-
Om Thyroid-S innført fra østen
Thyroid-s er produsert i Thailand gjerne i 1Grains styrke, og selges til priser fra rundt 15USD (en hundrings) for 1000stk. Nettbutikker er dyrere.
Den er generisk med Armour - altså USP.
Produktet har høy og anerkjent kvalitet.
For de fleste er det aktuelt å skifte fra Levaxin til Thyroid, og er det er USP tyroid, så er bruken den samme uansett produsent.
Mine fabuleringer rundt mitt eget skifte er omtrent sånn :
1. Vær ikke redd ! Det var jeg, og det ødela starten min.
2.
Levaxin har en halveringstid på 1 uke i kroppen.
Det betyr at halvparten er igjen i kroppen etter at man stoppet en uke.
Derfor vil jeg ikke anbefale at men går rett over til Tyroid.
Stopp helt med Levaxin noen dager og start med 1Grain/dag Thyroid når du merker symptomer på for lavt stoffskifte, men begynn etter maksimalt 5 dager. Den dose kan sikkert brukes lenge, men man skal jo være litt "føre var" i situasjonen.
Merker man lave symptomer så øk til 2Grain med det samme, men ikke vent for lenge med å øke.
Man skal sansynligvis ende på rundt 3Grain.
Litt turbulens skal man påregne i situasjonen.
Hjertebank er tegn på at dosen er for høy, men man kan også ha økt for hurtig og at dosen tilpasser seg etter noen dager.
Opplever man det kan man hoppe over neste dose, så er det iorden.
-
Sv: Om Thyroid innført fra østen
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
n`Finn
Den er generisk med Armour - altså USP. Produktet har høy og anerkjent kvalitet.
Man kan se Thyroid-S her og er ellers pænt omtalt på Thyreoidmadness-site vink11
-
Jeg hørte at det var mangel i Thailand nå også.
Hør med facebookgruppen hvis du har tenkt å satse på det.
-
Facebook gruppen... hvad hedder den??
mvh
silver
-
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
nora
Jeg hørte at det var mangel i Thailand nå også.
Hør med facebookgruppen hvis du har tenkt å satse på det.
Du har hørt rigtigt, Nora kaer1 Jeg har modtaget i dag en e-mail fra en ven, der er på ferie i Thailand:
"Hej Anisa
Efter forgæves at have besøgt flere apoteker i Bangkok er det i dag lykkedes mig at finde et enkelt glas, som jeg har købt! Det var det eneste, som de havde på det pågældende apotek."
-
Sv: Pris på Thyroid fra Efra via Vitus
Jeg har lige været ude og besøgte en ven, der har været på ferie i Thailand, hvor han gik på et apotek og købte en boks Thyroid-S (USP) til mig. Boksen indeholder 1000 tabletter à 1 grain. Prisen er 824 BHT = 127,39 dkr svarende til 142,57 nok. Samme kan købes over nettet fra lande udenfor EU/EØS for $ 110-150. Erfa Thyroid (500x2grain) fra et tysk apotek koster ca. 160 Euro (inkl. porto) = 1190,64 dkr = 1332,56 nok .
Så læser jeg her, at norske patienter køber Erfa Thyroid på registreringsfritak for enten noget under eller over 2000 nok for samme (?) kvanta.... og så siger jeg bare, at der er mennesker/firmaer i denne verden som bliver mere end rimelig fede af at udpine stofskiftesyge. :cry:
-
OI :eek: - da snakker vi prisforskjell, ja. Måtte han ha med resept, eller fikk han kjøpt uten..?
Gjerrig & nysGjerrig :p
-
Han gik bare ind fra gaden, viste frem udprint af dette billede og forlod apoteket med pille-boksen i en lille, grøn plastpose. xx7
-
Sv: Tyroider og proprietære egenskaper
Jeg sitter med et spørsmål til meg selv om THYROID-S gjør meg verre...det oppleves slik!!!
Jeg har fått tilbake sterke smerter i hele kroppen bl,a.
Føler overhode ikke noe positivt etter nesten 3 mnd bruk.
Kanskje det kan være et tilsetningsstoff der jeg reagerer på...
Med min forsendelse fulgte det ingen informasjon..kun det med liten skrift på selve flaska..hormoninnholdet!!
-
Sv: Thyroid-S
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
gunnda
Jeg sitter med et spørsmål til meg selv om THYROID-S gjør meg verre...det oppleves slik!!!
Jeg har fått tilbake sterke smerter i hele kroppen bl,a.
Føler overhode ikke noe positivt etter nesten 3 mnd bruk.
Kanskje det kan være et tilsetningsstoff der jeg reagerer på...
Med min forsendelse fulgte det ingen informasjon..kun det med liten skrift på selve flaska..hormoninnholdet!!
The ingredients, according to Pongsak Songpaisan of Sriprasit are:
- Thyroid extract USP
- Lactose (a milk sugar and is a filler)
- PVP K90 (Polyvinylpyrolidone; water soluble coating/binder; no known hazard)
- Avicel (microcrystalline cellulose; holds product together)
- Aerosil (silicic acid powder; help disperse the ingredients)
- Sodium starch glycolate (helps dissolute/disintegrate the pill)
- Magnesium stearate (filling agent)
- Eudragit (a common sustain released coating)
- Methocel (a water soluble cellulose ether-helps bind pill)
- Talcum (a filler)
- Ponceau 4r lake (red additive-aluminum)
- Tartrazine lake (yellow additive-aluminum)
- Brilliant blue FCF lake (blue additive-aluminum)
- Sunset yellow FCF (yellow additive)
- Titanium dioxide (white)
- PEG 6000 (water soluble polymer; binder)
- Dimethicone solution (Thanks to Ruth-Ann for obtaining the ingredients list above; descriptions added)
On 8-09, received an email from a US Doctor who received the following list after emailing Sriprasit:
- Fillers used: Corn starch, actose, Avicel (microcrystalline cellulose; MCC)
- Binders used: PVP K-90 (Polyvinylpyrrolidone)
- Preservatives used: Methyl paraben, Propyl paraben
- Content in one tablet (60 mg thyroid extract): approximately 38 mcg Levothyroxine (T4) and 9 mcg Liothyronine (T3)
- Source of extract: Porcine
Kilde: "Thyroid-S tråden" på Facebook
Det ser ud til, at der er rigeligt med tilsætningsstoffer, man kan være intolerant over for (?). Der findes udsagn på nettet (f.eks. her) om, at Thyroid-S mistænkes for at give problemer for glutenallergikere selv om Thyroid-S er gluten-fri.
Flere steder på nettet refereres også til, at Thyroid-S er Time Released Tablets, hvilket betyder at de ikke skal lægges under tungen (sublingual), men skal sluges hele. Det må betyde, at i så fald skulle Thyroid-S gerne kunne indtages uanset på tom mave eller med mad osv.
Det er svært at finde "tekniske" oplysninger på Thyroid-S, men taget i betragtning, hvor hård og kompakt tabletten er, kunne den mistænkes for at være Time Released. Jeg har brugt andre meds og kosttilskud med Time Released-effekt og de var alle lige så "ualmindeligt" kompakte som Thyroid-S. Også den lange ingrediensliste, bl.a. ingrediensen: Eudragit (a common sustain released coating), kunne tyde på, at der er indbygget en langsom frigivelse i tabletten.
Stort set er der rosende patientudsagn at finde om Thyroid-S på nettet, men det betyder ikke, at tablettens sammensætning passer alle. Desuden er det stort set ukendt, at Thyroid-S angiveligt skulle være Time Released og derfor dem, der bruger den sublingual kan evt. miste en del af effekten (?). Jeg ved det faktisk ikke, men måske skulle man skrive en e-post til Sriprasit Pharma Co., Ltd. for at spørge om der forekommer tab af effekten ved indtagelse sublingual (som jo mange gør). vedikke1
-
Sv: Om Thyroid-S innført fra østen
Tusen takk for info. og flytting til rett tråd. Tanken slo meg at innlegget kunne være feil!!
Så har jeg lyst til å si i dag....KJÆRE THYROID-S...jeg har mulig gitt deg skylden for noe du ikke har gjort-!
Jeg gikk opp igjen på Hydrokortisonen, og de "vanvittige" kroppssmertene(spes. i underekstremitetene" blir gradvis lettere!!
Så --der lå nok synderen, og ikke i deg!!!
-
Jeg bliver lidt nysgerrig på Thyroid-S: Er der ligeså god kontrol af/høje krav til fremstillingen som i EU og USA? dansk1
-
Thyroid S er et USP klassifisert preparat og er kjent som et godt preparat.
Flere har meldt om dette her i forum.
-
Jeg tar Thyroid-S og har ingen negative erfaringer med den. Eneste er at det tar lang tid å bestille og er ganske dyrt. Särlig i forhold til hva den koster i Thailand! Så har man venner eller familie som skal på ferie bör man passe på... Synd at jeg ikke har det.
Men en tanke om at det kan väre time release tabletter; betyr det at man heller bör ta fler tabletter färre gange for å få best effekt?
Hvordan gjör dere andre som tar denne medisinen?
-
Jeg bruger også Thyroid-S, og ja ... dyrt. Men prisen værd, er jeg sikker på. Har til omkring et års tid efterhånden, men heller ikke rigtigt flere penge de næste måneder.
Jeg tager hele dosis inden sengetid, det fungerer rigtigt godt. Anisa nævnte for mig, at man kunne gøre sådan med god effekt, så jeg lod det komme an på en prøve. Jeg har ikke været i gang så længe, men synes jeg kan mærke jeg har et godt udbytte fordelt udover dagen. Skal f.eks. i gang med at støvsuge om lidt, og har lige skrevet to jobansøgninger, så jeg synes energien er begyndt at vende tilbage. Har været vågen siden kl. 6. Min kropstemperatur falder heller ikke i løbet af dagen, men er ret stabil.
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
FruStration
Jeg tager hele dosis inden sengetid, det fungerer rigtigt godt. Anisa nævnte for mig, at man kunne gøre sådan med god effekt, så jeg lod det komme an på en prøve. Jeg har ikke været i gang så længe, men synes jeg kan mærke jeg har et godt udbytte fordelt udover dagen. Skal f.eks. i gang med at støvsuge om lidt, og har lige skrevet to jobansøgninger, så jeg synes energien er begyndt at vende tilbage. Har været vågen siden kl. 6. Min kropstemperatur falder heller ikke i løbet af dagen, men er ret stabil.
Hej Fru S. kaer1 Håber det fortsat går godt med det hele inkl. aften-medicinering. Jeg hører nemlig oftere og oftere fra andre, at efter en kort omstilling fra morgen til sengetid, har de oplevet varige forbedringer der ligner dem du beskriver... vink3
-
Hej Anisa vink11
Det går fortsat godt synes jeg - overkommer meget mere nu end sidste år. Har også fået taget blodprøver præcis et år efter sidste gang (hvor jeg var på eltroxin), og afventer nu tal med spænding. Har fundet ny læge der i hvert fald gerne ville lægge et billede af etiket og "indlægsseddel" i min journal. At hun ikke har nævnt noget om recept på erfa (eller lign.) endnu tager jeg roligt. Forsendelserne fra Thailand virker bedre end nogensinde - tog vist under 14 dage sidst, og eftersom Thyroid-S virker så godt på mig, hvorfor så skifte?
Synes dog at mærke et lille behov for doseøgning nu, men er ikke sikker. Har meget om ørene og arbejder nu 37 timer om ugen skiftesvis løntilskud og vikar og har evige bekymringer om hvorvidt jeg når at tjene mine timer ind inden falddato i januar, så der kan være så mange grunde til at jeg er lidt "vagere" pt. Det er desuden stadig 1000 gange bedre end for et år siden så der er vel næppe grund til at klage. Måske det bare er efteråret.
Har forøvrigt fået ny sending Thyroid-S for nyligt, de er lidt anderledes i udseendet end tidligere. Tager stadig 4 grains til sengetid og fortsætter med det. Har prøvet at skifte i en periode til flere daglige doser, og formen blev ringere, så ... nat-thyroid er og bliver vejen for mig.
vink3
-
En natlig dosis! Det er stik modsat det jeg har lært.
Jeg tager thyroid 4 gange om dagen. Og jeg kan mærke når jeg ikke har taget tabletterne til tiden.
Det er tit jeg ikke husker tabletterne til tiden. Så det ville være super hvis jeg kun skulle tage dem om aftenen.
Er der nogen der kan give en forklaring på hvorfor det kan virke hele dagen, når man kun tager thyroid om aftenen.
-
Sv: Thyroid-S
Kære Kamilla hjerte1 Dit spørgsmål er lidt off topic her, så jeg har svaret i din egen tråd. vink11
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anisa
The ingredients, according to Pongsak Songpaisan of Sriprasit are:
- Thyroid extract USP
- Lactose (a milk sugar and is a filler)
- PVP K90 (Polyvinylpyrolidone; water soluble coating/binder; no known hazard)
- Avicel (microcrystalline cellulose; holds product together)
- Aerosil (silicic acid powder; help disperse the ingredients)
- Sodium starch glycolate (helps dissolute/disintegrate the pill)
- Magnesium stearate (filling agent)
- Eudragit (a common sustain released coating)
- Methocel (a water soluble cellulose ether-helps bind pill)
- Talcum (a filler)
- Ponceau 4r lake (red additive-aluminum)
- Tartrazine lake (yellow additive-aluminum)
- Brilliant blue FCF lake (blue additive-aluminum)
- Sunset yellow FCF (yellow additive)
- Titanium dioxide (white)
- PEG 6000 (water soluble polymer; binder)
- Dimethicone solution (Thanks to Ruth-Ann for obtaining the ingredients list above; descriptions added)
On 8-09, received an email from a US Doctor who received the following list after emailing Sriprasit:
- Fillers used: Corn starch, actose, Avicel (microcrystalline cellulose; MCC)
- Binders used: PVP K-90 (Polyvinylpyrrolidone)
- Preservatives used: Methyl paraben, Propyl paraben
- Content in one tablet (60 mg thyroid extract): approximately 38 mcg Levothyroxine (T4) and 9 mcg Liothyronine (T3)
- Source of extract: Porcine
Kilde: "Thyroid-S tråden" på
Facebook
Til sammenligning med Erfa THyroid: "Each off-white to light amber-colored tablet, embossed ECI, contains: desiccated thyroid derived from porcine thyroid glands 30 mg, 60 mg or 125 mg. Nonmedicinal ingredients: cornstarch, magnesium stearate, sugar and talc. Energy: 1.2 kJ (0.28 kcal)/30 mg tablet; 1.1 kJ (0.26 kcal)/60 mg tablet; 2.2 kJ (0.52 kcal)/125 mg tablet. Gluten-, paraben-, sulfite- and tartrazine-free. Bottle of 100 or 500 tablets."
Det betyder at Thyroid-S indeholder flere "tilsætningsstoffer" end Erfa Thyroid. However... efter få dage på Erfa blev jeg slap og "vissen". Efter yderligere få dage var jeg ikke længere i tvivl - Erfa var ikke noget for mig og jeg gik direkte over til Thyroid-S jeg kort forinden har fået af en "Thailand-farer". Få dage efter var jeg mit gammelt selv igen, som jeg før trivedes på Westhroid.
Det betyder så også at forskellige Thyroid-produkter arbejder ikke ens i alle typer af menneskekroppe, og selv om alternativet (for mig) indeholder flere tilsætningsstoffer, tager jeg ikke den diskussion med mig selv fordi behovet for velfungerende tilskud af thyroid-hormon kommer først. Selv om jeg ellers kan være en bitch når det kommer til at vurdere forskellige tilsætningsstoffer i, så at sige alt - lukker jeg øjnene når det gælder mine tabletter. Alternativet er simpelt hen for ringe - at leve i havarisporet, så hellere i overhalingsbanen med Thyroid-S og alle tilsætningsstofferne. :mrgreen:
-
En liten gladmelding fra meg etter noen uker på Thyroid-S. Jeg har fått mye mer energi til å gjøre ting som ellers har vært et forferdelig ork for meg. Så som å vaske huset f.eks. For 2 uker siden satte jeg i gang med nedvask av hele huset og alt som følger med. Jeg pusset vinduer, skuret dusjkabinett, vasket haugevis med klær, ryddet og vasket i skuffer og skap og kastet masse. Jeg holdt på i 3 dager og var helt ustoppelig. Følte meg som en duracellkanin. xx7
Jeg ville fortelle dette, men ventet for å se om det varte ved, og det varer.... xx6 I helgen har jeg vasket igjen, og jeg orker ikke tanken mer på møkkete hus! Jeg har vært så utrolig "lat" de siste månedene, men nå føler jeg at det har snudd og det er veldig deilig.
Jeg hadde et Levaxin-eksperiment i ca 6 måneder, som ikke var vellykket i det hele tatt. Følte meg etter hvert som en zoombie og jeg gikk opp 10 kg. Nå har 4 av disse kiloene gått av.
Jeg håper jeg aldri noensinne kommer tilbake til Levaxin. Jeg har det så veldig mye bedre nå, takket være Thyroid-S. smilja1 Jeg har ingen annen forklaring.
-
Godt å høre Yvette kys1
Jeg har tenkt på om jeg skulle prøve å få tak i Thyroid-S - jeg har kun prøvd erfa og har resept og det hele iorden.
Kan egentlig ikke huske at du har skrevet noe om erfa...:?: Hvis så; har du merket noen forskjell på erfa og Thyroid-S :?:
Tenker på dette fra tid til annen - at erfa nok er av de bedre thyroid, men kanskje ikke er den som virker aller best :?
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anisa
..
Til sammenligning med
Erfa THyroid:
"Each off-white to light amber-colored tablet, embossed ECI, contains:
desiccated thyroid derived from porcine thyroid glands 30 mg, 60 mg or 125 mg.
Nonmedicinal ingredients: cornstarch, magnesium stearate, sugar and talc.
Energy: 1.2 kJ (0.28 kcal)/30 mg tablet; 1.1 kJ (0.26 kcal)/60 mg tablet; 2.2 kJ (0.52 kcal)/125 mg tablet.
Gluten-, paraben-, sulfite- and tartrazine-free. Bottle of 100 or 500 tablets."
Det betyder at Thyroid-S indeholder flere "tilsætningsstoffer" end Erfa Thyroid. However...
efter få dage på Erfa blev jeg slap og "vissen".
Efter yderligere få dage var jeg ikke længere i tvivl - Erfa var ikke noget for mig og jeg gik direkte over til Thyroid-S jeg kort forinden har fået af en "Thailand-farer".
Få dage efter var jeg mit gammelt selv igen, som jeg før trivedes på Westhroid.
Det betyder så også at forskellige Thyroid-produkter arbejder ikke ens i alle typer af menneskekroppe, og selv om alternativet (for mig) indeholder flere tilsætningsstoffer,
tager jeg ikke den diskussion med mig selv fordi behovet for velfungerende tilskud af thyroid-hormon kommer først.
Selv om jeg ellers kan være en bitch når det kommer til at vurdere forskellige tilsætningsstoffer i, så at sige alt - lukker jeg øjnene når det gælder mine tabletter.
Alternativet er simpelt hen for ringe - at leve i havarisporet, så hellere i overhalingsbanen med Thyroid-S og alle tilsætningsstofferne. :mrgreen:
-
Hej :)
Hvor er det godt at høre!
Jeg har ind imellem sådan en dag, men så er jeg helt flad næste dag... Så ikke meget duracell over mig foreløbig. Men rigtig dejligt at vide, det kan lade sig gøre at kommer derhen hjertflag1
vink11 Nielsigne
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Kevlin
Kan egentlig ikke huske at du har skrevet noe om erfa...:?: Hvis så; har du merket noen forskjell på erfa og Thyroid-S :
Jeg har ikke brukt Erfa ennå, men det er vel den jeg må tigge legen om en gang i fremtiden antar jeg. Tidligere har jeg vært på Westhroid og Armour. Følte meg veldig bra på disse også.
Jeg trener ganske mye. Det har jeg bestandig gjort, men på dette halve året med Levaxin var treningen også et forferdelig ork. Jeg trente, men det satt langt inne å komme i gang, og jeg greidde ikke så godt høyintensitet. Det kan jeg gjøre igjen nå.
-
Gikk du på både Liothyronin og Levaxin i dette halvåret, Yvette?
Moro å høre at formen ble så mye bedre!hjerte1
-
Ja jeg brukte både Levaxin og Liothyronin. Den siste merket jeg ikke noe til at jeg tok mht varmefølelse eller noe lignende. Hadde et håp om at Lio skulle gi meg litt energi, men nei. Helt ubrukelige for meg begge to.
Nielsigne: Det er håp om bedre tider. kram1