Til gamle og nye her inne :o))
Føler jeg måtte skrive dette under solskinnshistorie.
Jeg ble fryktelig syk i påsken i år, lavt stoffskifte m/ høy anti tpo, blodfattig, lavt blodtrykk og B12 mangel... Legen startet meg rett på 50 levaxin og B12 sprøyter.
Etter lite bedring de første 6 ukene, økte han dosen til 75, nå har jeg gått på Levaxin 100 pr dag.
Og denne sommeren har jeg fungert bedre en på lenge, fått igjen livet mitt. Først nå skjønner jeg hvor syk jeg var og hvor lenge lavt stoffskift har plaget meg...
Sikker på at jeg hadde alle symptomer, så var plaget.
Er en optimistisk person, men ikke naiv, så regner med jeg får tilbakefall og at justering med doser må til. Kanskje blir jeg aldri helt frisk...
Men jeg gleder meg så over tilbakevinning av livet mitt.. Vekten hat stabilisert seg, går sakte nedover. Sover godt og opplagt om morra, ingen muskel og ledd smerter osv... Pluss jeg er meg selv igjen, hue fungerer. Skal tilbake til jobb, å mamma´n til min barn er tilstede igjen.
Er så glad, å håper dette varer leeeeeenge..
Måtte bare dele min erfaring, fortsatt fin sommer.
Karin.
Fortsatt en solskinnshistorie!!!
Heisan alle sammen...
Er innom her igjen, ikke forde jeg er dårlig igjen, men for å oppdatere meg på div ting... Men syns dere her inne både nye/gamle brukere trenger gode historier også :o)
For et år siden så sa det pang med kroppen min, i påsken i fjor orket jeg ikke engang løfte ett vannglass.. Kom meg til legen, der han tok formen min alvorlig. Etter masse prøver og en sykehusdag, fant han uken etterpå hva som feilte meg...
Lavt stoffskifte, Hasimoto ( har vist hatt dårlige prøver siden 2006, men min forige lege reagerte ikke )
B12 mangel, lavt blodtrykk, jern og blodmangel..
Begynte behandling, gått jevnt opp i dose og ble godt fulgt opp, men fikk tidlig beskjed om at dette ville ta i allefall 1 år, før jeg ble meg selv igjen..
Går nå på 150 levaxin, B12 fire ganger i året.
I dag, er jeg i full jobb igjen, hodet fungerer og masse energi, vekten raser nedover igjen og føler meg som en ungjente igjen :o)
Jeg ble neste deprimert da jeg begynte lese her inne, om alle de som slet og som ikke fikk positiv virkning av medisinene. Man blir ikke friskere av slik, men også lært mye her inne og kunne så ta litt tak i min egen sykdom.
Så til alle her inne, man kan blir frisk, jeg kjenner mange som har lever som normalt på Levaxin. i tiår, for meg har det bare gått oppover.
Så håper og ønsker at spes nye her inne, kan se at man kan bli bra igjen, man kan bli frisk og at Levaxinen fungerer veldig bra på mange av oss :o)
Ta dere tid til å bli frisk, finn en lege som kan noe om dette, og ikke gi opp, ha en strålende påske og vår.
Sv: Fortsatt en solskinnshistorie!!!
Hei Karin! hjertflag1
Så godt å høre at det går bra for deg. Takk for at du delte med oss. Du har helt rett; det er viktig og positivt for alle, nye som gamle forumlesere, å få ta del i solskinnshistorier. Lykke til videre i livet! Og kom gjerne innom forumet nå og da for å fortelle hvordan det går! kram1
Hej vink11
Bare for at sige, jeg er enig med akas. Tillykke med fremgangen og kik ind en anden gang hjertflag1
Så fint at det har gått så bra. xx9
Målet mitt er å være en av disse gode historiene jeg også, men jeg skjønner at det nok kan ta laaaangt tid for meg. :)
Litt solgløtt gjør godt :) Måtte det snart skinne litt på oss alle sammen hjertflag1
Godt å høre at du har fått ting på plass og at det er stabilt:D Håper det fortsetter!!
Det er veldig viktig at du gir lyd fra deg, for det er mulig å ha det bra! Jeg har vel sånn sett vært en sviker i gode perioder:oops:
Men bare for å ha sagt det så har jeg hatt et strålende siste år og grunnen til at jeg er tilbake på forumet er at min datter stadig er under utredening for Hashimotos og så har jeg vært litt slapp selv siste ukene. Tror det er vitaminmangel igjen, må vel ha noen injeksjoner. Prøver på mandag igjen.
Jeg har jobbet fullt siste året, startet eget firma og forsøkt meg på Kilimanjaro, kom til 4700 m men da ble jeg høydesyk:D Klarer igjen å pleie familie og venner og har det egentlig strålende:), det er rart å tenke på at jeg lå flatt ut for ca 1 1/2 år siden...
Så ikke glem det folkens, det er muligxx4 Stå på!!
For meg er det naturlig thyroid og vitaminer som funker. Min dose er 210 mg thyroid og multivitaminer etc.
Det er viktig å ta ansvar for egen helse så langt man klarer, men man er selvfølgelig veldig avhengig av å finne en lege med vett! Det er tillegg utrolig mange ting jeg har lært og blitt obs på her i dette forumet så tusen takk alle som er her!
Lykke til alle sammenhjerte1
Til gamle og nye her inne :o))
Hei alle sammen, innom her med jevne mellom rom. Var veldig glad for denne siden dengang jeg var ny og uviten. Fikk masse oppmuntring, støtte, hjelp og tips den gangen, så takker Sonja og alle andre her inne, tusen takk for det.
De siste gangene har jeg vært innom med solskinnshistorien min, og solen skinner enda :o))
Går forsatt på 150 levaxin, 4 doser B12 i året, to år siden jeg ble syk... Jobber 100%, klarer fint hus, trebarn osv...
Har gått ned ti kilo, jevn og trutt etter jeg ble medisinert, sover godt, føler meg klar i toppen og har det supert...
Syns veldig synd på dere her inne som ikke får noe effekt av medisinen, eller har leger som ikke prøver nok og lytter nok.. Min lege er fantastisk, han hører på hvordan jeg har det, ike ser seg blind på prøvesvar...
Så håper for dere som ikke er frisk, håper dere finner en løsning på det, for livet er så mye mer fantastisk når man er frisk. Så krysser jeg fingre for at jeg vil forsette den gode sti, for jeg husker alt for godt hvordan jeg hadde det på det værste..
Lykke til alle sammen.
Sv: Til gamle og nye her inne :o))
Dette er hyggelig lesning! Tror mange setter pris på å høre litt om solskinnshistorier, vi trenger dem for å holde på håpet hjerte1