-
Mine erfaringer med kombinationsbehandling
For nogle er det måske let, for mig var det et svært valg at vælge mellem syntetisk T3 eller ERFA. Som udgangspunkt har jeg dog valgt T3, da det er nemmere at få fat på og jeg samtidig har det danske sundhedssystem i ryggen. Dette betyder på ingen måde, at jeg har udelukket ERFA, hvis det viser sig, at T3 ikke kan give mig et fornuftigt helbred tilbage.
Men jeg er som sagt begyndt på T3 i går og er umiddelbart positivt overrasket. Jeg kan godt mærke trætheden i kroppen, men den er ikke så gennemgribende og jeg føler faktisk overskud.
Jeg er startet på 10 mikrogram dagligt og skal have lavet blodprøver om cirka 3 uger, derefter kan man så vurdere om jeg skal sættes yderligere op i dosis.
I går (1. dag) havde jeg en smule bivirkninger - jeg følte mig lettere manisk uden at det var forbundet med indre uro på nogen måde, jeg var også lettere konfus, lidt svimmel og havde en smule hovedpine. I dag har jeg derimod ikke mærket til bivirkninger overhovedet, andet end at jeg havde en let smerte i forhovedet, da jeg vågende. Mærkelig nok forsvandt denne smerte så snart jeg havde taget min morgendosis.
I starten vil jeg dog passe på med ikke at belaste binyrerne (bl.a. på baggrund af Anisas erfaringer/historie) ved at springe omkring som en på 20 år, men gør som jeg plejer, dog med langt mere overskud.
Her til aften føler jeg mig så træt og afslappet og slet ikke stresset i kroppen. Ydermere skal det nævnes, at jeg ikke har sovet til middag i dag, hvilket er ret usædvanligt. Jeg plejer ellers at tage en lur midt på dagen, nogle gange flere timer alt efter energiniveauet :wink:
-
Sv: Mine erfaringer med kombinationsbehandling
God idé med dagbogen ... Så er det mere overskueligt at følge med i, hvad der sker til daglig - det er jo der, de små revolutioner foregår :wink:
-
I dag er jeg noget træt, ikke i hovedet, men i kroppen - uden dog at være udmattet. Jeg bilder mig ind, at det er fordi binyrerne skal have tid til at restituere sig, og at jeg først kan vurdere situationen i løbet af de næste par måneder.
-
Ja, man skal også passe på, man ikke skruer forventningerne til sig selv alt for højt op på én gang :D
Pas på dig.
hjerte1 Nielsigne
-
Her på 4. dagen må jeg sige, at mit energiniveau stadig er hævet betragteligt, selvom jeg stadig bliver træt. Føler også en enorm ro i kroppen, før blev jeg nemt stresset og kunne ikke overskue selv de mindste gøremål. I dag har jeg nærmest ligget vandret hele dagen, på grund af ferieafgang, gik dog kold midt på dagen, men har ikke sovet til middag, kun ligget og slappet af en halv time.
Jeg har (er) også været nervøs for, om behandlingen med T3 ville påvirke mine øjne i en negativ retning, men indtil videre har det nærmest kun hjulpet, fordi jeg ikke længere er så stresset i kroppen, hvilket også gerne ytrede sig i form af øjentræthed/spændinger. Slapper i det hele taget meget mere af.
-
Her på 6. dagen går det stadig bedre end før jeg spiste T3. Jeg får ikke det samme pludselig energiboost, men orker mere end jeg gjorde for en uge siden.
Igår var jeg dog rimelig energiforladt, men jeg kan tilføje, at det kan være ret stressende at være på ferie, specielt når man er vant til sine daglige rytmer og masser af alenetid, så det regner jeg ikke for noget så tidligt i kombinationsbehandlingen/forløbet.
Jeg tænker dog, at jeg skal sættes op i dosis, da den som sagt er meget lav, indtager desuden dosis om morgenen, i hvert fald til en begyndelse, ellers ville jeg sikkert ligge og stirre op i loftet til den lyse morgen.
Hvad angår mine øjne, føler jeg som sagt større ro, føler også at øjenbevægelserne er blevet mere fleksible, så indtil videre har det kun været en fordel.
PS. har også lettere ved at falde i søvn, føler mig ganske enkelt meget træt om aftenen - stor lettelse!
-
Jeg kan kun sige, at jeg stadig føler utrolig indre ro og også mere overskud, men det siger måske kun noget om, hvor dårligt jeg havde det før - jeg spiser trods alt kun 10 mikrogram dagligt.
Sidder netop nu og føler mig afslappet og en smule træt, men ikke som før - udkørt. Sidste uge, da jeg skulle til lægen i København, var det som at bestige et kæmpe bjerg, så lidt overskud havde jeg - i dag virker det knapt så uoverkommeligt, så jeg må virkelig have haft et enormt T3 underskud.
Jeg skal nok skrive om mine blodprøver på et senere tidspunkt, men er netop nu på ferie, så det må vente til jeg kommer hjem. Er selv meget spændt på mine næste blodprøver her i begyndelsen af august.
-
Lykke til :)
Kjenner igjen noen av erfaringene dine som minner om mine etter oppstart av ERFA. Dvs en føler seg bedre og bedre; får større overskudd, og at man blir normalt trett på kvelden.
Jeg tror jeg tror at du absolutt kan ha forhåpninger om en formstigning, du står jo kun på 10 µg lio pr dag.. :)
-
Hej Jeanette, Nielsigne og andre
Ja, det er helt vildt med alt den energi! I nat sov jeg kun 7 timer, og jeg har slet ikke været træt trods ferie-hjemrejse. Kan slet ikke fatte det, heller ikke den ro jeg har fået i krop og øjne. Føler mig afslappet og frisk og jeg har slet ikke sovet til middag, jeg har faktisk slet ikke tænkt på at sove hele dagen.
Jeg har også tabt mig en smule uden at gøre noget særligt for det, hvilket var helt umuligt før.
Før havde jeg også store fordøjelsesproblemer, men det går også meget bedre med maven.
Så netop nu er jeg bare så glad, og så meget desto mere skuffet over, at behandling med T3 stadig ikke er helt almindelig procedure blandt danske endokrinologer. Helst havde jeg fortrukket ERFA, hvis ikke det var så besværligt, men T3 er helt klart et alternativ til den traditionelle behandling med T4.
Jeg er dog stadig afventende, da jeg har hørt om andre, hvor virkningen pludselig forsvandt efter ex. antal dage, uger etc.
Jeg er også opmærksom på op- og nedture - i går havde jeg f.eks. en dag, hvor jeg var plaget af sommervarmen, sløvhed og hovedpine og måtte lægge mig et par timer midt på dage. Alligevel er dagen i dag, så usædvanlig, at det trods alt er et stort fremskridt.
Blodprøver før behandling med T3 (21. juni 2010)
TSH 0,18
T4 108
T4 (frit) 20,7
T3 1,2
T3 (frit) 3,5
T3 har ligget konstant siden jeg blev opereret i november 2008, så jeg er meget spændt på de næste blodprøver her i begyndelsen af august.
-
Strålende :D!! Lykke til videre :D
-
EDIT: n`Finn's digresjon (Andrè Bjerke) adresseret til Jeanette78 er flyttet til dette link: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=10565 xx1
-
Øv, så går det ellers nedad bakke igen - og det går stærkt.
Det begyndte i går, og min første tanke var, at det skyldtes det energiboost jeg havde fået i løbet af ugen, det gør det måske også, men det er en ringe trøst.
På pakken med T3 piller står der, at forsigtighed tilrådes i forbindelse med trætte binyrer. Jeg ser ingen anden fornuftig forklaring end, at det må være det, der er problemet - binyrerne har simpelthen været på hårdt arbejde den sidste uge, plus det skal organerne også forholde sig til den nye medicin.
Jeg havde derfor egentlig næsten opgivet T3 behandlingen og overvejede alvorligt at kontakte en orthomolekylær læge, men har netop læst Paxx beretning og for hende kom virkningen først efter en måned, så jeg afventer situationen lidt endnu.
-
Det er så let at panikke, men jeg har simpelthen fået nok af at have det elendigt, være bange for, om jeg kan passe mit arbejde etc.
Her til aften går det imidlertid en smule bedre, er ikke udkørt, men træt og mat i kroppen ovenpå i går. Jeg tror dog, at jeg bør afvente situationen en stund, før jeg hopper fra den ene behandlingsform til den anden. Men kan ikke love at jeg holder det ud i længden, hvis der ikke kommer fremskridt, for det er hårdt, når man i den grad er fuldstændig ineffektiv på grænsen til møg syg. Jeg havde også håbet, at jeg kunne bruge min ferie til at få det en smule bedre, frygter at påbegynde arbejde om et par uger, kan ikke se, hvorfra jeg skal få den nødvendige energi.
-
Det går bedre end det har gjort de sidste par dage, men jeg er stadig træt, uden at være udkørt. Jeg har også haft sløret syn og lidt stive øjenbevægelser, men det giver vel mening, i fald binyrerne er gået standby - nu ingen panik Anne! :D Jeg mener, at have læst et sted, at det tager op til mange måneder at få binyrerne på fod igen. Er dags dato begyndt at spise selen igen, 100 mcg. dagligt, ved siden af den almindelige multi-tabs.
Jeg kan derfor heller ikke udelukke, at jeg over tid - måneder, ville kunne få et tålligt helbrede med en kombination af T4 + T3, men overvejer om det er chancen/tiden værd, eller om jeg skal skifte til thyroid med det samme? Det er trods alt det stof, som ligner en sund skjoldbruskkirtel mest.
-
Hei Anne:)
Iflg Dr Wilson tar det år å få bli fullstendig frisk mht binyrer. Minst to år tror jeg. Men man opplever heldigvis bedring underveis:-) Jeg kan virkelig anbefale deg Wilsons bok om Adrenal Fatigue. Jeg leser og noterer i den ofte, og lærer stadig noe nytt. Man må gjøre en ganske stor egeninnsats for å bli frisk fra binyretretthet.
Denne artikkelen om binyretretthet skrevet av Dr Wilson er veldig bra:
http://www.educate-yourself.org/cn/a...t19apr05.shtml
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Berit1974
Hej Berit vink11 Det er vist ikke den samme dr. Wilson, som har skrevet "Biblen" vores. Det er en Larry Wilson, der stort set er mere "alternativ" og "spirituel" end han er "medicinsk". Han er også generelt imod hormone replacement af enhver art. "Vores" dr. Wilson hedder James L Wilson. Han kan ses her. xx2
-
Ahhh, takk for info! Det ante jeg ikke! Kjekt å vite- greit å bare å ha en "bibel" å forholde seg til!
En ting kan jeg imidlertid trekke frem fra artikkelen som jeg linket til, og som ikke står i Wilsons bok; nemlig at man ofte har forhøyet kobbernivå og lave sink- og magnesiumnivåer pga binyretretthet. Dette stemte for meg, og jeg var såå fornøyd med mitt høye kobberinnhold helt til jeg leste dette:wink: For høye kobbernivåer (og lav zink og mg) påvirker iflg artikkelen psyken og gir utslag som panikkangst osv.
-
Flere år før binyrerne er helt oppe at køre - gisp! :shock:
Så bliver jeg nødt til at spørge, om ikke thyroid over tid er en central del af genopbygningen? :roll:
-
Jeg har i dag bestilt tid hos en orthomolekylær læge i Storkøbenhavn. Desværre har han først tid i midten af september, men så får min T3-behandling en chance i mellemtiden.
Weekenden har jeg brugt på at fundere - og konklusionen er, at jeg faktisk aldrig har hørt/læst om nogen, hvis helbrede blev forandret markant i forbindelse med T3-behandling, derimod har jeg hørt/læst om folk, der har fået det så meget, meget bedre i forbindelse med thyroid-behandling.
Først overvejede jeg at få thyroid sendt fra udlandet, men det viste sig at være en meget dyr løsning (5 kr. pr gain), så set med de briller, kan det hurtigt vise sig at være tjent ind, selvom den læge jeg har tid hos, er uden for det almindelige sundhessystem og dermed koster penge.
Ellers går det ok - stille og roligt, i ordenes bogstavelige forstand. Lidt for stille og roligt, kan man vel sige, men fysikken tillader ganske enkelt ikke andet.
Hvad angår mine øjne, så syntes jeg faktisk stadig at bevægleserne er blevet en smule stive/træge, men ellers er der ikke noget at rapportere om for øjeblikket.
-
Skal jeg nævne et par godt ting ved min T3-behandling er det, at jeg dags dato ikke føler mig stresset, jeg døjer heller ikke med angst på samme måde som for bare nogle uger siden (med angst forstå jeg alt fra en næsten umærkelig uro til et regulært angstanfald som det jeg fik i 1997) og så føler jeg faktisk mit syn er blevet mere afslappet, selvom bevægelserne er en smule stive, hvis det ellers giver mening? Fordøjelsen derimod fungerer ikke ligeså godt som den første uge på T3.
-
Sender deg denne xx4 Leit å høre at du har hatt så tunge dager nå i ferien.
Håper å få starte med kombinasjonsbehandling selv - snart - for effekten av Levaxin er laber...
-
Tak for dine tanker :D
Her til aften går det imidlertid bedre, sådan er det faktisk tit, men jeg har også sovet et par timer i eftermiddags? Alle øjensymptomerne forsvinder også i takt med, at jeg får mere overskud, så det går op og ned, men indtil videre er T3-behandlingen ikke den store succeshistorie.
Held og lykke med din behandling.
-
Det går faktisk bedre og bedre, uden der er noget at råbe hurra for. Er stadig træt, men orker mere, overvejer at løbe en tur. Det har jeg ellers måtte opgive, da jeg er træt i kroppen helt ned til mindste celle. Det føles som at løfte beton, hver gang jeg tager et skridt, men måske jeg er mere heldig i dag? Havde dog en smule angst i kroppen tidligt på dagen, sikkert på grund af binyrernes ringe tilstand. Derimod arter maven sig en smule bedre. Overvejer at købe bogen "Adrenal fatigue" selvom jeg bliver helt fatigue ved tanken om, hvor omstændigt det er at have et nogenlunde almindeligt liv som stofskiftepatient.
-
I din situasjon ville jeg tatt meget hensyn til meg selv.
Ikke løp de sedvanlige "10km". Løp heller opp til 10 korte stigningsløp med 5min pauser mellom.
-
Hej n'Finn
Jeg har aldrig kunnet løbe 10 km :D Jeg har højest løbet 7 km, men det var da jeg var barn, nu om dage er jeg glad, hvis jeg kan løbe 5 km.
Men ellers har det været en rigtig god dag set i forhold til de sidste mange dage.
Det eneste, der er kommet som en mindre rar overraskelse er, at jeg har haft angst både tidligere og her til aften. Jeg har før lidt af panikangst, når jeg befandt mig i situationer, hvor jeg ikke befandt mig vel, men denne diffuse angst for ingenting, den er heldigvis meget sjælden - hvor kom den fra? Heldigvis er det ikke en voldsom og ukontrolleret angst, det har jeg kun oplevet én gang i mit liv, det var i forbindelse med binyrebarkbehandlingen i 1997, og det var rigeligt!
Nå, men man må følge med processen så godt man kan, til gengæld kan jeg glæde mig over, at øjnene og maven har det fint.
I det hele taget har det meste af dagen været præget af overskud, har heller ikke sovet midt på dagen, som jeg så ofte gør.
-
Angst og andre psykiske fenomener er nok alminnlig forekommende.
Og de tilhører symptomer ved for lavt stoffskifte.
Mange melder også at de får det ved økning av dosen, men så er det jo forbigående.
Jeg ville antatt at det har med at ting og tang i kroppen begynner å fungere og kan ha litt ubalanse i oppstarten. Også fra hormonproduserende kjertler...
Adrenalin er jo et av angsthormonene. Det kan produseres i store mengder på kort tid hvis en fluktreaksjon utløses, og setter da kroppen istand til enten å flykte eller sloss. Det er rett og slett en beskjed til kroppen : Nå er det klart for stor næringstransport.
Så benytt deg av det - av alternativene antar jeg flukt er å foretrekke :)
Så ta deg en løpetur ?
For hvis løpeturen uteblir, vil det kunne bygge seg opp et for høyt nivå - som jo fører til at det skal mindre til for å utløse reaksjonen.
-
Hej n'Finn
Det lyder helt rigtigt, at kroppen reagerer på de midlertidige ubalancer, for i går havde jeg pludselig symptomer på forhøjet stofskifte - var irritabel, rystede på hænderne og var næsten ved at omkomme af varme - både den udefra og indeni. Oveni det havde jeg foruroligende øjensymptomer, ømhed, dobbeltsyn og endnu mere bevægelsesstivhed, så det var rigtig ubehageligt, til gengæld har jeg ikke haft skyggen af angst.
I dag (22 juli) har jeg imidlertid haft det strålende. Ja, jeg har haft den bedste dag, siden jeg begyndte på T3-behandling, fuldstændig uden symptomer på træthed, også nu sidst på aften føler jeg mig lysvågen, hvilket er knapt så godt.:D
I morges vågnede jeg dog fast besluttet på, at jeg ikke turde fortsætte med T3 primært på grund af øjnene, men her til aften er jeg kommet i tvivl, for måske er det bare midlertidige op- og nedture, som du skriver?
I formiddags var jeg til lægen for at få lavet de første blodprøver, eftersom jeg havde symptomer på forhøjet stofskifte i går. Prøverne ligger klar i begyndelsen af næste uge, og er taget præcis 1 time efter, at jeg indtog T3, så det bliver interessant at se, hvordan tallene ser ud.
Jeg har også skrevet en mail i dag til Elaine Moore (der må være den, der ved mest og Graves), hvori jeg spurgte til hendes erfaringer med TED og T3-behandling.
En sidste tilføjelse er, at udover mine øjenproblemer er der også sket ændringer, som umiddelbart må tolkes som fremskridt. For udover de nævnte problematikker er øjnene ikke længere hårde, når jeg forsigtigt trykker dem ind i hovedet, før var de som sten og helt umulige at presse ind. :?
-
Du er ikke helt alene i sommernatten Anne.
Jeg ville tatt det som et godt tegn at du ikke trenger mere søvn......
Det synes jeg også det lyder som med øynene.
Lykke til med det og dien prøver Anne.
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anne H H
I formiddags var jeg til lægen for at få lavet de første blodprøver, eftersom jeg havde symptomer på forhøjet stofskifte i går. Prøverne ligger klar i begyndelsen af næste uge, og er taget præcis 1 time efter, at jeg indtog T3, så det bliver interessant at se, hvordan tallene ser ud.
Kjære Anne HH
Min erfraring med å ta T3 før blodprøver er at prøversvaret blir helt uleselig. Det vil si at det liksom ikke henger sammen med referanseområdet. Så da er du forberedt hvis det samme skulle skje med dine prøver.
Ønsker deg forøvrig masse lykke til med din T3 behandling og håper øynene dine snart er fine igjenvink11
-
Ja, Anne, det beste er å ta blodprøver fast på morgenen, og medikamentfastende. Tar du blodprøver etter du har tatt medisin kan svaret være 15-20 % annerledes enn om du tok medisiner etterpå, mener jeg å ha lest ett sted. Prøvesvarene kan også variere endel ut over dagen. så det beste er å ta dem på omtrent samme tidspunkt hver gang. Da er det lettere å sammenlikne fra gang til gang.
-
Vågnede i morges og følte mig noget træt i kroppen, men det forsvandt efter, at jeg havde hvilet mig 30 minuttet sidst på formiddagen, og så har jeg ellers været godt kørende resten af dagen. xx8 Desuden har jeg kun sovet 7½ time, plejer at skulle sove minimum 9 timer, for at kunne klare mig igennem dagen.
Noget andet jeg har bemærket er, at mine øjensymptomer hænger direkte sammen med stressniveauet i kroppen. Det lyder måske som en lidt banal opdagelse, men det har gjort, at jeg tør fortsætte med T3, da det betyder, at jeg ikke nødvendigvis har begyndende TED, men at mine øjne slet og ret afspejler min nuværende fysiske tilstand:
Igår f.eks. vågnede jeg op med dobbeltsyn og meget ufleksible øjne, men 1 - 2 timer efter, at jeg havde taget min medicin, forsvandt alle øjensymptomer sammen med symptomerne på forhøjet stofskifte? :? Idag har jeg også haft en god dag, dog ikke helt som i går og med en smule øjenproblemer - men ikke noget alarmerende, hvorimod den var helt galt for 3 dage siden.
Men uanset hvad der sker, så er T3-behandlingen blevet begyndelsen på en proces mod et, forhåbentligt, væsentligt bedre helbrede. Er ærlig talt godt træt af at ligge på sofaen, mens mine venner (de fleste ældre end mig) farer omkring, som om de skal nå en helt masse, inden det er for sent (personligt tror jeg nu aldrig, det er for sent - men det kan da være panikalderen også rammer mig, i det tilfælde, at jeg skulle gå hen og få det fornødne overskud?). Jeg har derfor også bestilt 3 bøger på amazon.com i dag: "Adrenal Fatigue", "Living with Graves' disease" og "The Thyroid Diet" :D Kunne godt trænge til at smide et par kilo - eller otte.
Til Blondie, Vigdis og n'Finn:
Tak for jeres engagement og gode råd - så er jeg forberedt. Det er også rart at vide, at der sidder nogen ude i sommernatten, selvom det allerede er begyndt at blive tidligere mørkt i Danmark
-
Det går strålende - jeg er slet ikke træt! Natten til d. 24 juli var det dog i overkanten, faldt først i søvn efter 5:00 og stod op kl. 11:30 - alt for lidt søvn og bragende symptomer på højt stofskifte - fuld tryk på den indre kedel, svedture etc. i ca. 1 time - hvilket naturligvis ikke var så godt.
Jeg har hele tiden undret mig over, at kroppen faldt til ro, når jeg indtog T3 - det gør den heller ikke (fandt jeg ud af) - det er når jeg indtager min anden medicin (beroligende), at kroppen flader ned igen, og således også d. 24. juli.
Også natten til d. 25. juli havde jeg problemer med at sove - faldt i søvn omkring 3:00 og vågnede fuldstændig udhvilet klokken 10:30 og uden symptomerne på forhøjet stofskifte.
Jeg var dog godt klar over, at jeg lå i den høje ende og ringede derfor til lægen i går, d. 26. juli, for at få mine svar på blodprøverne - desværre var der sket en fejl med fT3, men de andre resultater så ud som følgende:
TSH: 0,03
T4: 144
fT4: 23,5
T3: 2,5
Til sammenligning så mine sidste blodprøver, før behandling med T3, ud som følgende:
TSH: 0,18
T4: 108
fT4: 20,7
T3: 1,2
fT3: 3,5
Tallene fra i går viser, at jeg ligger lidt i overkanten, hvilket også er det jeg føler. Jeg har derfor reduceret min ugentlige dosis T4 med 75 mg, så må jeg se, hvordan jeg har det i løbet af den næste uge eller to.
Men alt i alt har krop og sind det rigtig godt - anderledes forholder det sig med øjnene: stivheden er blevet mere markant, jeg har fortsat også lidt dobbeltsyn og er begyndt at mærke ømhed - hvilket må siges at være lige i overkanten af, hvad jeg kan være med til.
Jeg skrev til Elaine Moore, og hun anbefalede, at jeg kunne skifte til naturligt thyroid, hvis ikke det blev bedre, og starte på en lavere dosis, som så langsomt blev trappet op.
Jeg har derfor tænkt mig at afvente situationen lidt, i forbindelse med, at jeg er gået ned i T4. Men bliver det ikke bedre med øjnene i løbet af de kommende dage - uger, stopper jeg behandlingen med syntetisk T3, da jeg simpelthen ikke tør løbe chancen.
-
Husk bare at blodprøver ikke kan fortelle alt......
Det er jo ikke DINE ideelle verdier blodprøvene sammenlignes mot, men hva som måles hos et gjennomsnitt av et antall antatt friske personer.
Og de er altså ikke på medisiner, og man kan jo stille spørsmålet om vi, som får våres hormoner fra en krukke på nattbordet, skal ha de samme verdier ?
Jeg mener ikke at blodprøver er unyttige, men jeg syns man overtolker betydningen av hva de egentlig viser oss. De kan i noen tilfeller villede oss.
Man skal etter min mening ikke styre dosen etter de referansegrenser som oppgis - de er ikke for oss. Hvis vi vil bruke blodprøver, så lag våres egne.
Så mener jeg jo at alle bør følge sine blodverdier i behandlingsstarten. Det kan man lære mye av.
Senere trenger man erfaring med hvordan forskjellige doseringer virker, og bør etter min mening prøve forskjellige doser og merke oss hvilke erfaringer vi gjør med dem.
Dosestørrelsen fører til følbare endringer i kroppen - hvorfor ikke bruke dem likegodt som blodprøver ?
-
Den eneste grund til, at jeg har ændret i medicin-dosis skyldes, at jeg har tydelige kropslige symptomer på forhøjet stofskite - havde desuden overvejet at gå en smule ned i medicin i tilfælde af, at jeg skal begynde på naturlig thyroid i løbet af de kommende måneder.
Her til morgen havde jeg også lidt symptomer på forhøjet stofskifte - hurtig hjerterytme; så tallene + fysikken siger mig, at jeg ligger en smule for højt i medicin.
Ellers går det som sagt strålende! xx7 Sover ca. 7 timer og vågner frisk og veludhvilet - tror det er ved at være nogle årtider siden, at jeg sidst har haft det sådan :D
Fordøjelsen er også nogenlunde fornuftig og så har jeg smidt et kilo. Det var ganske utænkeligt for bare en måned siden, selvom det måske ikke er så meget, men jeg har heller ikke gjort noget for at tabe mig (dyrke motion, lave særlig kostplan etc.). Den eneste umiddelbare ændring af kostvaner er, at jeg ikke trøstespiser, som jeg nogle gange gør - føler ganske enkelt ikke lyst til søde ting.
Øjnene opfører sig også meget pænt i dag - så indtil videre er jeg rigtig glad for T3-behandlingen.
-
Det høres jo supert ut Anne.
Mine siste skriverier var kun ment som en oppfordring til "å finne seg selv".
Det er du jo godt igang med :)
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anne H H
Den eneste umiddelbare ændring af kostvaner er, at jeg ikke trøstespiser, som jeg nogle gange gør - føler ganske enkelt ikke lyst til søde ting.
Dette høres velkjent ut for meg også, i den perioden binyrene mine hang med på Erfa - løpet :) Jeg vet at jeg tenkte - AH! Balanse i kroppen, det føltes jo slik. Lavkarbo med mye fett og protein virker også slik for meg; blodsukkeret blir mer stabilt, og en får ikke søthunger når blodsukkeret brått faller etter at smågodtet er konsumert :wink:
-
Jo, jeg lytter skam til mig selv, har alt for mange erfaringer med, hvad jeg kalder - fejlbehandling. Men når sveden hagler, hjertet banker og det sitre indeni og udenpå, så plejer det er at være et signal om, at jeg måske ligger lidt højt i dosis.:D
Kulhydrater (af den gode slags) fedt (olie) og protein (gerne bøffer) er også den helt rigtige måde for mig.
Og så har jeg netop opdaget, at jeg er blevet godkendt på forumet! xx7 Som Woody Allan engang sagde: "Jeg vil ikke være medlem af en klub, der vil have mig som medlem." :D
Ellers går det godt, eneste bekymring er som sagt mine øjne, men i dag går det nogenlunde fornuftigt.
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anne H H
Og så har jeg netop opdaget, at jeg er blevet godkendt på forumet! xx7 Som Woody Allan engang sagde: "Jeg vil ikke være medlem af en klub, der vil have mig som medlem." :D
:lol: Norske "Godt kjent på forumet" betyder på dansk blot, at du enten er blevet velkendt her, eller at du har et godt kendskab til forummet (spørg mig ikke hvilken af delene er rigtig[st]). :lol:
-
Øv, jeg var ellers begyndt at føle mig som en del af Sonjas cyber-familie.:D
Derudover har jeg ikke så meget at fortælle bortset fra, at det stadig går vældig godt. Jeg vil derfor nøjes med at skrive, når der sker ændringer (forhåbentlig kun gode ændringer), da det ellers godt kan blive lidt trivielt at læse om, hvor fantastisk det går. vink11
-
Når nyhetene er gode tror jeg at det er høy toleranse for trivielle nyheter. Det er så altfor mye av den andre sorten forbundet med denne sykdommen.