Mange hilsner fra Danmark http://www.cosgan.de/images/smilie/xmas/b034.gif
Julekram http://www.cosgan.de/images/smilie/liebe/h020.gif fra Anisa
Printable View
Mange hilsner fra Danmark http://www.cosgan.de/images/smilie/xmas/b034.gif
Julekram http://www.cosgan.de/images/smilie/liebe/h020.gif fra Anisa
Tusen takk for hilsen Anisa! Og God Jul, Godt Nytt År og God bedring tilbake til deg! :D
Fin julehilsen fra deg...
Klem fra meg. https://www.cosgan.de/images/smilie/xmas/a074.gif
Tusen takk for hilsen
Ønsker dere også god bedring, og god jul og et godt nytt år.
God jul og godt nytt år til Anisa og alle andre her inne. :)
Hei alle på forumet!
Vil bare ønske dere alle en riktig god jul og et godt nyttår! Jeg har lært mye det siste året her - ogsynes jeg "kjenner" mange av dere! Godt å ha noen som forstår når en føler at verden går en imot - eller noen som kan ta del i gleden av å ha en god dag 8)
Juleklem fra Nosy :D
Takk Nosy! Ønsker deg og alle andre "her inne" en hyggelig jul og et FANTASTISK godt nyttår,- det fortjener vi!
En spesiell takk og hilsen til deg Sonja,- for at du har tatt initiativ til dette forumet og administrerer det meget godt!
Klem fra Joni :D
Godt nytt år til alle på forumet. Måtte vi alle få et bedre år i 2007! :D :D :D
Godt nyttår til deg også - Line hjerte1
Godt nyttår alle sammen.
Titter innom i ny og ne - men er lenge siden jeg har vært aktiv på forumet.
Formen har vært ganske ok frem til jul omtrent ......funderer nå på om jeg skal øke dosen litt - har gått på samme dose i over 1 år.
Bruker armour og en liten dose levaxin i tillegg.
Skal ta en blodprøve og få svar på den først.
Godt nyttår til dere alle
Skal bare ønske dere ALLE her inne på forumet + også alle andre som leser her.... EN RIKTIG GOD JUL !!!!!!!!
Klem til dere fra Tiffen
Jeg vil bare ønske alle her på forumet en god jul
Her har jeg alltid møtt mye vennlighet og ærlighet, men også kritikk og mistenkeliggjøring.
Det første rører meg - det siste er jeg vant til. Jeg har jo hypothyreose......
Jeg ser ikke svart på dette, det er jo i motbakker det går oppover.
Likevel er jeg vant til at den slags ikke kommer fra samme kant som jeg selv vil tilhøre, men så sies det at det er fra sine egene at man skal høre det og da blir det jo lettere.
Det får bli min juletrøst, sammen med all den varme og empati som dere her på Sonja øser ut over hverandre.
Dere fortjener det.
God Jul alle sammen.
God jul til deg også Finn :)
:) fra Lisbeth
hjerte1 God Jul ønskes dere alle sammen! hjerte1
Litt forsinket men GOD JUL!
Håper dere har hatt en fin jul!
Femice
Takk for alle julehilsner
http://www.cosgan.de/images/smilie/xmas/f042.gif
De er som apostler... De står og forkynner
om dagen i morgen - om liv som begynner.
De kan ikke gro mellom stenene her,
men kneiser mot blået, de rotløse træer.
Som dem skal vi kneise. La ordet få vinger
og hjertet gi kraft til det budskab vi bringer!
Vi bygger en verden av sten over sten
... men drømmen bak alt, er en duggperlet gren.
Av døgnslitte stener slår livet sin flamme
imot oss fra granenes krone og stamme.
Og bærer du en av dem inn i ditt hus,
så eier du drømmen om skogenes sus.
De vårlige grønne og rotløse træerne
bar med seg en hilsen fra skogene fjerne:
Du skal ikke stivne i sten eller stål -
Men vandre mot store og evige mål!
"Juletræerne på Youngstorget"
av Arne Paasche Aasen
God Jul og Godt Nytår
http://www.cosgan.de/images/smilie/xmas/u050.gif
Jeg vil jo også istemme og ønske alle en gledelig Jul.
Og bidra med litt Dansk visdom som jo bare må ha hendt i Julen ?
En professor stod foran sit hold med en del effekter foran sig.
Da forelæsningen begyndte, tog han lydløst et stort tomt syltetøjsglas, som han fyldte med sten, som var ca. 5 cm i diameter.
Da der ikke kunne være flere sten i glasset, spurte han de studerende: "Er glasset fyldt nu?"
Alle var enige om at det var det.
Så tog professoren nogle småsten frem. Dem puttede han ganske forsigtigt ned i glasset imens han rystede det, derved faldt de små sten ned igennem sprækkerne imellem de store sten.
Da glasset var proppet til kanten, spurte han de studerende igen, "Er glasset nu fyldt ?"
Alle var enige om at nu var det fyldt.
Da professoren nu tog en pose med sand frem grinede de studerende, for professoren kunne jo sagtens hælde en del sand ned mellem sprækkerne, der stadigt var mellem de store sten og småstenene, han fyldte nu glasset helt op med sand.
"Nu !", sagde professoren "Vil jeg gerne have, at i forestiller jer at dette glas er jeres liv !"
De store sten, er de betydningsfulde ting i jeres liv, - familien, kæresten, ægtefællen, børnene, jeres helbred - altså ting, som hvis I mister alt andet, end netop lige disse ting, så vil jeres liv fortsat være fyldt.
Småstenene er så andre knapt så vigtige ting, så som jobbet, dit hus, din bil.
Og sandet er alt andet.
"Se! Hvis I først fylder glasset med sand, så er der jo ikke plads til småsten og store sten. Det samme gælder for jeres liv, hvis I bruger alt jeres tid og energi på små ubetydelige ting, så bliver der ikke plads til de store og betydningsfulde ting.
Ha altid fokus på hvilke ting, der er vigtige for netop dig, så dit liv bliver lykkeligt.
Leg med dine børn, afsæt tid til lægebesøg så helbredet altid er i orden. Gå i byen med din partner, og alligevel vil der fortsat være tid til at tage på arbejde, gøre rent i huset, og alt det andet "sand og småsten"
"Fyld dit liv med store sten - ting der virkeligt betyder noget. Hold styr på hvad der skal prioriteres som store sten. Resten er jo kun sand !"
Professoren kikker nu hen over de studerende, tager en øl frem, og hælder ganske forsigtigt en hel øl ned i de sidste små mellemrum mellem sandet, småstenene og de store sten.
Han vender sig mod klassen og siger : Og moralen er !
"Lige meget hvad fanden, der sker i dit liv, er der altid plads til en øl !"
Jeg har aldrig selv oplevet "juledepression". Jul for mig var altid en dag om året, hvor familien var samlet og hvor stridsøksen var begravet. En fredelig dag ud af 365 om året er ikke meget og jeg har derfor, da jeg var barn - simpelt hen ikke kunnet andet end at vente, at dagen efter Juleaften, vil krigen bryde ud igen. Jeg har derfor ikke set det vidunderlige i højtiden og har ikke haft forventninger til den. Først da min decemberfødte søn var et år gammel, begyndte jeg at pynte og gøre en del ud af Julen for hans skyld og det kunne ikke skade, at også jeg selv hyggede mig med højtiden, der spejlede sig i de blanke barneøjne. Jeg troede så, at jeg har lært at holde Jul på den rigtige måde, men nu er jeg kommet i tvivl.
For første gang holder vi jul hver for sig. Min søn er rejst til et julebryllup i USA og her sidder jeg og... hygger mig uden en eneste julepynt, uden steg og uden rødkål. Uden gaver og uden julemusik. Når sønnen var rejst for nogle dage siden har jeg opdaget, at julen slet ikke "rører" mig, når min søn er væk. Så jeg har bare handlet lidt til de kommende lukkedage og ellers kommer jeg til at arbejde hjemmefra julen igennem og dagene mellem Jul og Nytår til og med Nytårsdag. Jeg glæder mig til freden, til en stille telefon, til at få udrettet det jeg ellers har udsat og til at nyde muligheden for at kunne fordybe mig i mine ting uden afbrydelser. Vi skriver sammen på Skype, min søn og jeg, og så glæder jeg mig til den 3. januar når min søn kommer hjem igen.
God Jul og Godt Nytår allesammen!
hjerte1
Jeg ønsker dere alle en riktig god jul!
Vil samtidig takke alle for at dere har gjort forumet til det nettsamfunnet det har blitt.
Småkatt hilser også til alle som er glade i å ta vare på de små og de firbente!
https://www.youtube.com/watch?v=6WZM7oc8h8U
http://www.cosgan.de/images/midi/xmas/a070.gif
Ha en riktig koselig og fredfylt julaften alle sammen!
hjerte1
Omsider er det jul! En stund siden jeg har vært på forumet nå. Julestresset tok overhånd for et par uker siden og jeg bestemte meg for å kutte ned på alle aktiviteter som ikke var strengt tatt nødvendig. Herunder internettbruk. Tror jeg har uttalt her inne at jeg føler at jeg takler stress nå. Vel, jeg gjør åpenbart ikke det helt. Det har gått greit, men det er takket være at jeg har vært streng mot meg selv mht aktiviteter og gjøremål. Begynte å merke at jeg hyperventilerte langt utover ettermiddagen og kvelden etter en dag på jobb og tur til byen for å handle julegaver. Da var det bare å roe ned og ta en ting av gangen.
Ellers skal jeg nevne at jeg føler at jeg har blitt et hakk friskere siden sist. Skriver litt mer om det senere i jula, men nå er det juleferie og jeg skal ha lang, lat ferie, langt borte fra byen og jobb. Det blir deilig! Vi snakkes!
God jul så lenge, Ruth, Gunnda, Anisa, Pebles og dere andre!
Klem fra Rufus kram1
Vil ønske deg Anisa og alle andre en God og fredfull jul og ett fantastisk Godt Nyttår hjerte1
God Jul !!!
Jeg syns det å sette seg ned å skulle skrive julekort i år har vært litt tankevekkende. Vi har hatt ett år hvor vi ikke har hatt det så greit. Det var ikke lenger noen selvfølge å skrive julekort med frasen "Vi er friske og raske og har det bra"... comp2
Rundt oss raserer den ene kroniske sykdommen etter den andre. Mange har fått kreft, min sønn diabetes 1, stoffskiftet mitt fikk musklaturen i kroppen til å resignere, min nære venninne har fått MS..
Det er ikke lett å skrive julekort i år.. vedikke1
2010 skal bli et bedre år !! Tusen takk til dere her inne som har bidratt til så mye nyttig informasjon til meg og mange andre som har lavt stoffskifte. Når alt kommer til alt er det å vite at man ikke er alene det som holder julene i gang. En riktig god jul og et godt nytt år til dere alle tro2
Her kjenner vel de fleste seg igjen!
Håper at de fleste har vært fornuftige å tatt hensyn til seg selv slik at romjul og fridager kan bli deilig.
Jeghar lagt julen litt på is i år og ikke styret så mye,
allikevel er det noe som skjer så i dag har jeg en utrolig dårlig dag,
Har ikke orket kle meg enda,utrolig tung og trett i hodet,har sovet to lurer allerede,veier fem tonn, og kjempe pløsete i fjeset,
ser ut som jeg har fått meg to tette og ei badehette,
så det blir sofaen som er kjekkest.
God Jul og Godt nyttår til alle sammen
Jeg hadde tenkt å handle de siste kolonialvarene på formiddagen julaften, og levere en gave et sted på samme turen. Men bare tanken på alt stresset det pleier å være i butikken og ikke minst all trafikken den dagen, gjorde at jeg sent om kvelden lille julaften bråbestemte meg for å dra ut på handletur da.
Det var jeg glad for at jeg gjorde! Klokka ni om kvelden lille julaften var jeg så å si alene i butikken og kunne handle i ro og mak. Da jeg kom ut hadde det snødd såpass at jeg lurte på om jeg skulle utsette å levere julegaven til julaften, men tok sjansen og kjørte og leverte den likevel. Og når jeg så det snøværet som kom her på julaften, var jeg sannelig glad for at jeg bare skulle være hjemme og ta alt helt med ro!
Så hittil har jeg hatt en jul helt fri for stress!
Selve juledagene er over, men sender gode tanker for resten av romjula til der alle.
Sonja, Anisa, Vigdis, Rufus, n,Finn (håper du er litt bedre av influensaen), VibekeJ, og ALLE dere andre. Nora, og flere av de "gamle" som startet opp sammen med Sonja inne her for flere år siden.
Takk for hjelp i året som har vært.
Jeg er dere mere takk skyldig for livet enn legene,
Juleklem.
Sjøl takk, Gunnda kram1 kys1
Jeg føler at det er en styrke og trøst å lese dere som har tråkkene de ukjente stiene jeg nå må gå. Dette fellessskapet er uvurderlig! At vi kan gi hverandre håp og trøst er så viktig! Om jeg ikke hadde orientert meg på nettet hadde jeg vel ligget i sengen nå, uten behandling for binyrene, og blitt sykere og sykere. Kanskje havnet på sykehus, med tilbud om antidepressiva og psykolog, som en venninne av meg fikk desp2 Til tross for at hun sa at hun ikke var deprimert, hun vet hva det er, sic
Godt Nytår og god bedring allesammen!
http://www.youtube.com/watch?v=mObouU6xacs
No more champagne
And the fireworks are through
Here we are, me and you
Feeling lost and feeling blue
It's the end of the party
And the morning seems so grey
So unlike yesterday
Now's the time for us to say...
Happy new year
Happy new year
May we all have a vision now and then
Of a world where every neighbour is a friend
Happy new year
Happy new year
May we all have our hopes, our will to try
If we don't we might as well lay down and die
You and I
Sometimes I see
How the brave new world arrives
And I see how it thrives
In the ashes of our lives
Oh yes, man is a fool
And he thinks he'll be okay
Dragging on, feet of clay
Never knowing he's astray
Keeps on going anyway...
Happy new year
Happy new year
Happy new year
Happy new year
You and I
Seems to me now
That the dreams we had before
Are all dead, nothing more
Than confetti on the floor
It's the end of a decade
In another ten years time
Who can say what we'll find
What lies waiting down the line
In the end of eighty-nine...
Happy new year
Happy new year
Happy new year
Happy new year
You and I
hjerte1
Godt nytt år til dere alle!
Nyttårskvelden ble stort sett tilbragt i fred og ro hjemme. Var hos mine foreldre og spiste en gryterett, men gikk ned til meg selv i 22-tiden og tilbragte resten av kvelden med å sove. Våknet akkurat i tide til å få med meg fyrverkeriet rundt midnatt sammen med pus.
Ha et riktig flott nyttår alle sammen!
Her har det vært stille og rolig,
Vi har holdt på i huset for å gjøre klar til flislegging, mens den eldste og yngste lagde pinnekjøtt til oss,
Så spiste vi oss stapp mette med riskrem og bringebærsaus til dessert,,
resten av kvelden har vi tilbragt på sofaen,
Tror dette er den mest behagelige nyttårsaften jeg har hatt!
Jeg vil ønske alle her på forumet et Godt Nytt År!
En god jul og et godt nytt år til alle her inne fra meg kram1
Benytter anledningen til å ønske at dere alle får en god julefeiring!
Her er en selvlaget liten mp3 til dere: Glade jul
https://www.youtube.com/watch?v=c8Ocrxofa9g
Sonja
Nydelig spilt, Sonja, tusen takk kram1
Jeg vil også ønske deg og alle her inne en god jul kram1
Jeg henger meg på: GOD JUL ALLE SAMMEN!
Dette er et flott forum og dere er flotte folk, takk for alle råd i det gamle året, og så støtter vi hverandre videre.
hjertflag1