Svineinfluensa og Armour?...
Noen som har gjort seg noen tanker om dette? Har lest på eldre innlegg om at det ikke finnes noen kjente sykdommer som smitter fra gris til menneske... Men nå i 2009 har vi jo svineinfluensaen som herjer... Har ikke sett noen innlegg om det her. Jeg er ikke redd for det, men lurer på om noen har gjort seg opp noen meninger om det?
Sv: Svineinfluensa og Armour?...
Sitat:
Har ikke sett noen innlegg om det her. Jeg er ikke redd for det, men lurer på om noen har gjort seg opp noen meninger om det?
Måske fordi der ikke er noget særlig at bekymre sig om. Danmark er den største eksportør af tørrede skjoldbruskkirtler fra grise til medicinske formål. 23.000.000 om året. Der er ikke svine-influenza i Danmark tillige med, at der altid har været opretholdt en konsekvent kontrol med animalsk materiale til fremstilling af lægemidler. Thyroid er jo ikke det eneste, der anvendes til formålet.
Du kan læse mere her: http://thyroid.about.com/od/thyroidd...flu-armour.htm vink11
Hei,
Takk for linken. Den var meget betryggende :)
De hadde vel stoppet salget også om det var noen fare tenker jeg.
Sykdommer som smitter fra gris til mennesket er ikke kjent.
Såkaldte zoonoser finnes ikke fra gris til mennesket.
Det er likevel (var) et av argumentene som medisinidustrien brukte for å overta markedet for stoffskiftemedisin fra de bestående leveradører som jo var enerådende. Man prøvde bla. å så tvil ved å hevde mangel på tilstrekkelig varmebehandling av produktet.
Vi må tenke på at medisinindustrien så nok på markedsaktørene som kjempemotstandere - og tok alle midler i bruk.
Det var også et argumet som ble brukt til å skremme meg fra å begynne med Armour - så sånn 30 år etter, så husket man argumentene - men hadde "glemt" at det er noe som heter Armour !
Hvordan kan man tro dem ?
Man sa riktig nok "hvis", men "glemte" ogå at det jo omsettes for tonnevis av mat fra gris som ikke er varmebehandlet. Feks spekeskinke og gravede produkter.
Bovine dyr har noen zoonoser. Feks skrapesyke hos sau (som ligner kugalskap), men fenalår selges jo uten at dette blir varmebehandlet.
Så jeg tenkte at noen milligram av det rette stedet på grisen kan nok ikke skade.
Men så skjedde det altså.
Man kaller det svineinfluensa, men det er faktisk ikke helt rett. Iallfall ikke hele sannheten. Fugleinfluensaen, svineinfluensa og den humane influensa er i skjønn blanding for å få dette til.
Men hvem vet - om fremtiden er det som kjent vanskelig å spå......
Når det gjelder trygghet og Armour kan man jo tenke seg at dette produseres av flere produsenter i USA.
Det er det landet hvor man kan saksøke i hvilden sky.
Jo, Armour er nok trygg.
Hej Usikker hjertflag1 Jeg tror, at det står forklaret her i indlæg nr. 2 og 4 vink11
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anisa
Hej Usikker hjertflag1 Jeg tror, at det står forklaret her i indlæg nr. 2 og 4 vink11
Ja, tusen takk hjertflag1 Jeg er nok ikke godt nok kjent jher på forumet ennå : ) Nå gleder jeg meg til at "jule stria" snart er over, og jeg kan få bedre tid til å sette meg mere grundig inn i forskjellig stoff her, for dette har blitt en utrolig kunnskapsbank, mye takket være deg hjertflag1! Og mange andre her også, litt "farlig" å begynne nevne nevne navn her kanskje, men dere er mange dyktige, dere får snart slå dere sammen og åpne en klinikk, jeg setter meg gjerne opp på timeliste:D!
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
usikker
Ja, tusen takk hjertflag1
Selv tak (u)sikker kys1
Jeg kan godt forstå at man kan gøre sig disse tanker. Jeg er også blevet spurgt om det samme, i anledning af binyerekstrakter i sin tid, herhjemme. Da havde jeg svaret i overensstemmelse med sandheden, at jeg hellere dør tidligt og raskere end jeg vil leve i en evighed som en fattig grøntsag, tørret ud af hypothyreosen. Det var den gang hvor der var så meget skrevet om kogalskab ude i verden, hvor mine ekstrakter netop var fra kvæg.
Man kan kun forstå sådant en "letsindighed" i min forklaring, når man selv har været der, hvor jeg har været... to skridt fra demens og kørestol. Mit udenoms liv er ødelagt - uddannelserne jeg har opnået men kunne ikke magte at bruge, de børn jeg ikke fik, den familie jeg måtte give afkald på, da hypothyreosen har taget alle kræfter og de sociale færdigheder skrumpede til ingenting da jeg kom ind i fyrrerne... Jeg kunne ikke læse, jeg kunne ikke skrive, jeg kunne ikke huske, jeg kunne ikke tåle lytte til musik og jeg kunne blive ved. Har man først været der, hvor kroppen dør en langsom Eltroxin-død i 26 år år, og hvor de kognitive færdigheder skrumper, altimens man selv er låst inde i en vissende krop, bare ved fuld bevidsthed om det som sker - ja, da æder man gerne både virusser og bakterier med skeer, når noget af livet kan genvindes, selv for en kort stund. Så det tænker jeg ikke på... om disse animalske lægemidler skulle evt. være inficeret med noget...
Det er de ikke, det ved jeg nu. Men dengang, ja, da var jeg ganske ligeglad med det, må jeg indrømme. Alternativet var nemlig lige så slem, om ikke værre, hvis du/I forstår hvad jeg mener. xx1
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Bellissimo
Anisa: kram1 kys1
Why? :oops: :lol:
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anisa
Why? :oops: :lol:
For din historie! Det var sterkt å lese. derfor en kram1
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anisa
Selv tak (u)sikker kys1
Jeg kan godt forstå at man kan gøre sig disse tanker. Jeg er også blevet spurgt om det samme, i anledning af binyerekstrakter i sin tid, herhjemme. Da havde jeg svaret i overensstemmelse med sandheden, at jeg hellere dør tidligt og raskere end jeg vil leve i en evighed som en fattig grøntsag, tørret ud af hypothyreosen. Det var den gang hvor der var så meget skrevet om kogalskab ude i verden, hvor mine ekstrakter netop var fra kvæg.
Man kan kun forstå sådant en "letsindighed" i min forklaring, når man selv har været der, hvor jeg har været... to skridt fra demens og kørestol. Mit udenoms liv er ødelagt - uddannelserne jeg har opnået men kunne ikke magte at bruge, de børn jeg ikke fik, den familie jeg måtte give afkald på, da hypothyreosen har taget alle kræfter og de sociale færdigheder skrumpede til ingenting da jeg kom ind i fyrrerne... Jeg kunne ikke læse, jeg kunne ikke skrive, jeg kunne ikke huske, jeg kunne ikke tåle lytte til musik og jeg kunne blive ved. Har man først været der, hvor kroppen dør en langsom Eltroxin-død i 26 år år, og hvor de kognitive færdigheder skrumper, altimens man selv er låst inde i en vissende krop, bare ved fuld bevidsthed om det som sker - ja, da æder man gerne både virusser og bakterier med skeer, når noget af livet kan genvindes, selv for en kort stund. Så det tænker jeg ikke på... om disse animalske lægemidler skulle evt. være inficeret med noget...
Det er de ikke, det ved jeg nu. Men dengang, ja, da var jeg ganske ligeglad med det, må jeg indrømme. Alternativet var nemlig lige så slem, om ikke værre, hvis du/I forstår hvad jeg mener. xx1
Jeg er litt treg på å kommentere her, har bl.a sittet lenge i tannlegestolen i dag.
Du liker sikkert ikke at jeg skriver stakkars deg, men det er det jeg tenker i forhold til hvordan du har hatt det! Og at du på tross av at du har vært så syk, har klart å få til en så god egenbehandling + hjelpe så mange andre, det er like fullt imponerendexx8
Rundt den tiden kugalskapen gjorde seg gjeldende, turde jeg ikke engang å la hundene mine bruke fòr produsert i England, mens dine tabletter nærmest var ett være eller ikke være for deg! Ja, jeg tror jeg forstår hvor viktige de har vært/er! Selv har jeg heldigvis bare ett "luksusproblem" i forhold, men bare litt lave verdier:)
Så ikke denne før nå.
Det er jo intressant at du er utsatt for den markedsføringspropaganda som ble brukt i kampens hete, da syntetindustrien ville ta over markedet fra Tyroidene med "Thyroxin Natrium" (Levaxin)
Men det holder ikke vann !
Det er spekulativ bløff som så mange andre slogans i den kampen.
Helt utrolig at noen vil nedlate seg til å fremføre dem idag !
Du har kanskje spist litt spekeskinke ?
Det selges iallfall noen tonn av det i året - og den har aldri vært varmebehandlet.
Av andre matprodukter fra Gris som ikke er varmebehandlet, finnes feks.: gravet skinke og divese røkte/saltede produkter.
Fenalår selges jo i store mengder, endog fra en bovin dyreart belemret med skrapesyke (ligner kugalskap) - og det har vel ikke smittet noen ?
Og hvorfor kan ikke jeg få lov å spise noen milligram av det for meg rette stedet på grisen, når andre jafser i seg kilovis med ikke varmebehandlede matvarer ?
Så er det jo også slik, at argumentet er fallt bort for lengst.
De som fremdeles bruker denne skremselsmetoden mot sine pasienter må tro at det fremdeles er biter av kjertelen som er i thyroidet.
Det kan jeg berolige med at det ikke er, og det har ikke vært det på lenge nå. Det finnes ikke kjertelvev (kjøtt) igjen etter produksjonen. Det frysetørres bort så det bare er "alt det andre" i tabletten.
Så finnes det visst en "tablett" som består av "kjøttbiter".
Jeg ville så gjerne prøvd den - noen som vet hva den heter ?
Min vegring skyldes nok at jeg prøver unngå spise pattedyr generellt. + at hver gang jeg ser en gris, tenker jeg på ex,en min:D! Han hadde små, knall blå øyne, og lange lyse øyenvipper, og ett dametekke uten like:mrgreen:
Men for all del, jeg unner deg og alle andre en hel gris om så varhjertflag1!
Men for de mere sære av oss, finnes det ett vegetarisk alternativ? For sånn det er nå, så tar jeg heller ikke levaxinen, har liten tro på det. Men jeg kjenner det selv, og legen mente også at kroppen min kunne trenge litt "dra hjelp" bl.a pga mye muskelsmerter. Sitat: meget sterk grad av fibromyalgi, fra ca 20 år tilbake. Les, sannsynligvis lavt stoffskifte utifra hva jeg har hørt her : )
Jeg er glad for at du og mange andre her har god effekt av type armour, og at dere deler deres erfaring med andre : )
Synd, men det finnes nok ikke noe annet alternativ enn hormoner fra dyr som har skjoldkjertel - det vil si pattedyr. Skillet går mellom vekselvarme dyr som jo klarer seg uten, og dyr med en regulert kroppstemperarur.
Mister vi kjertelen blir vi mer lik en krokodille enn vi liker å tenke på :)
Hormoner er ikke arts-spesifike.
Vi kan i prinsippet bruke hormoner fra alle pattedyr. Grisen peker seg ut - den er, som du jo vet meget godt :) - den er skremmende lik oss. Og fordi den ikke har noen kjente zonoser - altså sykdommer som smitter til mennesket fra dyr.
Men grisen har jo sykdommer, og disse lukes ut.
Man bruker ikke kjertelen fra dyr som har vært syke - og ja, grisen har jo sin influesa den også. Den smitter bare ikke mennesket - før mennesket begynner å tukkle........!
D-vitamin og B12 er andre saker vi skaffer oss fra dyr.
Skal man leve uten å spise dyr må man vite hva man driver med - og klare seg uten sprø ribbesvor i jula :(
He he he Finn:lol:
Har følt meg lik en krokodille både i kropp og sinn til tider med denne sykdommen:D God billedliggjøring:D
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
n`Finn
Synd, men det finnes nok ikke noe annet alternativ enn hormoner fra dyr som har skjoldkjertel - det vil si pattedyr. Skillet går mellom vekselvarme dyr som jo klarer seg uten, og dyr med en regulert kroppstemperarur.
Mister vi kjertelen blir vi mer lik en krokodille enn vi liker å tenke på :)
Hormoner er ikke arts-spesifike.
Vi kan i prinsippet bruke hormoner fra alle pattedyr. Grisen peker seg ut - den er, som du jo vet meget godt :) - den er skremmende lik oss. Og fordi den ikke har noen kjente zonoser - altså sykdommer som smitter til mennesket fra dyr.
Men grisen har jo sykdommer, og disse lukes ut.
Man bruker ikke kjertelen fra dyr som har vært syke - og ja, grisen har jo sin influesa den også. Den smitter bare ikke mennesket - før mennesket begynner å tukkle........!
D-vitamin og B12 er andre saker vi skaffer oss fra dyr.
Skal man leve uten å spise dyr må man vite hva man driver med - og klare seg uten sprø ribbesvor i jula :(
Synd de ikke klarer, eller kanskje prioriterer å fremstille en medisin med alle hormonene i en tabl, for levaxinen er neppe fullgod sånn den er nå....
Men nå gir jeg den en sjanse, tok 1/2 tabl nå i går, og har ikke svinget meg i taklampa ennå, tvert i mot, har måtte gjort mye mer enn jeg egentlig orker i det siste, og er nå fullstendig utladet. Så denne kommentaren blir ikke så lang, men takk nok en gang, for imponerende svar.
Takk for litt god underholdning innemellom også:lol:
"Jeg vil ta en pille, for jeg vil ikke bli en krokodille" :wink:
Knask knask:mrgreen: (piller, vitaminer/mineraler/tyroksin : )
Joda - det stemmer.
Altså at grisen ikke har sykdommer som smitter mennesker.
Alle dyrearter har sin influensa, og denne smitter kun innen arten.
Og grisen har sin den - det har den alltid hatt, og den har aldri smittet mennesker før.
Om det skal formuleres korrekt, så kjenner man ikke til at det har skjedd.
Men, så har man kansje ikke hatt nødvendig redskap til å finne det ut før nå ?
Vel, man har vel hatt evnen til å finne ut hvem som smitter en før også. En grisebonde som får familiemedlemmer smittet når de går i grisens nærhet ?
Ikke alle instrumenter er bare til det gode - ikke all viten er det heller.
I dag er det mulig å spleise sammen fugleinfluensa og griseinfluensa med menneskeinfluensa i et laboratorium.
Det gir iallfall grobunn for konspirasjonsteorier.......
Følg med på Berrulfsen !