Hei alle! :)
Det er en god stund siden jeg meldte meg inn her på forumet, men jeg har til nå vært veldig lite aktiv her. Dette på grunn av noen prosjekter som har tatt mye tid.
Jeg har imidlertid lest mye her, og det er veldig mye interessant og nyttig informasjon her på forumet. Særlig n'Finn, Anisa og rexxy69 bidrar stadig med mye nyttig og tankevekkende. Tusen takk til dem og mange andre!
Jeg er ikke helt sikker på hvor jeg skal begynne hen, men jeg kan vel begynne med at jeg nærmest i en bisetning fikk høre av fastlegen jeg hadde da at stoffskiftet var litt lavt, men innenfor normalen... Han mente likevel (helt av seg selv!) at jeg kunne prøve thyroxin-natrium. Dette var vel høsten 2001, tror jeg. Det viste seg å virke veldig effektivt på meg. Humøret steg og min lubbenhet (som jeg hadde hatt litt under et par år) forsvant uten noen anstrengelse fra min side. Jeg har ellers aldri hatt lett for å legge på meg. Etter ca. 5-6 år, så begynte effekten av Levaxin å bli ustabil. Prøvene lå hele tiden godt innenfor normalen, men det varierte veldig, hvor godt jeg følte meg med det.
Nå har jeg ikke så god tid, men jeg vil skrive noen stikkord om symptomer som jeg har hatt i varierende grad de siste fire årene:
Frossenhet
Kalde hender og føtter
Ødemer i legger og føtter
Mageproblemer; veldig varierende symptomer
Ustabilt humør
Slapt og dvaskt ansikt
Konsentrasjonsproblemer
Slapp hud
Veldig tynn, og så litt mer enn passe for min høyde
Veldig sliten etter trening og anstrengelse (blir da skjelven og iskald etterpå)
Tilbakevendende øyeinfeksjoner (siste halvår)
Massivt håravfall
Perioder hvor jeg er A-menneske (helt unormalt til meg å være! :lol:)
Perioder hvor jeg er ekstremt B-menneske
Våkner med hovne øyne og pløsete ansikt
...
Jeg begynte med det som nå er 50 µg levaxin, nå tar jeg annenhver dag 50 og 75 µg levaxin.
Dette er bare en begynnelse, men nå har jeg lyst til å ta for meg disse tingene mer systematisk, og forsøke å lære meg ting som kan hjelpe meg med dette.
Om noen vil svare og kommentere her, er de hjertelig velkomne til det!
Jeg ville ikke lese hos noen andre før jeg hadde åpnet min egen dagbok her, så vet ikke helt hvordan ting fungerer. :)
Ha en fin søndag!