Tips mot vann ansamlinger i kroppen?
Sliter voldsomt med vann i kroppen for tiden, ser ut som Michelin mannen i føttene. 6-7 kilo på noen dager er helt vanlig for meg nå, føler også jeg blir mere tungpust, og tåler ikke anstrengelser i det heletatt før det kjennes ut som jeg skal besvime. Legene gjør ikke stort, fikk tatt en kjapp EKG på sykehuset, og kobla fra igjen, tatt blodtrykk og målt hvilepuls. EKG var normalt, blodtrykket da jeg kom inn var 179/85, og 139/85 etter ei stund hvile, hvilepuls var 84. De sier overvekta mi er skyld i dette, men nå har jeg ikke vært plaga med det her før i år, har hatt en lang periode der jeg har vært bra, men nå er det på han igjen, og formen er elendig, men nå gidder ikke legen engang å måle blodtrykk å lytte på meg når jeg er der, får ingeting for dette. Har vondt i føttene, er så hoven at det har gått hull i den ene foten som det kommer blank væske ut av, men ingenting blir gjort, de gidder ikke engang å se på føttene mine. Har smerter i brystet, og stikkinger, men dette kan jo være muskulært ikke vet jeg. Burde det egentlig ikke vært tatt døgn EKG av meg tro? Tips mottas med takk, lurer på hvilket postordre firma fastlegen min har kjøpt løyvet sitt fra.....
Helene
Vand i benene - poser under øjene!
Hej
Jeg har bemærket at mine strømper strammer mere og mere i løbet af dagen - men har ikke tænkt at det kunne hænge sammen med stofskiftet. Igår var jeg rigtigt dårlig - havde store poser under øjnene og så lagde jeg mærke til det med at strømperne strammede - og mine ben var hævede. Ja poser under øjnene havde jeg hørt kunne hænge sammen med stofskiftet - men er der nogle andre der også har vand i benene - vand i kroppen? Er det mon tegn på over/underdosering? Er nemlig rigtig sløj for tiden :(
Med venlig hilsen
Gitte
Re: Vand i benene - poser under øjene!
Hei Gitte :)
Jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Noen dager er jeg hoven under øynene, men hver eneste dag er jeg mer eller mindre hoven i fingrene og bena. Jeg har alltid merker etter sokkene, selv de som skal være uten strikk.
Jeg har dette uavhengig av dosering, så jeg innbiller meg at det kommer av at Levaxin ikke fungerer slik den skal på meg. Vann i kroppen kan jo bl.a. også komme av at man spiser feil mat, men jeg vet at det er ikke årsaken hos meg. Jeg har holdt på med dietten i et halvt år nå.
Håper du finner ut av det :)
Da jeg gikk over til Armour gikk vekten så hurtig ned at det kan ikke ha vært annet enn vann som forsvant.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av n`Finn
Da jeg gikk over til Armour gikk vekten så hurtig ned at det kan ikke ha vært annet enn vann som forsvant.
Jeg håper også vannet skal forsvinne med Armour :)