Konkurranse om ett nytt navn
Thyroidea og kunst!
En utstilling som handler om vår kjertel.
Konkurranse om ett nytt navn
Jeg holder på med et prosjekt som har hatt arbeidstittel "Lille sommerfugl" frem til nå. Det skal bli en utstilling. Det handler om stoffskiftet. Jo mer jeg leser om det komplekse og samstemte samspillet melloms kroppens endokrine kjertler, og hva de gjør med oss både som psyke og soma, jo mindre velvalgt synes jeg navnet "Lille sommerfugl" er. Jovisst er det en kjertel med form som minner om en sommerfugl, men denne sykdommen farer ikke varlig frem med oss, som sommerfuglens myke vingeslag! Jeg klarer ikke alene å komme på et bedre navn. Derfor håper jeg at vi kan drodle sammen om et godt og sterkt navn på dette utstillingsprosjektet, som kan si mer enn det "Lille sommerfugl" kan si.
Sv: Forstyrrelser. En dokumentar
En god nyhet til: Første visningssted blir som tidligere nevnt i Asker Kunstforening, 1. oktober - 11. november 2011. Neste blir Haugesund Billedgalleri 13. januar - 05. februar 2012, og så blir det Fredrikstad Kunstforening i slutten av august og tilsammen fire helger utover i september 2012. Jeg er tilstede på åpningen av alle utstillingene, altså den første dagen.
Ellers jobber jeg med et lite utstillingsbibliotek. Der vil det være noen bøker, noen permer med artikler som forskning, intervjuer av forskere, leger og pasienter mm. Om du har forslag til artikler, vil jeg gjerne ha det! Jeg har funnet masse via dette forumet, men også andre steder. Men jeg vil gjerne ha mer. Temaer kan være anti-TPO, behandling i grenseland, TSH, graviditet, glade historier osv.
Sv: Forstyrrelser. En dokumentar
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Ruth Roland
En god nyhet til: Første visningssted blir som tidligere nevnt i
Asker Kunstforening, 1. oktober - 11. november 2011. Neste blir
Haugesund Billedgalleri 13. januar - 05. februar 2012, og så blir det
Fredrikstad Kunstforening i slutten av august og tilsammen fire helger utover i september 2012. Jeg er tilstede på åpningen av alle utstillingene, altså den første dagen.
Jeg kan få med meg utstillingen i Fredrikstad. Det har jeg lyst til. Det får jeg anledning til. Det er glimrende med en slik tilnærming til disse helseproblemene. Fin måte å sette fokus på! Har sett noen av intervjuene på nettsiden din. hjerte1
Gittevink11