Sitat:
Opprinnelig skrevet av
elleme
Legen min sier at dette med pulsøkning og varmefølelse om natten ikke har tilknytning til stoffskifteproblemene mine, han sier det kan ikke variere så mye i løpet av et døgn så han mener det må være noe annet som gjør det, noen andre som har erfaring med dette?
Ikke har tilknytning til stofskifteproblemer? Lægen fylder dig op med thyreoideahormon-blokerende kemi og påstår samtidigt at dine nyopståede problemer/symptomer IKKE er et resultat af stofskifteproblemer? Ja, ja... og Jorden er flad. :sad:
Følgende kommentar er udtryk for min personlig mening om denne diagnose og behandling.
Med fare for at irritere alle de som sætter lægernes ord over alt andet, kan jeg kun udtrykke min egen mening om en læge, der fastholder igangsættelse af behandling med Neo-Mercazole hos en patient,
som i forvejen allerede udviser alle tegn på at det høje stofskifte er ved at normalisere sig. Højst sandsynligt ville dit høje stofskifte forsvinde helt af sig selv... Det bliver jo ikke halveret (inden behandlingen) uden grund, vel?
Særlig da det IKKE er den autoimmune variant og (for den sags skyld) kunne du have udviklet "hyper-thyroxinemi" af en række tilfældige årsager, som f.eks. de stakkels
mennesker i Holland (og talrige andre steder i verden) har udviklet hyper-thyroxinemia af at spise slagtervarer fremstillet af hakket kød iblandet hakkede skjoldbruskkirtler fra slagtedyr....
For den sags skyld kan der være
mange ikke-thyreoidale årsager til udvikling af "hyperthyroxinemia", herunder f.eks. en særegen kroppens reaktion på f.eks. østrogenholdige svangerskabforebyggende midler, eller skifte til et nyt præparat. Eller kan thyroxin stige løbsk pga. forbigående thyreoideahormonresistens... eller, eller, eller....
Hvorom alt er - når der hverken er TRAS eller TRAS/TPO til stede - burde alene dette lokke enhver ansvarlig læge til at forsøge finde årsagen til højt thyroxin FØR patientens stofskifte kastreres kemisk, fordi dette har altid vidtrækkende konsekvenser og igangsætter af-synkronisering af patienten totale hormonbalance. Det er mig en gåde, at det ikke er interessant for din læge (flere læger?) IKKE at stoppe op og tænke! Patienten har jo hverken TRAS eller TRAS/TPO så hvad i alverden kunne ellers være i vejen? Men det er måske det nemmeste (for lægen) blot at hive receptblokken frem. :sad:
Den fortsatte behandling med Neo-Mercazole for den hyperthyreose
du ikke har og måske har heller ikke haft før... vil af-synkronisere
hele dit hormonspejl, hvilket vil give symptomer fra - så at sige - alle "relaterede" kroppens funktions-områder, herunder hjerte-/kredsløb eller varmereguleringen. Mit bud er, at du nok må forberede dig på tilgangen af flere og nye symptomer så længe du bliver holdt fanget i en overflødig behandling, tillige med at selv ved ophør af behandlingen, vil det tage lang tid før kroppen kommer sig af at blive kemisk påført lavt stofskifte.
Jeg beklager dybt, at jeg ikke kan finde nogen trøstende ord, andet end opfordring til at søge second opinion hos en helhedsorienteret læge.
Hvis det var mig selv, ved jeg hvad jeg ville gøre, men det vil jeg ikke skrive her fordi det er kun en god løsning, hvis man
selv finder frem til den. Ellers er mit næst-bedste råd følgende:
aldrig nogensinde at godtage noget som helst uden først selv at undersøge, læse og lære det man kan finde om det foreslåede. Det kan godt være at lægen har de bedste hensigter, men disse gode hensigter nytter intet når patienten først skal leve med konsekvenserne af fejldiagnose og/eller fejlbehandling. Jeg tror at du er fejlbehandlet.... :sad:
Kære Elleme. God bedring. hjerte1