Sv: Hvor kjøpe ERFA thyroid
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Pusen
Apotek1 får ikke tak i hverken Armour eller noe annet thyroid produkt. Skal skaffe meg resept på ERFA men hvor får jeg tak i det.
Hej Pusen
Passer det så ikke, det som Rufus har skrevet tidligere i tråden om leverancen om 2 uger, eller er det måske ikke samme apotek?
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Rufus
Thyroid fra Efra er det samme, ja, Jeg ble lovd levering om to uker fra Vitus-apoteket.
Selvfølgelig passer det helt fint med leveranse om 2 uker, men det apoteket jeg vanlighvis bruker kunne ikke skaffe ERFA thyroid eller noe som helst annet tyroid produkt. Jeg skal sjekke med det lokale Vitus apoteket om de kan ordne det. Hvis ikke de kan de så vil jeg gjerne vite hvilket Vitus apotek som tar det inn sånn at jeg kan sende resepten direkte dit event henvise det lokale apoteket til å ta kontakt med deg og fikse det.
Hei vink11
Jeg kjenner ikke tli hvordan apotekene skaffer produkter, forhold til leverandører og slike ting. Innbilte meg at alle apoteker i utgangspunktet kunne skaffe alle typer medisiner? Men dette er uklart for meg.
Da jeg kom med resepten min sa det at de aldri hadde hørt om det og sannsynligvis ikke kunne skaffe det. Men de skulle sjekke nærmere for meg, og da fant de ut at de likevel kunne få tak i det. Så når vi får negativ tilbakemelding på spørsmål om Erfa Thyroid, tror jeg kanskje det bare handler om at det er nytt for farmasøytene/de ansatte på apotekene.
Apoteket det gjelder her er det døgnåpne Vitus-apoteket ved Jernbanetorget i Oslo. :)
Forklaringen din stemmer overens med hva jeg har opplevd Rufus.
Man blir ofte av-vist før de har sett ordentlig etter.
Nevnte appotek var det første jeg brukte - ingen andre "kunne skaffe".
Der hadde de forøvrig varen på lager.
Så dette er et bra Apotek.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Rufus
Jeg kjenner ikke tli hvordan apotekene skaffer produkter, forhold til leverandører og slike ting. Innbilte meg at alle apoteker i utgangspunktet kunne skaffe alle typer medisiner? Men dette er uklart for meg.
Det burde de, men det gør de ikke... Det kan kun Norsk Medisinaldepot AS svare på. Eller burde kunne... Specielt da Erfa Thyroid er allerede kommet i handelen på netbutikker udenfor EU/EØS. Der kan man købe medicinen til..... 300 dollars (1702,46 nok) for 500 tabletter. Prisen i Europa skulle ellers være 130 Euro (1.096,43 nok), så det lader til at dem der betaler den højeste pris er også dem, som kan købe medicinen først. Fra de europæiske apoteker, som ellers tager imod bestillinger - fortsat intet svar.
På Erfas hjemmesider står det:
Thyroid® is available all across Canada. Your main pharmacy will order the product directly from our suppliers if not alrealdy available. We can ship all across the world as long as the patient is part of a "named patient program" and the prescription has been approved by local health authorities.
(http://thyroid.erfa.net/index.php/en...r-product.html)
Må ikke det bety at dersom du kommer med resepten din til apoteket og apoteket bestiller thyroxinen til deg fra Erfa, så burde det gå bra? Eller er jeg naiv nå? :?:
Jeg har fått mail fra dem i oktober som sa det samme - at jeg kunne få en hvilkensomhelst lege/apotek til å importere fra dem direkte.
Jeg mailet tilbake å forklarte at det var ikke nødvendig - de kunne bare shipe fra Belgia direkte til oss. Vi må da vise resepten på forlangende til tollvesenet - skrev jeg.
Og har purret på svar fler ganger uten å få svar.
YES!
xx7
Nå hentet jeg nettopp min boks med Erfa på Vitus-apoteket ved jernbanetorget!
En stor boks med 500 tabletter, 125 mg!
Fikk med meg boksen uten å betale da de ikke hadde fastsatt prisen - de skulle sende meg faktura.
De hadde visst tatt inn tre bokser til. Jeg prøvde å oppfordre til at de måtte ta inn mer!
Av ren nysgjerrighet forsøkte jeg akkurat å dele en tablett, de er jo store. Det gikk bare sånn delvis bra, ble mange små biter. Så jeg får skaffe meg tabletter som har lavere styrke også, tror jeg. For å findosere.
Skuldrene mine er senket flere cm!
Rufus!
NÅ HAR JEG LAGT INN IDENTISK MELDING I TRE TRÅDER, SÅ NÅ HOLDER DET VEL... :lol:
Bra melding Rufus !
Håper ella ser den !
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Rufus
NÅ HAR JEG LAGT INN IDENTISK MELDING I TRE TRÅDER, SÅ NÅ HOLDER DET VEL... :lol:
God idè! xx9
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Rufus
Skuldrene mine er senket flere cm!
Det er mine (skuldre) også nu. Tillykke Rufus hjertflag1
Hvis jeg var dig (og andre i samme situation), ville jeg altid sørge for at have en boks til, stående i reserve. Og lige så snart den "sidste" boks var startet på - ville jeg råde folk til at aflevere en ny recept på apoteket, så man altid har en boks i reserve. Man kan aldrig vide, hvordan det går på verdensmarked og 500 tabletter i reserve rækker til god tid, mens evt. leveringsforstyrrelser bliver løst. xx2
Nå er alt bare rot! Jeg leser forskjellige ting her, og apoteket sier forskjellige ting!
Apotek1 i Grensen har taklet dette dårlig. I begynnelse visste de ingenting, og de skjønte ingenting.
Så fikk jeg forståelsen av at NMD leverte til dem. Hun som jobbet der snakket også om NMD. Og de sier de har bestilt. Jeg tror ikke de har bestilt noe i det hele tatt! Hvertfall ikke fra ERFA. Apotek1 i grensen går og venter på Armour.
Så finner jeg ut at NMD er ikke en leverandør Apotek1 bruker. De bruker Apokjeden.
Leverte resep der for et par dager siden og ringte i dag for å høre om de visste noe mer. Men neida! De klarer ikke. Jeg sa de burde følge opp saken bedre og finne på et eller annet for å skaffe dette siden det er så mange som bruker akkurat dette apoteket til å få Armour o.l. Noe så tafatt!
Så ringte jeg Vitus på Jernbanetorvet. Joda, de hadde levert ut ERFA thyroid allerede, og hun skulle skaffe meg - ikke noe problem.
Hun sa også at dette bestilles individuelt fra NMD. Hun sa at NMD bestiller ettersom de får inn enkeltbestillinger, altså NMD har ikke dette på lager, derfor tar det to uker.
Så nå har jeg vel fått alle versjoner det går an å få.
Hvis nå faktisk Jernbanetorvet skaffer dette, kommer jeg til å si til dem at fra nå av bestiller jeg kun gjennom dem. Kommer også til å si til sjefen for Apotek 1 at jeg kommer ikke til å bruke dem lenger.
Håper flere gjør det samme hvis det er sånn at de ikke kan skaffe, men at Vitus kan.
Syns den siste der er bra !
Apoteker er forsåvidt frittstående og drives individuellt, men det er vel kjeden som favoriseres.
Juger dem til kunden er det siste sort !
Jernbanetorget redda meg den første gangen jeg skulle kjøpe Armour - og jeg er dem evig taknemmlige !
INGEN apoteker hadde hørt om dette og kunne ikke skaffe osv i sju breie.
Nå - 5år etter, skulle en jo forvente en framgang.......
Jernbaneapoteket er BRA !
Burde vi "alle" faxe over reseptene våre til Vitus/Jernbanetorget?
De fortjener øyensynlig å få denne fortjenesten på medisinene våre, og for god servise får de trofaste, fornøyde og takknemlige kunder!!
NÅ skjønner jeg tausheten jeg ble møtt med i går på Apotek 1 da jeg nevnte NMD....Jeg trodde faktisk all medisin inn i landet måtte gå via dem, men der tok jeg skammelig feil ...Her venter de fortsatt på "ARMOUR"....og de hørte ikke da jeg nevnte at det muligens ikke kom tilbake, iallfall ikke på laaaang tid. Forklaringen var også her svineinfluensa...blæ,blæ...
Hei i dag var jeg hos legen min fikk fint resept på ERFA xx2
Jeg har gitt opp Apotek 1 de kan ikke skaffe noen ting, men Vitus Laguneparken skulle gjøre ett forsøk. Jeg har nå fakset resepten dit og venter svar i løpet av dagen på om de vil bestille det individuelt gjennom NMD til meg. Hadde ikke klart å fikse dette uten all den infoen jeg har funnet her. Dere er bare helt super xx4
Sv: Tomt for Armour, stressa nå. Hjelp!
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Vigdis
Gå inn på ERFas egne hjemmesider, der finnes et bilde av boksen (er dårlig teknisk, så jeg forsøke rikke sette inn bildet her).
http://thyroid.erfa.net/
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
sonja
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
TeknikTeam
En person udenfor forummet har sendt følgende besked:
Liseapoteket i Asker kan skaffe ERFA Thyroid, det tar ca 14 dager. Så for dem som bor i området, og er for syke til å reise til Vitus jernbaneapoteket i Oslo, er det et pluss. comp2
Flott!
Liseapotekene finnes både i Asker sentrum og ved Rema 1000 på Nesbru, og innehaveren er absolutt ei dame med bein i nesa. Der er ikke kundeservice noe fremmedord! Anbefales!
xx9
Alle indlæg vedr. erfaringer med Liseapoteket i Asker er flyttet til egen tråd her.
Vi har nu anbragt biledet af og links til produktinfo om Thyroid® fra Erfa Canada inc. på forsiden af forummet. Vi har ikke gjort det for at anbefale Thyroid® fra Erfa frem for Levaxin. Levaxin "gælder" som den altid har gjort.
Vi har gjort det udelukkende for at hjælpe de stofskiftesyge, som hidtil har været i behandling med det (nu udgået) Armour Thyroid, hvor det ser skidt til med apotekernes kendskab til, at Thyroid® fra Erfa fremover erstatter Armour Thyroid.
Selv om Norsk Medisinaldepot AS er begyndt at importere Thyroid® fra Erfa Canada - er denne "nyhed" øjensynlig ikke nået frem til de fleste norske apoteker, hvorfor vi nu har anbragt "nyheden" på forsiden af forummet - for at oplyse desperate stofskiftesyge om, hvad er sandt og hvad er apotekernes egen uvidenhed.
De stofskiftesyge skal ikke resignere, men skal blive ved med at forlange den lovlige erstatning for den nu udgåede Armour Thyroid - Thyroid® fra Erfa Canada inc. og insistere på, at det er apotekernes job at finde ud af hvad, hvordan og hvor fra lægemidlet skal skaffes frem.
Relateret tråd: Norsk Medisinaldepot AS
Relateret forum: Mangel på medisin