Lavt stoffskifte og svangerskap
Nå som jeg er gravid har jeg bortimot dobblet dosen med tyroksin, men etter fødselen trenger vel ikke kroppen så mye lengre.
Hvordan burde man endre dosen i etter føselen? Har hørt at noen sier at man går rett tilbake på sin gamle dose over natten, og det kan da umulig være helt bra. Ikke rart at man går i kjelleren etterpå da!?!
Frykter at jeg skal få en skikkelig nedtur etter fødselen, og ikke klare å ta vare på meg selv og babyen :oops:
Noen som har noen tips eller erfaringer?
vekten under svangerskapet?
Vet at det er store individuelle forskjeller når det gjelder vektoppgang under svangerskap, men jeg undrer meg litt over det forde.
Nå er jeg i uke 24 og har sålangt gått opp 3-4 kg, men det virker som om alt legger seg på magen og andre deler av kroppen blir mindre..... Særlig er det lårene, overarmene og puppene som blir mindre- og jeg har målt så det er ikke synsbedrag ved at magen vokser. Jeg har riktig nok for første gang på lenge hatt et godt regulert stoffskifte- det kan jo forklare noe, men ikke alt.
Hvilke erfaringer har dere andre gjort i forbindelse med vektoppgangen under svangerskapet mens dere får behandling for lavt stoffskifte?
Hvordan har det vært å gå ned i vekt etter fødselen?
Lavt stoffskifte og svangerskapsdiabetes?
Har fått påvist svangerskapsdiabetes :? Så nå må jeg jo bare spise lav karbo mat fremover :roll: Vet det er større mulighet for å få diabetes når man har lavt stoffskifte så det kom vel ikke som noen bombe for meg.
Lurer på om det er andre som har fått dette også og om dere har noen plager med dette etter fødselen?
Lavt stoffskifte og amming?
Nå som jeg nærmer meg fødselen tenker jeg mer og mer på dette med amming. har jo lyst til å få det til.
Jeg har blitt fortalt at kvinner med lavt stoffskifte kan ha problemer med å amme. DVS at man ikke får melk eller at det er for lite melk til å kunne fullamme babyen.
Noen som har opplevd dette eller som har motsatt erfaring?
Er det noe man kan gjøre for å hjelpe på at det kommer nok melk?
Re: Lavt stoffskifte og amming?
Sitat:
Opprinnelig skrevet av Pusen
Jeg har blitt fortalt at kvinner med lavt stoffskifte kan ha problemer med å amme.
Ser av signaturen din at du bruker Armour.
Du HAR ikke lavt stoffskifte lenger. Du hadde. :D
Er du noenlunde riktig behandlet skal det ikke være noe annerledes med deg enn med andre uten stoffskiftefeil.
Re: Lavt stoffskifte og amming?
Sitat:
Opprinnelig skrevet av baremei
Sitat:
Opprinnelig skrevet av Pusen
Jeg har blitt fortalt at kvinner med lavt stoffskifte kan ha problemer med å amme.
Ser av signaturen din at du bruker Armour.
Du HAR ikke lavt stoffskifte lenger. Du hadde. :D
Er du noenlunde riktig behandlet skal det ikke være noe annerledes med deg enn med andre uten stoffskiftefeil.
Det var det jeg lurte litt på også. Høres bra ut. Prøvene mine er veldig fine for tiden.
Fikk en gutt i oktober :D
Var her endel undersvangerskapet og så falt jeg helt ut etter fødselen.
Fikk en flott gutt i oktober og fødselen gikk veldig greit. Tiden etterpå derimot har vært litt slitsom. Er dobbelt tåkelagt ev både ammetåken og hypotåken og ikke helt godt medisinert akkurat nå. Det er dog ikke værre enn at vi prøver på neste gullunge;)