Lave verdier av FT4 og FT3
Her er verdiene mine som jeg tok i forrige uke:
TSH 0,01 (0,27 - 4,20)
FT4 13 (12 - 22)
FT3 4,6 (4,0 - 6,8 )
Ja jeg har klaget over dårlig form lenge nå. Men har aldri trodd at jeg skulle ta for lite medisin . Men prøvesvarene taler jo sitt tydelige språk. Jeg tar 2 grain Armour og 75 mcg Levaxin daglig. Dette burde være plenty selv om jeg har rundet 90 kilo.
Jeg mente at jeg fikk hypersymptomer når jeg økte Armour over 2 grain. Derfor begynte jeg med 25 mcg Levaxin i tillegg. Da var FT4 8-9 et sted. Har følt et behov for noe mer i vinter, og har øket Levaxin. Var redd for at jeg var overdosert, men langt derifra. :cry:
Jeg er usikker på hva nå. Har jeg et spesielt dårlig opptak av både Armour og Levaxin? :?: Jeg hadde problemer med å dele dosen og ta noe på ettermiddagen, fordi jeg glemmer å ta det. Hvordan blir dere påminnet om det? Har lurt på om jeg skal kjøpe armbåndsur som kan stilles inn med alarm og varsling.
Legen liker ikke den lave TSH verdien. Men det er FT3 over referanseområdet som kan føre til beinskjørhet, ikke sant Nora? Hva bør jeg gjøre nå? Tenker kansje på å øke Armour med 1/2 grain daglig, og ta det om ettermiddagen.