Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999
Hei jeg er en dame på 36. Jeg er gift, og har ei datter på 13. Bor i lofoten, i nordland fylke. Etter at jeg fikk dattera mi kom liksom ikke formen tilbake, dette var i 1994, men fikk ikke diagnosen lavt stoffskifte før slutten av 1999. Dette takket være min mamma som er legesekretær (i trøndelag), ingen andre som hadde tenkt på å ta prøve på stoffskifte, så hun tok nåla fatt og sendte inn prøver da jeg var hjemme hos henne på besøk. Begynte behandling i januar 2000, men føler meg fremdeles elendig fysisk sett, men angsten er nesten forsvunnet, og jeg føler meg sterkere, og mere stabil rent psykisk.
Har vært under medisinsk attføring, og i perioder under yrkesrettet attføring siden 1998. Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 99. Legene mener at mine plager ikke skyldes lavt stoffskifte, men er mye av psykisk art, og psykosomatisk. Lavt stoffskifte står ikke nevnt i mine papirer/tidligere søknader hos trygdekontoret. Har de med lavt stoffskifte noen trygderettigheter? Ble anbefalt å søke tidsbegrenset uføretrygd, men hadde ikke peiling på hva jeg skulle skrive som grunn, så jeg skrev at de måtte se i tidligere skriv fra lege. :roll: :?:
I dag fikk jeg endelig brev fra nevrologisk avd. Skal til EEG, pluss en time til nevrolog 1 juni. Ble henvist pga kramper og skjelvinger i kroppen. Det er joe mange andre rare ting jeg plages med også da. Hva er det de leter etter på EEG? Har hatt MR av hjernen for å utelukke MS pga en synsnervebetennelse, og den var undersøkelsen var helt fin.
Hvilke prøver bør tas utenom TSH og FT4?
Har fått en kvinnelig lege nå, så jeg håper jo at det skal bli lettere å nå fram, og i tillegg har jeg jo skrivet fra indremedisin om at TSH skal ligge mellom 0,3-1,5 å banke i bordet med om det blir legebytte igjen. :D
Her kommer det et nytt spørsmål fra en undrende :roll: og lite opplyst bruker :? . Hva slags prøver bør tas når man har lavt stoffskifte? Er det ikke ulike grunner til lavt stoffskifte, og ulik behandling ut fra dette?