Beklagar rota det til. Sjekk det andre innlegget mitt... (årsaka var at eg retta opp litt surr med ein dato..)
Printable View
Beklagar rota det til. Sjekk det andre innlegget mitt... (årsaka var at eg retta opp litt surr med ein dato..)
Hei!
Eg har ein god lege som både viser stor forståing og evne til å høyre på korleis eg har det (symptom versus Tsh-verdien som legen i starten såg seg litt blind på..). Eg får nå prøvesvara frå Fürst i posten og målet er at eg skal lære meg å dosere like godt som ein "flink" diabetespasient. Vel, det er nå eg ønskjer innspel. Eg har tidlegare hatt problem med at sjølv mindre endringar har gjort meg lettare overdosert overdosert, med påfølgjande kræsj og lengre tid med lågt stoffskifte og dårleg fungering... Dette har ikkje skjedd sidan juletider 2006. Men det heile verkar meir stabilt nå, legen meiner kjertelen omtrent har brent ut alt kruttet sitt (hadde antistoff i minst 5 år før eg fekk lågt stoffskifte hausten 2005).
Vel her er mine siste prøvesvar....
Frå jaunuar til mai:
TSH 1,6 / 1,9 / 1,8 og 2,1.
FT4 var 13,2 /13,9 / 14,0 og 13,4
27.04
TSH 1,8 0,20-4,0
FT4 12,7 9,0-22,0
FT3 3,4 2,3-5,7
25.05
TSH 1,5 0,20-4,0
FT4 13,2 9,0-22,0
FT3 3,4 2,3-5,7
Frå og med kring 25.05 brukte eg 100 dei fleste dagane i veka
07.06
TSH 0,8 0,20-4,0
FT4 16,0 9,0-22,0
FT3 3,8 2,3-5,7
Framleis 100 kvar dag....
25.06
TSH 1,2 0,20-4,0
FT4 14,4 9,0-22,0
FT3 3,7 2,3-5,7
Eg kjente meg i best form i den perioden da TSH en var 0,8. Er nå litt uroleg fordi verdiane ser ut til å bli verre sjølv om eg i lang tid har teke 100 dagleg. Kva skjer? Er det skjoldbrukskjertelen som kræsjer meir og meir??
Eg har nå sidan 25.06 auka med 50 pr veke, det vil seie to dagar med 25 og 5 dagar med 100. Er dette ei Ok doseauke??
Eg vil så gjerne ha ein sommar i topp form :)
P.S. Kanskje synest nokre av dykk at eg klagar og uroar meg utan grunn. Prøvesvara mine er jo fine, dei :) Men saka er den at eg er så vÃ~r, dersom TSH nærmar seg 2,0 er eg for lengst i dårleg form...
Håpar på innspel :)
Takk til alle dykk her inne for eit flott forum som eg ofte leser litt i (sjølv om eg ikkje sjølv har vore så aktiv..)
Hei Delisa!
For meg ser det ut som om du er litt underdosert... Tror også det er bra hvis du klarer å fordele uke-dosen litt jevnt, sånn at du tar ca samme mengde Levaxin hver dag. Min erfaring.
Jeg har nok en ikke-produserende kjertel og bruker så mye som 175 mcg. hver dag - og da deler jeg også opp dosen på 100 mcg. morgen og 0,75 om kvelden... for å få en jevn tilførsel av medisin.
Du sier selv at du trivdes best med en TSH på 0,8 - og det tyder nok på at du bør øke dosen litt. Kan ta lang tid før kjertelen helt slutter å fungere.
Jeg synes ikke du klager i det hele tatt! Jeg skjønner godt at du ikke vil at TSH skal stige mot 2. Da hadde jeg ihvertfall vært elendig.
Men jeg er litt forvirret.lenger opp sier du at du tar 100 pr dag. Er det bare skrivefeil, slik at du tar 125 to dager og 100 fem dager? Jeg synes det høres både riktig og fornuftig ut. Du er redd for å bli overdosert, så å øke forsiktig er sikkert rett for deg.Sitat:
Eg har nå sidan 25.06 auka med 50 pr veke, det vil seie to dagar med 25 og 5 dagar med 100. Er dette ei Ok doseauke??
Jeg tror også at kjertelen din produserer mindre. Naturlig at du må øke. Jeg mener å ha lest at gjennomnittdosering er 125 mikrogram pr. dag. Noen bruker da mer og noen mindre.
Min lege mener at de fleste trives best med en TSH ned mot 0.2, så det kan jo virke som du erlitt underdosert. Iallefall siden du vet du trives bedre med lavere TSH.
Eg har akkurat auka dosen, gjorde det rett etter siste blodprøva. Så eg har nå (sidan 27.06) teke 25 i tillegg til den faste 100 to dagar i veka. Nest onsdag har eg gjort det i 2 veker.
Takk for tips om å dele opp dosen så det blir meir likt fordelt på dagane. Det gjev meining. Men det med å ta to gonger pr dagar verkar tungvidt... Litt pga. ein må hugse det to gonger, men mest pga. eg da ville vore uroleg for om matinntak/multivitamin (kalk, jern) bremsa opptaket... Nokon som har synspunkt på det??
Når det gjeld dosen?? Bør eg kanskje auke med litt til?
Hei, du kan prøve å ta 100 og 125 mikrogram annenhver dag? Eller klarer du å dele 25 mg tabletten i to? Den er ganske liten, det blir kansje bare smuler. Hvis det går, så kan du ta 100 mikrogram + 1/2 25 mikrogram hver dag.
Jeg kan ikke tenke meg at du kan bli overdosert på det, for du har mye å gå på før du får opp verdiene av FT4 og FT3. Men du kjenner kroppen din best selv. Bra du tar det forsiktig. :D
Ã… dele opp dosen i to ganger om dagen synes noen virker for dem. Andre merker ingen forskjell. Det er også så forskjellig fra person til person. Du får nesten bare prøve. Det kan virke bra for deg, siden du reagerer på små økninger?
Hva med å ta 100 mg om morgenen, og det ekstra om kvelden? Da tar du det med kveldstellet, og du har ikke spist like før du legger deg.
Kjenner du noen effekt av levaxin straks du tar de? Noen synes det går helt fint å ta det om kvelden, andre blir urolige og sover dårlig. Det som virker for en, kan være helt galt for en annen.
Eg la inn blodprøveresultata for det siste halvåret her i juli. Fekk da fleire nyttige innspel. Eg prøvde, slik nokon her inne råda meg til, å auke litt for å sjå korleis det ville slå ut. Kjøpte også tablettdelar og forsøkte å ta den same dosen kvar dag.
Før eg skriv skriv inn blodprøvesvara frå dette forsøket, kjem her det eg sist gong skreiv som ei innleiing/bakgrunn om situasjonen min:
Eg har ein god lege som både viser stor forståing og evne til å høyre på korleis eg har det (symptom versus Tsh-verdien som legen i starten såg seg litt blind på..). Eg får nå prøvesvara frå Fürst i posten og målet er at eg skal lære meg å dosere like godt som ein "flink" diabetespasient. Vel, det er nå eg ønskjer innspel. Eg har tidlegare hatt problem med at sjølv mindre endringar har gjort meg lettare overdosert overdosert, med påfølgjande kræsj og lengre tid med lågt stoffskifte og dårleg fungering... Dette har ikkje skjedd sidan juletider 2006. Men det heile verkar meir stabilt nå, legen meiner kjertelen omtrent har brent ut alt kruttet sitt (hadde antistoff i minst 5 år før eg fekk lågt stoffskifte hausten 2005).
Vel her er mine siste prøvesvar....
Frå jaunuar til mai:
TSH 1,6 / 1,9 / 1,8 og 2,1.
FT4 var 13,2 /13,9 / 14,0 og 13,4
27.04
TSH 1,8 0,20-4,0
FT4 12,7 9,0-22,0
FT3 3,4 2,3-5,7
25.05
TSH 1,5 0,20-4,0
FT4 13,2 9,0-22,0
FT3 3,4 2,3-5,7
Frå og med kring 25.05 brukte eg 100 dei fleste dagane i veka
07.06
TSH 0,8 0,20-4,0
FT4 16,0 9,0-22,0
FT3 3,8 2,3-5,7
Framleis 100 kvar dag....
25.06
TSH 1,2 0,20-4,0
FT4 14,4 9,0-22,0
FT3 3,7 2,3-5,7
Eg kjente meg i best form i den perioden da TSH en var 0,8. Er nå litt uroleg fordi verdiane ser ut til å bli verre sjølv om eg i lang tid har teke 100 dagleg. Kva skjer? Er det skjoldbrukskjertelen som kræsjer meir og meir??
Eg vil så gjerne ha ein sommar i topp form :)
P.S. Kanskje synest nokre av dykk at eg klagar og uroar meg utan grunn. Prøvesvara mine er jo fine, dei :) Men saka er den at eg er så và r, dersom TSH nærmar seg 2,0 er eg for lengst i dårleg form...
Og slik står det til nå:
Etter nokre veker (4 veker ?) med 112,5 pr dag fekk eg desse svara:
06. august
TSH 0,08* 0,20-4,0
FT4 17,6 9,0-22,0
FT3 4,2 2,3-5,7
Etter avtale med legen skulle eg da ha redusert dosen, men eg gjorde ikkje det.... Grunnen var at eg da følte meg i veldig fin form, hadde ingen overdoseringssymtom (som eg merka, da). Så eg heldt fram med same dosen, tenkte eg burde ta ei ny prøve om litt samt følgje med på korleis eg eigentleg kjente meg... Men var jo litt nervøs pga. legen har sagt at tsh utanfor referansenivået (nedover) er farleg for hjartet etc...
Så tok eg nye prøver 14.august (1 veke + 1 dag etter førre prøven):
TSH 0,08* 0,20-4,0 (framleis..)
FT4 14,6 9,0-22,0
FT3 4,3 2,3-5,7
Einaste skilnaden var da FT4. I dag (29. august) kjenner eg meg stadig i fin form, men har i blant tenkt at eg blir lett stressa, varm enkelte dagar, ingen diare, søvn ok, menstruasjon uendra/og ok.
Så til mine spørsmål:
Er det ok med ein så låg TSH?? Kva om eg faktisk er lettare overdosert, korleis kan eg i så fall undersøkje det? (puls, blodtrykk??)
Bør eg i så fall gå til legen og be henne sjekke meg?? ;)
Eg prøver å bli gravid og er naturlegvis redd min låge TSH verdi representerer eit problem. Kva trur de??
Stemmer det at stoffskiftet fyrst er høgt ved både ein for låg tsh, samt anten ft4 og/eller ft3 utanfor (over) referansenivået.
Dette vart mykje igjen, men dersom nokon av dykk orka å lesa gjennom alt saman, er eg svært takknemleg.
Ha ein fin kveld alle saman :)
Skoldkjertelen din har kræsja - for godt. Den bidrar ikke til noe i kroppen din lenger. Derfor har heller ikke dennes styringshormon (TSH) lengere noen funksjon. Dennes oppgave er kun å regulere en kjertel som "virker".
Det kan være lurt å glemme denne verdien og heller konsentrere seg om blodverdier som fT4 og fT3 som jo er stoffskiftehormoner.
Det skal legges til at legene tror TSH virker akkurat som før, at den reagerer på Levaxin eller Armour på akkurat samme måte som TSH i sin tid reagerte å ditt egenproduserte hormon.
Det får de svare for selv, jeg vil hevde at det ikke er mulig.
Mange merker at de må ha en lavere TSH enn det legen anbefaler for å føle seg eutyreot - og bra. Det er også andre mer funksjonelle forklaringer for at det er nødvendig med en lav TSH når man har erstattet sin naturlige med kunstig thyroxin.
Så svaret er - det er ok med uansett hva TSH-verdien er - den er helt uten betydning for oss.
Den har betydning for TYCA - pasienter. Disse skal holde denne på null så den ikke stimulerer til bygging av flere kreftceller.
Så synes jeg det er kjempefint at du vil styre dette litt selv og at du har mage nok til å stole på dine egene følelser og handle deretter !
Hvis du lover å ikke høre på meg, så kan jeg i all hast tolke dine blodprøver slik at T3, som jo er det ferdige aktive stoffskiftehormonet er for lav i alle prøvene, men den er heldigvis stigende etter at du tok skjea i egen hånd.
Ingen her tror du klager uten grunn Delisa - vi kjenner problemene på kroppen og vet hvordan det er å leve med dem - uten helt å vite hvordan vi skal få det bedre.
I graviditet er viktig å følge opp stoffskiftet. Dosen må oppreguleres - 50% noen ganger 100 ! Og det verste er at det er for lavt, men det skal helelr ikke være for høgt, og det er da fT4-verdien man sikter til.
Det siste spørsmålet håper jeg du ikke vil stille etter å ha lest dette.
Det er feil stillt, men jeg tror svaret er nei......
Så er det ikke så lett å vite hva som skyldes en beskjeden doseøkning, og det som skyldes kroppslige variasjoner når nye celler tar ibruk den økede dosen. Det kan være at kroppen går ned mer enn du øker - slik at du tror at det var feil å øke !
Dette er noe men må tenke over en måneds tid - og enda er det ikke sikekrt man har det rette svaret.
Hjertebank som varer mer enn noe dager pleier være en god indikator på at man har nådd toppen og må litt ned igjen.
Du har jo ikke så høye verdier på T4 og T3 og du føler det bra så det er vel ingen grunn til bekymring.
Jeg hadde en TSH på 0,063 med normale verdier på T3 og T4 og legen sa at de fleste likte å være litt overdoserte, jeg følte meg da fremdeles trøtt så jeg fikk Liothyronin i tillegg uten å ta bort noe av Levaxinen.
Så du kan sikkert bare slappe av :)
Jeg har tall som ligner dine, bortsett fra at TSH er konstant ikke målbar (sånn rundt 0,02 sånn cirka).
Både fastlegen og endokrinologen (den berømte Ingrid Norheim) sluttet å bry seg med den for lenge siden, og fastlegen ga en god forklaring som inneholdt ordet biofeedback. Søker du etter det her finner du den.
De har konkludert med at den skal være sånn, og den lar seg ikke påvirke av radiojod, levaxin, armour eller ingenting. Nada!
Og jeg er ikke alene. Det er som 'nFinn sier - den trengs ikke lenger og har ingen funksjon. Eneste jobb den har er som beskjedformidler fra hjernen til kjertelen, og kjertelen din virker ikke uansett, responderer ikke på meldingene og kan derved legges død. Derav de lave verdiene.
Se på FT4 og FT3. Selv må min FT4 være i øvre tredel av normalen, sånn ca 17-20 for at jeg skal ha det bra. På 15 blir jeg sjuk og trøtt igjen. At håret faller av er sikker indikator, da er den på vei ned.
FT3 ligger og vaker mellom midten og toppen.
Hør på deg selv - du gjør jobben bra.
Hei!
Eg tittar innom her med jamne mellomrom. Er så opplyftande, nyttig og flott at det her er samla så mange med stor kunnskap og mykje erfaring som stoffskifteskjuke.
Har sidan eg fekk påvist lågt stoffskifte seint i 2005 trudd eg har fått god behandling. (Hadde da hatt antistoff minst sidan 2001).
Når eg overfor legar har ymta frampå om at eg ikkje føler meg heilt bra har dette vorte avfeia. Min fyrste lege var grei nok, ho diskuterte dose og symptomar med meg. Men dessverre kunne ho for lite (har det vist seg i ettertid). Ho såg i grunnen kun på tsh. Ville helst at den skulle vera på 1 blank. Eg følte meg betre når den var 0,18 og slikt, men til dette sa ho at eg overdoserte meg sjølv. Vidare presterte ho å seie at grunnen til at eg var såpass slank (feittprosent på 16 og såg sprekt ut) var pga. eg tok for mykje tyroksin... Ho ville alltid at eg skulle ta litt mindre. Til slutt (før ho tok perm frå jobben sin og eg "logga ut" i fødsel og barselperm, var det på ein måte kun dette det handla om: kvar skal tsh vera, at eg skulle ta den dosen som gjorde at tsh var omtrent 1, helst ikkje under..
Så vart eg gravid i desember 2007. Eg søkte masse på nettet og lærte at dosen under svangerskap som regel skulle aukast, ofte doblast. Min lege ville stadig at eg skulle ta mindre... Eg nekta så klart. Var til og med innom spes. poliklinikk på Riksen (fordi eg klagde over fastlegen og oppfølginga av hypotyreosen da eg var på ordinær ultralyd). På Riksen fekk eg veta at det var ok å stå på den dosen eg hadde. Men du og du, eg var slapp altså, låg stort sett som det reinaste slakt i sofa etter jobb. Hugsar eg ofte græt pga. var så sliten. Gjekk kun opp 7 kilo, streva for å gå op meir, følte at noko var feil. Vel er det normalt å vera slapp, men eg var liksom heilt skutt.
Nå er jenta mi 1 år. Eg skal snart på jobb igjen. Under mammapermen har ting vore tungt, men eg har trudd at det er slik det er å vera mamma. Akkurat som eg trudde at det var slik det var å begynne å jobbe (kontorjobb), eller slik det var å nærme seg 30 år... å bikke 30 år... å få barn...
Så kjem poenget:
Bytta fastlege etter råd frå ei på eit anna forum :) Takk til henne! Min nye fastlege fortel meg at stoffskiftet mitt har vore underbehandla heile vegen. Han ser ikkje på tsh, men på t4... Måler tsh, t4, t3 og anti-tpo kvar gong. Seier at t4 skal opp. Den er nå på 16, men bør for mange vera på 22-24.... Vidare seier han at det er slik lågt stoffskifte hos dei med hashimotos skal behandlast, dette etter tyroideapoliklinikken på Aker sykehus...
I følgje min nye fastlege er mange i kjip form heilt til t4 bikkar 23/24, så plutseleg er dei fine og fulle av energi... Er i følgje han altså ikkje slik at ein jamnt kjenner seg betre og betre etter som ein får effekt av doseaukar.
Legen eg hadde ein kort periode mellom dei to eg har skildra over, var heilt totalt på jordet. Sa ting som "det er jeg som er legen, nå må du høre på meg" og "stoffskiftet ditt er bra" sagt på ein slik måte at eg ikkje makta prøve å diskutere og nyansere.... Og her var det ikkje snakk om at eg la opp til nokon heftig diskusjon akkurat.
Så nå er eg veldig usikker.. Kven har rett? Kvifor har han nye legen min rett? Dei andre såg kun på tsh, inklusive ein godt vaksen endo på Riksen, samt ein ung spirivipp av ein endo også på Riksen (som btw kom busande inn på rommet dagen etter fødselen medan eg stod med open nattskjorte og nettingtruse og bind og you name it).
Og de her inne på sonjas.. de snakkar mest om ft3....
Eg brukte før eg vart gravid og i svangerskapet 137,5 per dag.
Ung endo på riksen fekk meg til å gå ned til 125 per dag.
Legen eg hadd ein kort periode ba meg gå ned til 100 per dag. Dette gjorde eg i 6 veker til ho fekk sjekka blodprøvene som da nærma seg tsh på 1. Så tok eg meir likevel... (125). Men var engsteleg for å gå utanom legens anbefaling, tenkte også på det endoen på spes.poliklinikken på sjølvaste Riksen hadde sagt: at eg stressa systemet mitt, hjarte mitt.
Tok så i vår ein tur til Heggeli helhetsmedisin der eg la korta på bordet. Dette for å få eit nytt syn på saka. Fortalte at eg laug til legen, tok 25 mcg meir per dag. Han sa at stoffskiftet var fint, ingen problem der, men at det var greitt å ta 125 altså... Men fann at eg hadde låge ferritin- og d-vitamin verdiar....... Samt oppmuntra meg til å leggja om kosthaldet slik at det passa med ein test eg tok på Balderklinikken i 2003.
Blir mykje fram og tilbake dette her (noko det jo er også).
Dette har skjedd sidan januar 2009:
Hadde ein kort periode på 100 mcg levaxin for å blidgjera uvitande lege
Så over på 125 mcg igjen
Men dårleg form, inni mellom hadde eg små blaff der det gjekk opp for meg at eg kjente meg stadig dårlegare...
Masse symptomar (kraftigare enn før): Lang liste, men blant anna: Stiv i maska ofte heile dagen, i alle fall halve dagen, treg til å "koma i gang" fysisk om morgonen, vaknar ikkje utkvilt same kor mykje eg søv, mistar mykje hår og byrjar å få skikkeleg tynt hår nå... , slapp, orkar svært lite av sosial ting, orkar ikkje taste sms, orkar lite anna enn å "keep it at bay" her i heimen, ting hopar seg opp (rot overalt føler eg), føler meg i ein unntakstilstand der eg kjem meg gjennom dagane og ikkje maktar planleggja og ta tak i ting for å få det betre på sikt når det gjeld eiga helse; om eg orkar jobbe, er eg eigentleg verre?, dagane berre går. Har ein lett og grei baby som lenge har sove heile natta og som er svært flink til å leike seg aleine - ho hadde jo sjeldan noko val.... Har hatt mykje dårleg samvit for baby og mannen min, vil gjerne vera frisk når legar seier eg er det, så eg trenar hardt eit par gonger i veka og bruker lengre tid enn før på restitusjon, orkar ikkje lydar, lengtar kvar dag etter ro (baby i seng, mannen borte på noko, ingen tv eller vifter osv. på), hard i magen, dårleg kjønnsdrift. Etter kvart som barnet mitt veks til og krev meir merksemd og stimulering, blir kvardagen tyngre. Føler at eg må overtale meg sjølv same kva eg skal, har eigentleg ikkje ork til noko, føles det som.
Og heile vegen prøver eg å fokusere på det som er bra i livet mitt (det er så mangt :). Går svært sjeldan inn her på sonjas eller "tek opp situasjoe\nen min med meg sjølv", unngår altså å få eit overblikk... Hadde jo fått stadfesta frå fleire hald (ekspertise her og der) at eg er frisk. Er vel slik det er å vera meg, da. Deal with it liksom. Lever på ein måte frå dag til dag. (Veit at mange er mykje mykje dårlegar enn meg, i tillegg veit eg at eg er sunnare og sterkare blant anna enn mange av mine bekjente og andre eg kan samanlikne meg med).
Men klarer heldigvis å bytte fastlege :)
I tillegg klarer eg å få trent litt. Så kjenner meg nå sterk og lett i kroppen. Anar ikkje feittprosent nå, men er slank og vil ikkje gå ned i feittmasse akkuart. Min personlege trener seier at eg er svært sterk. Har ikkje fått dyrka hobbyen min i det siste (buldring, ein form for klatring), så veit ikkje heilt kvar eg er hen formmessig sidan det er på denne arenaen eg har måla kreftene mine. Men summa summarum kjenner eg meg sterk, men likevel sløv og treig.
Håpar nokon kan hjelpe meg å klare opp i alle spørsmåla eg nå har fått.
Blodprøvene mine er slik:
01.07.09 s-tyroksin 121 nmol/l ref: 60-150
01.07.09 s-trijodtyronin 1.6 nmol/l ref: 1.2-2.7
01.07.09 s-TBG 23.5 mg/l ref: 12.0-28.0
01.07.09 S-TRAS <1.0 IE/l ref: <1.5
01.07.09 s-25-OH-Vitamin D 63 nmol/l 37-131
01.07.09 s-1,25(OH)2-Vitamin D 101 pmol/l 42-169
01.07.09 kl. 14.30 s-kortisol 215 nmol/l
01.07.09 P-ACTH 7.5 pmol/l
Vitamin D har vore langt under ref, men eg har teke 2000 IU per dag i lengre tid, og det har tydlegvis hjelpt. Men ikkje slik at eg føler meg bra igjen, slik han legen på Heggeli predikerte...
Fleire prøver frå 01.07.09
ferritin 28 ref: 10-165
Ferritin har tidlegare i vår vore på 12... Har i lengre tid teke 100 mg per dag, men har nå vorte sløv. I tillegg seier min nye lege at dette ikkje er så viktig, ferritin er fin, i følgje han. Han seier eg skal ta 25 mg per dag frå nå av. Er kun oppteken av ft4 verkar det som...
s-kolesterol 3.1 mmol/L ref: 3.3-6.9
s-HDL-kolesterol 1.8 mmol/L ref: 1.0-2.7
s-LDL-kolesterol 1.1 mmol/L ref: 1.4-4.7
Dette har han ikkje kommentert. Men er vel bra, da? Lever jo som reinaste asketen vettu. Nå sidan juli også laktose- og glutenfritt...
Prøver som gjeld stoffskiftet: også frå 01.07.09, har teke nye nå, men desse hadde ikkje bevega seg noko, i følgje legen.. trass i doseauke på 75 mcg per veke.
s-TSH 0.49 mU/L ref: 0.2-4.0
s-Fritt T4 18 pmol/L ref: 10-23
S-Fritt T3 4.8 pmol/L ref: 3.6-6.0
s-anti-TPO >1300 IU/ml ref: < 60
Nå trur eg tsh var litt lågare (var det 0.18?) og ft4 var 16...
Aukar for tida dosen i dei neste 4 vekene... Går nå opp til totalt 12000 mcg per veke. Meir enn nokon gong... Litt skummelt nesten. Tenkt om det er sant det med hjartet mitt. Kjem til å ta kvelden ;)
Treng innspel om nokon har orka lesa alt dette... På behandlingsmål, prøvesvar, symptomar, om eg bør byrje med noko meir tiltak (vil bli bra!!!).
Tek bra med vitaminar, men vurderer å leggja til vitamin C (1 gram) og litt himalaya salt kanskje, kanskje lakrisrot (alt dette for binyrene). Føler at energien kjem om kvelden... Vil at levaxinen skal verke!!!
Legen eg har nå seier altså at ft4 er verdien å sjå på, ferritin er bra på 28, binyrer er fine, at ein som regel blir bra berre verdien ft4 kjem over 23/24. Og at dersom dette ikkje verkar, så får vi prøve noko anna og sjå om det er noko anna som feiler meg... Sa dog ingen ting om kva vi da skulle prøve...
Sukk.
Prøver å følgje med om nokon svarar på tråden min, men finn ikkje ut kva for underforum den er posta i...?
Du kan gå inn på "kontrollpanel" over her, da finner du en oversikt over dine egne innlegg og hvilke tråder du abonnerer på. Det lønner seg å krysse av for å abonnere på tråder via epost, det finner du også via panelet.
Takk
Litt flaut, men gjekk via "home" for fyrste gong i stad. Såg innlegget der.
Håpar nokon kan hjelpe meg å klare opp i alle spørsmåla eg nå har fått.
Joo - du ønsker vel det ? Og vil at en annen, med samme "teflonhjerne" skal ta kampen opp med innlegget ditt ?
Jo, spøk til side - noe kan jeg da forsøke å svare på, men svaret er sterkt farget av egen situasjon - så sjekk meg !
Du sier vi her er opptatt av fT3 ?
Jo, det er vi. Dette er jo kroppens eneste stoffskiftehormon.
De som er opptatt av TSH, glemmer noe vesentlig. Så vesentlig at jeg velger ikke å stole på deres fagelighet.
TSH er ikke et stoffskiftehormon, og det har heller ingen andre funksjoner i kroppen enn å styre kjertelen. Og hva skal vi med dette da ? Et hormon som sparker i en død hest ?
TSH verdien frembringes av svært delikate "instrumenter". Disse er så følsomme at de reagerer på at det er litt nikotin tilstede i blodet.
De reagerer på blodets innhold av fT3 og fT4, og hvordan de reagerer når disse blir erstattet av syntetisk T4 kan ingen kontrollere !
Men vi kan vel tenke såpass at det neppe blir det samme ?
Det er dessuten også slik at kreftpasienter skal holdes på TSH nær null av "sikkerhetsmessige" årsaker. TSH stimulerer jo også krefcellene.
Og statistisk har disse pasientene det bedre med sin dose enn de som på død og liv skal ha TSH=1.
Så mitt tenkende koker bare ned til : finn din egen dose og bry deg ikke om hva andre sier. (men lær deg litt om hvordan før du begynner da.....)
Legerunden din er nok som mange andre her vil jeg tru - særlig han som vet bedre enn den som har skoen på hvor den trykker.....
Jeg ville jo holdt fast på den legen som la vekk tastaturet, prata og tok på meg, og dannet seg et bilde av min situasjon ut fra sin erfaring. Så kunne han jo titte litt på blodprøvene uten å bli slave av de !
Blandt de du nevner er jeg ikke i tvil om hvem jeg ville hatt : Han som valgte fT4 - uten tvil.
fT4 er kroppens lager av prehormoner som kroppen lager sine stoffskiftehormoner av. Alle dine kommer nå herfra fordi du får ingen fra kjertelen lenger......
Derfor MÅ dette lageret være større enn før - større enn det var da din kjertel også leverte stoffskifehormoner.
si ?
Det er tydlig at denne legen har forstått akkurat dette : Normalområdet for fT4 er dannet av et antall antatt friske mennesker i alle livets faser, og går gjerne opp til omkring 20.
Hvis vi skal sammenlikne oss med disse, må vi bare kompensere for vårt handikap - som er bortfall av kjertelens direktebidrag av stoffskiftehormoner. Derfor må øvre grense være høyere enn 20.
I dag velger man å implementere oss i en statistisk sammenheng for å finne den rette dosen.
Før økte man dosen langsomt helt til man fikk hjertebank, og så gikk man litt ned derfra.
Kanskje en kombinasjon ville være bra ?
Prøvene dine viser jo at du ikke er der enda, men alle har vi en øvre grense for hva som er mulig av en eller annen årsak.
Beste dose er like under denne.
Lav ferritin (under 80) kan forsterke stoffskiftesymptomer. Det kan B12 under 350 også.
Og fortsett med D-vitaminen din. Det er viktig og har stor betydning på hvordan stoffskiftet fungerer.
Så få jeg jo håpe på at du ved egen hjelp og egen kunnskap klarer å finne deg selv igjen.
For det er det ingen andre som klarer for deg......
Kanskje du trenger tilskudd av T3 i tillegg til T4? Om du ikke blir bedre av å øke dosen til du får hjertebank, som n`Finn sier, så ville jeg spurt legen om å forsøke T3, enten i form av syntetisk, eller bytte over til naturlig tyroxin, som Armour, Westroid osv.
Jeg har Hashimoto, men har operert bort halve kjertelen. Min endo sier at med fjerning av deler av kjertelen er det ikke uvanlig at kroppen ikke klarer å omdanne T4 til T3, som kroppen skal klare. Og mange, mange med hel kjertel trenger også T3 for å komme i normallage igjen.
Jeg kjenner igjen alt du skriver om livet med baby, selv om det er nitten år siden jeg var der! Det gjør så vondt å se alle andre orke, og ikke orke selv! Ikke har vi bandasje heller, som et signal på at vi ikke er helt i toppform! Lykke til, og fortsett å skrive, lese og forstå!
Hei og mange mange takk for svar
Fin forklaring på mine store spørjeteikn rundt ft4-verdien du hadde der, n'Finn!!
"Blandt de du nevner er jeg ikke i tvil om hvem jeg ville hatt : Han som valgte fT4 - uten tvil.
fT4 er kroppens lager av prehormoner som kroppen lager sine stoffskiftehormoner av. Alle dine kommer nå herfra fordi du får ingen fra kjertelen lenger......
Derfor MÅ dette lageret være større enn før - større enn det var da din kjertel også leverte stoffskifehormoner.
si ?
Det er tydlig at denne legen har forstått akkurat dette : Normalområdet for fT4 er dannet av et antall antatt friske mennesker i alle livets faser, og går gjerne opp til omkring 20.
Hvis vi skal sammenlikne oss med disse, må vi bare kompensere for vårt handikap - som er bortfall av kjertelens direktebidrag av stoffskiftehormoner. Derfor må øvre grense være høyere enn 20."
Til Vigdis: Godt å lesa svaret ditt også. Kanskje det var tilskot av t3 legen tenkte på som anna behandling om ikkje planen vi nå har fører fram til betre form og fungering.
Nokre gonger skulle eg ønske eg hadde ein bandasje el.likn som verkeleg viste at eg ikkje fungerer 100%. Føler i blant at andre trur eg er litt lat, men blandar nok litt saman med at eg nesten har trudd på denne latskap-teorien sjølv også. Faktisk var det når eg opplevde mi eiga syster og måten ho fungerte på etter å ha fått sitt andre barn.... eg var/er berre ein heilt annan plass energi- og staminamessig... Så ja, det er kjipt og vondt å sjå at andre orkar, og ikkje orke sjølv.
Og til slutt: Sorry for langt innlegg, men takk altså til de to som kom dykk gjennom det :)
Hei Anisa!
Ja, er mykje betre. Hadde ein kort periode da eg følte meg annleis enn eg har gjort på veldig lenge, nesten som da eg var 23 år (er snart 32 nå..). Fekk da målt Ft4 til 25 som jo var target. Var så glad, så glad. Nå er eg litt sliten igjen, men likevel mykje betre enn på lenge. Merkar det på at eg tolar stress betre, orkar handle etter jobb, orkar rydde etter middag. (Men så jobbar eg jo også kun 60% for tida.)
I dei akk så korte 14-18 dagane eg var i superform, følte eg meg som ein nyfrelst eksnarkoman som opplever verda på ein ny måte. For eksempel hadde eg liksom ein energi og snert i fråsparket om eg så berre skulle gå over eit golv. Var digg!!
Har nå fått håp om at eg skal bli bra.
Masse lykke til alle dykk andre!
Ja, jeg har tænkt lidt over om lægeskiftet har kastet noget godt af sig og det lader til, at det har det, trods udsving... hvis jeg har forstået det rigtigt. xx1
Det lyder godt. Rigtig godt. Har du også fået en pejling på dine binyrer? Det er nærmest reglen end det er undtagelsen, at binyrerne følger tæt med alle udsving i skjoldbruskkirtlens funktion og nogen gange er det svært at se, om det er binyrebarken, medicinen eller skjoldbruskkirtlen, eller alle tre i fælleskab, som giver en positiv effekt. Men for at være på den sikre side og for evt. at forebygge overkompensering fra binyrebarken, er det en god investering, under alle omstændigheder at købe en spytprøve for cortisol. Håber du vil overveje, Delisa. kram1
Eg har langt på veg klart å overtyde meg sjølv om at kun er stoffskiftet som er problemet hos meg. Orkar nemleg ikkje meir pes og mas vis a vis legar... Ein av dei fyrste gongene hos nye fastlegen, fekke eg han til å sjekke kortisol. Sa at eg hadde lest at mange hadde problemer her. Han sa korkje ja eller nei til dette, men kryssa av for nokre blodprøver samt urinprøve. Desse kom tilbake heilt fine.
Men har nå lese at det er spyttprøver som må til. Veit ikkje legen min dette? Hum.
Bør eg verkeleg sjekke det altså?? Eg har dei siste par vekene hatt dalande form. Stiv i ansiktet, det meste er tungt, supertungstarta på morgonen blant anna. Blir trist av det. Kjem i ein vond sirkel der eg ikkje orkar ta meg saman for å gjera noko hyggeleg som i sin tur kunne fått meg i betre humør. Forklarer det med ein del stress på jobb, og kontiuerleg barnepass (også på dagar da eg er sjukmeldt og kjenner eg treng ro og blir sint pga. ikkje får ro...). Vårt barn på 15 mnd blir nemleg heldt heime frå barnehage pga. (barnefars) frykt for svineinfluensa.
Vel, kvar skaffar eg slik test? Scanlab? Kva kostar det? Er det masse pes å få teke prøven??
Supertakknemleg for svar.
Nei, desverre, Delisa. legen din vet ikke, eller bryr seg ikke.
les dette i legeforeningens Tidsskift om spyttprøve. Ta den gjerne med til legen din: http://www.tidsskriftet.no/index.php?seks_id=1502899
Du kan få spyttprøve fra BMlab i Oslo.http://www.bmlab.no/ 1400 kr som du må betale selv. Legen må godkjenne. Skal du ha fra Sverige, trenger du ikke godkjenning.
det er viktig at du ber om Adrenocortex Stress Profil testkit. den måler både DHEA og kortisol.
Lykke til, og ikke vent så lenge som jeg gjorde! xx9 Skulle ønske at jeg gjorde det i våres da jeg skjønte hvor det bar hen og ikke nå i begynnelsen av oktober. Formen er totalt i bånn.
Og om det er det du har, er det sikkert kjempetøft å være mamma til små barn, jeg blir så sliten av lyder! :sad: