hvilke kosttilskudd bør vi ta?
skjønner at det er mange her som tykker kosttilskudd... det har ikke jeg gjort.
lurerpå å prøve ut noe og se om jeg har noe effekt..., men det er jo et hav å velge i :shock:
jeg har tidligere brukt Q10 og mener jeg hadde litt effekt av det i form av litt mer overskudd og tiltakslyst. men Q10 er svindyrt, særlig i og med at jeg skulle ta 2 kapsler om dagen :shock:
kan noen anbefale en kombinasjonspille, eller noen få som dekker våre sære behov? og hvilken mengde vi bør ha...
Vitamin og mineral tilskudd
Utifra innlegg og medlemsprofiler ser jeg at enkelte av dere spiser visse vitaminer og mineraltilskudd i tillegg til stoffskifte medisin. Min lege har aldri nevnt at jeg bør få i meg annet enn "sunn" mat. Tar dere dette som en "best-å-være-på-den-sikre-siden" eller er det faktisk enkelte vitaminer evt mineraler vi med lavt stoffskifte bør/må ta?
Re: Vitamin og mineral tilskudd
Sitat:
Opprinnelig skrevet av Marin Grense
Tar dere dette som en "best-å-være-på-den-sikre-siden"
Svarer for meg selv: Tar i bøtter og spann. :)
Sitat:
Opprinnelig skrevet av Marin Grense
eller er det faktisk enkelte vitaminer evt mineraler vi med lavt stoffskifte bør/må ta?
B12 fordi jeg trengte det ved 1 måling. Handler på nett og bruker de fortsatt. Sugetabletter. Har funket utmerket. Siste måling var på over 600.
Jern trenger jeg ikke. Har "altfor" høyt ferritinlager. Dette varierer normalt en del gjennom dagene/ukene (n`Finn -hva er forklaringen? Akuttfaseprotein...), men mine målinger er bestandig høye. Sist på 220. Men mange stoffskiftesyke trenger jern pga at jernlagrene er lave....hvis jeg har oppfattet det riktig...
Selen - hvis du har antistoffer, men jeg har også lest her på forumet at det trengs for omdanningen av T4 til fT3. DERFOR tar jeg det. Jeg har ikke antistoffer.
Håper noen kan utfylle her.