Har hatt Hashimoto's i 3-4 år nå
Jeg kjenner avmaktsfølelsen kommer krypende når jeg ser alt dere kan om sykdommen vår. Har hatt dette i 3-4 år nå, de første årene slet jeg for å finne dosering/lege som hadde peiling - som de fleste. Akkurat nå er jeg sååå trett... håret faller av - neglene ser ut til å vokse. Slike ting jeg ser på. Tar min dose Levaxin hver morgen, bør kanskje få målt nivåene igjen. Det er så stress å drive dette på egenhånd! Akkurat nå bor jeg på Kypros, har en dyktig (tror ikke hun har peiling på stoffskifte) ung Hollands lege. Må liksom forklare å forstå alt dette selv - og det orker jeg nesten ikke tanken på. :roll:
Hele T4 dosen i en munnfull
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anisa
Jo, hvis det var Liothyronin. Levaxin nytter det ikke meget at dele i to gange om dagen. Levaxin er "lagerhormonet" og kræver omdannelsen til det aktive T3, for at du kan "mærke noget".
Hei Anisakram1
Teorien jeg fikk presentert fra Dr Oftebro for 11 år siden lyder som følger: Man serverer kroppen hele T4 dosen i en munnfull. Kroppen "tenker": Her kommer det for mye. Kroppen senker omdanningen fra T4 til T3. Kan høres logisk ut i mitt hodet.
Sv: Har hatt Hashimoto's i 3-4 år nå
Tråden lagt sammen med det nyeste indlæg af i dag. vink11