Nedtrapping av Levaxin og hypersymptomer
Som jeg tidligere skrev, skal jeg prøve å slutte med Levaxin for å se hvordan det går.
Da jeg gikk på 100 mikrogram fikk jeg hypersymptomer, og de 14 dagene jeg gikk på 75 mikrogram følte jeg at disse plagene lettet. Jeg hadde fortsatt perioder på dagen hvor jeg ble helt matt, og hjernen tok av og til ferie (som da jeg ikke kunne finne ruccolasalaten igjen, og etter intens leting fant den i fryseren :shock:)
Nå har jeg gått ned på 50 mikrogram og skal ta det i 14 dager. De siste dagene har imidlertid hypersymptomene begynt å melde seg igjen; veldig våken om kvelden og får ikke sove - blir derfor dødstrøtt om morgenen, tåler ikke kaffi og te, da blir jeg veldig nervøs og får hjertebank ++. Er det binyrene som strever pga at jeg får tilført for lite T4, og derfor produserer mer kortisol som gjør at jeg føler meg hyper?
Eller er det en annen naturlig forklaring på dette?
Neste gang jeg skal til legen, skal jeg høre hva kortisol og ACTH var eksakt, for hvis de var i nedre del av referanseområdet er ikke det normalt. Jeg hadde som mange andre her reist langt og stresset litt før blodprøvetakingen. Satt riktignok en stund på venterommet først, men er det ikke sånn at kortisol holder seg høyt ganske lenge etter en stressopplevelse?