Stoffskifteproblem etter graviditeter.
Hei,jeg fikk lavt stoffskifte noen måneder etter å ha født en gutt i juni 2002(på høsten).Har tatt Levaxin hver dag etter det.100 mikrogram tirs-tors-lør-søn,og 150 mg man-ons-fre.Har funket helt greit til i det siste.Fikk en gutt til i november,og nå noen mnd etter er det for høyt.Har liggi på 14 og det var oppe i 24.Nå tar jeg bare 50 mg de dagene jeg tok 150,og 100 de andre dagene.Har ikke så mye peil på disse tallene,men jeg skal ta en blodprøve snart igjen.Er det noen flere som har hatt det sånn?Har gått ned i vekt raskere denne gang da..hehe.
Dere som har lavt stoffskifte og carpal tunnelsyndrom..
Er håndleddet deres ganske beveglig eller stivt?Er fingrene bøyd/krokete?
Legen og fysioterapauten min sier at håndleddet mitt er så beveglig,så da er det ikke det.Men det stikker/brenner veldig midt i håndleddet som går utover i hånden.Klarer ikke gripe hardt og klemme ting.F.eks pynte ei kake med smørkrem eller melis så må man trykke på posen...skjønner?Har sliti en stund nå.Har vært på røngten og MR i Juli,og da så alt normalt ut.Noe må det jo være.. :( :roll: :cry:
PTH og Calsium/ ion calsium
Kan være lurt å sjekke ved karpattunnelsyndrom
Sv: Dere som har lavt stoffskifte og carpal tunnelsyndrom..
Har du/dere vært hos en som driver med smertebehandling?
Vedkommende bør kunne finne ut hvilken/hvilke nerve/r som direkte er involvert.Derfra går det da an å isolere/bedøve den; evnt. "brenne" den "til døde".....
(Smertepoliklinikk på SiV--dekkes via NAV, ellers kan en jo gå privat,. men det koster mere)
Mulig dette svaret burde være under en annen tråd, men håper dere da bare flytter den..
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
gunnda
Har du/dere vært hos en som driver med smertebehandling?
Vedkommende bør kunne finne ut hvilken/hvilke nerve/r som direkte er involvert.Derfra går det da an å isolere/bedøve den; evnt. "brenne" den "til døde".....
(Smertepoliklinikk på SiV--dekkes via NAV, ellers kan en jo gå privat,. men det koster mere)
Mulig dette svaret burde være under en annen tråd, men håper dere da bare flytter den..
Har ikke vært på smerteklinikken,men legen jeg var hos i går snakket om å ta mr av nakken og bruke strøm på armen for å finne ut av nerver osv.
Eltroxin og Levaxin er det samme - syntetisk, eller kunstig fremstillt T4.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
n`Finn
Eltroxin og Levaxin er det samme - syntetisk, eller kunstig fremstillt T4.
Tar jo Levaxin,så det er ikke det som er problemet:wink:
Vel, med all respekt å melde - det vet man jo ikke ?
Lidelsen er jo overrepresentert hos pasienter med lavt stoffskifte.
Også blandt Levaxinbrukere.
Legene har sånn klippetro på at bare Levaxindosen returnerer blodprøver innenfor det definerte normalområdet - så er man frisk.
Likevel får man dette, og en rekke andre typske plager som stoffskiftepasienter også har.
Ofte har pasienten fått dette på grunn av at de har gått lang til u-behandlet med lavt stoffskifte.
Likevel blir de ikke bedre i en behandlingssituasjon med Levaxin.
Da får man høre at plagene skyldes "noe annet".
Jeg tror ikke på det, og vil heller forklare den uteblitte bedring med at behandlingen man mottar ikke fungerer godt nok.
Jeg har ikke grunnlag for å hevde at andre medisintyper hadde klart å normalisere pasientens symptomer, men det har ikke de heller all den tid de ikke vil forske på det. Ei heller vurdere det lille som dog finnes.
Uff,nei ikke greit å vite hva som er hva og hva som funker.
Ser at jeg forklarte meg dårlig og utydelig her.
Håper dere forsto - og bærer over med meg.
Hejsa,
For mig blev det bedre med et velbehandlet stofskifte samt tilskud af B-vitamin og især B6 vitamin i stor dosis.
Carpal Tunnel Syndrom kan blive bedre med B6 vitamin, men man er nødt til at tage de andre B'er også.
Søg selv på Carpal Tunnel og B6!
Håber, at det kan hjælpe dig også!
Hilsen
Ninus
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
ninus
Hejsa,
For mig blev det bedre med et velbehandlet stofskifte samt tilskud af B-vitamin og især B6 vitamin i stor dosis.
Carpal Tunnel Syndrom kan blive bedre med B6 vitamin, men man er nødt til at tage de andre B'er også.
Søg selv på Carpal Tunnel og B6!
Håber, at det kan hjælpe dig også!
Hilsen
Ninus
men nå sa de jo at det ikke er carpal tunnelsymdrom,men de vet ikke hva det er ellr hvor det kommer fra.