Date: 11/22/02 12:56:10 AM
Name: EM
Subject: Bivirkninger - utslett?
Jeg har fått masse røde kløende vabler der jeg før hadde tørr hud? Kan ikke skjønne at det skal være annet enn en merkelig bivirkning?
EM
Printable View
Date: 11/22/02 12:56:10 AM
Subject: Bivirkninger - utslett?
Jeg har fått masse røde kløende vabler der jeg før hadde tørr hud? Kan ikke skjønne at det skal være annet enn en merkelig bivirkning?
EM
Date: 11/21/02 06:39:29 AM
Subject: Hypothrose? Ny her.
Hei -
Fint å lese så mange meldinger fra engasjerte, kunnskapsrike folk. Jeg er en jente på 33 som i flere år har hatt endel symptomer som ligner lavt stoffskifte, sliten, trett, problemer med blodsukker, fryser, tørr hud, dårlig apetitt, og noen psykiske plager.
Legen ba meg fylle ut et skjema for vurdering og mente jeg oppfylte kriterier for lavt stoffskifte. Blodprøvene viste ikke dette - men et svar sa noe om blodsukkerregulering som var "helt på kanten". legen ville jeg skulle forsøke med Thyroxinbehanling for å se om dette kan hjelpe. Fikk Thyroxin Natrium o,o5 og Liothyronin 20 mikrogram, skal ta en halv av hver 2 ganger om dagen.
Føer meg usikker siden blodprøvene ikke sa noe om lavt stoffskifte. Noen som har opplevet dette? Hvis jeg responderer på disse medisinene - hvor lang tid vil det ta før jeg føler meg bedre.
Date: 11/21/02 07:34:39 AM
Name: Ann Kristin
Subject: Re: Hypothrose? Ny her.
Hei. Jeg er også ny her på forumet og har ingen erfaring verken med medisiner eller prøvesvar enda. Men jeg vil veldig gjerne vite hva slags skjema du fikk å fylle ut. Skulle hatt et slikt selv. Hva heter legen din og holder han til i Oslo området? Om du ikke vil legge ut navnet hans her, så kan du kanskje maile det til meg? Nå har jeg fått noen bra tips både på alternativ og allmen lege av folk i forumet, men det skader jo ikke å være godt dekket i jakten på en hjelpsom lege, eller hur?
Hilsen Ann Kristin
Date: 11/21/02 07:25:14 AM
Name: Sonja
Problemene med blodsukkeret kan være insulinresistens, som er en slags forløper til diabetes. Jeg har fått påvist insulinresistens selv og har nå såvidt begynt med kostholdsopplegget til dr. Fedon Lindberg. Du finner linker til dette på siden min. Les litt om det og se om du kjenner deg igjen der.
Date: 11/21/02 11:01:28 AM
Subject: Re: Re: Hypothrose? Ny her.
Hei Sonja,
Takk for tipset. Jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen av insulinresistens slik det er beskrevet og kan ikke se at jeg har symptomer på dette bortsett fra blodsukkerverdier litt på kanten. Jeg er forøvrig tynn og har alltid strevet med å holde vekten - selv om dette synes å bedre seg litt med alderen
Jeg har lest litt om Dr. Lindbergh før - og kjøpte et av brødene hans på bakern igår, kjempegodt og veldig mettende, jeg har funnet ut at jeg ikke tåler noe særlig mengde med sukker eller karbohydrater. Jeg tolererer også alkohol veldig dårlig? Noen andre med det?
Takk igjen
Date: 11/21/02 01:06:48 PM
Name: merete
Subject: Re: Re: Re: Hypothrose? Ny her.
Hei!
Symptomene du beskriver ligner mer på stoffskifte/ binyreproblematikk. Hvis du er fornøyd med Oftebro, be ham teste binyrefunksjonen din. Jeg hadde noe av samme symptommasse, satte meg selv på langtidskur med homeopatisk kortisol og mye forsvant da. Resten ble vekk når jeg startet med Armour Thyroid
Hvis du faktisk merker at du reagerer på karbohydrater bør du prøve å unngå det..iallefall "raske" karbohydrater.
Hilsen fra Merete
Date: 11/22/02 04:50:15 AM
Subject: Re: Re: Re: Re: Hypothrose? Ny her.
Hei,
Takk for svar. "Satte meg selv på langtidskur med homeopatisk kortisol" - hvordan finner man på sånt? Er du lege eller homeopat?
Og så Armour - ville du forsøkt det med en gang eller først prøvet ut vanlig Thyroxin? Det er vanlig Tyroxin jeg fikk. Akk så vanskelig. Hadde forresten lavt vitamin K også.
EM
Date: 11/22/02 05:45:55 AM
Subject: Re: Re: Re: Re: Re: Hypothrose? Ny her.
Man finner på sånt når man bare blir redd og forbanna nok pga behandlingen man IKKE får av almenlegen sin. Jeg er verken lege eller homeopat, men min homeopat ga meg en tre ukers kur med kortisol,og jeg kjøpte ganske enkelt et glass selv, ba om doseringsanvisning fra homeopat og dette tar jeg nå to-tre ggr. i uken. Det holder i det minste panikken på avstand+ jeg er ikke så ømfintelig for lys mot øyne lenger.
Jeg gikk på Thyroxin-Na. i 1 1/2 år, fikk så Liothyronin i tillegg og ble bare dårligere og dårligere. Tilslutt bestemte jeg meg for at nok er nok og skaffet meg et par bokser med Armour. Dag 2 startet bedringen og siden har det bare gått fremover. Legen min har kapitulert og skrevet resept på Armour til meg........og jeg kan si så mye at h...... må fryse over før jeg så mye som rører en Thyroxin-Na. igjen.
Fra det jeg har hørt om Oftebro kan du glemme å få Armour fra han..hvis du ønsker å prøve Armour foreslår jeg at du bestiller time på Balder-klinikken. Der jobber de med det.
Lave nivå på fettløselige vitaminer er helt vanlig hos hypothyreosepasienter. Siden man gjerne har enten diarè eller forstoppelse greier ikke tarmen og produsere og ta opp de vitaminer og naæringsstoffer den skal.
Kutt ut soyaprodukter(soya forverrer stoffskiftet), hvis du bruker smør på maten....bruk meierismør. Stek mat i olivenolje eller rapsolje. Kokosolje er kjempefint siden det stimulerer forbrenningen. Husk at fett er det kroppen gjerne vil ha som drivstoff, karbohydrater er "nødproviant" og omdannes lettere til fett(som legger seg på sidebena)
Håper dette hjalp litt. God helg.
Jeg ville gått rett på Armour, med den erfaring jeg har nå, anser jeg ikke Thyroxin som medisin mot stoffskiftet. Det er noe man kan bruke for å regulere nivået på to blodprøver...TSH og FT4.
Hilsen fra Merete
Date: 11/22/02 07:34:05 AM
Subject: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hypothrose? Ny her.
Tusen takk for langt, informativt svar!
Er det noen spesiell lege e.a på Balderklinikken du kan anbefale? Vil Balderklinikken også behandle uten at det foreligger klare blodprøvesvar?
Jeg syns det er vanskelig det med karbohydratene. Det er lagt opp til at 3 av 4 måltider er basert på karbohydrater i dette landet. Brødskiver og brødskiver, avbrutt av litt chiabatta og vafler.
Tror dette blir et langt lerret å bleke, jeg som nesten hadde overbevist meg selv om at bare jeg fikk Thyroxin, da...!
God helg til deg også!
EM
Date: 11/23/02 12:53:27 PM
Hei!
Lars Omdal på Balder er flink, men det er i grunnen alle der.
Balder trenger ikke blodprøver fra legen din, men jeg ville tatt de med slik at di ser hva som er kartlagt. Jeg vil tro de tar sine egne prøver.
Jeg vet at det er kronglete å finne ut av dette med kosten, men prøv og tenk på at du vil ha i deg mer protein og mindre karbo. Ryvita knekkebrød er fint i stedet for brød. Ikke spis mer enn en frukt pr.dag og kutt ut poteter fra det daglige kosthhold. Bruk brun ris istedet for hvit.
Fedon Lindberg hos Vekt i Balanse har gitt ut bøker med kostholdsreferanser for insulinresistens.
Hilsen fra Merete
Date: 11/20/02 11:36:17 AM
Subject: Kan noen tolke for meg?
Tusen takk for responsen. Takk til deg også Merete, for mailen din. Det gir pågangsmot å vite at man har støtte og at det finnes så mange der ute med mye erfaring og kunnskap man kan ha god nytte av. Jeg har nå fått kopi av de siste prøvesvar og skjønner egentlig ikke noen ting av det. Det ser ut til at jeg ligger godt innafor normalen i forhold til referanseområdet som lab'en bruker. Jeg legger det ut her og håper at noen av dere egenstuderte medisinere kan tolke for meg og kanskje fortelle meg hva neste skritt bør være. Jeg har bedt min homeopat finne ut av dette med naturlig tyroxin og hun har sagt hun skal gjøre det. (men hun visste ikke at det fantes noe slikt, er det lite kjent?)
Mine prøvesvar ser slik ut:
S-THS A 1,91 mU/L ref.omr:0,20-4,0
S-Fritt T4 A 15,4 pmol/L ref.omr:9,0 -22,0
S-Fritt T3 A 4,5 pmol/L ref.omr:2,3 -5,7
Vel, det var det. Håper noen kan tolke for meg. Og om jeg overhode ikke er i grenseland, men på trygg grunn innafor rammene, så ønsker jeg veldig gjerne å vite hvilke andre prøver jeg bør be om. Min kroppstemeratur ligger på 35,79 sånn på det jevne, jeg fryser og fryser, og jeg mister MYE hår. Har også ofte smerter i ryggen , på hver side litt ovenfor hoftene. Har sjekket nyrer, men de er selvfølgelig helt fine. Skjelver liksom inne i kroppen, ikke synlig utenpå, men veldig merkbart for meg. Føler meg svak. Takker for de svar som kommer.
Hilsen Ann Kristin
Date: 12/4/02 03:25:47 AM
Name: nora
Subject: Re: Kan noen tolke for meg?
Hei!
Ser ut som binyrene for meg, Jeg har også disse vonde punktene på ryggen når det holder på.
Du mangler prøver på Na og K. og morgen cortisol.
Hvis Na er i det lavere sjiktet trenger du Aldosteron, ACTH,morgen cortisol og anti-21-hydroxylase. Den gjøres automatisk på hormonlabben Aker sykehus (eget rek.skjema) hvis binyrebark-antistoffer er rekvirert.
Hvis legen din ikke vil ta noen av disse prøvene har jeg hørt Balder-klinikken kan ta dem.
Jeg har ellers lagt ut en del om dette på http://www.nora.heime.net/thyroidpage_adrenal.html
nora
Date: 11/18/02 10:28:39 AM
Subject: Hva nå?
Hei folkens
Ja, jeg er en dame på 35 år som har slitt med maaaange av de symptomene som beskrives på Sonjas sider. Har mange legebesøk bak meg, uten at det feiler meg noenting selvfølgelig. Ikke særlig suksess hos homeopat heller. Jeg har igjen bedt om stoffskifte prøver og fikk svar i dag. Alle prøver er helt fine, jeg er frisk som en fisk. Likevel er jeg sååå mye dårlig og sliten og trøtt,trøtt,trøtt. Ja, har alle symptomer likevel. Er det noen som kan anbefale en god lege, evnt. en spesialist. Jeg blir knust for hver gang jeg er hos lege og de ikke finner noe. Det blir rimlig tungt å leve et normalt liv når en ikke føler seg normal. Hva skla jeg gjøre.
Hilsen en fortvilet Ann Kristin
Date: 11/21/02 06:25:11 AM
Subject: Re: Hva nå?
Helge Oftebro hvis du bor på østlandet. Han behandler etter "klinikken", dvs hvordan pasienten har det.
Date: 11/20/02 10:38:23 AM
Name: AAH
Subject: Re: Hva nå?
Bor du i Oslo-området? Anbefaler legene på Balder-klinikken. Les mer på www.balder-klinikken.no. De ser på helheten i symptomene dine, ikke bare på prøveresultatene
Lykke til!
Date: 11/20/02 11:08:26 AM
Subject: Har du prøvd akupunktur?
Jeg må forresten også få anbefale deg å ta kontakt med en akupunktør... DET er det eneste som holder meg oppe...
Jeg har prøvd ut ganske mye etterhvert, også homeopat som du... Men det eneste som jeg føler hjelper litt, er akupunktur. Jeg trenger riktignok ganske mye (har fått behandling 2 ganger pr uke i over et år nå, hver gang jeg prøver med lengre intervall mellom behandlingene, merker jeg stor forskjell på energinivået og søvnbehovet), men det holder meg oppe på et visst nivå...
Pass på at akupunktøren du tar kontakt med har en seriøs akupunkturutdannelse. Under linken "medlemsinfo" på denne siden: http://www.akupunktur.no/ finner du en fullstendig oversikt over akupunktører i Norge. Det finnes sikkert en i nærheten av deg også
Lykke til!
Date: 11/12/02 11:28:51 PM
Name: Liv
Subject: Hva med Armour?
Hei
Jeg var på et møte hvor det ble snakket om stoffskifte i går. Der kom det fram et spørsmål: om det fantes naturlig Thyroxin. Jeg kom da på Armour...kalles ikke det for naturlig stoffskiftehormon? ....men hva er egentlig Armour?...og får man tak i det i Norge?....vet noen om norske linker? (har funnet mange på engelsk)
Mvh Liv
Date: 11/20/02 10:58:49 AM
Subject: Re: Hva med Armour?
Her er slik jeg har oppfattet det: Armour er et naturlig fremstilt thyroxinprodukt. Vanlig thyroxin er kjemisk fremstilt, mens Armour er fremstilt av svin.
Legen din kan skrive ut resept på Armour i Norge. Siden det ikke er et vanlig produkt i Norge, må apoteket dit bestille produktet for deg gjennom Norsk Medisinaldepot. Det tar vanligvis 6-14 dager å få tilsendt produktet til ditt apotek. Så bruker du Armour i steden for vanlig Thyroxin.
Jeg har heller ikke klart å finne noen gode norske linker på dette produktet. Men du finner jo en del informasjon på denne siden, og på Nora Grødals side: http://home.no.net/ngrondal/thyroidpage.html.
Lykke til!
Date: 11/12/02 09:10:00 PM
Name: pattyann
Subject: new here
Hi I'm new here and I have Hypothyroidisim. Was on synthroid but had to stop due to no insurance. I'm having lots of troble now with hair loss, dry skin, slow thinking, bathroom problems , sometimes I loose my voice and it feels like I have a lump in my throat. I don't know what to do and I'm scared. Any advice out there? Please!
Date: 11/23/02 09:04:14 AM
Name: Deb
Subject: new hereRE. New too
Hey! I've only been dealing with this for about 3 months. I am so fed up at this time I just stopped taking anything until I see an endocrinologist. However, the little bit of reading I've done makes me concerned about your losing your voice. Check Google for info. Polyps can form on the thyroid affecting speech. Take care of yourself.
Date: 11/14/02 09:11:05 AM
Name: Siri Ann
Subject: Re: new here
As I said in my other post ...Armour. You should be able to pay for it even without an insurance. I pay about $ 38 for 100 tabl., and you would probably get them to a lower cost as you don't need the international postage. A 100 tabl. lasts me for 25 days, but then again I'm on a higher dose than the average.
What ever you do ...your hypothyroidism needs treatment ...without your medication (...I'm sorry...) you're crawling towards an early grave. Please take care and have something sorted out!
Love
Siri Ann
Date: 11/14/02 12:44:01 PM
Subject: Re: Re: new here
Thank you so much for your advice. I will try my best to get the meds I need.
Date: 11/12/02 08:46:48 AM
Name: Kate
Subject: Newly diagnosed
Hello All.
Not really sure what to say..its been almost 2 weeks now since i found out. At least now iunderstand how i changed from who i was to who i am now.Its like a totally differnt person mentally. emotionally, physically. my gods i'm fat. scared. confused. i hate not knowing what to expect next! I hate feeling like I dont have any control. THey put me on synthroid, some things have changed already..menstration( iknow to much information lol).not tired ALL the time now.still no appetite but then i never did have.
But the depression thats whats killing me. i've never been a drepressed person.always upbeat and laughing.. i wonder it is because the dose is to little? to much? Not enough time to know? She said 4 weeks before retesting. Retesting for what I wonder. I mean its not gonna go away is it?
God i feel half crazy anymore and angry. And I wish i could stop crying.
Date: 11/12/02 09:15:52 PM
Subject: Re: Newly diagnosed
I know how you feel. Same here. Does anyone speak English here? Email if ya want to talk.
Pattyann
Date: 11/14/02 08:54:57 AM
Name: Anonymous
Subject: Re: Re: Newly diagnosed
Hi! About a year and a half after I was diagnosed, I can finally assure you who just have received your "verdict" ...you will get your lives back ...eventually. I would advice you both to ask your doctors to prescribe you Armour or another natural thyroid-hormone. I was on the Norwegian version of synthroid + T3 (the last on my demands) for about 8 months, was relieved from most of my physical symptom, but mentally ... ...I was more and more becoming a vegetable. You can say Armour changed my life ...and now ...I would never ever again even consider taking a synthetic drug if I have a natural option!
You should also check out Dr. Rind and Gails home-pages:
1. http://www.drrind.com/default.asp
2. http://home.usaa.net/~wurmstein/
These are excellent pages for all who wants to become an educated hypothyroid-patient.
Good luck!
Love
Siri Ann
Date: 11/2/02 03:43:11 PM
Name: smilla
Subject: tyroxin
Er det ingen som stiller spørsmål ved at man tar en "medisin" mot en sykdom, og tre år etter at man starter medisinering så er man like syk....om ikke verre? Hadde leger virkelig latt en person gå med annen sykdom så lenge uten å se resultater Noen synspunkter???
Smilla
Date: 11/8/02 10:45:20 AM
Subject: Re: tyroxin
Man må nok sette seg inn i hypothyreose eller hyper og finne ut om det selv, siden alle har et eget nivå på thyreoidea-hormoner som er optimalt.
Forresten er det FT4, FT3 og Anti-TPO som er viktigst, ikke TSH.
Hva er dine blodprøveresultater?
nora
Date: 11/2/02 04:02:20 PM
Subject: Re: tyroxin
Det viktige her er at DU ikke gir opp håpet. Prøv å selv ta ansvar for å komme deg videre!
Den type leger som du snakker om, finnes det dessverre en del av. Og du har all grunn til å være frustrert! Men det hjelper oss lite å deppe over at vi er en nedprioritert gruppe blant legene. Det som er viktig for deg nå er å ikke gi opp håpet. Gi klar beskjed til legen din om at situasjonen nå ikke er tilfredsstillende for deg, at du vil komme deg videre. Hjelper ikke det, anbefaler jeg deg å skifte lege..
Anbefaler deg å lese gjennom innleggene på siden her... Du kan finne mange gode tips her på ting som har hjulpet for andre, og som kanskje kan hjelpe for deg. Tipsene her har i alle fall hjulpet meg .
Har du forresten vurdert å prøve andre alternativ enn tradisjonell legevitenskap? Vi er flere her som har hatt positive erfaringer med både akupunktur, homeopati, diverse kosttilskudd og mer. Flere tips får du ved å følge linkene du får tips om på siden www.stoffskifte.org.
Lykke til! Ta styring over ditt eget liv! Tenk optimistisk!
AAH
Date: 11/2/02 09:13:29 AM
Subject: Tørr hud
Tørr hud er jo som kjendt et vanlig symptom på lavt stoffskifte... Men jeg har liksom ikke hengt meg så veldig opp i det, før jeg en dag i høst fant ut at jeg skulle spandere på meg litt luksus innimellom alle de "nødvendige" utgiftene. Jeg bestilte en time hudpleie, men kom ut igjen med en ny bekymring.
Hudpleieren mente at jeg hadde bekymringsverdig tørr hud. Hun var 110 % sikker på at jeg røykte, men jeg har aldri prøvd det engang! Dette med utseendet blir jo en sekundær (for ikke å si tertiær) ting når man først og fremst jobber for å FØLE seg bra fysisk, men jeg har ikke helt klart å glemme det... Noen som har opplevd noe lignende og kan komme med gode råd om hva som kan hjelpe huden til å ikke tørke ut? Dyre fuktighetskremer, zink, selen, e-vitamin etc er allerede kjøpt inn
Date: 11/11/02 06:35:18 AM
Name: Monika
Subject: Re: Tørr hud
Hei!
Har du nok med thyroxin i deg!???? Jeg holder på å regulere mit nivå av den og hver gang jeg har for lite thyroxin (jeg bruker heldigvis Armour) så blir huden tørr (i ansiktet, hendene, legga). Når jeg så øker bare litt så blir alle symptoma på tørrhet borte...
Date: 11/11/02 12:10:27 PM
Subject: Re: Re: Tørr hud
Takk for svar
Ifølge blodprøvene skal jeg ha nok thyroxin i kroppen om dagen... Men det er flere og mer alvorlige ting enn tørr hud som ikke blir rettet opp selv om verdiene er ok, så da har det vel en sammenheng med det... Jeg har fått resept på Armour, og venter på beskjed fra apoteket om at den skal være kommet hvilken dag som helst nå... Så da får jeg håpe at det med huden også blir endring på med Armour...
Date: 10/29/02 09:54:30 PM
Subject: Artikkel i Det Nye
Fin artikkel om det å få hypothyreose i ung alder:
http://www.detnye.no/1202/hypoterose.html
Jeg kjenner meg igjen! Og jeg synes det er flott at Det Nye skriver om sykdommen.
Date: 11/2/02 08:52:17 AM
Subject: Re: Artikkel i Det Nye
Jeg kjøpte bladet, og leste artikkelen der. Enig i at den var veldig bra!!! Jeg kjenner meg også veldig igjen Endelig en artikkel som ikke fremstiller stoffskiftesykdommer som noe du sliter veldig med frem til du får diagnosen, men som du kan leve normalt med resten av livet bare man tar thyroksin. Det er vel flere enn meg på denne siden som vet at det slett ikke stemmer for de fleste av oss. Denne Detnye-artikkelen, derimot var mye mer realistisk. Jeg har planer om å kopiere den og gi til alle som lurer på hvordan sykdommen påvirker meg
Date: 11/8/02 10:41:41 AM
Subject: Re: Re: Artikkel i Det Nye
Bra artikkel. Viste den til gubben. Vanskelig å forklare hypo til ham.
Forresten er det en artikkel i et gratisblad tror jeg som heter helsenytt for alle av Professor Sylvi Aanderud.
Fant det på biblioteket på HIAK.
nora
Date: 11/10/02 04:48:57 AM
Subject: Artikkel i "Helsenytt for alle"
Den artikkelen i "Helsenytt for alle" som du nevner, finnes også her: http://www.helsenytt.no/artikler/ hun_stoffskiftet.htm
Date: 10/26/02 10:19:59 PM
Subject: De har innrømmet feilene!
Jeg fikk en hyggelig telefon fredag, fra pasientombudet. Bærum Sykehus v/overlegen på medisinsk poliklinikk innrømmer og tar ansvaret for de feilene de har gjort!!
Jeg har ikke fått brevet ennå, men jeg antar det ligger i postkassa på mandag. Dette viser ihvertfall at det nytter å stå på!
Nå får jeg en fair sjanse til å begynne på nytt på et annet sykehus og legge denne saken bak meg. Det skal bli godt! For det har jammen vært tøft å bli møtt sånn som jeg har blitt av steile og arrogante folk i disse tre årene som snart har gått.
Jeg har grunn til å smile nå, ikke sant?
Date: 10/26/02 10:24:15 PM
Subject: Re: De har innrømmet feilene!
Hehe... jeg var visst litt raus med smilefjesene... kan visst gå rundt for noen hver...
Date: 10/25/02 11:33:19 AM
Name: ida
Subject: kan det være...?
hei!
Vil første takke "eieren" for informativ side
Jeg er 19, vet ikke så mye om stoffskifte, men lurer på en ting: jeg er bulimiker/anorektiker, er på bedringens vei,men sliter i skrivende stund med tretthet, svimmelhet osv.. mamma nevnte det kunne være noe galt med stoffskifte mitt som en følge av spiseforstyrrelsen, men var ikke sikker. Har selvfølgelig ordnet meg legetime for å få sjekket ting, men kan man få problemer med stoffskiftet som en følge av sf? fant ikke noe info om dette...
tusen takk for svar
Date: 10/27/02 10:09:21 AM
Subject: Re: kan det være...?
Hei, jeg mener jeg har sett noe i årenes løp.
Men jeg husker ikke hva det innebærer, men synes å huske at prøvene dine vil være annerledes enn ved vanlige folk.
Det kan være en ide å alltidbe om både fritt T4 og fritt T3 ved siden av TSH siden jeg antar at en kan ha sentral hypothyrose ved spiseforstyrrelser. Da stemmer ikke TSH.
Date: 10/24/02 11:39:39 AM
Name: Inger
Subject: Vektøkning og Armour
hei! til dere som bruker Armour: hvor stor dose bruker dere?
Jeg vet at det er induviduellt, men jeg tror jeg går på altfor liten dose da jeg har lagt på meg 3kg i løpet av 14 dager i opptrappingsfasen, er det noen som har erfaring med det?
Takknemlig for svar.
Inger.