med 500 tabletter lønner det seg jo veldig sammenlignet med Armour, faktisk.
Har tatt en tablett nå, sublingualt, funker MYE bedre enn nye Armour på den måten. Blir spennende å se de neste ukene om jeg merker noen forskjell, da jeg begynte på Armour tok det under to uker før jeg merket veldig bedring.:D
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Lillepus88
Har tatt en tablett nå, sublingualt, funker MYE bedre enn nye Armour på den måten.
Takk for tipset. Jeg er foholdsvis ny Thyroidbruker, bare drøye to måneder siden jeg byttet ut levaxin. Jeg tenkte først at jeg skulle prøve å ta medisinen på den måten (under tunga), men da jeg kjente lukten av Thyroid, tenkte jeg at det ikke gikk siden det lukter så vondt. Men det smaker helt annerledes - prøvde det i dag, så det kommer jeg til å fortsette med. Men nå har jeg akkurat økt dosen. Og jeg mistenker at jeg har ganske store opptaksproblemer via magen (magen er ustabil, oppblåst og urolig), så jeg begynner å lure på om det kan bli litt mye. Jeg har ustabile binyrer og vil ikke belaste dem med for store doseøkninger, og om jeg tar dosen under tungen, vil kanskje det bety at jeg får en ganske stor doseøkning reelt sett? Ble usikker. Noen som har prøvde begge deler (svelge tablettene og ta dem under tungen)? Påvirket det hvor stor dose en trenger? (Beklager, det ble visst litt off topic..)
Er det ikke merkelig med de prisforskjellene Lillepus og B@mbi..!! Ubegripelig, men godt å vite at Apotek 1 er så pass mye billigere. Skal shoppe neste gang! Men når denne kommer igjennom så har jeg dose for 500 dager ;) Blir en stund til neste gang..
Rufus: Jeg tar mine tabletter med vann bare. Ingen tygging eller annet. Har effekt for det her i gården. Jeg tar jo både Westhroiden og Levaxinen på morgenen. Det fungerer bra for meg. Alle er forskjellige her. noen liker å ta medisinen før de legger seg f.eks. Du får prøve litt over tid. Min erfaring er at alt tar tid når stoffskiftet først er ute av lage. ;)
Min mage roet seg med å minke på hvite karbohydrater. Kanskje grovt brød, pasta og ris vil hjelpe deg og? Men man må jo drikke nok vann da altså. Fiber krever mer vann :) Har ikke problemer med sukker når det kommer til mage styret.. Bare en tanke i farten. :)
Jeg skal få hva jeg ønsket meg til Jul: 1 STOOOR boks Erfa Thyroid
At last.. :D
Bedre enn Julenissen er å ha en åpen og imøtekommende lege -
(hun er tredje forsøk på ny fastlege iløpet av et år :|)
og på selveste Lillejulaften skriver Drømmelegen ut resept for Armour
og fyller også ut skjema for Registreringsfritak.
Etter tips herfra dro jeg på Apotek1 og fikk bestille Erfa thyroid -
siden Armour har uoverskuelig ventetid.
Og som om ikke det var nok: apotekeren trodde medisinen kom imorra -
hun sender meg sms... just like that
Slike dager kommer ikke hver dag :mrgreen:
Jeg har lige været ude og besøgte en ven, der har været på ferie i Thailand, hvor han gik på et apotek og købte en boks Thyroid-S (USP) til mig. Boksen indeholder 1000 tabletter à 1 grain. Prisen er 824 BHT = 127,39 dkr svarende til 142,57 nok. Samme kan købes over nettet fra lande udenfor EU/EØS for $ 110-150. Erfa Thyroid (500x2grain) fra et tysk apotek koster ca. 160 Euro (inkl. porto) = 1190,64 dkr = 1332,56 nok .
Så læser jeg her, at norske patienter køber Erfa Thyroid på registreringsfritak for enten noget under eller over 2000 nok for samme (?) kvanta.... og så siger jeg bare, at der er mennesker/firmaer i denne verden som bliver mere end rimelig fede af at udpine stofskiftesyge. :cry:
OI :eek: - da snakker vi prisforskjell, ja. Måtte han ha med resept, eller fikk han kjøpt uten..?
Gjerrig & nysGjerrig :p
Han gik bare ind fra gaden, viste frem udprint af dette billede og forlod apoteket med pille-boksen i en lille, grøn plastpose. xx7
1000 TAKK Anisa xx4
Jeg var på Apotek1 (Bragernes Torg, Nordens største torg :wink:) på selveste Julaften -
da betalte jeg 1278,- for 500 stk 60mg Erfa thyroid.
Og misforstå meg rett; jeg er kjempehappy for å ha ENDELIG funnet en lege som er åpen, lyttende og
skriver ut resept og reg.fritak + + :)
..men det er nå rart med det - jeg liker å kjøpe mest mulig til "Best price"
Kanskje er det andre land enn Thailand også - som ikke er så :lol: svindyre!
Årets første hjerte1klemmm til deg, fra meg: