Lavt stoffskifte + dårlig immunforsvar =
sant?
Har nettopp vært gjennom en antibiotikakur p.g.a. en streptokokkinfeksjon som hadde utbrudd i huden min. Nå, bare et par uker etterpå, har jeg fått en kraftig halsbetennelse :( Sitter her og har veldig vondt og synes synd på meg selv ;)
Vanligvis er jeg mer eller mindre aldri syk. Får en forkjølelse eller to i løpet av vinteren, men aldri noe mer enn det. I høst og vinter har jeg vel hatt i hvertfall 4-5 kraftige forkjølelser :(
Jeg skulle egentlig ha tatt nye stoffskifteprøver nå i begynnelsen av mars, men har ikke fått gjort det. Spiller halsbetennelsen noen rolle for prøveresultatene, eller kan jeg ringe legen i morgen og få time for å få medisiner mot halsbetennelsen og ta nye stoffskifteprøver i samme slengen?
Hilsen en litt lite aktiv Sjalabais...
Trenger hjelp med prøvesvar
Merker at jeg er veldig grønn på dette...
Fikk utskrift av laboratorieark i dag, og der står det:
S-Thyroxin, fri (11.0-22.0) Mine resultater, (8/9-06) 9.7 (29/3-07) 14.7
S-TSH (0.26-5.0) Mine resultater, (8/9-06) 5.8 (29/3-07) 1.9
Jeg aner jo ikke hva noe av dette betyr! Resultatene fra 8/9-06 er markert med en stjerne, men har ingen forklaring på hvorfor stjerna står der. De tallene i parantes tror jeg er referanseverider, de står i hvertfall i samme kolonne som navnet på de tingene som er testet. Det var etter de første prøvene med stjerne jeg fikk beskjed om at stoffskiftet mitt var litt lavt, men innenfor normalen. På de nye prøvene så har jeo det ene økt og det andre gått ned. Betyr det at de tingene har justert seg riktig i forhold til hverandre eller? Har følt meg bedre nå de siste 2-3 ukene enn jeg har gjort på lenge, men er jo et par uker siden prøvene blei tatt :roll:
Veldig glad om noen av dere har mulighet til å¨forklare meg noe av dette!