problemer med stemmen, magen, neglene, halsen.
jeg sliter så med vond hals, kjennes ut som om jeg får halsbetennelse hele tiden med bare ca en uke i mellom som jeg ikke har vondt.
og det er skikkelig vondt til tider.
er det noen flere som har det? er det stoffskiftet som gjør det, eller kan det være noe annet
neglene løsner fra fingeren.
det er skikkelig vondt.
ser det på neglen den blir hvit der den løsner langt inne på neglen, ellers er de ganske sprøe.
er det noen som har opplevd dette og har noen råd?
Hud, hår, negle og slimhinder
Hej Rikke,
Se min tråd om hud, hår, negle og slimhinder. Der er links, hvoraf det ene viser en negl, der løsner sig.
Jeg har selv en tånegl, der også er ved at løsne sig på samme måde. Jeg er begyndt på et svampemiddel, så får jeg se om det hjælper noget.
Re: Hud, hår, negle og slimhinder
Sitat:
Opprinnelig skrevet av ninus
Jeg har selv en tånegl, der også er ved at løsne sig på samme måde. Jeg er begyndt på et svampemiddel, så får jeg se om det hjælper noget.
For nogle år tilbage havde jeg det samme problem, dog både med alle fingernegle og begge tånegle. Hudlægen tog alskens prøver, men uden resultat. Ingen vidste hvad det var.
Af en anden årsag startede jeg på glucosamin og MSM og 6 måneder efter var alle mine negler vokset helt ud - sunde, glatte og pæne.
To år efter stoppede jeg i en periode og neglene voksede ødelagte ud igen.
Jeg vil bruge glucosamin/MSM resten af mit liv (mest p.g.a. bruskvedligeholdelse i ryggen) og regner derfor med, at beholde mine fine negle lige så længe.