-
Legeerklæring
Jeg skal be om en legeerklæring for å forlenge Rehabilitetspenger hos fastlegen. Men så er det jeg og få en time til det jeg vet at de i skranken bare sier ja men du må vente til da og da :,( Jeg måtte ordne det fort gjerne imårra :,( Og sender legen den erklæringen til Trygdekontoret eller må jeg møte der også :,( Jeg vet at jeg er rar andre klarer sånt men ikke jeg vil heller dø jeg enn og møte på sånne steder :,(
Uff jeg har ont i magen for jeg er som jeg er som ikke vet eller klarer få til det jeg skal, vet jeg klarer men om jeg får den legeerklæringen imårra liksom ja det er det :,( De sier sikkert i skranken nei du kan ikke det du må vente til bla bla sikkert sånn jeg blir møtt :,(
-
Synes det er et ork med de legeerklæringene jeg. Synes ikke jeg vinner å gjøre annet enn å mase på leger.
-
Nei det er s fælt synes jeg føler meg ikke så bra da jeg ber om det :,(
-
Har vekslet mellom medisinsk og yrkesrettet siden 98. Har ett inntrykk av at reglene for oss som er kronisk syke er strengere enn for de som er friske. Legene er ikke så veldig glade når man ber om erklæringene som skal innhentes hver tredje mnd. Synes at man kunne fått litt mere tid. Det at man trenger attest fra lege når man er borte fra yrkesrettet attf. i mer enn en dag er også bak mål... Ikke lett å være trygda akkurat.
-
Nei sant som du sier ekkelt og be om det hver 3 mnd ca :,( Jeg skulle ønske jeg klarte jobbe så slapp jeg det der :,( Men så er jeg ikke i sånn form at jeg klarer det :,( Men jeg håper jeg kan bli bedre og klare :)
-
Fikk erklæringen ordnet uten å møte opp hos legen nå sist. Snakket med han pr. tlf. Han skrev den, og sendte den direkte til trygdekontoret. Kanskje du får ordna det slik du også?
-
Wow ja det hadde jo vært toppen det da :) Bra du gir meg håp :)
-
Du skal se det ordner seg :D
Lykke til :D
-
-
Idag klarte jeg ringe til legen assa fikk ikke snakket med henne men fikk ordnet time til og få legeerklæring :) Stolt klarte det assa he he :) Så håper jeg det går greit hos legen også :)
-
Ønsker deg lykke til hos legen.
-
Skal ikke til legen før 23 mai så må vente litt he he :)
-
Legen idag
Jeg var hos legen idag og hn skreiv en Legeerklæring så da håper jeg at jeg får fortsette med Rehabilitetspenger :) Jeg sa jeg trenger hjelp av Ernæringsfysiolog eller hva det heter og sendt søknad til det også. Hun så på halsen min og snakket om noe Ultralyd undersøkelse men det glemte hun nok etter hvert så det får jeg nok ikke. Men fikk ordnet mye idag men føler jeg er til bry ja uff :,(
-
Bry ?
Legen burde jo være veldig glad for å ha en jobb da, så bare spør du Lilja.
Men det er vel riktig vel, vi er til bry. Det er derfor legene finnes.
Bruk dem med god samvittighet, og fortell når det ikke virker.
Ring å spør om hvordan det ble med den ultralyden - og det andre du lurer på. Det er viktig at du gjør det.
Om ikke legen får litt feedback så trur dem vel at alt er såre vel ?
-
Jeg er helt enig med Finn. Det er jobben til legen å hjelpe oss. Derfor syns jeg ikke at du skulle ha dårlig samvittighet for å spørre. Legen er sikkert bare glad for at det er noe hun kan gjøre for deg det burde hun være. Det gjelder jo for alle jobber det at vi må gjøre jobben vår. :D
-
Men føler meg ikke noe mer enn til bry. Spør om alt og at jeg ikke blir så likt der snufs jeg vil nesten bare dø da jeg sitter der eller poff forsvinne :,( Sitter der som en tufs :,( Jeg har like ont i halsen og jeg gråt istad jeg så jeg vil dø jeg har så vondt og det blir bare værre og jeg orker ikke meg selv mer nå er så dødsliten av og være meg nå :,( Føles som halsen blir spist opp eller gudene vet assa smertene er vonde :,( Orker snart ikke en dag til og leve og være meg , vet det hjelper ikke klage og deppe men stå på ja jeg prøver jo men uff vil noen ganger som idag gråt jeg og sa til min samboer la meg få dø for jeg orker ikke mer nå :,( Og håper jo jeg skal få det bedre da så jeg kan slippe dø da :)
-
Kjære Lilja!
Har ingen god dag så jeg klarer ikke å skrive så mye, men jeg har veldig vondt av deg og håper at det hjelper deg litt å skrive her hvordan du har det.
Fikk en sms fra datteren min idag som jeg gjerne vil dele med deg:
(ukjent forfatter for meg..)
"Vi er mennesker alle sammen
Og mennesker gjør av og til feil
Det er helt i orden
Det er lov
Selv den vakreste rosebusk ser ut som en tornete kvisthaug i januar
Det er sonn vi roser er
Vi må bare huske på at vi aldri tar viktige avgjørelser, eller måler dens verdi akkurat da
For den rosen som kan se kompostklar ut om vinteren, kan neste sommer være en duftende skjønnhetsåpenbaring
Ting forandrer seg
Ingen kan blomstre bestandig
Og det er viktig at vi alle hjelper hverandre til å lage fellesskap som er romslige nok, og som har tid nok
til at ingen vekster blir vraket før de når sin blomstringstid"
Tror du Lilja har mye blomstring i vente!!
Klem fra Kira
-
Ã… det var fint dikt så snill din datter er og hun liker deg godt siden hun sendte deg det diktet :)
Takker for at du delte det med meg. Håper du får det bedre snart :)
Det hjelper meg få litt ut det inne det dumme hue mitt der er det mye he he en hel bok minst eller mer he he :)
Klemz til deg Kira :)
-
Jeg vil ikke bli gammel :,( Jeg blir redd :,( Jeg husker bare hvordan mine besteforeldre blei gamle og da de blei syke og jeg var der og stilte opp for dem da og så hvor svake de blei og de kjempa snufs jeg bare vil ikke det oppleve det som jeg så skjedde med dem hadde det nok ikke godt uff :,( Men jeg torde ikke dra og se da de døde jeg ville men jeg blei så redd men jeg angrer jeg burde jeg hater meg for at jeg ikke klarte :,( Jeg ville vært i grava i stedet for dem de fortjener leve :) Vil ikke bli gammel :,(
-
Du er jo ung enda så det er kanskje litt tidlig å tenke på at du ikke vil bli gammel. Jeg tror grensen for hva som er gammelt forskyver seg hele livet. Kan huske at jeg en gang syns de på 40 var gamle og nå er jeg det snart selv. At du valgte å ikke se dine besteforeldre da de døde skal du ikke ha dårlig sammvittighet for. Det er mange som velger å huske sine nærmeste som de var og velger å ikke se dem. Når du blir eldre håper jeg at du har det bedre enn nå og derfor ønsker å bli gammel.
-
Ja kansje jeg ønsker og bli gammel etterhvert he he :) Men noen ganger da jeg er som nå sliten og sånt føler jeg meg som jeg er gammel nå skal jeg dø snart nesten liksom uff :,( Jeg håper bare jeg blir bedre at jeg kan få det bra slippe være redd, mangle energi, være slapp og sliten. Snur det og jeg får det bedre vet jeg at jeg og vil leve og bli gammal :)
-
Gruer meg igjen
Uff ta de bussene skjønner ikke at det skal være så vanskligt og ta de assa skal til Psykologen har ikke vært der på 2 uker nå for forrige uke måtte jeg ordne med legeerklæring for at jeg ikke orker jobbe og må ha rehabilitetspenger flaut er det eller mer skam at jeg må det vil jo heller jobbe som jeg en gang kunne da :,( Uff
-
Husk nå å finne ut av om du kan få lov til å få bruke drosje til og fra psykologen siden det er så slitsomt for deg å kjøre buss. Evt om denne støttekontakten kan kjøre deg. :wink:
-
Det var ikke muligt at støttekontakten eller noen andre kunne kjøre meg :,( Jeg hadde besøk av en dame og pratet lenge med henne , det eneste de kan tilby meg er Prate nesten som med Psykolgen jeg føler ikke jeg trenger prat jeg er ikke sånn prate menneske :,(
-
Nei, det er jo latterlig at man ikke kan få den hjelpen man trenger, men heller blir delvis påtvunget hjelp man ikke har bruk for.
Kan du da forsøke å bearbeide dine negative følelser ang bussene? Kan du ha med deg walkman eller mp3 spiller og forsøke å kose deg med musikk eller bøker på CD? Det siste ville kanskje vært veldig hyggelig for deg. Prøv da vel!
-
Ja pleier ha med Ipoden Mp3 spiller går greit det :) Det er ikke så ille ta busser men det er at det er så mange og forholde seg til og er ikke kjent med rutene er redd for rekker jeg den og så må jeg gå i 45 min ned til en buss og da blir jeg sliten av det og føler meg så dum at jeg som ikke er så gammel da blir så sliten av det blei ikke det før da jeg hadde energi men nu tappet liksom mer som jeg er en gammel gammel dame uff he he men det er sant Tungt gå opp trapper, tungt og sykle klager som en gammel dame og gitt må le av meg selv he he he men det er lov :)
-
Ja, det er jammen ikke morsomt å ha denne sykdommen, det er sikkert og visst, men nå er vi i alle fall mange i samme båt.
Hvis fremmede mennesker skremmer deg litt, så kan du jo forestille deg dem nakne - eller sittende på do. Kanskje de ikke virker fullt så skremmende da (pass nå bare på at du ikke sitter der alene og får latterkrampe da ;) ) Og så kan du tenke på at mange av disse menneskene er minst like redd som deg - for det er de. Mange redde mennesker rundt omkring.
-
Takker for svar det hjelper meg så jeg ikke gruer meg så til imårra jeg skal prøve og ikke få latterkrampe da :) Det går nok bra :) GODNATTAKOOOOOOOZ og Takker for hyggelige svar Stina god du med meg :)
-
-
-
LILJA - hvor er du blitt av?
Nå begynner jeg å bli bekymret for deg.
Ble du innlagt etter at du fikk krampeanfall av å se på alle de nakne menneskene på do?
Eller?
Hvor har du gjort av deg?
Nå skal "galegjengen" snart ut på tur sammen, har du fått med deg det? Se under "Diverse" ;)
-
Heisann he he er her vettu blei ikke borte :) Det gikk bra så lenge jeg skulle bare ta en buss denne gangen en snill samboer kommer og hentet meg. Men neste gang må jeg ta fler busser uff men jeg vet det går bra :)
Jeg må spise litt bedre så begynte idag spise mer brød som metter enn de knekkebrøa , ingrids rugbrød blir jeg mett av :) Så må jeg ikke trene så mye men og klare det uff ja ja må prøve men lett nei :,( Og så håper jeg ikke at da jeg spiser brødskiver isteden for knekkebrød at jeg blir svær som jeg tror da :) Er bare noe jeg er redd for.
Jeg har ikke vært her så mye for jeg har så ont i armen og det verker vet ikke hva det kommer av , føles som armen vil bare være i ro men da og gjør det vondt :,( Rare greier
Takker for at du bryr deg :)
GODHELG KOOOOOOOOOS TIL DEG :)
-
Kanskje du har senebetennelse i armen Lilja? Jeg er ikke lege så jeg vet ikke men kanskje du burde oppsøke lege dersom det ikke gir seg. Sikkert fornuftig å holde armen i ro, dersom det føles best.
Ønsker deg god bedring. :D
-
Ja det kan det være, tenkte få kjøpt med støttebandasje til armen imårra kansje :) Jeg har hatt sene betennelse i foten en gang og det var vondt måtte ta sprøyte i beinet også auuuuuu he he :) Men da kjente man sånn som nesten og ta på potetmel jeg kjenner ikke det i armen men kansje ikke man alltid kjenner det viss man har senebetennelse vondt er det ivertfall grr he he håper det går over da viss ikke må jeg snakke med legen :)
-
Ã… Lilja, det var godt å høre fra deg http://www.cheesebuerger.de/images/s...hlich/a010.gif Og det er klart jeg bryr meg.
Så godt med snill samboer. Du er heldig som har han ;) Ikke tenk på hver fremtidig tur du skal ha til psykologen og gru deg til dette (jeg vet at det er lett å snakke - men jeg er ofte slik: tar alle sorgene på forskudd). Men altså - ikke gru deg. Du vet aldri hva morgendagen vil bringe. Kanskje du snart tar lappen, får deg bil og kjører selv til psykologen f.eks.
Når det gjelder smerter i armen; jeg har jo grusomt med smerter i armene, nakken, øvre del av rygg m.m. Noen ganger setter jeg meg til å massere/banke løs på de punktene jeg kan komme til. Da sildrer det merkelig kaldt i de områdene (antar at det er blodsirkulasjonen som kommer i gang). Hvis jeg er vedholdende - kanskje 14 dager, så blir jeg faktisk bedre (mens kald vind gjør meg verre igjen). Kanskje dette høres grusomt ut, Lilja, men det er ikke sikkert at du er så hardt "angrepet", så du kan jo forsøke å massere armen din :)
Og kjempekos til deg, vennen, HELE HELGA http://www.cheesebuerger.de/images/midi/liebe/f050.gif
-
Heisann :)
Jeg skal prøve ikke grue meg sånn, det og snakket vi om hos psykologen og at jeg gruer meg sånn til ting men så ser jeg jo at det går jo bra. Neste gang tenke at du klarer det og det går bra :)
Har prøvd og masere der det er vondt men det blir bare værre idag har det bare blitt værre igjen for jeg trente jo også idag så har nok gjordt det værre men det har vart i noen dager eller en uke nesten nu og. Kan nesten ikke skrive på dataen heller for da jg skriver gjør det ikke vondt men etterpå og guuuuud da er det vondt he he rart men føles som betennelse men håper ikke det er det for det er ikke godt ass
Imårra ska jeg til Oslo Gleder meg se min bror, dama hans og katten :) De bor ikke i Oslo da men der vi skal møtes og så dra videre til dem og så være der til søndag jeg og min samboer :)
Ønsker deg en god god helg og kos deg :)
GODHELGE KOS FRA LILJA
-
Jepp, OK, tenker at hvis det er senebetennelse så bør du nok ikke massere, men hvis det er dårlig blodgjennomstrømning, stoffskifte... ka farsken heter det??? avfallstoffer... AHA - blodsirkulasjon - puh .... SÃ… kan det kanskje hjelpe å massere.
Riktig god tur til Oslo og din bror. Skal tenke på deg ;)
-
Takker for det at du tenker på meg :) Snilt av deg :)
Jeg får bare vondt om jeg masere eller stryker meg der :,( Tar forsiktig også uff ja ja får prøve ikke bruke den armen så mye hvile litt i helgen :)
GODHELGKOOOOOOOOOOOOOOOOOZ
-
Ja, vennen ;), hvil og kos deg.