Noen som har prøvd å slanke se med herbelife?
erfaringe?
Printable View
Noen som har prøvd å slanke se med herbelife?
erfaringe?
Nei det har jeg ikke, men nå er det en nabo som er "på meg" for å prøve ut Herbalife sine produkter. Jeg trenger egentlig ikke å slanke meg lenger, men jeg trenger å greie å beholde den vekten jeg nå har. Og det sliter jeg litt med.
Så...jeg lurer på å gi Herbalife en sjanse. Tar allerede Fibertablettene deres, som anbefales på det varmeste om man har "slike" plager. Så jeg er på vippen til å handle mer....
Og du da? Prøvd eller tenkt å prøve?
Æ fikk produktan i dag,så sia æ har prøvd "allt" anna som e på markede så har æ funne ut at æ skal prøve d oxo som ei sisste løsning da.
Har hørt utruli mye positivt om d.. fra flere som har stoffskifte problema.
Æ la jo på mg 26 kg etter struma/graves operasjon (fjærna halve skjoldbrukskjerteln) pluss en graviditet. så æ har 15 kg som skal vækk..
de fibertab, e dem bra? har fådt sånne også ;)
Må si i fra vist du oxo skal prøve,arti med flere i lag da ;)
Jeg fristes. :wink: Du skal få høre fra meg. Håper du skriver litt her om hvordan det går med deg. Husk å drikke MASSE vann når du tar fibertabletter.
Vet du at proteinpulveret er soyaprotein? Det skal jo ikke være så bra for oss. Jeg fikk snakket med en homøopat i Herbalife-systemet som nesten greidde å overbevise meg om at dette soyaproteinet ikke var som andre - fordi det var "brutt ned til opptak på cellenivå". Nå er jeg veldig usikker på om jeg refererer henne riktig, men noe sånt.
Og du skriver at du kjenner hypothyreose-pasienter som har hatt nytte av disse produktene? Homøopaten hevdet det samme. Jeg er usikker. Skriv litt etter hvert da er du snill.
Jeg har tatt Herbalife-produkter i ca et år.
I perioder har jeg tatt bare det, samt spist middag. Det viste seg at hvis jeg tok "shake" 3 ganger om dagen som min sponsor sa at jeg kunne, så gikk jeg ikke ned. Hvis jeg kun tok 2 ganger, gikk jeg gradvis litt ned.
Men husk ang meg, så er det som å hugge i granitt!!!
De første par månedene fikk jeg dog noe mer energi, og det er nok fordi produktene er stappfulle med vitaminer og mineraler. Og det førte jo da til at jeg orket å trene mer (som da igjen stimulerer til økt forbrenning).
Ang soya så har jeg hørt at alt er OK med måte, ellers er det snart ingenting vi kan spise.
Nå tar jeg bare en "shake" av og til. Liker veldig godt å ta Herbalife før trening. Blir ikke full i magen, samt får masse gode vitaminer.
Og jeg har aldri vært tilhenger av diverse slankeprodukter - tror det meste er humbug.
Hvis jeg skal anslå noe, så vil jeg kanskje tippe på at Herbalife har hjulpet meg av med ca 4 kg. Men å kutte ut kjøttet kvittet meg med 6 kg.
Men i tillegg til dette har det vært mye sulting, det må jeg innrømme. Og det er en kamp for kiloene hver eneste dag.
Og prisen for Herbalifeproduktene i denne tiden? Ja, det må har vært 10 000 - 15 000 kr. Så jeg har i alle fall ikke råd til å fortsette.
Oppsummering: Tror det hjelper for folk som har normal forbrenning, men at det også kan hjelpe litt på oss hvis vi er forsiktige og nøye med hva vi gjør. Men husk å aldri gå på dette i lang tid (kun Herbalife + middag), og så begynne å spise som før igjen. For da har forbrenningen gått ytterligere ned og du vil antakelig bli "smellfeit" etterpå. Bruk det med måte - er min anbefaling! Og planlegg langsiktig ;)
Skal ta shake 2 ganga om dagen å spise vanli middag,pluss kvelds..
soya protinet til h.life går rett i cellene noe som er bra,ikke som mange andre proteiner.
har prøvd alt anna så fannt ut at æ får bare prøve dette åsså.
Fønke d så e det supert,jør d ikke det så ja da har ' i allefall prøvd ;0)
Takk for nyttige tips Stina. Jeg tenker mer helsegevinst enn slanking, men har ikke råd til å ta alle disse produktene uansett. Proteinshake MÃ… jeg bare ha - da jeg nesten aldri spiser middag. Så hvis dette proteinet er bedre enn de vanlige på markedet, så er bare det verdt et forsøk.
YvetteBare hyggelig, vennen ;)Sitat:
Takk for nyttige tips Stina
Jeg har hørt fra mange hold at Herbalife skal være av god kvalitet i alle fall.
stina21Jeg tror jeg hadde lagt på meg av dette - men det kommer selvsagt an på hvor mye og hva du spiser til middag og til kvelds. Kommer også an på om du skal ta 250 ml eller 400 ml i hver shake. Bare prøv deg forsiktig frem. Går du det minste opp, så må du ikke fortsette - da må du foreta noen justeringer. Hørte om ei som la på seg 24 kg med Herbalife og da synes at Herbalife var noe dritt. Men jeg tenker jo da som så: Burde det ikke ha ringt noen varsellamper innen man rakk å gå opp så mye?Sitat:
Skal ta shake 2 ganga om dagen å spise vanli middag,pluss kvelds..
Dessuten: Vær forsiktig med å høre for mye på "sponsorene" - de er ikke legeutdannet eller noe som helst. Når jeg ikke gikk ned i vekt på lang, lang tid, fikk jeg snakke med en up-line til min sponsor. Han var da så frekk å komme med den kommentaren at hvis man hadde små kamerarer i husene til folk, så kunne det jo være at det viste seg at de spiste mer enn de sa. Jeg skjelte han ut - for en tosk - dette var jo ingen lek for meg, og jeg gidder ikke å lyve om slikt. Sponsoren min var veldig spak pga dette. Men jeg spiser mye frukt på kvelden. Det ville han jeg skulle nærmest slutte med. Men det vil jeg ikke. Bedre med frukt enn å bli så sulten at jeg hiver inn på flere brødskiver eller noe.
Sponsoren mente at det var medisinen min som hindret meg i å gå ned i vekt. Så hun synes jeg skulle slutte med Levaxinen. Har jo tidligere vært fristet til det mang en gang, siden jeg uansett har vært så dårlig og overvektig - men nå ser jeg jo hvor ille dette da kunne fart av sted.
Så vær forsiktig! Kan ikke få understreket det nok - men heller ikke det at det kan være bra, under nøye overvåking og forbruk - og matinntak etter evt. slutt. Gå gradvis tilbake til vanlig mat. Men husk også på at det som har gjort deg tjukk en gang, kommer til å gjøre det igjen. Forbrenninga blir jo som regel bare dårligere jo eldre man blir. Men selvfølgelig vil jo da mer korrekt dosering av Levaxin også spille inn - eller om noen kan svinge litt opp og ned i stoffskiftet.
Ã…ja, bare et par ting til:
Ã… blande shaken med noe vann eller annet istedenfor melk, vil jo også ha noe å si. Altså teller hver kalori uansett hvor den kommer fra.
Og så vil du antakligvis føle deg litt mer sulten i begynnelsen enn etterhvert. Magesekken skrumper jo som kjent inn når den får mindre føde - og da metter mindre mengder etter en stund.
Også viktig å drikke mye vann som noen var inne på tidligere - vann metter litt og tar litt av matlysten i tillegg til at det får pulveret og fibertablettene til å svelle noe.
hei ;)
Æ skal ta 400ml i bynnelsen.
Håpe virkeli ikke æ går opp.
Han "motivatorn" min sa at d va vikti at æ tok medisin min,å at vann måtte æ drikke mye av.
Han mente at sakte men sikkert skulle vi klare å få mæ ned i vækt.
Har ei anna æ kjenne med stoffskifte prob som har brukt akkorat same motivator å ho jikk det kjæmpe bra før ;)
Så må bare prøve å være flink.. Mitt problem har bestandi vært at æ ikke har spist frokost eller lunsh,å nu tar æ de måltidan som shake så d skal vel få frebrenninga i gang trur du ikke?
Visst du/dere vil komme i kontakt me han æ har te motivator så bare si i fra,kan virkeli anbefale han.
Han e ikke en som bare sir ting som vi vil høre,men fortæll kosen d e.
Så i dag tok æ min førrste shake,å tru d eller ei den samkte pikande mæ godt atpåtill..
Ikke som de andre æ har prøvd som smake "dødn".
Så nu.. så skal æ være positiv å prøve så godt æ kan,ta medisin min vær dag samtidi drikke masse vann ;)
Skaql ikke spise så mye på kveld,gjærne litt frukt,men omså bare ta en shake sa han.
Æ bruke 1/3 jucie og restn vann når æ lage shaken,pluss frosne jorbær,og litt babnan..
Gådd opp 24 kg? wot? kosen klarte ho d?
klæmms ei som SKAL ned i vækt ;)
Her var mye "matnyttig" Stina" Takk og atter takk! Kan du komme med råd underveis?? Forstår at sponsorene tenker PENGER og ikke HELSE". *grrrr*
Nån sponsora tænka kun pænga mens andre virkeli vil hjælpe dæ.
Synd at så mange skal ødlegge før dem som virkeli e flink å vil hjælpe.
Jeg har snakket med sponsoren min og lag ut alt jeg vet om hypothyreose, og hvor umulig det er å slanke seg når man ikke er rett medisinert. Han var ydmyk nok til å ta til seg informasjon. Var derfor jeg fikk snakke med homøopat lenger oppe i systemet. Hun virket overbevisende.
Jeg skal nå fortsette med fibertablettene, og skifte fra Whey-protein til Herbalife sitt protein. Mulitvitamin-tabl er jeg usikker på. Jeg skal ikke har jern. Må få sjekket om de inneholder jern. Noe utover disse produktene aner jeg ikke ennå.
Har du fått prøvd fra Beauty-boxen deres. Kremer o.l. Fant noen favoriotter der jeg da. :wink:
Altså så er det ikke store forandringene jeg gjør selv ennå. Rapporterer om jeg prøver andre av produktene.
Hei igjen.
Vet ikke om jeg kan komme med stort mer "nyttig" - har vel stort sett sagt det jeg vet, og ettersom jeg selv sliter med vekta - hvem er jeg til å snakke? Men hun sponsoren min tenker nok også helse, og hun har vært ydmyk nok til å innrømme at hun ikke forstår noe av denne sykdommen, så det er jo endelig bra (men det var etter at hun foreslo at jeg kuttet ut medisinene mine), men up-linen hennes igjen var jo en tosk, selv om hun påstod at han hadde hjulpet mange folk. Men det er jo som det stadig sies i dette forumet: Ikke følg noen råd uten å høre med legen din først.
Men det er i alle fall viktig som dere er inne på, og få i seg noe om morgenen. Dette for å få i gang forbrenninga, ellers begynner spareblusset å sette seg på. Regner med at sparebluss kan vare i mange timer utover, akkurat som økt forbrenning varer i noen timer etter trening (har jeg hørt ;) )
Jo - 24 kg, men så er hun en tungvekter på et par hundre kilo.
off 24 kg hørtes ikke helt bra ut..
ho må j o ha bomma litt trur æ..men men..
Næj æ e utruli gla før at æ har den sponsorn æ har,før han e vældi optatt av hælsa mi osv.
Hørte om ei som gjikk ned 27 kg,blei mye bedre humør,sov bedremhadde det bedre med seg sjøl osv.. Etter ei stund kunne legen hennes redusere dose med medisin og flere av stoffskifte plagan forsvann.
Håpe æ å kan være en av dem ;0)
Sjønne ikke at veilederea kan hold epå slikt,er jo kun dem jsøl som tape på d.. e jo faktisk 30 daga restur på alle produkta selv om dem e åpna. så
ser du at d ikke fønke noe sæli ell ikk e fornøyd så ja da får du pængan tebake.
Næj æ håpe d fønke,har iikke sagt noe til vænna og fam om at æ går på d så vi får nu sje ;)
Jeg kan ikke få understreket sterkt nok hvor skeptisk jeg er til slike produkter som herbalife, nutrilett, cambridgekuren, noka-dietten og hva de nå heter alle sammen. Jeg tror disse på sikt gjør mye mer skade på kroppen enn nytte!
Jeg gikk selv på en slik pulverkur for en del år tilbake fordi legen jeg gikk til krevde det. Jeg var ikke mange kilo overvektig den gangen, i alle fall ikke i forhold til nå. Det stod på pakningen at man ikke skulle gå på kuren mer enn maks 2 måneder. Legen tvang meg til å gå på den i nesten 4 måneder. I disse månedene levde jeg altså på 400 kalorier om dagen og holdt til slutt på å gå i bakken fordi det svartnet for øynene mine. Jeg var totalt utmattet, hadde på den tiden full jobb på et lager, en jobb hvor jeg stod og gikk mye.
Jeg har i de senere årene fått høre fra medisinsk ekspertise at den kuren enten ødela stoffskiftet mitt fullstendig og ga meg lavt stoffskifte, eller så har den i det minste vært med på å påvirke utviklingen av hypothyreose hos meg.
Jeg har også min erfaring med selgere av herbalifeprodukter, og maken til frekkhet har jeg vel aldri møtt noensinne!
Da jeg første gang startet opp med trimtilbud for overvektige for snart tre år siden, ble oppstarten omtalt i lokalavisa. Tid og sted ble også nevnt, og den første dagen møtte en representant fra herbalife opp. Det tok dessverre litt tid før jeg skjønte hvem denne jyplingen var, ellers hadde jeg nok kjeppjaget henne over stokk og stein! Hun delte ut visittkort, og jeg stod der bare og dirret av sinne og fikk ikke sagt et ord! Maken til frekkhet!!
Nå er jeg jo forberedt på at slikt kan skje, så jeg står bedre rustet til å ta imot slike spirrevipper neste gang.
Jeg har også erfart herbalifeselgere som har forsøkt å prakke på sine slankeprodukter til folk med anorexi, til og med i tilfeller der de var kjent med at vedkommende hadde sykdommen!
Så som dere skjønner, herbalife og andre lignende (jeg kaller dem kvakksalvere) har ingen høy stjerne hos meg, nei!
Er enig med deg Sonja. Den eneste slankekuren som det er noe hold i er å spise nok, sunt og trene. :)
Jeg selv har vært rund siden jeg var 12, men har også alltid vært veltrent. Jeg tror å ha en sunn kropp er mye bedre enn å ha en slank usunn kropp! Selvfølgelig skjønner jeg at mange sliter med å akseptere seg selv og sin kropp. Men samtidig skulle jeg ønske det var flere kurs som kunne lære mennesker den enorme kraft det er å like seg selv slik man er!
Altså mitt råd er: Spis sundt og tren det du orker. :D
Sonja - ja, for en forferdelig historie - når du forteller det, kan jeg huske å ha lest det på sidene dine for lenge siden. Fytti for en lege :evil:
Når det gjelder diverse folk som forsøker å prakk på andre folk ting, så har vel det mest med personen og ikke produktet, å gjøre ;) Noen er jo "frekkere enn flatlus".
Men det er jammen godt du kommer med innlegget, så en kan se hvor farlig dette kan være. Ang stoffskiftet ditt, så snakker vi jo ofte om at for lite mat kan sette kroppen på sparebluss - så det er vel kanskje noe slikt som har skjedd? Har også hørt andre historier om folk som har fått ødelagt stoffskiftet av slankekurer/sulting, uten at jeg kan den utdypende vitenskapelige forklaringen på det.
Når det er sagt, så er det hardt for mange av oss med alle disse kiloene, og Herbalife skal ha veldig sunt innhold - og de påstår f.eks. at de ikke tester på dyr (noe som er verdifullt i mine øyne), så jeg tror at hvis man bruker dette med måte, så kan det kanskje hjelpe litt. Jeg følte meg i alle fall friskere de første månedene jeg begynte på det, kan kanskje ha hatt litt underskudd av vitaminer og mineraler. Men jeg har aldri orket å spise så lite som de helst hadde sett. Da refererer jeg til noe de lovte: Jeg skulle gå ned i vekt uten sult.
Noe sult har det blitt for min del, men da i alle fall ikke når jeg skal trene. Har heller ikke sultet meg kombinert med Herbalife.
Jeg kom forresten på et "slanketips" jeg hørte for en god stund siden: Du skal slanke deg i 2-3 dager, så skal du spise normalt neste dag. Dette for å holde forbrenningen oppe - du skal altså lure den til å forbrenne like mange kalorier hver dag - også de dagene du spiser mindre. Men orker ikke så mye sult, så jeg har ikke prøvd ut dette. ;)
God jul og god appetitt 8)
Ned 900 gram hittil å fådd masse mere energi ;)
Har hørt om mange "selgera" som ikke e helt rikti rætt..
mitt dagli kacl ligg på 1500 nu,tar ikke bare shake.
Tar kun frokost å lunsh. spis vanli middag og kvelds.
Så e vældi positivt til d i å me at det faktisk e sunne produkta å ikke sånn som cambrigde,nutrilett osv,,
Grunn til at æ prøve dene e at æ får ikke i mæ nok mat,så nu når æ tar shakan til frokost å lunsh,noe æ aldri har brukt før. så lære æ mæ faktisk å "spise" frokost å lunsh.
Som faktisk e dagens viktigste måltid.
Så fint Stina21! Har ikke kommet i gang ennå jeg. For meg dreier det seg mest om å få i meg nok proteiner. Jeg skifter bare fra mitt gamle protein til Herbalife sitt.
Om jeg går ned i vekt av det er jeg usikker på. Grunnen til det er at jeg er hellig overbevist om at vektnedgang ikke er mulig om man ikke får opp morgentempen til å nærme seg 37. Og det er det bare Levaxinen som kan hjelpe meg med. Den var 37 for en tid tilbake og kiloene raste av. Så ble det for mye og jeg senket dosen. Med det resultat at jeg begynte å øke i vekt igjen og tempen ble lavere.
Så har jeg igjen doseøkt, og venter på resultat på vekten....og venter...Tempen har vært ok en stund nå, men dette tar jo tid.
stina21Ja, dette er en god grunn! Bare pass nøye på. Og jeg ville ikke ha brukt dette hver dag, om jeg var deg. Når du blir vant til å "spise" litt tidligere på dagen enn før, så kan du jo forsøke med ei skive brød, litt Fiberrik eller Rugflatbrød (husker ikke hva det heter nå), noe frukt eller grønnsaker (dette kan ikke jeg gjøre, blir kvalm hvis jeg spiser frukt/grønt på tom mage).Sitat:
Grunn til at æ prøve dene e at æ får ikke i mæ nok mat,så nu når æ tar shakan til frokost å lunsh,noe æ aldri har brukt før. så lære æ mæ faktisk å "spise" frokost å lunsh.
Som faktisk e dagens viktigste måltid.
Yvette, men trenger du å gå ned da? Du er jo ei feiende flott dame ;)
Takk Stina. Vil bare ikke øke opp igjen i vekt. Føler jeg har mistet kontrollen litt igjen. Jeg liker det ikke. Tempen er bra, men jeg sover dårlig og småspiser litt. Jeg er så lei. Klar for å prøve det meste. :wink:Sitat:
Opprinnelig skrevet av Stina
Jeg tror søvn og vekt har stor forbindelse. Hvis du ikke sover nok, så mener jeg det er viktig å hvile så mye du kan. Tror hvis kroppen ikke får nok energi via søvn, så vil den (i alle fall) hos noen forsøke å kompensere for dette ved å forsøke å hente energi fra en annen kilde: mat!. Tror derfor også at det er viktig å ikke stresse for mye, spesielt hvis en sover dårlig.
Ang tempen, når skal man begynne å ta den - i menstruasjonssyklusen? Og hvordan får dere det til å ta den før dere står opp? (Jeg må sånn på do - det må jeg ofte også flere ganger om natta. Drikker så mye og tisser så mye.)
Ned 900 gram
-4 cm på midaj
-5 på rompa
- 0 på legg
- 3 på lår
- 2 over brysst
- 3 på arman
E overlykkli ;)
Ã… nej d e heldivisk ikke bare vann,klart litt vann e d oxo da men ;0)
e sjikkeli stolt over mæ sjøl,før i løpe avv disse 4 dagan når æ har brukt herbelife så har æ bare spisst sunn go mat ;)
Flott Stina 21.
Jeg er gleder meg på dine vegne. :D :D
Så er jeg i gang også. Vært hos naboen og handlet shake og proteinpulver, urtete og noe som heter VegetACE. Fikk beskjed om å ta shake + protein 2 ganger pr dag - gjerne med havregryn i til frokost. Handlet også proteinbarer, som kan være et mellommåltid. Så gjenstår det å se resultatene. Gidder ikke lenge om det ikke funker.
Noen av dere som har blitt anbefalt å samtidig være melke- og glutenfri? Han anbefalte det, men hva er poenget med det om man ikke har slik allergi mon tro?
Hvordan går det med deg Stina21?
Hei ;)
I dag veide æ mæ å totalt 1.6 kg ned på 6 daga til sammens.. å d har ALDRI skjedd før ;)
Æ tar shake til morra og lunsh
kl 0800 og 12.00
spis en normal norsk middag kl 16.00 og kveld ca 20.00 dær æ spis enten en shake eller et egg el noe.
Drikker ikke så mye melk,men et glass om dagen e ikke så fali.
Prøve å spise mat som også d ikke e så mye karbohydrata i som :
brød,pasta,ris osv..
Har fådd mye mere energi.
eneste vitkie e å drikke masse vann mens du bruke herbaellife ;0)
Ønske dæ lykke til ;)
e råå fornøyd ;)
:shock: SÃ… mye! Håp i hengende snøre altså? Jeg starter i morgen og rapporterer etter hvert.
Proteiner og shake... Det er det kroppsbyggerne bruker for å bygge muskler.
Legger man til mellommåltider - som man ellers ikke hadde - kan det umulig bidra til vektreduksjon - med mindre samlet kaloriinntak gjennom døgnet med mellommåltider er lavere enn det man tidligere hadde.
Det er forholdet mellom kaloriinntak og -forbruk som er nøkkelen til vektendring. Ikke om kaloriene kommer fra proteiner, karbohydrater eller fett.
Noen mener å ha påvist at proteinrik mat demper sulten, slik at man spiser mindre, og av den grunn får i seg færre kalorier enn normalt - fordi man spiser mindre enn normalt.
Jeg har ingen tro på at Herbalife, te, kaffe eller andre saker kan gi varig vektreduksjon. Te og kaffe inneholder koffein, som er vanndrivende. Innta vanndrivende midler, og vekta går ned - fordi kroppen kvitter seg med vann. Fettet er fortsatt til stede. Spis mer salt, og vekta går opp fordi saltet binder opp mer vann i kroppen. Fettmengden øker ikke.
Ã… slanke seg gjennom å kvitte seg med vann, er ingen slanking. Alkohol er også vanndrivende. Man kan lett "slanke" seg en kilo ved å innta store mengder alkohol en kveld. Når man våkner dagen derpå, er man fort en kilo lettere. Men det er på grunn av dehydreringen alkoholen forårsaker. 3 halvlitere med øl har virker reelt sett omtrent like slankende som 100 gram potetgull. Og sistnevnte er ikke slankende.
Hjelpestoffene i en Levaxinpille veier ikke mange milligram, og inneholder meg bekjent ingen kalorier. Og om de utgjorde ett helt gram fett pr pille, ville det gi 30 til 60 gram fett tilført kroppen pr måned. Mindre enn 1 kilo pr år.
Det finnes ingen lettvindte måter å kvitte seg med vekt på. Hvis Herbalife faktisk hadde virket vektreduserende, ville produktet blitt kjøpt opp av farmasøytisk industri for lenge siden - og solgt videre til en heeelt annen pris.
Det er ikke meningen å virke blærete eller bedrevitende, men brød, pasta og ris er rik på karbohydrater. Karbohydrater gir energi. Det *er* energi - som er lett tilgjengelig. Det er derfor idrettsutøvere spiser brød, pasta, ris etc i dagene før konkurranser. Det er derfor syklister spiser bananer under sykkelritt - fordi bananer er lettspiste og har en høy andel karbohydrater.Sitat:
Opprinnelig skrevet av stina21
Skal man unngå karbohydrater, bør man spise kjøtt, fett og denslags. Men man blir neppe slankere av den grunn. Det eneste som synes sikkert, er at man ved karbohydratfattig kost får dårlig ånde. Jeg har blitt fortalt at den dårlige ånden skyldes ketose - at kroppen bryter ned proteiner og andre stoffer til karbohydrater.
Nå er jeg nok nær off topic fra den ene eller den andre siden, men jeg lar det stå til:
For 15-20 år siden merket jeg ved en annonse for slankeskosåler. Det var spesielt utviklede såler, med en utforming som var slik, at dersom du gikk med sålene i skoene minst 10 km pr dag, ville man gå ned i vekt et ukjent antall kilo.
Ingen steder i annonsen stod det hvor mye man ville gått ned i vekt ved å gå de samme 10 kilometrene pr dag *uten* slankeskosålene.
Jeg tror hemmeligheten bak eventuell vektnedgang i dette tilfellet ikke var hvilke skosåler man brukte, men at man faktisk gikk en mil ekstra pr dag.
Synes du har masse fornuftig å si jeg Jon!
http://www.cheesebuerger.de/images/more/bigs/c011.gif
Enig med Anne Ma, men jeg må insistere på at Herbalife har hjulpet meg litt med å rikke litt på "granitten" min. Selv tror jeg hovedårsaken til dette er den gode sammensetningen av ulike vitaminer, mineraler, proteiner m.m. For jeg fikk nemlig litt mer overskudd en stund etter at jeg hadde begynt på dette, så da orket jeg å trene litt mer enn jeg gjorde før.
Jeg tror hver situasjon er unik, så det er ikke lett å komme med noen bastante løsninger eller anbefalinger for noen. Likevekt og sunn fornuft er nok noe man kommer langt med, samt kanskje relle forhåpninger hvis man har store problemer med vekta. Hvis man er veldig overvektig, så er det jo mye bedre å gå ned litt og så være fornøyd med seg selv, enn å sette opp urealistiske mål og så gi opp fordi man ikke klarer det. Hvis man trener moderat så blir jo formen også bedre, og man føler seg bedre, samt kanskje demmer opp for ytterligere sykdommer/plager.
Husk at det er forskjellig hva som virker for de enkelte, men noen ganger kan tro flytte fjell - i alle fall være til god hjelp. Så motivasjon er viktig, uansett hvor man henter den fra (om så fra "slankesåler").
Når det gjelder anbefaling om å spise mer kjøtt i vestlige land, så synes jeg det er forkastelig med tanke på at mye av sulten i verden allerde skyldes for mye "kjøttproduksjon". Det skal mye korn og greier til for å ale opp kyr f.eks. De som virkelig trenger det, kan ikke engang få litt kjøtt hver dag. Dette i tillegg til at "kjøttindustrien" i seg selv er helt forferdelig.
Ja, ja, her var litt av hvert. Lykke til til oss alle sammen, uansett ;)
Til det første: Nå snakker jeg om meg selv. Jeg MÃ… innta proteiner gjennom shake fordi å lage en fornuftig middag er et uoverkommelig prosjekt. Og - jeg trener mye. Derfor MÃ… jeg ha tilskudd. Og jeg gir dette proteinet en sjanse før jeg evt går tilbake til mitt whey-protein.Sitat:
Opprinnelig skrevet av Jon
Jeg orker ikke tanken på en ny runde med vektøkning. Det er snakk om 4 kg foreløpig. Jeg synes nesten det er pinlig å si det. Men det kan fort bli 5, 6, 7,...hvem vet??
Til det andre du skriver: :shock: At jeg ikke har tenkt det før du sier det?? Jeg gir Herbalife en sjanse iallefall. FØR legemiddelindustrien innhenter meg!!
Jeg spiser nesten ikke kjøtt jeg Stina. Noe kylling bare. Er det ok? Og noe fisk. Prøver å holde meg unna oppdrettslaks. Hva gjør du? Er du vegeterianer? Trenger ikke svare. Legger bare merke til at du har gjennomreflekterte tanker her. Synes det er fint!Sitat:
Opprinnelig skrevet av Stina
Kanhende har jeg virket noe kvass i mine tidligere innlegg. Kanhende har det vært grunnlag for eventuell kvasshet. Men jeg har ikke ment noe om dine vurderinger, eller din situasjon. Jeg har ikke vært kvass for å være kvass.Sitat:
Opprinnelig skrevet av Yvette
Du må gjerne bruke mange kroner på Herbalife. Det er tross alt dine penger. Men jeg tror likevel at dersom Herbalife hadde hatt noen vitenskapelig påviselig effekt, ville Herbalife blitt kjøpt opp av farmasøytisk industri.
Stakkars YvetteDu må jo gjøre som du selv vil, men du er nå skjønn da ;)Sitat:
Jeg spiser nesten ikke kjøtt jeg Stina. Noe kylling bare. Er det ok?
I mange år har jeg ikke spist kylling, for jeg synes den verste dyreplaginga foregikk blant disse stakkars skapningene - f.eks. burhøns og overmating som gir store smerter og tørst og forferdelige forhold ved slakting. Dette var et stort savn, for jeg var veldig glad i kylling. Likevel, det var lettere enn å slutte å røyke ;)
Fra i år gikk resten av kjøttet pga stadige historier om dyreplageri. Jeg har følt meg råtten så lenge jeg kan huske for at jeg spiser kjøtt. Men pga manglende karakterstyrke har jeg altså ikke klart å kutte ut kjøttet før i år. Det har også hatt litt å gjøre med at før var ungene små og jeg turde ikke la være å gi dem kjøtt i tilfelle feilernæring (kanskje dårlig unnskyldning, men jeg har alltid hatet å lage mat - ille nok å lage noe, om jeg ikke skal lage flere ulike retter, dessuten hvis jeg likevel kjøpte kjøtt til dem, så sluttet jeg likevel opp om "kjøttindustrien"). Så i år var det slutt. Har mye bedre samvittighet, men selvfølgelig er det da enda mindre matvarer å velge imellom. Inntil videre har det egentlig gått greit.
Ja, jeg spiser vanlig fisk og fiskeprodukter. Laks liker jeg uansett ikke noe særlig. Jeg synes også at de behandler fisken veldig dårlig, så vi får se om jeg en gang i tiden klarer å kutte ut dette også. Hvis jeg kutter for mye om gangen, så ender det bare opp med at jeg ikke klarer noe - at alt sprekker. Man kan dra paralleller her til "slanking": er man for streng, så er det større sjanse for å sprekke, mener jeg. Synes heller ikke man skal tenke slanking, men kostholdsendring. Men ang fisken inntil videre: Håper at den ikke føler så mye som landdyr pga lavere intelligens og kanskje tregere blodsirkulasjon pga kaldt vann. Men det kan godt være jeg lurer meg selv, men jeg klarer likevel ikke flere endringer akkurat nå.
Ã…ja, forresten ang kjøtt: Noen mener at man kan få urinsyregikt av kjøtt. Jeg verker jo så fryktelig, så jeg hadde hatt et lite håp om at det kunne blitt bedre. Inntil videre har det ikke det. Noen mener at kjøttet råtner i magen din fordi det er så tungtfordøyelig. Ikke vet jeg. Jeg har rett og slett ikke merket noen endringer på dette halve året jeg ikke har spist kjøtt, unntatt bedre samvittighet da, og 6 kg som jeg "mistet" innenfor en rimelig kort tidsperiode etter at jeg kuttet kjøttet. :D
Jon - det er veldig bra at du bidrar med å få saken belyst fra flere sider. Jo mer vi vet, jo bedre valg kan vi ta.
Jeg tror Herbalife kan gjøre både skade og gagn - det må brukes med omhu. Det er ingen mirakelkur. Tvert imot, hvis man bruker dette feil, så kan en nok ende opp enda tjukkere enn før en begynte. Derfor er vel heller ikke noe farmasøytisk industri interessert i det (enda?)
Jeg ville sammenligne Herbalife med en bil f.eks. Virkelig nyttig hvis du bruker den med fornuft og til det den er beregnet til. Men vil du kan du jo alltid kjøre villmann eller i fylla eller noe.
Eller en PC: Utrolig nyttig til mange ting, ja mulighene er ubegrensede. Men det er visst de negative områdene man kan bruke det til også: F.eks. laste ned barnepornografi, sende ufine meldinger til andre, spilleavhengige bruke til pokerspill m.m.
Hei Stina. :D
Det med kjøtt og urinsyregikt gjelder kun svinekjøtt. Det inneholder mer urinsyre enn de andre.