-
Fasting og kutting av sukker
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Lisbeth
Off topic: Hvilken type faste er det du bruker? Jeg har alltid hatt tro på faste, men synes det blir for slitsomt. Jeg så at det var flere måter å anvende IF på. Har du noen erfaring med hvilken som er best? Jeg skjønner at det kan oppleves forskjellig fra person til person, men alltid kjekt å høre andres erfaringer vink11
Nå er jo svarfristen på spørreundersøkelsen gått ut - så vi kan godt snakke litt om min form for fasting kys1
Det viktigste av alt - fasting, eller ei - er nok at jeg har redusert kraftig på sukker.
Ikke spist sjokolade - kaker - eller is på en drøy måned.
Redusert på melkeprodukter og prøver også å få vekk mest mulig hvete.
Fasting
Jeg har med meg hjemmefra at man bør unngå å spise etter kl 22 - 'fordøyelsen må også få hvile', sa min far.
Så har jeg alltid likt å sove lenge - så lenge man sover; så faster vi jo alle - jeg sover minst åtte timer.
Jeg har aldri vært noe frokostmenneske - men tar gjerne en kopp kaffe (eller tre). Det som er 'lov' er:
vann - kaffe - eller te (u/ sukker, eller melk).
Spiser vanligvis ikke før eter klokka 12 - og da har iallefall jeg blitt slik innstilt at det blir helst noe temmelig sunt.
Egg i forskjellige former er å foretrekke - spiser også en del bananer - fordi man tapper kroppen for kalium gjennom faste.
Tar en kombo med Potassium & magnesium fra now foods. Tar nå også tilskudd av tran (omega 3).
Spiser fremdeles brødskiver, men datteren min sier (hun er min fasteguru xx2 ) at for hvert gram brød, så binder kroppen 4 - 5 gram vann.
Vi har eksprimentert med potetvafler - og det smaker bedre enn brød. Er nok også litt lei av brød.
Så et vanlig døgn oppsummert: 16 timers faste - 8 timers 'spisevindu'
Jeg kickstartet det hele med et døgn faste og etter en ukes tid tok jeg selfier - truse og BH bvadr1
Hadde jeg ikke gjort det ville jeg ikke kunnet se at kroppen min gikk fra eplefasong til pære.
Det er visst vanlig å miste vekt ovenfra og nedover - og også å miste visceralt (innvendig) fett først.
Derfor er det også viktig å ta fram målbåndet - o/ bryst - u/ bryst - midje - hofter er hva jeg måler på
Min datter sier at for damer er centimeterne viktigere enn kiloene - men jeg veier meg også, da ;)
-
Sv: Fasting og kutting av sukker
Takk for svar vedrørende faste, Kevlin vink11
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Kevlin
Det viktigste av alt - fasting, eller ei - er nok at jeg har redusert kraftig på sukker.
Ikke spist sjokolade - kaker - eller is på en drøy måned.
All ære til deg, sier jeg! Da har du vært superflink xx9 Sukker er mitt store problem. Jeg har alltid hatt sukkersug, uansett hva jeg har prøvd å gjøre med det.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Kevlin
Fasting
Jeg har med meg hjemmefra at man bør unngå å spise etter kl 22 - 'fordøyelsen må også få hvile', sa min far.
Så har jeg alltid likt å sove lenge - så lenge man sover; så faster vi jo alle - jeg sover minst åtte timer.
Din far var en klok mann. Ingen tvil om det.
Soving, ja! Der er vi nok like. Jeg er helt avhengig av nok søvn.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Kevlin
Spiser fremdeles brødskiver, men datteren min sier (hun er min fasteguru xx2 ) at for hvert gram brød, så binder kroppen 4 - 5 gram vann.
Vi har eksprimentert med potetvafler - og det smaker bedre enn brød. Er nok også litt lei av brød.
Kjekt med en fasteguru! Så er svarene på de spørsmålene man måtte ha ikke så langt unna.
Jeg har vanen med å spise rugsprø, så det er sjelden jeg tar en brødskive. En gang i blant steker jeg meg et par proteinrundstykker. Det er de du kjøper ferdig frosne.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Kevlin
Min datter sier at for damer er centimeterne viktigere enn kiloene - men jeg veier meg også, da ;)
Dette var mange gode råd på en gang. Jeg har som sagt tidligere stor tro på fasting. Jeg tror fordøyelsen trenger ferie innimellom, slik at kroppen kan konse på heling i stedet for fordøying. Det at man ikke trenger å gå flere døgn uten føde gjør det jo mye mer overkommelig.
De gangene jeg har prøvd tidligere har jeg gitt opp blant annet på grunn av hodepine. Da har jeg også prøvd å kutte ut kaffe, og det er ikke bra vettu :shock:
-
Sv: Spørreundersøkelse i UK - retningslinjer for behandling (biased as hell!!)
Er det kun vann som gjelder i de 16 timene fasten varer? Ikke kaffe og te i tillegg? Det har jeg fundert litt på :roll:
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Lisbeth
Er det kun vann som gjelder i de 16 timene fasten varer?
Ikke kaffe og te i tillegg? Det har jeg fundert litt på :roll:
Jeg drikker svart kaffe - og hvis te: kun sitrondråper, men for å få autofagi
(populært uttrykt: kroppen spiser egne celler)
da er det kun vann som gjelder (sier min guru her).
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Kevlin
Jeg drikker svart kaffe - og hvis te: kun sitrondråper, men for å få autofagi
(populært uttrykt: kroppen spiser egne celler)
da er det kun vann som gjelder (sier min guru her).
Ok, takker, da tenker jeg vi prøver å følge guruens råd vink11
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Kevlin
..
Fasting
..
..
Glemte å si at jeg kjører 'mannevarianten' med minst 16 timer (som regel blir det flere timer enn 16 - oftere 18 - 20 timer - og så da et mindre spisevindu - 4 - 6 timer)
Damer som faster periodisk kan starte med mat etter 14 timer - og det må jo være godt nytt for de som kvier seg.
14 timer minus åtte timer med søvn = 6 timer med våken faste. Kanskje la middag være dagens siste måltid, eller skyve på frokosten en - to timer.
Jeg har iallefall kommet greit inn i bikinien - nå sikter jeg meg inn på gamle badedrakter griner12
Det som krymps først var puppene - jeg har vært DD så det var helt greit, men de forandret konsistens da en god porsjon fett slapp taket i de - så jeg håper de strammer seg litt opp igjen ;)
Den 6 juni målte jeg 102 cm rundt brystet og også rundt hoftene
Målte istad og da er det hhv 95 cm og 98 cm
Har mistet gjennomsnittlig en kilo i uka (til nå) - veier meg om morgenen (26/5: 72 kg 4/7: 65,5 kg).
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Kevlin
Glemte å si at jeg kjører 'mannevarianten' med minst 16 timer (som regel blir det flere timer enn 16 - oftere 18 - 20 timer - og så da et mindre spisevindu - 4 - 6 timer)
Damer som faster periodisk kan starte med mat etter 14 timer - og det må jo være godt nytt for de som kvier seg.
14 timer minus åtte timer med søvn = 6 timer med våken faste. Kanskje la middag være dagens siste måltid, eller skyve på frokosten en - to timer.
Jeg har iallefall kommet greit inn i bikinien - nå sikter jeg meg inn på gamle badedrakter griner12
Det som krymps først var puppene - jeg har vært DD så det var helt greit, men de forandret konsistens da en god porsjon fett slapp taket i de - så jeg håper de strammer seg litt opp igjen ;)
Har mistet gjennomsnittlig en kilo i uka (til nå) - veier meg om morgenen (26/5: 72 kg 4/7: 65,5 kg).
Tusen takk for opplysningene, Kevlin takk1
Dette gjør det jo litt lettere å starte. Jeg blir bortreist til uken, så jeg starter uken etter det :) Jeg gleder meg til å starte, er veldig spent på hvor mye det vil koste meg. Ikke i penger, altså :roll: (Jeg ser nå at det ble mye Starte i setningene over, men et godt ord kan ikke gjentas for ofte, sier nå jeg :D
Gratulerer med det flotte resultatet ditt happy1 både med vektnedgang og cm-nedgang. Har du nådd målet ditt med dette?
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Lisbeth
Tusen takk for opplysningene, Kevlin takk1
..
Gratulerer med det flotte resultatet ditt happy1 både med vektnedgang og cm-nedgang. Har du nådd målet ditt med dette?
Bare hyggelig - glad for å bli spurt jeg :)
Målet mitt var å bli kvitt sår som gror sååååå sakte - som klør - og når jeg endelig er kvitt noen, så har det dukket opp nye. Holdt på i fem år, eller noe med dette sårstyret :(
Sukker er visst med på å øke betennelser i kroppen + fasting gir kroppen sjanse til å ha lengre reparasjonsfaser.
Dessuten - rett før datteren min ble født så lå vekta mi på 66 kg, så jeg vil iallefall ned på 60 :)
Også må jeg få mer muskler og kondis;)
1000 takk for fine ord <3
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Kevlin
Nå er jo svarfristen på spørreundersøkelsen gått ut - så vi kan godt snakke litt om min form for fasting kys1
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Admin
Takk Admin - jeg hadde det på lista over ting og gjøre :-D
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Kevlin
Bare hyggelig - glad for å bli spurt jeg :)
Målet mitt var å bli kvitt sår som gror sååååå sakte - som klør - og når jeg endelig er kvitt noen, så har det dukket opp nye. Holdt på i fem år, eller noe med dette sårstyret :(
Sukker er visst med på å øke betennelser i kroppen + fasting gir kroppen sjanse til å ha lengre reparasjonsfaser.
Dessuten - rett før datteren min ble født så lå vekta mi på 66 kg, så jeg vil iallefall ned på 60 :)
1000 takk for fine ord <3
Trøbbel med sår som ikke gror vil jeg tro gir god motivasjon til det du har satt i gang med. Jeg håper at fasting, vektnedgang og sukkerkutt vil gjøre susen for deg. Jeg er av den oppfatning at sukker er en av de verste giftene vi fører i oss. Og det er nesten umulig å få fjernet det helt i og med det finnes i alt. Det er jo sukker i kjøttpålegg :shock:
Røyking og alkohol kan man jo bare kutte ut helt, men mat er det jo som kjent ikke bare å kutte ut. Det skal vi ha til og med flere ganger om dagen.
Jeg ønsker deg lykke til med siste del av prosjektet ditt (eller nest siste, da siste del blir å holde kroppen i den tilstanden). hjerte1
-
Ett innspill til det der med sukkersug... det sliter jeg med til tider også, og aller mest i form av sjokolade.
For meg er det ofte et varsel om lite energi, og/eller om lite magnesium. Er det det siste klarer jeg meg gjerne med litt mørk sjokolade, og lysten forsvinner om jeg husker å ta tilskudd.
Er det derimot lite energi så må jeg tenke etter om det kan være "bare" dårlig søvn og/eller om jeg er kortvarig/langvarig lav. Kroppen min griper etter første og beste energierstatning, og da er jeg gjerne også urimelig sulten. Jeg har opplevd kortvarig lavhet ifm løs mage (= dårlig opptak), og det får jeg med en gang jeg slurver med søvnen. :roll:
Klarer jeg å sjonglere de ballene der sånn rimelig - så går det også greit (les: lettere å følge planen) med mat og vekt.
ETA - faste skal være reneste ungdomskilden i følge enkelte forskere. Selv vakler jeg mellom å synes det er "slitsomt og umulig" og oppleve det som noe som medfører en veldig klarhet/mental tilstedeværendehet.
Jaja - det er også forbundet med religiøse åpenbaringer ... :cool:
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
smgj
ETA - faste skal være reneste ungdomskilden i følge enkelte forskere. Selv vakler jeg mellom å synes det er "slitsomt og umulig" og oppleve det som noe som medfører en veldig klarhet/mental tilstedeværendehet.
Hva i all verden er ETA-faste? Jeg må tilstå at jeg ikke helt har kontroll på alle TBF-ene som dukker opp :shock:
-
SÅRRY! :lol:
ETA - Edited To Add
Ingen ny, spennende faste her, altså - bare litt god, gammeldags etterpåklokskap(?), og manglende rettskriving. Burde ha lagt til både linjeskift og punktum der, så hadde det vært litt mindre kryptisk. :cool::oops:
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
smgj
SÅRRY! :lol:
ETA - Edited To Add
Ingen ny, spennende faste her, altså - bare litt god, gammeldags etterpåklokskap(?), og manglende rettskriving. Burde ha lagt til både linjeskift og punktum der, så hadde det vært litt mindre kryptisk. :cool::oops:
He he, den var god :D Jeg gikk rett på gitt! Trodde det var en slags faste jeg ikke hadde fått med meg.
Takk for oppklaring, smgj vink11
-
Kortvarig lavhet
Takk for inspill hjertflag1
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
smgj
.. Jeg har opplevd kortvarig lavhet ifm løs mage (= dårlig opptak), og det får jeg med en gang jeg slurver med søvnen. :roll:
..
Hva er " kortvarig lavhet" ? comp1
-
Har vært ferie her, så jeg har ikke fulgt med at du svarte. Beklager!
For meg er "kortvarlig lavhet" en måte å beskrive at jeg får en del symptomer som for meg kan være en del av å bli "lav" i et lengre perspektiv, men som i disse tilfellene bare varer 1-3 dager, og som går over uten at det er nødvendig å endre dose. (Sånn i motsetning til den høstøkningen jeg bruker å ha, hvor det ikke går over før dosen går opp.)
For meg er symptomene "mer frossen og trøtt enn vanlig, giddalaus og musearm samt økt matlyst/søtsaklyst". (Min kropp er veldig innstilt på å erstatte manglende energi gjennom sukker, så det må jeg passe på.)
-
Takk for svar hjertflag1
Jeg prøver nå ny (for meg) NDT
https://www.wpthyroid.com/
I pakningsvedlegget står det bl.a at Fasting øker absorpsjonen av medisinen :p
Mtp hvor dyr NDT er så er jo det godt nytt (for oss som faster :wink:).
Denne fordelen - og andre fordeler - av fasting (f.eks) her:
https://funksjonellmedisin.no/fastin...r-nye-studier/
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Lisbeth
..
Dette gjør det jo litt lettere å starte. Jeg blir bortreist til uken, så jeg starter uken etter det :) Jeg gleder meg til å starte
..
Tips: ta mål av omkretsen på lår også.
Jeg har ikke gjort det, men ser på kroppe-blidene mine nå at lårene er tynnere.
Så dette viser meg helt klart at jeg mister vekt ovenfra og ned.
De siste ukene har jeg dessverre ikke gått, eller syklet like mye så jeg mistenker at jeg har mistet muskelmasse også nå :|
Glippet litt på 'null sukker' og det har jeg fått svi for :| merker det på noen av de sårene som er tilbake at de verker ..
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Kevlin
Glippet litt på 'null sukker' og det har jeg fått svi for :| merker det på noen av de sårene som er tilbake at de verker ..
Kjipt, men
- man kan ikke gå langt uten å snuble innimellom
- da får du ialllfall prentet inn at skrotten ikke har godt av det (og det er kanskje lettere å unngå neste gang?)
hjerte1
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Kevlin
Tips: ta mål av omkretsen på lår også.
Jeg har ikke gjort det, men ser på kroppe-blidene mine nå at lårene er tynnere.
Så dette viser meg helt klart at jeg mister vekt ovenfra og ned.
De siste ukene har jeg dessverre ikke gått, eller syklet like mye så jeg mistenker at jeg har mistet muskelmasse også nå :|
Takk igjen for gode råd, Kevlin vink11
Jeg har så vidt begynt å prøve meg, men har allerede gått på trynet :mrgreen: Jeg ser at jeg må konsentrere meg om dette når sommer og utflukter er over. Det kan bli hardt nok det også.
Jeg synes du er veldig standhaftig til tross for at du snubler innimellom. Det er som smgj sier ganske normalt tror jeg. Det gjelder bare å reise seg igjen hjerte1
-
Gjennom mesteparten av juni var det egg i diverse varianter som sto på menyen - særlig omelett med løk og skinke inni.
Tomater og/ eller noe grønt ved siden av.
Skrelte gulrøtter sto i et litermål med vann i kjøleskapet, helst økologiske fra coop (ikke så dyre, søte og gode).
Kiwi til kaffen (noe søtt lissom :p)
Coop har også veldig gode økologiske bananer og sitroner xx9 Anglamark
Det er fremdeles midten av kroppen som jeg er ekstremt misfornøyd med - der hvor det innvendige fettet fortsatt har tilholdssted.
Så det å forbrenne fettet på hofter og lår er jeg ikke SÅ hæppi for - men kroppen lagrer i den rekkefølgen den vil.
Og når jeg nå faster, så kvitter den seg med fett i motsatt rekkefølge av hva den har lagret
- så kanskje det hele startet på midten av meg :roll: - TTT (Ting Tar Tid).
Uansett så skal man ikke stresse det; for da øker kortisolet. Og da øker man midjemålet iallefall for sikkert!
Periodisk fasting har til nå vært lett for meg
Kutting av sukker har over tid vært litt verre
- jeg må ha begge disse på plass for å forbrenne fett. Så kuttingen av sukker er noe jeg må huske å ikke glemme!!
Kokosolje er også en god hjelper
Når jeg først inntar noe på morgenen (som er cirka kl 11 :lol:) bruker jeg nå kokosolje for å bryte fasten.
Dvs bulletproof kaffe som første inntak - og siden det er fett nok, så blir jeg ikke så sulten på mat før det har gått noen timer :)
Anisa skrev om sånn kaffe for flere år tilbake - jeg har til nå bare brukt kokosolje (økologisk, kaldpresset) og vanlig meierismør.
Jeg pleier å bruke litt salt når jeg lager presskannekaffe - og er glad i salt til det meste. Himalayasalt.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anisa
Hvis nogen er mere til kaffe end te, da har de-kloge-på-LCHF-og-ketolyse ude i verden, opfundet en morgendrik til alle der bare hader at spise morgenmad, men alligevel ønsker deres fedtforbrænding fastholdt/øget fra morgenstunden og over dagen.
Morgendrikken hedder
Bulletproof Coffee og består af friskbrygget kaffe pisket med smør og MCT-olie (eller kokosolie). En fristende forklaring findes på
denne hjemmeside yderligere vist/forklaret af denne "fatburningman"
på Youtube. Eller bare søg på
Bulletproof Coffee og der vil kommer en hel del hits frem. smilja1
Det er forskjellige meninger om man egentlig bryter fasten når man inntar sånn kaffe,
men jeg er uansett over 14 timer faste før jeg drikker den kaffen, så det er (for meg) bra nok.
Ser at det flere steder står at smøret skal være usaltet, men det står ikke hvorfor ..så jeg bruker det jeg har.
Smøret skal også (visstnok) være fra kyr som har spist gress, men igjen: jeg bruker det jeg har.
ps: kaffen er kjempegod, men stavmiker er unødvendig kraftig, så jeg må skaffe meg en sånn batteridrevet minimikser / melkeskummer:
https://www.ikea.com/no/no/p/produkt...vart-50301166/
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Kevlin
..
Det går litt opp og bittelitt ned - og litt opp igjen - vaker rundt 61 kilo gjennom august og inn i september :timeglas:
Har til nå mistet 12 cm rundt brystet og er nede i 95 cm rundt hoftene.
Midjemålet har holdt seg under de magiske 80 cm, men jeg har fortsatt 'to mager' dvs at jeg har en under navlen,
men også en utstikker over navlen bvadr1
Har iallefall fått levert melkeskummeren fra ikea, så bulletproof kaffe er greiere å få til nå :)
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Kevlin
..
Når jeg først inntar noe på morgenen (som er cirka kl 11 :lol:) bruker jeg nå kokosolje for å bryte fasten.
Dvs bulletproof kaffe som første inntak - og siden det er fett nok, så blir jeg ikke så sulten på mat før det har gått noen timer :)
Anisa skrev om sånn kaffe for flere år tilbake - jeg har til nå bare brukt kokosolje (økologisk, kaldpresset) og vanlig meierismør.
Jeg pleier å bruke litt salt når jeg lager presskannekaffe - og er glad i salt til det meste.
Himalayasalt.
Det er forskjellige meninger om man egentlig bryter fasten når man inntar sånn kaffe,
men jeg er uansett over 14 timer faste før jeg drikker den kaffen, så det er (for meg) bra nok.
Ser at det flere steder står at smøret skal være usaltet, men det står ikke hvorfor ..så jeg bruker det jeg har.
Smøret skal også (visstnok) være fra kyr som har spist gress, men igjen: jeg bruker det jeg har.
ps: kaffen er kjempegod, men stavmiker er unødvendig kraftig, så jeg må skaffe meg en sånn batteridrevet minimikser / melkeskummer:
https://www.ikea.com/no/no/p/produkt...vart-50301166/
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Kevlin
..
Målet mitt var å bli kvitt sår som gror sååååå sakte - som klør - og når jeg endelig er kvitt noen, så har det dukket opp nye.
Holdt på i fem år, eller noe med dette sårstyret :(
..
Så har jeg kommet meg under 60 kilo smilja1 - kondisen er blitt noe bedre og sårene mine er borte :D
For noen uker tilbake var jeg hos legen og fikk fjernet en føflekk på ryggen.
Tilfeldigvis hadde jeg litt utslett når jeg var hos henne -
så jeg fikk henne til å se på det, og også bilder som jeg tok i sommer av utslett som dukket opp, forsvant -
for så og poppe fram et annet sted på kroppen.
Hun skrev ut blå resept på canoderm 5% krem for å smøre på hele kroppen to ggr om dagen.
Og også Elocon 0,1% salve for å smøre på utslett - en gang per dag.
Og - voila!! Utslett forsvant ganske fort - og også sårene etterhvert xx9
Jeg har skrevet ned vekt og mål sånn cirka hver fjortende dag nesten siden start - på en kiwi handlelisteblokk :mrgreen:
I helga tenkte jeg at - nei, jeg legger det inn på et excel-ark. Excel har en mal som heter:
Aktivitetskurve for kvinner.
Den passet jo bare SÅ bra. Jeg har ikke målt håndledd og overarm,
så de verdiene lot jeg bare ligge som de var ført opp - dvs de samme verdier som gjentas.
Det som er artig er: det er lagt inn formler som beregner fettprosen, BMI pluss et par ting til.
Fettprosenten min har ikke forandret seg så veldig mye - og det er nok fordi jeg ikke har trent noe annet enn å gå turer i skog og li.
Kunne tenke meg å lære yoga og også løftet litt vekter ..
Uansett - periodisk fasting er kommet for å bli hjerte1
Jeg har dager - og tilogmed helger hvor jeg spiser mat som 'normalen' - f.eks hvis jeg er invitert bort for en kveld, eller en helg.
Vekt- og cm-fremgangen blir da stående stille i mange dager - opptil to uker etterpå - men det er bare å komme seg tilbake til IF.
-
De som har autoimmunt lavt stoffskifte - Hashimotos - som jeg har, må være yyyderst forsiktig med fasting.
Å ikke stresse binyrebarken er viktig.
Kan også være at sommeren var en ideell tid på året og gå igang såpass 'hardt' som jeg gjorde det.
Har nok hatt flaks med timingen :p
-
Takk for at du deler dine erfaringer, Kevlin vink11
Selv har jeg ikke kommet i gang med fastingen. Samtidig som det er mye som skjer, så klarer jeg nok ikke å frembringe den bestemtheten jeg trenger for å komme i gang. Jeg vet at jeg har den, men har per nå ikke funnet den igjen :mrgreen:
Det kan hende at det er lurt for meg å starte når temperaturen er litt høyere, da jeg er iskald på hender og føtter vinteren igjennom.
Jeg så du skrev om Bulletproof kaffe. Jeg tror jeg har sett at den kan kjøpes ferdig. Vet du noe om den? Om den er like bra som den du lager selv?
Uansett, det er imponerende det du får til xx9
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Lisbeth
Takk for at du deler dine erfaringer, Kevlin vink11
Jeg så du skrev om Bulletproof kaffe. Jeg tror jeg har sett at den kan kjøpes ferdig.
Vet du noe om den? Om den er like bra som den du lager selv?
Uansett, det er imponerende det du får til xx9
Hei på du og takk for fine ord kys1
Kjenner ikke til ferdigkjøpt slik kaffe kaffe1
Har forsåvidt ikke sett etter det heller :)
Mørketida er kanskje ikke den beste tida for kroppen for å prøve slike omlegginger?
Jeg holder meg stort sett til 14 timer fastetid nå -)
Siden jeg kjørte 16 timer, og mer, gjennom nesten hele sommeren og høsten, så er 14 timer faste et stykke med kake :lol:
Jeg har tilogmed bakt småkaker og kjøpt litt sjokolade - desember er jo anderledes da :mrgreen:
Har iallefall bestemt meg for at jeg ikke skal se 60-tallet på vekta igjen!
Holder også øye med centimeterne hej1