-
Priser på stoffskiftehormoner - ulike apotek og produkter
Tenkte det kunne være kjekt med en sånn tråd. Vet at det har funnes en, men fant den ikke nå iallfall.
Om flere vil bidra: vær nøye med sånn ca dato, og iallfall produsent, styrke og mengde tabletter i boksen.
Jeg kan bidra med priser fra 2 desember 2013:
Gjelder for Erfa, 125mg - 500 tabletter i boksen:
Vitus apotek: 1664,-
Apotek 1-kjeden: 1650,-
-
Sv: Priser på stoffskiftehormoner - ulike apotek og produkter
Det er jo ret præcist det dobbelte af hvad jeg giver når jeg importerer selv (lovligt og med recept.) Nogen scorer kassen på jer nordmænd, der bruger thyroid :?
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Siven
Jeg vil bare si at jeg lykkes med å bestille medisin direkte fra Erfa i Canada. Det tok noen uker og jeg måtte skanne og sende over registreringsfritaket fra legen, men medisinen er nå kommet og jeg fikk ingen tollregning. 300 tabletter 60 mg kostet kr 1380 inkl. frakt.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Siven
Jeg fikk omsider medisin fra apoteket også etter 3 mnd. der kostet 200 tabletter 60 mg kr 2.020!!!!! :shock: Dette var fra et Vitus apotek.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Kevlin
Da jeg kjøpte 500 x 60mg hos Apotek1 på lillejulaften ifjor så kosta det meg 1270,-
hvis jeg ikke husker alldeles feil her nå.... Mener også at jeg i samme tidsrommet leste at noen anbefalte å kjøpe 120mg, fordi det kosta 1600,- for 500 stk.
Det kan da umulig stemme at prisstigningen er SÅ høy :eek:
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Flower
Fikk sjokk i dag, jeg... Etter mye styr de siste månedene har jeg fått min første boks og hentet den i dag på Apoteket.. 500 tabletter 30 mg til litt over kr. 1100,-.. Han sa det ble dyrt siden han hadde satt en stor boks på resepten, men trodde faktisk ikke de var så dyre. Det er den desidert dyreste medisinen jeg har kjøpt noen gang i mitt liv! :lol: :? Får noen av dere dem på blå resept?? Vinner de min helse tilbake, så kan pengene være så som så, da skal jeg smile til livet 100 % og ikke bare 65%.... :)
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Lillepus88
Ble ringt opp idag! Hurra, hurra!!!!'
Litt info så dere vet: For det første kommer Erfa kun i bokser på 500. Det betyr at selv om man må betale mye (1600 for en boks på 500 à 125 mg) så er det likevel noe billigere enn Armour, man får nesten en hel boks på kjøpet i sammenligning.
For det andre har jeg informert apoteket om dette med ny formel i Armour og at Erfa tilsvarer gammel (og bedre) Armour. Dette syntes de var veldig intr og sa at de kommer til å informere leger om det når de ringer, og pasientene. Men de hadde ikke hørt om det før.
For det tredje - og dette er viktig - de som har resepter på Armour kan få ut Erfa på den resepten!
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Siven
I dag snakke jeg med Vitus apoteket igjen, hun sa prisen var så høy p.g.a. at de måtte bestille direkte fra Canada og at prisen kunne variere mye p.g.a. det! Hallo!! Jeg bestilte direkte selv til en mye lavere pris så det er vel helst fortjenesten de legger på til seg selv som koster...
Hun sa også at for min egen del så burde jeg bestille på Apotek 1 for de hadde en leverandør som skaffet dette mye billigere. Hun skulle ringe dem for meg og legge inn en bestilling på 500 tbl. 60 mg og det skulle koste meg ca kr 1.400.-. Noen som forstår noe :? Det gjør ikke jeg i alle fall..
https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=9764 (2010)
-
Thyroid fra Glostrup Apotek koster for 100 tabletter a 125 mg kr. 411,00 og 60 mg kr. 365,00 (20/3-14).
Det er jo væsentlig dyrere end Erfa selv efter norske forhold :)
Jeg er nu rigtig glad for dem, og de bliver ikke skiftet ud :wink:
-
Jeg skal ha tak i 30mg Erfa og spurte byens to apotek for prisen på en boks(a 500 stk) 30mg Erfa:
Vitus: 1371,50
Apotek 1: 1011,-
Legg merke til stor prisforskjell. Husk også å sjekke utløpsdato. Apotek1 klarte å framskaffe dette, Vitus gjorde det ikke.... Apotek 1 beregnet seg 5 virkedager for å skaffe, Vitus 14 dager. (Jeg beregner minst en måned.)
Dette gjelder pr 23/1-2015
-
Jeg kjøpte Erfa 125 mg. 500 stk på Boots for ei ukes tid siden. Det kostet kr. 1919,-
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
smgj
Jeg skal ha tak i 30mg Erfa og spurte byens to apotek for prisen på en boks(a 500 stk) 30mg Erfa:
Vitus: 1371,50
Apotek 1: 1011,-
Legg merke til stor prisforskjell. Husk også å sjekke utløpsdato. Apotek1 klarte å framskaffe dette, Vitus gjorde det ikke.... Apotek 1 beregnet seg 5 virkedager for å skaffe, Vitus 14 dager. (Jeg beregner minst en måned.)
Dette gjelder pr 23/1-2015
Syntes det var litt merkelig ja... Endte opp med å betale 1138,- for tablettene. Fremdeles billigere enn hos Vitus, men... Har sendt dem en forespørsel på hva det var som skjedde.
En bivirkning av å bli funksjonsfrisk er å ikke la seg pille på nesa lenger.
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
smgj
Syntes det var litt merkelig ja... Endte opp med å betale 1138,- for tablettene. Fremdeles billigere enn hos Vitus, men... Har sendt dem en forespørsel på hva det var som skjedde.
En bivirkning av å bli funksjonsfrisk er å ikke la seg pille på nesa lenger.
Det viste seg at apotek oppdaterer prisene sine 1. februar. :) Så det er nå så. Den virkelig gode nyheten er at jeg fikk et gavekort på 200kr som plaster på såret for misforståelsen.
-
Hei! Nå må jeg skrive noen ord i denne tråden. Det er noe de kaller "prissjokk", og det er nok det jeg har nå :mrgreen: På samme tid går jeg her med en stor forundring: AT DET KAN GÅ AN!
Like før jul kjøpte jeg en boks 60 mg Armour på Vitusapoteket, til en pris av 468 kr. Da syns jeg de hadde lagt på en god del siden forrige gang jeg kjøpte (det var riktignok en tid siden). Så må jeg altså ha en ny boks nå, men med tanke på prisen - og at jeg har hørt at prisene kan variere mye fra kjede til kjede - så ville jeg ringe og spørre først. Jo da, dama på Vitus kunne gi meg den "gode" pris på 638 kr :shock: Altså en prisøkning på 170 kr siden jul! Da jeg ymtet om at det var en stor økning i pris, så sa hun at prisene forandres hver fjortende dag. Ja, ja - de kan gjerne justere litt, men hva tilsier et slikt påslag på bare noen uker? Jeg spurte i samme slengen på 500 Erfa, og det skal de ha 1779 kr for - altså en del billigere pr. tablett enn Armour.
Neste på listen var Boots, og da var det at jeg fikk hakesleppen! 266,50 selger de en boks 60 mg Armour for. For en forskjell! Jeg lurer på hva de driver med internt i disse apotekkjedene, og hvordan kan Vitus forsvare slike priser, når en annen kjede kan selge samme vare for nær en tredjedel??
Til gjengjeld hadde de derimot et prissjokk på 100 stk Erfa, nemlig 923 kr! På den annen side hadde de der billigere 500-bokser: 1470 kr.
Så var det over til Apotek 1: På Armour lå de nesten like høyt som Vitus, med en pris på 619 kr. Men så er de de absolutt billigste på 500 Erfa: 1294 kr :p
Så konklusjonen må altså bli: boikott av Vitus for oss som trenger Thyroid :mad: Nå valfarter vi til Boots for å kjøpe Armour, og Apotek 1 for å kjøpe Erfa! Kanskje de på Vitus begynner å lure på hvorfor de mister salget på disse varene? Det er bare å håpe :roll:
Nå var disse prisene kun for 60 mg, så andre styrker vet jeg ikke så mye om. Men de ligger vel sannsynligvis på samme nivået i forhold til hverandre. Jeg skulle egentlig ha 90 mg, men det kunne ingen av disse kjedene oppdrive - kun på spesialbestilling. Enn så lenge får jeg drive på med å dele tablettene :D
For øvrig ser det ut for at det nå ikke er så enkelt å få tatt ut Erfa i stedet for Armour, og vise versa. Det er visst strengere nå etter at de elektroniske reseptene kom. De påsto at de måtte levere ut det som sto på resepten - skal det forandres må man snakke med legen.
-
Mener å huske at de forskjellige kjedene ikke har de samme avtalene ift importøren(e).
Men, uansett; har aldri hørt om 90 mg tyroid før :?
Vet om 30 - 60 og 125 mg. Mulig det går an å få tak i 15 mg;
men det må iallefall ha lite for seg å bruke pengene på:!:
Selv måtte jeg hatt 30 sånne hver kveld griner12
-
Mine priser er fra før jul, altså sent 2014, og gjelder Erfa.
Jeg fikk etter hvert vite at boksene med 100 stk tabletter er på vei ut, og at restlageret selges ut. De er uansett de dyreste (her er Boots forferdelig dyre).
Jeg hørte med Apotek1, Boots, Vitus og et uavhengig apotek. Jeg regnet ut prisen pr tablett og pr mg. Som alle her vet, så er det absolutt billigst å kjøpe den største mulige dosen (og evt dele opp selv).
- Det uavhengige apoteket hadde de rimeligste prisene for 30 mg og 60 mg, men jeg fikk aldri prisen for 125 mg.
- Apotek1 var nest billigst
- Vitus og Boots var litt varierende - Vitus var billigst på 125 mg av de to, mens Boots bedre enn Vitus på 30 mg og 60 mg.
Siden jeg ikke fikk prisen for 125 mg fra det uavhengige apoteket, og jeg skulle ha flere styrker, valgte jeg et Apotek1 med god kundeservice. :mrgreen: De bestiller inn Erfa samtidig som resepten går til godkjenning til SLV - dermed sparer jeg et par dager og en ekstra tur/telefon til apoteket.
Min anbefaling er å få resept på høyest mulig styrke, og så ta en ringerunde før man bestemmer seg.
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Kevlin
Mener å huske at de forskjellige kjedene ikke har de samme avtalene ift importøren(e).
Men, uansett; har aldri hørt om 90 mg tyroid før :?
Vet om 30 - 60 og 125 mg. Mulig det går an å få tak i 15 mg;
men det må iallefall ha lite for seg å bruke pengene på:!:
Er det importøren som skummer fløten da, tro? For "han" betaler vel det samme til produsent, uansett om det er Boots, Apotek 1 eller Vitus som skal videreselge produktet til kundene.
Men jeg tenker jo at også apotekene bevilger seg en god gevinst for seg selv :mrgreen:.
Apropos styrke: Det ser ut for at Erfa har bare 30, 60, og 125. Men Armour har hele 8 forskjelige styrkegrader: 15, 30, 60, 90, 120, 180, 240, 300. Men det hørtes ut som det er vanskelig å få annet enn 30, 60 og 120. Et par av dem sa riktignok at det kunne spesialbestilles andre styrker, men det koster vel også ekstra, tenker jeg.
Det minner meg om da jeg kjøpte en boks 30 mg hos Vitus - den var mye dyrere enn 60 mg :wink:.
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Kevlin
..
Mulig det går an å få tak i 15 mg;
men det må iallefall ha lite for seg å bruke pengene på :!:
Ups :oops: ikke 30; det holder med 25 comp1
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
smgj
Prisene jeg fikk i oktober 2014 er like disse over, og for Boots var tilsvarende kr 1919,80. :shock:
For 60 mg var prisen hhv 1371,40, 1215,60, 1294,- og 1150,- fra det uavhengige.
For 30 mg var prisen hhv 1322,70, 1101,-, 1170,30 og 1000,-.
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
smgj
Tenkte det kunne være kjekt med en sånn tråd. Vet at det har funnes en, men fant den ikke nå iallfall.
Om flere vil bidra: vær nøye med sånn ca dato, og iallfall produsent, styrke og mengde tabletter i boksen.
Pris 13. mai 2015
Apotek 1-kjeden: 1763,-
-
Da har også Boots begynt å henge seg på prisgaloppen! Jeg ville også denne gangen kjøpe Armour hos dem, siden de var så billige siste gang. Men den gang ei - nå var prisen hoppet opp til kr 617,20 pr boks med 100 tbl. En prisoppgang som tilsvarer nesten 2,5 ganger februarprisen!
Ja, ja - da var den "gleden" også over. Vi som ikke har blå resept må nok bite i det sure eplet og betale omtrent samme pris på alle apotek!
Nå har jeg ikke sjekket nye priser på Vitus og Apotek1, men kanskje har de også økt en del siden februar? Noen som vet?
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Halla
Da har også Boots begynt å henge seg på prisgaloppen! Jeg ville også denne gangen kjøpe Armour hos dem, siden de var så billige siste gang. Men den gang ei - nå var prisen hoppet opp til kr 617,20 pr boks med 100 tbl. En prisoppgang som tilsvarer nesten 2,5 ganger februarprisen!
Ja, ja - da var den "gleden" også over. Vi som ikke har blå resept må nok bite i det sure eplet og betale omtrent samme pris på alle apotek!
Nå har jeg ikke sjekket nye priser på Vitus og Apotek1, men kanskje har de også økt en del siden februar? Noen som vet?
Er det ikke lurere å få en resept på større bokser? For Erfa er det iallfall det...
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Bellis
Mine priser er fra før jul, altså sent 2014, og gjelder Erfa.
Jeg fikk etter hvert vite at boksene med 100 stk tabletter er på vei ut, og at restlageret selges ut. De er uansett de dyreste (her er Boots forferdelig dyre).
Jeg hørte med Apotek1, Boots, Vitus og et uavhengig apotek. Jeg regnet ut prisen pr tablett og pr mg. Som alle her vet, så er det absolutt billigst å kjøpe den største mulige dosen (og evt dele opp selv).
- Det uavhengige apoteket hadde de rimeligste prisene for 30 mg og 60 mg, men jeg fikk aldri prisen for 125 mg.
- Apotek1 var nest billigst
- Vitus og Boots var litt varierende - Vitus var billigst på 125 mg av de to, mens Boots bedre enn Vitus på 30 mg og 60 mg.
Siden jeg ikke fikk prisen for 125 mg fra det uavhengige apoteket, og jeg skulle ha flere styrker, valgte jeg et Apotek1 med god kundeservice. :mrgreen: De bestiller inn Erfa samtidig som resepten går til godkjenning til SLV - dermed sparer jeg et par dager og en ekstra tur/telefon til apoteket.
Min anbefaling er å få resept på høyest mulig styrke, og så ta en ringerunde før man bestemmer seg.
Så enig - jeg var jo så utrolig heldig at jeg i 2011 fikk gjennomslag på min klage (opprinnelig avslag på blå resept).
Jeg foretrekker (blå resept eller ikke) å få hver pille til lavest mulig pris,
men nå undrer jeg meg på om det er tre-måneders-forbruk som gjelder på apotek også..??
Bakgrunn:
Jeg byttet fastlege ifjor og (nok en gang) - heller ikke denne legen hadde hørt om naturlig thyroid.
Så jeg måtte (igjen) bestille time hos legen bare for å få han til å legge inn e-resept på erfa.
Jeg ba om at alle tre styrkene ble ført opp - samt at jeg fortalte at jeg foretrakk å kjøpe 500 tabletters boksene; siden 100 tablettersboksene er utrolig prisugunstige. Jeg oppfattet det som han forsto hva jeg fortalte ( :lol: glemte visst at dette var en lege-pasient-"kommunikasjon").
Så drar jeg på apoteket for å bestille i forrige uke - e-resepten viser seg å være:
kun 60 mg og kun 100 tabletter i boksen. Og som om ikke det var nok;
jeg kan bare kjøpe fire bokser i året :eek:
Hva slags regnekunnskaper har denne legen :?
Han er opplyst om at jeg - nå for tiden - bruker 240 mg i døgnet.
Det er noen andre underlige ting med denne legen også - det er vel like greit å bytte ham ut :roll:
Det eneste jeg trenger fastlege til er faktisk resept og B12-skudd - men det skal visst ikke gjøres enkelt :|
-
Hei,
Har ikke sett denne tråden før nå. Sist jeg kjøpte ERFA 125 - 500 stk. betalte jeg kr. 2509,- (!) hos Vitusapotek på Jernbanetorget. Det var 10.04.2015.
Jeg fikk hakeslepp, men jeg måtte jo ha medisinen.... Skjønner at jeg skal sjekke rundt neste gang.
Mvh
Lisa61
-
Den 1. april kjøpte jeg en boks Erfa 125 mg. 500 stk for 1763,- kr. på Apotek 1 Sphinxen på Majorstua.
-
Det lønner seg å sjekke rundt på pris. Etter 500-tablettsboksene forsvant fra Erfa sin produksjon ble det dyrt, men man trenger ikke å handle på høyeste pris.
I dag koster 100 stk 125mg Erfa 1200,- på Apotek1 :shock:, men kun 835,50 hos Komplettapotek.no (med gratis frakt).
-
Hei,
Hvordan får du kjøpe med papirresept hos komplettapotek.no? Bare skanner du inn og sender? Sist jeg kjøpte fra Vitusapotek kostet 100 tabletter 903,-. Bedre enn Apotek1 i hvert fall...
Og hos Balder Apotek (er vel bare i Oslo) kr. 869,-.
Mvh
Lisa
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Lisa61
Hei,
Hvordan får du kjøpe med papirresept hos komplettapotek.no? Bare skanner du inn og sender? Sist jeg kjøpte fra Vitusapotek kostet 100 tabletter 995,-. Bedre enn Apotek1 i hvert fall...
Og hos Balder Apotek (er vel bare i Oslo) kr. 869,-.
Mvh
Lisa
Jeg har fått elektronisk resept og brukt det ovenfor komplettapotek. Vet ikke hvordan de forholder seg til papirresepter. Men de svarer innenfor oppgitt tid (én arbeidsdag, mener jeg å huske) på eposthenvendelser iallfall så det er jo bare å kontakte dem og spørre.
ETA - jeg ser det står noe her
https://www.komplettapotek.no/kundeservice/resepter/
"Du kan bestille alle slags resepter hos oss. Hvite resepter, blå resepter, H-resepter, papirresepter og veterinærresepter. Kjølevarer og vanlige varer. Til deg selv og egne barn.
Resepter på papir kan sendes oss i posten. Vi vil legge den tilgjengelig på ditt fødselsnummer slik at du kan bestille leveranser. Dette gjelder også resepter fra veterinærer. Husk at fødselsnummeret ditt må stå notert på resepten. "
-
Og der hadde prisen på 100 tabletter 125mg thyroid Erfa hos komplett apotek gått opp til 1304,-
Hos Apotek 1 koster de 1231,-
Venter på svar fra Vitus (via epost) da de ikke hadde sånn kjekk side hvor man kan sjekke selv opp mot elektroniske resepter ...
Det koster å holde seg frisk. :?
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
smgj
Og der hadde prisen på 100 tabletter 125mg thyroid Erfa hos komplett apotek gått opp til 1304,-
Hos Apotek 1 koster de 1231,-
Venter på svar fra Vitus (via epost) da de ikke hadde sånn kjekk side hvor man kan sjekke selv opp mot elektroniske resepter ...
Det koster å holde seg frisk. :?
Ditt apotek: 1414,10 ... og venter ennå på Vitus.
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
smgj
Ditt apotek: 1414,10 ... og venter ennå på Vitus.
... og samme på Vitus. Tror nok det blir Apotek1 denne gang.
Og hvis jeg ser riktig så koster levaxin, 100stk 150µg den nette sum av 82 kroner.
Ingen tvil om at "man" kjøper NTD fordi det ikke virker og fordi man ikke har annet man kunne tenke seg å bruke de pengene på. Lurer på hvem som skor seg på dette, jeg. Eller. Det gjør jeg egentlig ikke.
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
smgj
Og hvis jeg ser riktig så koster levaxin, 100stk 150µg den nette sum av 82 kroner.
For det første betaler staten tilskud til Levaxin, men størrelsen på tilskuddet er en 'forretningshemmelighed', ingen udenfor 'aftaleparterne' (staten og producenten) kan få oplyst.
For det andet, indtil for få år siden, var syntetisk T4-behandling langt dyrere end behandling med NDT. 'Man' (medicinalindustrien og lægeorganisationer i fællesskab) løste problemet ved, strategisk at lade prisen på NDT stige til himmels...
For det tredje, er det altså ikke sikkert, at syntetisk T4 er selv kun de 82 kroner værd. Det fremgår af flere 'pæne' videnskabelige kilder, at selv om der er gået i omegnen af 60 år siden lægestanden fremtvang udskiftningen af NDT med syntetisk T4, indtil den dag i dag er det ikke lykkedes medicinalindustrien at udvikle en styrkestabil formel på syntetisk T4 - stik imod, hvad lægerne ellers bilder patienterne ind, når de hævder at syntetisk T4 mere stabil og nemmere at regulere end NDT. Det så usandt, som det kan være.
I virkeligheden, forudsat den rette opbevaringstemperatur (vist nok 20-21 grader C) på lagre/apotekhylderne, holder syntetisk T4 (uanset produktnavne, bindestoffer o.s.v.) kun op til 2 år, hvorefter styrken begynder at falde så meget som ned til 50-60 % af den oprindelige. I nogle 'papers' læser jeg kommentarer som, at hvis patienten køber en boks med 200 tabletter, allerede halvvejs i boksen havde de resterende tabletter mistet en større andel af styrken.
Det er grunden til, at der så ofte forekommer mangel på apotekerne, simpelthen fordi producenterne ikke kan have større lagre til videre distribution.
Og nu, vi endda har så ualmindeligt meget varme - medmindre opbevaret og hver dag åbnet under 21 grader, vil vi snart begynde at se, at selv indkøbte bokse med kun 100 tabletter i hver, mister styrken endnu hurtigere, og det vil de syge kunne mærke meget snart, hvis ikke allerede. 'Heldigvis' var/er det så varmt så længe, at ikke tabletterne, men varmen får skylden for ringere helse i denne tid.
De syntetiske T4-tabletter kan simpelthen ikke holde på jodatomerne, og når disse begynder at slippe ud af det syntetiske T4-molekyle - vil T4-effekten i de pågældende molekyler gå til grunde.
Til sammenligning, NDT er overhovedet ikke tilsvarende 'varme-følsom', tillige med at den opretholder sin fulde styrke selv efter ti år. Endda sikkert længere, men det videnskabelige (i USA) 'holdbarheds-studie' varede altså kun ti år. Bl.a. havde man målt indholdet af jod i tabletterne før de blev lagret til opbevaring, og efterfølgende analyserede man indhold af jod med jævne mellemrum, sidst efter ti år på lager. Man konstaterede, at indholdet af jod var samme og konstant, hver gang det blev målt i løbet af disse ti år, hvorimod der slet ikke var jod-aktive hormoner tilbage i tilsvarende lager af syntetiske T4-tabletter.
Forestiller man sig f.eks. en stor krise i verden, eller (guderne forbyde) en krig, med forsyningsvanskeligheder, eller produktionsstop -vil alle stofskiftesyge i syntetisk behandling bliver syge, og værre, imens dem i NDT-behandling vil kunne klare sig fint, selv efter flere års forsyningskrise, hvis de da forinden havde sørget for at have et lager af NDT.
Det er der ingen af lægestandens tåbe-organisationer bekendt med, mens de på tværs af kontineterne, i fællesskabet med madicinalindustrien, på livet løs konspirerer mod NDT! Og mod de syge, der er i behandling med NDT! :sad:
Sorry for off topic :sad:
-
Anisa - din off topic er vel verdt å lese. Jeg synes dog du burde lage en tråd med informasjon om holdbarhet i de ulike medisintypene også i flere underforum. At proteinbindingen beskytter mer mot forringelse er svært verdifull informasjon.
(:mrgreen: Da er vel snart mine "høinngamle" levaxintabletter "trygge" å spise -eller kaste! - da?)
-
kram3
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
smgj
Anisa - din off topic er vel verdt å lese. Jeg synes dog du burde lage en tråd med informasjon om holdbarhet i de ulike medisintypene også i flere underforum. At proteinbindingen beskytter mer mot forringelse er svært verdifull informasjon.
Det har længe stået på min to-do liste. :oops: Jeg drukner snart i værdifuld information. Melder tilbage, så snart jeg er klar med teksten.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
smgj
(:mrgreen: Da er vel snart mine "høinngamle" levaxintabletter "trygge" å spise -eller kaste! - da?)
Er de "høinngamle", så er de i hvert fald 'trygge' alright :mrgreen:
-
Takk smgj for infoen om komplettapotek.no hjertflag1
Og takk Anisa for enda mer bra info om NDT hjerte1
Ikveld står komplettapotek.no oppført med kr 714,- for 100 stk 6o mg erfa (41 stk på lager).
Jeg var hoss Apotek1 i Drammen forrige dagen og fikk beskjed om at de hadde fått laaaang leveringstid på erfa :(
Jeg har bunkret opp litt, så jeg har ingen hast egentlig - men syns det var merkelig at de ikke leverer dit på gud-vet-hvor-lenge ..
Forrige gangene jeg har handlet erfa, så har det vært hos Boots - der også har de hatt noen uker ventetid. Ikke bra :|
-
Så rart at Apotek1 har lang leveringstid? Jeg bruker dog 125mg for tiden og det har det ikke vært problemer med å få. Det er bestillingsvare hos det lokale apoteket, men har kommet (til apoteket) 2-3 dager etter bestilling.
Prøvde å bestille hjem som en forandring hos Apotek1, men de bruker Postnord som distributør og de kjører ikke hit verken daglig eller ukentlig. Det tok 14 dager å få den fra Langhus terminal og hit.... :mad::shock: Det er 120 km etter vei ...
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Kevlin
Takk smgj for infoen om komplettapotek.no hjertflag1
Og takk Anisa for enda mer bra info om NDT hjerte1
Ikveld står komplettapotek.no oppført med kr 714,- for 100 stk 6o mg erfa (41 stk på lager).
Jeg var hoss Apotek1 i Drammen forrige dagen og fikk beskjed om at de hadde fått laaaang leveringstid på erfa :(
Jeg har bunkret opp litt, så jeg har ingen hast egentlig - men syns det var merkelig at de ikke leverer dit på gud-vet-hvor-lenge ..
Forrige gangene jeg har handlet erfa, så har det vært hos Boots - der også har de hatt noen uker ventetid. Ikke bra :|
-
Hei,
Jeg har akkurat snakket med Vitusapotek på Vinterbro. Prisen for 100 stk 125 mg koster nå 1 414,-. Det er en prisoppgang på 50 %.
Lisa
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Lisa61
Hei,
Jeg har akkurat snakket med Vitusapotek på Vinterbro. Prisen for 100 stk 125 mg koster nå 1 414,-. Det er en prisoppgang på 50 %.
Lisa
Det blir vel nødvendig å forsøke å finne ut av pris og tilgjengelighet i Sverige. Og be om papirresept igjen, sånn at man kan hente ut på tur over grensa (det er ikke lovlig å innføre via post, såvidt jeg kan se). :cry:
Jeg klarer ikke å se dette som noe annet enn et nytt ledd i prosessen med å ta fra oss dette alternativ til fordel for 100% syntetisk helvete.
https://legemiddelverket.no/import-o...nging-pa-reise
-
Jeg var ikke klar over at vi kan handle reseptvarer i Sverige - kan vi det? Noen som vet hvordan prisene er der?
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Lisa61
Jeg var ikke klar over at vi kan handle reseptvarer i Sverige - kan vi det? Noen som vet hvordan prisene er der?
Vi kan hande på resept i utlandet (EØS), men det er opp til landet du handler i hvordan dette håndheves. Så jeg vil iallfall ha sjekket pris og tilgjengelighet i forkant ved sånn handel.
Det kreves at du har papirresept.
-
Nå har Nature-Throid dessverre også sluttet med store pakninger - den største man kan kjøpe nå er på 100 tabletter. 100 stk. 130 mg koster nå 442,- på Apotek1 Sfinxen på Majorstua. Jeg så at Komplett selger dem for over 700,- så det er mulig prisen er på vei oppover.
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
smgj
Vi kan hande på resept i utlandet (EØS), men det er opp til landet du handler i hvordan dette håndheves. Så jeg vil iallfall ha sjekket pris og tilgjengelighet i forkant ved sånn handel.
Det kreves at du har papirresept.
Hej hjerte1
For ikke at afspore denne pris-tråd, de sidste fire indlæg om netop 'import av legemidler til personlig bruk' er nu flyttet til tråden Kjøp av Thyroid-medisiner på resept, online i EU og EØS.
-
Hei,
Jeg har sjekket priser i Sverige og det var ikke mye til hjelp;
Kronans apotek skriver:
Detta läkemedel lagerförs inte i Sverige med vi kan importera det (förmodligen från Norge). Då kräver dock att läkare i Sverige ansöker om licens för att få beställa hem det till Sverige, och jag vet tyvärr inte om du som norsk medborgare kan få en godkänd licens i Sverige. Du bör då kontakta svensk läkare.
Priset är 1790kr vad jag kan se för Thyroid ERFA.
Mvh
Lisa
-
Aftenposten har kjørt fram denne saken (bak betalmur, så jeg legger heller ved lenker til åpne kilder) om prissetting av legemidler
https://www.dagensmedisin.no/artikle...melige-priser/
https://www.dagensmedisin.no/artikle...melige-priser/
https://www.dagensmedisin.no/artikle...-hemmelighold/
https://www.dagensmedisin.no/artikle...sielle-priser/
Mer på denne temasiden
https://www.dagensmedisin.no/nyheter/hemmelige-priser/
Jeg regnet litt på prisforskjellen fra sist jeg fikk tak i 500-boks Erfa
https://www.stofskifteforum.dk/showt...568#post147568
De kostet altså 2 desember 2013 1763,- for 500 tabletter. Det gir en pris pr 100 tabletter på 352,60 kr
Nå, 5. oktober 2018, koster 100 tabletter Erfa 1231,- (Apotek1)
Det er en prisoppgang på 350% på 5 år. :!:
Gjennomsnittlig prisstigning i Norge fra desember 2013 til august 2018 (siste tilgjengelige tall) er 12,7%....
DVS at 100 tabletter burde ha kostet ca 400 kr...
Noen tjener grovt på oss. Og jeg har en mistanke om at hemmelige priser ikke hjelper det spøtt.