Tungpusten, åndenød, pustevansker
Hei,
Er det noen som vet om det er vanlig å være plaget med tung pust når man har lavt stoffskifte? Jeg har plutselig begynt å få slike problem, selv uten noen form for anstrengelse. Kan for eksempel våkne om natta å ikke klare å sovne igjen fordi det er så tungt å puste.
Sv: Tungpusten, åndenød, pustevansker
Jeg har tatt pustetest sist jeg var hos legen, men hadde ikke noe tegn på at det skulle være noe unormalt , i følge resultatet. Tungpusten er jeg støtt og stadig. "Begynne å trene litt", fikk jeg høre.
"Alle" leger tar det på alvor om man sier man har pustebesvær og setter i alle fall himmel og jord i bevegelse. Slik opplevde jeg det (2 ganger), men de finner jo ikke ut noe. Hadde den himmelen og jorden som de setter i bevegelse bare funnet ut hvor feilen ligger. Som om de ikke skjønner at stoffskiftet handler om absolutt ALT i kroppen. Det har det tatt tid for meg å skjønne, men litt etter litt blir jeg litt klokere på denne merkverdige og underlige sykdommen. For noen år siden visste jeg ikke engang at vi hadde et stoffskifte.............:oops:
Nå tror jeg mine pustebesvær kommer av muskelstivheten, særlig omkring brystkassen/brystregionen. Får ikke myknet opp heller..:cry:
De har trodd det har vært hjerte og blodpropp..
Sv: Tungpusten, åndenød, pustevansker
Kjenner igjen dette.
Skal ingenting til før pulsen min er skyhøy og jeg hiver etter pusten.
Holder med å stå opp om morgenen så blir jeg halt anpusten.
Virker sikkert bare for andre som man bare har skikkelig dålig kondis, det er i hverfall det jeg får høre : du burde trene mer. Men det er veldig klart at det ikke har med det å gjøre, man har jo ikke SÅ dålig kondis at man blir anpusten av å stå opp av sengen eller gå ned trappen inne...
I blandt føles det jo som man ikke orker de aller enkleste ting.
Er helt klart at stoffskiftet påvirker også denne delen..
Slitsomt er det i hvertfall.