Forhøyet anti-TPO, noe som har gjort at jeg har fulgt opp med stoffskifteprøver.
Hei!
Jeg fikk vite hos legen på Balder at jeg hadde for lite D-vitamin. Ble satt på en hestekur på 4000 internasjonale enheter daglig. Men er ikke det utrolig mye?
Ble dårlig i helgen og kastet opp, mulig dette var omgangsyken, men tenkte også det kunne være en type forgiftning pga. mye D-vitamin.
Noen som har peiling?
Og, blir man slapp av D-vitaminmangel? Noen som har følt noe på kroppen pga. dette?
Takknemlig for svar :D
Har redusert inntaket til 1000 IH daglig nå foreløpig;)
hvilke prøver tas ved høyt stoffskifte
Hei!
Er det noen som kan fortelle meg hvilke prøver som tas ved høyt stoffskifte?
Min mor er veldig dårlig, og det viser seg at fastlegen hennes ikke har tatt prøver av stoffskiftet hennes i løpet av alle årene hun har gått til ham. Jeg ringte Baldeklinikken, for hun var innom der etter å ha vært plaget av kronisk diare og urolig mage, og skjelvinger.
Prøvene på Balder viser at hun hadde høyt stoffskifte, OG det uten at hun fikk beskjed om det!!! De sendte prøver som hun betalte mange tusen for til USA, dette pga. diareen, men nevnte ikke at hun hadde høyt stoffskifte, grrrr.... :evil:
Men, på legekontoret der hun går nå visste de ikke hvilke prøver de skulle ta for å sjekke stoffskiftet hennes, så jeg fortalte henne at hun skulle be om T4, T3, TSH og anti-TPO. De på legekontoret sa at dette var prøver for lavt stoffskifte, så da må jeg spørre : Er det andre prøver å ta for høyt?
Uansett mistenker jeg at hun nå har lavt stoffskifte, hun er utrolig treg, glemsk, har vondt i hele kroppen, hevelser osv.
Vil så gjerne hjelpe henne... :)
Noen som vet??
nye prøver, armour og dosering, noen synspunkt?
Hei!
Ikke lett å finne riktig dose nei! Har vært slapp og sliten i det siste, av og til følt at jeg kommer til å gå i bakken, og vært veldig surrete og ukonsentrert. Nå skjønner jeg jo hvorfor, fikk nye prøvesvar i dag, og samtlige prøver viser at stoffskiftet går på lavbluss. Har tatt 1 grain Armour pr. dag, samt 25mg Levaxin, og det er nok for lite. Hva ville dere gjort? Økt Armouren? De forrige og nye prøvesvarene var:
05.04.2006:
Anti-Tpo: 733
Fritt T3: 5,2 (ref. 2.3-5.7)
Fritt T4: 12,4 (ref. 9,0-22,0)
TSH: 0,20-4.0)
26.05.2006:
Anti-TPO: 968
Fritt T3: 3.6 (ref. 2,3-5,7)
Fritt T4: 10,2 (ref. 9,0-22,0)
TSH: 1,7 (ref. 0,20-4.0)
Takknemlig for svar :) Ikke kjekt å være sombie :oops:
T4 på 10, normalt på Armour?
Må bare spørre dere. Var på Balder på fredag og diskuterte de nye prøvesvarene mine med legen.
Han sa det var normalt at T4 går ned med Armour, og at mange fungerer helt greit med en T4 på 10, som jeg har. Jeg fungerer ikke bra med T4 på 10, og har også økt dosen fra 1 grain, til 1.5 grain daglig, noe legen var enig i at jeg skulle gjøre.
Men, har dere opplevd at T4 går ned på Armour?
Merkelig det der...