-
Apoteket har ikke mer medisin!
Ingen andre apotek i Stavanger heller. Jeg går utfra at de heller ikke har i Oslo siden det er der de pleier å få medisinene fra. Hvor medisiner kommer dit fra tror jeg er fra utlandet. Vet ikke hvor jeg kan få tak i Armour nå jeg er tom, regnet med at de fikk på apoteket rimelig kjapt så dette var et slag i trynet. Jeg raser ned i T4 uten medisin og blir skikkelig dårlig. Sist utviklet jeg aquired von Willebrandt syndrom. Er det noen som vet hvor man kan få tak i denne medisinen? ( du Sonja får heller fjerne innlegget om det er slikt som ikke er lov å skrive om) Evt. kan kanskje noen sende meg en personlig melding. Jeg vet bare om et firma og de var out of stock ( betyr vel at de ikke har på lager eller?)
-
Sv: Apoteket har ikke mer medisin!
Det er vel bare netthandel som bør gå på privaten.....
Det er nok som du sier - tomt for Armour over hele fjøla, ja over hele kula tror jeg.
Også Westhroid.
Så gå til apoteket og spør om de kan skaffe det Kanadisk/Belgiske ERFA.
Jeg tror apoteket er rette stedet å spøre om det, og du kan gjøre det først, men du må nok til legen å få rettet på resepten.
-
Så du tror altså at de kan skaffe det? Kan jeg spørre om du bruker dette selv?
-
Det kan du chatrin :)
Og jeg må svare nei - men jeg er iferd med å forsøke selv og vil melde om hvordan det går. Håper du og andre også vil gjøre det.
At det er mulig å skaffe ERFA har jeg bare fra sidene her, og det er vel Nora som har meldt om at man bør forsøke.
-
Har prøvd å søke litt på internett og finner ikke så mye, har ikke fått bestilt finner nok ikke den rette linken ikke enda.
-
Jeg var på et apotek idag og forhørte meg om situasjonen.
Hun hadde klart å skaffe noe for kort tid siden, men hun ringte diverse og jeg kom tilbake etter en time.
Ingen har naturthyroxin på lager - ingen hadde hørt om ERFA.
Jeg måtte komme igjen omtrent en gang i uka for å høre......
Slike ble jeg møtt iallfall.
-
Hei Cathrin
Du kan kanskje forsøke deg samme som meg? Har bestilt Erfa fra et internasjonalt apotek i Tyskland. Fikk resept av legen på Erfa og sendte bestillingen med resept for noen dager siden. Jeg har ikke hørt noe ennå. Sjekk denne tråden. Fra innlegg 43 og utover:
https://www.stofskifteforum.dk/showt...?t=8587&page=5
Legger inn oppdatering om hvordan det går. Om du prøver selv, sikkert smart å sjekke med apoteket først om de har det på lager. Dette apoteket hadde ihvertfall det 1. oktober.
mvh Rufus
-
Har fulgt med deg Rufus - var bare for å sjekke tilgjengeligheten her til lands jeg gjorde litt research......
-
Ja det er bra!
Lurer på hva som skal til for at apotekene tar inn Erfa eller noe annet alternativ til Armour? Jeg kjenner ikke til hvordan apotekene gjør det mht hvilke medikamenter de tar inn osv. Hadde vært interessant å vite...
:)
-
Hei :)
Apotek 1 Kronen i Grensen, Oslo venter på Erfa, men vet ikke når/om det kommer :sad:
-
Bare at det kommer er en lettelse! Håper Erfa har mye på lager så vi slipper nye utsettelser etter hvert!
:)
-
På erfas forum (på deres nettside) sier de at Armour Thyroid ikke kommer tilbake og vi vet fra før at de ikke vil søke om en NDA (New Drug application ) I USA. Det er derfr aldri tillatt.
Men Thyroid fra kanada, som Erfa har kjøpt rettighetene til fra Parke-Davis som igjen kjpte det vra noen annen, har alle tillatelser iorden og er godkjent.
De amerikanske pasientene får det nå fra kanada med resept på "Thyroid"
Armour har forresten aldri het Armour, men "Thyroid", alle heter "Thyroid".
Her i Norge har de fleste bare kalt det amooor eller noe sånt, flaut, men det har alltid hett Thyroid.
I tyskland har de fått Thyroid fra Erfa nå, se andre tråder her. Veldig hyggelige priser.
erfa har ifølge dem selv forutsett denne mangelen på Thyroid ett år i forveien og skaffet seg råstoff.
De stedene som laget Armour Thyroid og Nature-throid for rettighetsinnehaverne har alle blitt stengt ned av FDA. Selve råstoffet gjør FDA ingenting med, kun produsentene av markedsførte varer (=tablettene) de må levere en NDA.
-
Skjønner ikke hvordan slikt kan gå an jeg at et medikament som mange mennesker tross alt bruker plutselig kan forsvinne. Og hvorfor kan de ikke prøve å lage det selv i Norge.? Det kan da vel ikke være så innmari vanskelig.Ikke forstår jeg hvorfor Apotekene ikke har fått et varsel fra Grossisten som de importerer fra heller, ettersom jeg forstår at dette har vært kjent i 1 år. Hva skjer dersom man ikke får tak i armour/ eller liknende. ? Jeg responderer ikke på Levaxin og raser ned i T4 fra 26 til 7 på bare en uke så jeg lurer faktisk på om jeg kan komme til å dø av dette ganske snart,? og da er det en del ting jeg må fikse først.
-
jamen hypothyreose er en dødlig sykdom - det er det ikke tvil om !
Du blir først gul inne i håndflatene, så gal (tossede), så dør du.
Og de som burde vite mest om dette er jo de som gnir seg i henda og venter økning i Levaxinsalget !
De som har bestemt at det er ok å opptre slik overfor vår sykdomsgruppe slumrer enda. Og jeg har ikke tru på at de våkner før noen dør.......
Så du har etter min mening all grunn til å bekymre deg chatrin.
Og jeg har det omtrent som du.
Og jeg tenker jo over det.............
De mennesker du hele tiden har trodd at er ansvarlige mennesker som er dedikert sin oppgave, er det ikke. Det er kun i lønnsforhandlinger de er det !
Det er mye viktigere å passe på hvilke bissnissavtaler som er inngått og at man holder seg til dem - isteden for å handle medmenneskelig.
Jeg har jo i mail fra Kragerø Tablettproduksjon at de har en avtale som umuliggjør fortsettelsen av det du etterspør - en Norsk apotekerproduksjon av naturthyroxin.
De har rett og slett i forhandling med store internasjonale selskaper vært nødt til å frasi seg sin hevdvunnenede rett til magistral produksjon.
Og en må formode at de ikke har avstått denne retten frivillig - om en kan kalle det frivillig når en avstår med større fortjeneste i sikte da.........
For Norsk (og Dansk) lov sier at om du kan få et apotek til å fremstille et preparat, er det lovlig i salg.
-
På apoteket jeg bruker sa de at det hadde vært slik i sommer også. Kan det være at disse produsentene skaper seg med jevne mellomrom bare for å sjekke hvor nødvendige medisinene deres er? Noen som vet hvor lenge dette har vart? Til Rufus snakker/ skriver firmaet i Stuttgart bare Tysk? ( jeg kan ikke det, men forsår litt av det når jeg ser det/ hører det, men vil bli vanskelig å føre en samtale. Er det vanskelig å bli trodd av legen eller? Jeg er redd for hva legen vil tro. Skal prøve å få en avtale i morgen, så får håpe at det ikke er hun sure sekretæren som er der, da kan jeg nok bare glemme det.
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
cathrin
Skal prøve å få en avtale i morgen, så får håpe at det ikke er hun sure sekretæren som er der, da kan jeg nok bare glemme det.
Sure skretærer skal man klage på!
Jeg gjorde det overfor legesenteret jeg går på, og det tok de til etterretning og gjorde endringer. Den verste episoden jeg opplevde har de nå tatt inn i opplæringen av de ansatte som eksempel på hvordan de ikke skal opptre overfor pasienter. Så det kan nytte å klage hvis man er misfornøyd med noe!
-
Si "morn" til a, og smiiil ditt bredeste smil til a. Så sier du at "idag er du så peeen".
Da dauer a, og du får en ny blid og snill sekreteær :)
hihi
-
:D
Jo man kommer langt med ett smil,
men jeg er like bekymret som andre her... liker ikke å miste en
medisin som holder meg oppe..:evil:
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
cathrin
snakker/ skriver firmaet i Stuttgart bare Tysk?
Nei, engelsk går helt fint. Har hatt mailkontakt, ikke snakket med dem.
-
Da håper jeg at det går bra hos legen at han tror meg og skriver en resept. Og er jeg heldig fakser han den kanskje også. Det var ikke den sure sekretæren i dag heldigvis. Hun gjør ikke noe galt som jeg kan klage på, men alt er liksom så vanskelig. Om den andre har sagt dagen før at jeg kan komme å ta blodprøver f. eks så har hun aldri hørt om det, blodprøveskjemaet er ikke der og det må hun snakke med legen om etc. Da har den andre sagt at jeg bare kan komme ned så slipper jeg å være så lenge uten epilepsimedisinen.
Til Rufus hvor lang tid ville det ta før du fikk medisinen?
-
Aner ikke hvor lang tid det tar.... Har jo ikke prøvd det før jeg heller, så håper bare at jeg har gjort det riktig.... :wink:
-
Da blir det litt "utaskjærsk" igjen.
Mail fra Forest til en selger plukket opp.
Her gis det svaret at det ikke finnes nok grisekjertler i verden ?
Hm......
Statement from Forest Laboratories Re: Availability of Armour Thyroid
Forest Laboratories and its supplier understand how frustrating the back order situation of Armour Thyroid is for patients, and we apologize for the supply interruption.
Forest Laboratories is working closely with its supplier of the product’s active ingredient, powdered Thyroid gland, and both companies are working diligently to return to normal supply levels as quickly as possible.
There are many complicated steps involved in the supply chain for a naturally desiccated thyroid product like Armour Thyroid. One factor in the supply interruption involves the manufacturing of a sufficient quantity of powdered Thyroid gland. American Laboratories, Inc., the sole U.S. supplier of Thyroid Powder Products, is working as quickly as possible to provide Forest with a sufficient quantity of this ingredient.
Forest is addressing the backlog of Armour Thyroid as quickly as possible, however, we are not prepared at this time to give a definitive date by which the product will be fully restocked. Please check for future updates on the availability of Armour Thyroid through the Forest product availability toll-free hotline at (866) 927-3260.
In the meantime, we encourage patients to speak with their physician regarding appropriate treatment for their condition.
-
Da har jeg vært hos legen og jeg sitter her og gråter.:cry: Så dere forstår sikkert at det ikke gikk bra i det hele tatt. Legen ville ikke sende noe resept til noen han ikke visste hvem var, og jeg skulle begynne med Levaxin igjen for det hjalp nemlig alltid. Vel det hjelper ikke på meg. Nå får jeg ta dem for å pleace legen min, men han skal nok få se en blodprøve neste gang jeg kommer der som overrasker ham!. Og da skal han også få beskjed om at jeg ikke orker prøve flere medisiner som ikke virker, da er ny sykemelding alt jeg vil ha og så får naturen gå sin gang. Jeg merker at jeg er for sliten til å bytte lege. Skal prøve å skrive til denne firmaet i Stuttgartgart så får jeg i alle fall et svar.
Da har jeg i allefall fått et svar som er at de ikke kan sende medisin når jeg ikke har resept, og det får jeg altså ikke.
Merker at jeg er helt på bånn psykisk, og at jeg tenker at det skal bli godt å slippe en dag, kanskje det går fort også.
Hva med dere andre hva gjør dere spiser dere Levaxin eller har dere litt Amour igjen eller?
-
Mitt første innlegg:)
Jeg er 33 år og brukt syntetisk thyroxin/levaxin siden jeg var 18.
Levaxin har fungert brukbart, men jeg får av og til perioder som er helt jævlige, og har fått en av dem akkurat nå. (slapp sliten(sover 14 timer i døgnet, varm/kald kvalm)
TSH er bare 7, men tar allerede 150 mikrogram om dagen og legen vil ha meg til å øke til 175.
Har gjennom dette fora og andre steder lest om armour, og tok det opp med min fastlege idag. Men han har aldri hørt om det engang, og skjema om registreringsfritak var han heller ikke kjent med. Fikk henvisning til endokrinolog så får se hva de sier, men har hørt at de sverger til den syntetiske varianten. Vil uansett prøve armour som et alternativ, men etter hva jeg skjønner er det blitt vanskelig å få tak i, og dessuten er armour thyroid merket blitt endret noe slik at det ikke er effektivt lengre.
Godt å uansett se at jeg ikke er alene her.
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
cathrin
Da har jeg vært hos legen og jeg sitter her og gråter. :cry: Så dere forstår sikkert at det ikke gikk bra i det hele tatt. Legen ville ikke sende noe resept til noen han ikke visste hvem var, og jeg skulle begynne med Levaxin igjen for det hjalp nemlig alltid. Vel det hjelper ikke på meg. Nå får jeg ta dem for å pleace legen min, men han skal nok få se en blodprøve neste gang jeg kommer der som overrasker ham!. Og da skal han også få beskjed om at jeg ikke orker prøve flere medisiner som ikke virker, da er ny sykemelding alt jeg vil ha og så får naturen gå sin gang. Jeg merker at jeg er for sliten til å bytte lege.
Leit å høre at det gikk dårlig hos legen. Kan du gi legen mer info om Erfa? (Hvis det hele strandet på manglende kjenneskap til Erfas thyroxin) Når Kronen Apotek i Oslo har bestilt det, kan vel legen henvende seg til apoteket å få "go" på at medisinen er tilsvarende som armour? Kanskje du kan gjøre det om ikke legen kan eller vil?
Kan du bruke kunstig T3 som nødløsning?
-
Hei Rufus!
Jeg har egentlig lite kunnskap om erfa selv, men skal undersøke litt på nettet.
Er det det samme som armour? Har jo vanlig levaxin som jeg alltid har brukt, men nå om dagen funker det som sagt dårlig.
Sjekket ut ERFA thyroid. Erfa er vel bare navnet på produsenten som lager deg. Ellers skal det vel være identisk som armour. Det går ann å få kjøpt direkte fra dem, men man må ha en resept fra lege hvor det står at man trenger armour. Skjønner ikke hvordan jeg skal få det, når legen min aldri har hørt om det engang.
Kai
-
De krever resept ja. Så får du ikke det fra legen din, så kan du nok glemme dette firmaet. Jeg har aldri brukt stoff, men det virker som om det er mye letter å få tak i det enn i Armour/ e.l.
-
Jeg tror rett og slett ikke at en lege ikke kjenenr til naturthyroxin.
De siste boksene ble skrevet ut av mange nålevende leger og var vel slutt tidlig på 1980-tallet.
Og - så historieløse i sin egen historie er det bare ikke trolig at så mange er !
Så kan det jo godt hende at de ikke har hørt om handelsnavnet - det var nok ikke på banen den gangen.
Så da er det muligens spørgerens feil ?
Spør etter naturthyroxin, så er det iallfall verre å nekte for at de ikke har kjennskap. Og print gjerne ut fra nettet og ta med navnet på konkrete handelsnavn.
Markedstørken i USA har sikkert plausible forklaringer, men hvordan dette blir i fremtiden er ikke godt å si enda. De lover jo guld og grønne skoger helt til kroken er på døra. Det ser likevel ut til at ERFA og dette firmaets Thyroid kan være en sikkrere hest å satse på for oss - men foreløpig er det ikke almindelig markedstilgang for det. Vi får håpe det kommer.
Ordningen "registreringsfritak" er ibruk hver eneste time - så den kjenner de !
Norge er et lite marked, og markedstilgang er dyrt, så mange produsenter har ikke søkt markedstilgang her.
Likevel er medisinen de selger tilgjengelig gjennom ordningen med registreringsfritak.
Ordningen ble revidert i mars i fjor? og ble forenklet for syntetisk medisin.
Preparater av biologisk opphav ble ikke endret, så det skal fremdeles søkes om disse.
Dette gårt klart frem av søknadsformularet.
Alle søknader blir innvilget, så dette er bare en formsak.
-
Hei igjen Cathrin og Kaigroth
Gikk littegrann hulter tilbulter med innleggene. :) Så ikke innlegget til Kaigroth før nå (innlegg nr 26 var egentlig svar til Cathrin ....). .... Men skal man ha thyroxin fra apotek, enten i Norge eller via Internasjonalt apotek, kreves resept. Skal man få tak i naturthyroxin uten resept, må man handle på diverse utenlandske nettbutikker, men forumet videreformidler ikke info om dette (men nettbutikkene er også gjerne tomme). Da er en dessverre avhengig av en lege som skriver ut nødvendige resepter, så man må jakte på en slik lege. Synd, men sånn er det dessverre. :sad:
-
En skal også være OBS på at det ikke er tillatt å importere reseptbelagt medisin fra land utenfor EØS-området.
-
Dersom de har det på Kronen Apotek i Oslo så er kanskje det enkleste for meg å gå på apoteket og hente resepten min, og så ringe dette apoteket i Oslo og høre om jeg kan sende den til dem, og at de sender medisinene til meg og at jeg betaler det det koster eller? Håper at det går i alle fall.
Ellers så fatter ikke jeg at det skal være så vanskelig for et apotek å si ting slik de er. Jeg spurte etter Armour i dag og da sa de bare at de skulle ringe når det kom. Og de må da vel vite at det IKKE kommer i det hele tatt, og da kan de vel bare si det da.( ikke stå å lyve meg rett opp i ansiktet)
Kom på at jeg kanskje kan hente resepten min og sende den til disse tyskerne. Det står jo Armour thyroid og legens navn på og kanskje det er nok, eller ? vet ikke helt, men jeg er nokså trett og omtåket i hjernen. Selv forstår jeg en del tysk siden det er så likt norsk, så kanskje de klarer å forstå det?
-
Ok.
Men hvordan skal jeg få legen til å skrive ut resept på et praparat han ikke kjenner til? På nettsidene deres står det at resepten må inneholde navnet Thyroid med sånn registred tradmark r bak.
Kan jeg kreve at legen lager en resept for dette?
Vil de godta en vanlig resept for levaxin?
Tyskere? Forvirret nå.
Det er vel i canada de har dette?
-
I følge mailen jeg fikk tilgang på fra Forest, som er produsenten av Armour - så er vanskene at de ikke får tilgang på råstoff og at produksjonen vil bli helt fin igjen når de bare får det.
Isåfall dette er sant, så er det MYE tull skrevet om denne saken.
Forklaringen K A N være sann - det er iallfall en fellesnevner for det er jo ingen i USA som produserer for tia. Og de produserer jo av samme pulver. Se a det står USP på boksen. Alle merker i USA har dette, for det er kun USP pulveret som er godkjent.
Skal en sende resepten og registreringsfritaket, så send en kopi eller scann den inn på maskinen og mail den.
Så når det gjelder resepter så kan ingen tvinge leger til å skrive ut noe. Det kreves av legen at denne skal stå inne for resepten både fagelig og etisk.
Så det må være for at legen forstår at DU trenger det.
Og da trenger DU og overbevise legen om at DU trenger det.
So ist das lebend.......
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
cathrin
Dersom de har det på Kronen Apotek i Oslo så er kanskje det enkleste for meg å gå på apoteket og hente resepten min, og så ringe dette apoteket i Oslo og høre om jeg kan sende den til dem, og at de sender medisinene til meg og at jeg betaler det det koster eller? Håper at det går i alle fall.
Hei catrhrin :)
Er det Kronen i Grensen du mener? Hvor har du fått info om at de har det?
Det har ikke jeg fått med meg.
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Lisbeth
Hei catrhrin :)
Er det Kronen i Grensen du mener? Hvor har du fått info om at de har det?
Det har ikke jeg fått med meg.
Hej Lisbeth hjertflag1
Har du ikke selv skrevet det her i tråden på første side? :?:
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Lisbeth
Hei :)
Apotek 1 Kronen i Grensen, Oslo venter på Erfa, men vet ikke når/om det kommer :sad:
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
cathrin
Da har jeg vært hos legen og jeg sitter her og gråter.:cry: Så dere forstår sikkert at det ikke gikk bra i det hele tatt. Legen ville ikke sende noe resept til noen han ikke visste hvem var, og jeg skulle begynne med Levaxin igjen for det hjalp nemlig alltid. Vel det hjelper ikke på meg. Nå får jeg ta dem for å pleace legen min, men han skal nok få se en blodprøve neste gang jeg kommer der som overrasker ham!. Og da skal han også få beskjed om at jeg ikke orker prøve flere medisiner som ikke virker, da er ny sykemelding alt jeg vil ha og så får naturen gå sin gang. Jeg merker at jeg er for sliten til å bytte lege.
Det er fandeme hjerteskærende!
Nu er jeg "heldigvis" ikke norsk, så den samlede lægestand her i landet kan rende mig noget så grusomt! Derfor vil jeg (off topic) sige, at med sådanne læger som Cathrins - har vi ikke brug for fjender... Det tangerer en tortur og helse-ødelæggende lægepraksis. Menneskesynet er i bund og lægeetik ligeså! Denne læge og alle som ligner ham - er himmelråbende dårlige mennesker!
Man burde simpelt hen ikke have lov til at være uvidende når man er læge, da lægernes uvidenhed slår flere ihjel end alle verdens samlede krige tilsammen. De skulle skamme sig! :!:
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anisa
Hej Lisbeth hjertflag1
Har du ikke selv skrevet det her i tråden på første side? :?:
Hei Anisa hjertflag1
Nei, det har jeg ikke gjort. Jeg har skrevet:
De venter på Erfa, men vet ikke når eller om den kommer.
Cathrin skriver "dersom de har det på Kronen" og det er ikke det samme. Jeg ønsker ikke å gi falskt håp til de som er tomme for medisin og sårt venter på den.
Takk for tilbakemeldingen slik at vi fikk oppklart dette. xx9
-
De hadde det ikke på Kronen , men sier at de får det om noen mnd, noe som i alle fall er for sent for meg. Da har nok naturen gått sin gang for å si det slik.
-
Medisinen heter Thyroid, og har alltid gjort det.
Erfa får man bare ved å få en resept på "Thyroid".
Jeg tipper at en resept på Armour ikke duger (enda det skal hete "Armour Thyroid")
Thyroid fra kanada fra Erfa er helt lik den gode gamle Armour, men den forest laget nå siden i våres har 47,5mg cellulose og 2,7mg dextrin mot omvendt. en del pasienter har dårlig effekt av Armour Thyroid med cellulosen, mens andre ikke merker noe. Men nå fins det ikke å oppdrive heller.
Apoteket kan vente og vente, men de får ikke.
Det firmaet i tyskland, det er et alminnelig internasjonalt apotek, som driver bare med sjeldne og ikke-registrerte medisiner som Thyroid og alt mulig annet, hver dag. det fins masse sånne medisiner. Bare at vi ikke har hørt om internasjonale apotek her i Norge. Her er det apotekgrossistene som gjør sånt, skaffer sjeldne elelr uregistrerte medisiner.
Si til legen at mange mange medisiner i daglig bruk ikke er registretrte i lille Norge. Slik som hydrocortison, thyroxin-natrium uten laktose, narcanti er avregistrert, jectofer, fortecortin, og masse medisiner de bruker daglig på sykehus er også på registreringsfritak.
Det fins registreringsfritak, og godkjenningsfritak. Registreringsfritak er når rettighetsinnehaveren ikke gidder å betale en femsifret sum til staten for å stå registrert samt å stå i Felleskatalogen hvert år. Da er medisnen sentralt godkjent i europa. Gogkjenningsfritak er når det er samme pluss at det ikke er sentralt godkjent i europa.
Skjemaene for resepten som er registreringsfritaksøknaden, ligger blant annet på www.legemiddelsiden.no og det står en forklaring, samt på www.legemiddelverket.no http://www.legemiddelverket.no/templ...y=CopyToMedecs
Sjekker legen H03 på www.legemiddelsiden.no, så står Armour Thyroid der øverst på siden.
Bare at det nå heter bare Thyroid og er å få via internasjonalt apotek, for eksempel den i tyskland. Idis apotek i england har den også men tyskland passer oss bra siden de svarer.
forresten så er Thyroid registrert og tillatt i danmark, men Glostrup apotek laget det i en begrenset periode til en klinikk som drev med overvektog det fins ikke lenger, men det var ikke noe problem å få det godkjent åpenbart.
Og det har nummer og tillatelse og lages i Holland, de laget både tabletter og daglig lager mange apotek kapsler. bare det at vi ikek har lykkes å få epostkontakt med noen apotek. Kostet ca 14 euro for 100 kapsler. Men vi må få tak i en lege som er hollandsk eller er fra holland.
Var det ikke en her på forumet som bodee flere år i holland og nå er tilbake hit? Burde maile henne for å få kontakt med et apotek slik at noen kan prøve det. Heter thyroïdum der.
http://hypomaarniethappy.nl/ klikk på medicatie http://www.hypomaarniethappy.nl/thyreoidum.htm her står både telefonnummeret og faxnummeret til Rivieren apotek: http://www.hypomaarniethappy.nl/hypo_herzien.htm her står registreringsnummeret til thyreoïdum http://www.hypomaarniethappy.nl/Dier...0Nederland.htm
De har flere ting å laste ned på hjemmesiden sin, f.eks http://www.hypomaarniethappy.nl/files/armour2.jpg som er USP (United States Pharmacopeia, vi har europeisk pharmacopeia) krav til Thyroid og http://www.hypomaarniethappy.nl/files/armour3.jpg http://www.hypomaarniethappy.nl/file...m_capsules.pdf
(jeg nevner det hollandske/danske thyreoïdum fordi det er europeisk og kanskje et alternativ for noen hvor legen foretrekker noe godkjent i europa og Danmark og laget i Danmark. Pulveret kommer fra Amager i København.)
Håper dette hjelper.
nora
-
xx8
Mye bra Info, Nora!
xx6