-
Ble redet av magnesium olje (Ancient Magnesium)...
Etter et eksperimentt med selv medisinering med Thyroid ogHydrokortisone som startet bra men ble bremset av hissige halsbetennelsee,forkjølelsee og polenallergii, som tok knekken på minebinyrenee selv om jeg bruktehydrokortisonete 15 mg ogøktee den til 30 mg. Hvis man leser min siste innlegg har, vil man ser at jeg var skikkelig nede. Selv medisineringen var livs nødvendig for meg, og den lite bit som manglet var magnesium olje. Kanskje det kan kommer til å gå gærn igjen, men akkurat nå det går veldig bra med meg xx6. Egentlig jeg håpet et jeg ville føle samme måte etter jeg har startet med Thyroid og Hydrokortisonet.
Jeg leste på Internet om Magnesium olje, og dens livs givende egenskaper. jeg bestilte den med en gang. Og etter den første bruk, var virkningen helt klar. Bedre kondisjon, mer energi, bedre konsentrasjon for å si det kort det var som om min gamle JEG kom til livs igjen, som jeg husker den for jeg ble hypothyreose.
Magnesium olje er egentlig ikke olje, men er høy mineralisert vann. Det er flere måter man kan anvender den, men den beste måte er "transdermal" eller gjennom huden etter smøring. Magnesium olje svir når den smøres på huden, men man kan lever med bivirkningen så lenge man vet dens positive effekten. Det står mye omtale om magnesium olje på Internet, jeg kjøpte den fra et firma som produserer den i Holland ser den linken... http://www.ancientmagnesium.nl/conte...-us/terms.html
-
Sv: Ble redet av magnesium olje...
Hei Hassan:wink:
Jeg har ikke snakket med deg før her på forumet, men jeg synes dette var veldig hyggelig å høre! Godt med litt gla'nyheter her på forumet også.
Jeg har nettopp skiftet til erfa thyroid og har fått hydrokortison av legen fordi jeg sliter med binyrer. Har ikke begynt på kortison ennå for jeg er litt redd for det...
Men legen sa at jeg også hadde magnesium mangel, så jeg skal absolutt forsøke oljen du nevner. Hvor lenge har du brukt den, og når merket du effekt?
Tusen takk for tips, og lykke lykke til videre! Måtte den gode formen vare livet ut!
-
Hei Berit
Jeg har brukt magnesium olje i 2 uker nå, og jeg market effekten med en gang. Jeg bruker magnesium olje ca 30 milliliter hver annen dag. Jeg smøret den i ryggen, ribben, under albuen, under kneene og rundt skulderen, området der huden er tin. Man må passe på ikke smøre rundt sensitive område som øyne, nesen osv osv. Etter man har smøret den venter man til all oljen er absorbert av kroppen, det tar ca 30 minutter og det svir. Etter den er tatt opp av kroppen det som blir igjen er noe flekker som man vaska dem bort med kun vann ikke såpe. For min del er effekten umiddelbar, alt er som det skal våre med meg. Hvis du googler rund du vil se at det anbefales magnesium olje hvis man er lav på den. Fordi det kan tar 2 år for man kommer rundt normaler verdier med vannlige magnesium men at det tar kun 3 til fire måned med magnesium olje. Grunnen jeg valgte magnesium olje var at den er den beste støtte for binyrene, og alle kroppens organer.
Jeg har redusert hydrokortison fra 30 mg til 15 mg nå og jeg tar 3 grain thyroid, 3000 vitamin D3 , 2000 mg vitamin C og vitamin B kompleks.
Lykke til videre Berit
-
Så godt å høre Hassan!!! Lykke til videre ! xx8 :D
-
Pragtfuldt! Tak for tippet!
Jeg fandt et link om velsignelserne ved magnesium - i olieform eller ej :)
http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cm.../grp=9/menu=6/
... og tilsyneladende har man ikke for meget af det, før man når diarrégrænsen ... som med c-vitamin, tror jeg?
hjerte1 Nielsigne
-
Jeg har bestilt oljen og gleder meg stort til å få den! Se hva STTM skriver om viktigheten av magnesium i et nylig innlegg på siden:
http://www.stopthethyroidmadness.com.../19/magnesium/
Jeg har begynt å øke magnesium dosen etter at jeg leste Hassans innlegg (tatt i betraktning at jeg har lave verdier her). Jeg merker at hjertet blir roligere og at kroppen kjennes mykere. Blir imidlertid litt trøtt av det så man bør kanskje ta mest på kveldstid.
-
Hei berit!
Jeg håper at du får positive virkninger med Magnesium Chloride som meg, og skriv og fortell oss dine erfaring med Magnesium Chloride. Mens du venter for den, kan du skaffer deg en liten SPRAY FLASKE, den vil du trenger når du vil sprayer med Magnesium Chloride. Du finner spray flaske hos Parfymerier eller Apoteket. Også hvis du vil bruker (fot bath) husk at du kan bruker samme vannet som du har blandet med magnesium chloride flere ganger. Jeg bruker dem i inntil 2 uker, og du spare mye med gjenbruk av vannet. Etter du er ferdig med fot dusjen hell vannet i en beholder som har en lokk. Neste gang du vil bruke samme vannet du bare varme dem i en passe temperatur. Bare sorg for at fotene og beholderen som du skal ta fot bath med er så rent som mulig. Jå varmere vannet du bruker i fot bathen er, desto bedre opptakelsen av Magnesium Chloriden.
Jeg har redusert Hydrokortisonet med 5 mg til, nå bruker jeg bare 5 mg per dag, og 4 grain thyroid, 2000 mg Vitamin C, 4000 IU D og multi B.
Har er en intresang lenker om magnesium chloride https://www.magnesiumdirect.com/nexusarticle.pdf
-
Disse to artiklene om hhv. vitaminer og mineraler synes jeg virker ganske gjennomtenkte. Ikke minst fordi de forklarer hvorfor og ikke bare sier at "det er bra".
http://thyroid-disorders.suite101.co...imotos_disease (vitaminer)
http://thyroid-disorders.suite101.co...imotos_disease (mineraler)
NB - de er hashimoto-rettet.
-
Hei Hassan!
Jeg har brukt magnesium olje (bestilte en sprayflaske på 200 ml) i nesten en uke og er veldig fornøyd. Jeg er i mye bedre form, og hjerteklappen har roet seg. Har mye mer energi, en utrolig god følelse. Det skal sies at jeg ikke er i 100 % god form, tror det kan ta tid å bygge opp kortisol lagrene og formen generelt, men jeg har fått et viktig løft i riktig retning.
Har nettopp bestilt ytterligere to liter (!) med magnesium olje fra Nederland, så har jeg litt på lager....:-) Jeg smører meg hver morgen og har allerede brukt opp sprayflasken.
Jeg bruker ikke hydrokortison (har dog fått det fra legen) men prøver meg med magnesium olje og kosttilskudd først. Bruker også Wilsons "adrenal rebuilder". Om det er den eller magnesium oljen, eller en kombinasjon, som skyldes at formen min er så mye bedre vet jeg ikke, men det kan være det samme. Jeg kjører på med begge deler.
Takker og bukker igjen for tipset om magnesium olje. Er veldig glad for at du postet det her. Jeg har lave mg verdier og må få de opp, og det går som du skriver mye raskere med olje enn med tilskudd. Jeg føler også en umiddelbar effekt når jeg bruker oljen. Hvis jeg er sliten på ettermiddagen/kvelden, smører jeg en ny runde.
Så flott at du har klart å trappe ned på hydrocortisonen. Ser at du har økt Erfa dosen fra 3 til 4 grain, har det gått bra? Hvordan er formen din nå?
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
smgj
NB - en presisering. I vitaminlinken utelater man d-vitamin. Dette er fordi nettiden dette er hentet fra støtter seg på marshallprotokollen. http://autoimmunedisease.suite101.co...shall_protocol
Det er viktig å vite at denne protokollen er sterkt omdiskutert og ikke alment akseptert i legevitenskapen. Jeg personlig vil ikke anbefale å utelukke d-vitaminer fra kosten før dette er mer utredet.
Så kan vi fortsett å diskutere marshall og d-vitaminer i denne tråden:
https://www.stofskifteforum.dk/showt...ed=1#post89038 slik at vi ikke kupper magnesiumen.
-
Sv: Ble redet av magnesium olje (Ancient Magnesium)...
Hvordan ved man, om man har magnesimmangel? Skal man ha' en blodprøve for at finde ud af det?
vink11 Nielsigne
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Nielsigne
Hvordan ved man, om man har magnesimmangel? Skal man ha' en blodprøve for at finde ud af det?
vink11 Nielsigne
Jeg fikk vite det ved blodprøve. Lå helt i nedre del av referanseområde. Binyrene forbruker magnesium så ved binyretretthet er det vanlig at magnesium lagrene er veldig redusert.
-
Hei Berit! Det er flott å høre at Magnesium Chloride har fungert bra for deg og bare forsett du kommer til å oppdage flere positive virkninger med Magnesium Chloride. Jeg faktisk er tilbake i full jobb for 2 uker nå. Starter på jobb klokka 6 på morgningen hver dag og er ferdig rundt 5 på kvelden. Er litt sliten 7 tider på kvelden når jeg er tilbake fra arbeidet, og da tar jeg varm dusj fulgt med foot bath med varmt van blandet med Magnesium Chloride. Virkningen er umiddelbar positiv og avslappende. Jeg har åket Thyroiden til 4 grain på grunn av nedtappingen av HC.
Jeg er heller ikke 100% frisk jeg er jo Hypothyreose og vil aldri være frisk. Men det er mange ting man kan gjøre for å få energien, kondisjonen og en positive kognitiv funksjon. Hvis du ser innlegg 1 her, skrev jeg følgende
"Selv medisineringen var livs nødvendig for meg, og den lite bit som manglet var magnesium olje."
Jeg har stor sett medisinert mine symptomer, noen gang gikk det ikke bra foreksempel selv medisineringen med HC, andre gang gikk det bar som selvmedisineringen med thyroid, og nå Magnesium Chloride og andre viktige tilskudd. Men min erfaring er at det trenge mer en medikamenter for å føler bra når man er hypothyreose. Faktisk man gjøre noe med kosten og livsstilen. Jeg har kuttet med røyk, kaffe, te, sukker og prover o s****er godt, jeg har kvittet meg med noe negative tanker jeg har hatt lenge. Videre jeg har søkt tross og avstressing i spiritualiteten og religionen noe jeg har ikke gjort tidligere, og det hjelper.
Lykke till Berit
-
Hei. Dette tror jeg at jeg må prøve. Men hvordan vet jeg hvor stor dose jeg trenger?
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Hassan
Magnesium olje er egentlig ikke olje, men er høy mineralisert vann. Det er flere måter man kan anvender den, men den beste måte er "transdermal" eller gjennom huden etter smøring. Magnesium olje svir når den smøres på huden, men man kan lever med bivirkningen så lenge man vet dens positive effekten. Det står mye omtale om magnesium olje på Internet, jeg kjøpte den fra et firma som produserer den i Holland ser den linken...
http://www.ancientmagnesium.nl/conte...-us/terms.html
Aaaaaahrgh - DET var dyrt!!!
Jeg er lei av kapsler, pulver og piller og skulle gjerne prøvd via olje el spray, men €17.50 for 200ml og så: €15 i frakt... :eek:
Jeg har leita hos iherb, men enda så mye de har så finner jeg ikke magnesiumolje eller spray :|
..noen som har funnet en billigere leverandør ?
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Berit1974
Har nettopp bestilt ytterligere to liter (!) med magnesium olje fra Nederland, så har jeg litt på lager....:-)
Må du betale tulle-tollen da :?: for det blir jo mye mer enn tohundre?
De er jo ganske stive på frakten også..
Jeg ville gjerne bestilt en liter, men med dagens kurs så blir det ca 265,- (+frakt).
-
Ja, du må betale toll også. Det blir jo dyrt. Jeg har kjøpt 500 mg magnesium kapsler (ikke tabletter) fra iherb nettopp, for å supplere. Tar tre av disse hver dag. Er glad jeg har oppdaget magnesium. Men det er ikke sikkert alle har så god effekt av det. Ville prøvd med kapsler først, og så, om du blir en magnesium- fan, kan det være verdt å prøve med olje også.
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Berit1974
Ja, du må betale toll også.
Det er mærkeligt... Kan det virkelig passe, at man i Norge skal betale told af varer købt i et EU/EØS land? Burde det ikke være told-og momsfrit (man betaler jo moms i det land man handler) når Norge er omfattet af denne aftale, som gerne skulle ligestille Norge med EU/EØS lande på dette punkt? Nogen som ved? :shock:
-
Jeg var litt upresis. Du må ikke betale toll, men import merverdiavgift, som er på 25 %, når varen koster over NOK 200. I tillegg kommer behandlingsgebyr på noen få hundrelapper (rundt 200 mener jeg å huske). Det eneste det er toll på i dag er tekstiler og matvarer.
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Berit1974
Jeg var litt upresis. Du må ikke betale toll, men import merverdiavgift, som er på 25 %, når varen koster over NOK 200. I tillegg kommer behandlingsgebyr på noen få hundrelapper (rundt 200 mener jeg å huske). Det eneste det er toll på i dag er tekstiler og matvarer.
Alligevel... Berit1974 vedikke1 Så må det være norske interne regler, uafhængige af EU/EØS-aftalen. Når jeg køber stort, som f.eks. en bogscanner fra Tyskland, eller en vandrenser fra Storbritannien - begge til flere tusinde DKR hver - betaler jeg intet når jeg modtager forsendelsen. Der er heller ikke nogen grænse for "max.værdi" som det norske NOK 200. Jeg får pakken direkte overrakt mod en underskrift på kvitteringen for modtagelse.
Er det overhovedet lovligt, at Norge opkræver merverdiavgift inkl. behandlingsgebyret for varer sendt fra EU/EØS-lande? Ellers virker samhandelsaftalen med EU (lissom) meningsløs, eller hur? vedikke1
-
Merverdi avkreves, men opprinnelig VAT kan også krever refundert fra selger ved framlegging av kvittering på norsk betalt moms...
-
200-kroners grensen har vært der siden 1976 og har ikke vært endret siden. Import merverdiavgift beskytter norske forhandlere fra "ufair" konkurranse fra utenlandske aktører, siden prisnivået i Norge er en god del høyere enn de fleste land i EU. Om det ikke hadde vært import mva, hadde jeg i alle fall utelukkende handlet det meste på nett.
Det finnes sikkert et unntak i EØS- avtalen som hjemler at man fremdeles opprettholder import mva for vareforsendelser over 200 kr. Begrunnelsen er da at norske aktører vil bli utkonkurrert ellers. 200- kr grensen er stadig oppe til debatt, men politikerne nekter å forhøye beløpet.
Imidlertid skal den utenlandske selger ikke legge til egen nasjonal mva når han selger til et land utenfor EU, dvs Norge. De fleste forhandlere har ikke fått meg seg dette. Men noen har; jeg handlet barnevogn fra Tyskland på nett, og da ble tysk moms på 19 % fratrukket.
Enkelte utenlandske forhandlere er virkelig "greie" og gjør som rett er og trekker fra egen nasjonal moms, og merker samtidig forsendelsen med "gave", slik at man dermed slipper både utenlandsk OG norsk (import) moms. Da blir det ganske billig:D
-
Var hos legen i dag og fikk vite at magnesiumnivåene mine fortsatt var lave - under referanseomårdet. Det var de i mars også. Det rare er at de tidligere var normale, feks på denne tiden i fjor (glemte å få med meg utskriften av labresultatene). Ser nesten ut som om at nivået har falt etter at jeg begynte med tilskudd. Har brukt magnesium citrat tabletter et halvt år. Dose på ca 700 mg daglig. Tar ikke kroppen opp magnesiumet eller forbruker den så mye? Kanskje jeg skal bruke annen type magnesium? For da tenkte jeg på denne tråden og dere som har så gode erfaringer med magnesiumolje. Men det virker så dyrt.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Berit1974
Har nettopp bestilt ytterligere to liter (!) med magnesium olje fra Nederland, så har jeg litt på lager....:-) Jeg smører meg hver morgen og har allerede brukt opp sprayflasken.
Berit1974, kan jeg spørre om hvor mye denne bestillingen kostet deg alt i alt?
Er det noen som kan anbefale et annet magnesiumtilskudd enn magnesium citrat? Er det noe som vil kunne være bedre?
Mvh Rufus vink11
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Rufus
Er det noen som kan anbefale et annet magnesiumtilskudd enn magnesium citrat? Er det noe som vil kunne være bedre?
Nok det bedste og mest effektive magnesiumsalt er Magnesiumorotat, men af en eller anden mystisk årsag er dette produkt ret svær at få fat på.... her i Tyskland. Ellers hedder præparatet Magnerot Classic Tabletten og kan købes på alle tyske apoteker. Den billigste (ser det ud til) her (for 600 kapsler). Magnesiumorotat er en særlig biotilgængelig form af magnesium, hvis optagelse er fuldstændig uafhængig af saltsyre (mavesyre). Den virker bare. xx9
Ellers findes f.eks. Magnesium Chloride Liquid, 8 fl oz (236 ml) både til at smøre på og til at indtage, og/eller Magnesium Chloride 520mg x 100 Tablets.
Den første er flydende, fra Iherb dvs. til at betale og den anden (tabletter/UK) er også til en rimelig pris. Magnesium Chloride er for tiden meget efterspurgt og derfor er priserne også derefter: s-k-a-n-d-a-l-ø-s-e!
B6-vitaminet vil altid øge optagelse af magnesium (chlorid) og er bedst at indtage sammen med den. kram1 Lidt mere info om den flydende: http://www.ehow.co.uk/list_5920336_m...de-liquid.html
-
Tusen takk for infoen hjertflag1
Ja, det blir det å forsøke magnesiumchlorid, tenker jeg.
Her har jeg gått rundt og innbilt meg at jeg har tilført kroppen nok magnesium, mens den i virkeligheten trolig ikke har nyttiggjort seg tilskuddet i det hele tatt. Den gode nyheten er vel at jeg da trolig har et forbedringspotensiale ved å fjerne magnesiummangelen min. Blir spennende å se om jeg merker bedring. vink11
-
Hei Rufus,
så rart at du ikke har økt mg lageret ditt når du har spist 700 mg om dagen. Jeg spiser 2000 om dagen ca, pluss olje i ny og ne. Oljen er superbra men jeg blir litt lei av all smøringen til tider. Aner ikke om jeg har økt mg nivået mitt siden jeg startet med tilskudd.
Oljen er dyr, da. Mottok 2 liter for noen uker siden. Kostet meg vel litt over tusenlappen med frakt. Altfor dyrt. Det er noe av grunnen til at jeg prøver å få i meg en del med kapsler isteden. Kan ikke gjøre meg avhengig av et så dyrt produkt. Er du utenfor ref område for mg så kan det jo likevel være en ide- da haster det vel nesten litt å få opp lageret, og med mg olje går det angivelig mye raskere.
Tror vi med stoffskifte problemer trenger veldig høye doser av vitaminer og mineraler bare for å holde nivået stabilt. For å øke nivået trengs enda mer!!
-
Ja, det er merkelig at nivået ikke har økt (det har jo heller gått ned). Har etter hvert nå skjønt at ikke alle har lett for å ta opp magnesiumet. Derfor prøver jeg denne flytende varianten fra Iherb fra linken til Anisa først. Mange av symptomene mine kan være magnesiumrelatert. Ikke minst vil binyrene lide av mangelen!
Skrekkelig dyrt med magnesiumolje. Uff! chokx:
(er det det man skal gjøre for å bli rik? Selge magnesiumolje?).
-
Hei Rufus. Det kan være lurt å sjekker om Calcium Verdien dine er under normale grenser. En av grunnene at du er lav for magnesium selv om du tar magnesium tilskudd kan være at du er også lav for Calcium. Hvis du googler litt vil du ser at man får ikke bedre opptak av magnesium når man er lav for Calcium, og at man får den motsatte effekt av å tar Magnesium. Videre det er nevnt at noen typer magnesium er vanskelig å blir tatt opp. Du kan lese mer her i denne linken. http://curezone.com/forums/am.asp?i=1649159
-
Hei Hassan!
Takk! Jo, fikk jeg ikke med meg den siste labutskriften. Men jeg ser at sist gang jeg testet calsium-nivået (i mars i år), var dette helt på nederste grense på referanseområdet. Nivået av calsium har hatt samme tendens som magnesium, nemlig synkende. Jeg har hele tiden tatt ca 700 mg calcium citrat. Det er nok en sammenheng her.....
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Rufus
Nivået av calsium har hatt samme tendens som magnesium, nemlig synkende. Jeg har hele tiden tatt ca 700 mg calcium citrat. Det er nok en sammenheng her.....
...og kalsiumnivået henger sammen med vit d nivået, som igjen henger sammen med parathyreoidea...
http://www.laegehaandbogen.dk/defaul...&document=2564
https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?p=37804
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Blondie
D-vitaminnivåene mine har gått motsatt vei. Fra lavt nokså høyt. Ikke over referanseområdet, men i øvre halvdel. Leste litt om parathyreoida. Lave nivåer av calsium kan henge sammen med hypoparathyrisme... Jeg har ikke fjernet kjertelen, så jeg har ikke nok skadet biskjoldbruskkjertelen.. Interessant om sammenhengen, Blondie. xx9 Skal følge med nivåene mine i tiden framover!
-
Ser du har lavt D-vitamin - da ville ikke jeg tatt calsium Rufus.
Det er i beste fall bortkastet, for D-vitamin må over et visst nivå før det tas opp. Dessuten kan den siste forskning vise at det kan gi deg problemer, selv om denne forskningen ennå ikke har konkludert.
Så vet jeg jo ikke om du sliter med bentethet da........
-
Ved siste måling var d-vitamin 106 (ref 50-150). Er dette for lavt til å ta kalsium?
Før lå jeg rundt 70-80 i d-vitamin.
-
Det er en interessant artikkel om magnesium i siste utgave av Bedre Helse(6). Magnesiumoksid er svært lite virksomt, men billig i innkjøp, og har et opptak på kun 6-8%. Så derfor trenger man store mengder av det.
EU har besluttet at fjerne magnesiumsitrat og aminosyrechelatert magnesium fra butikkene. Det er disse to som kroppen tar opp best.
-
Hei, har lest det dere har skrevet om magnesiumolje og om hvor dyr den er. Søkte litt på nett og kom over en artikkel om magnesiumsulfat (engelsk salt). I dokumentet (link under) sto det hvordan man kunne lage krem selv av magnesiumsulfat, vann og vanlig krem.
Dere som er så flinke til å analysere og skjønner det meste :) ... er dette noe man kan bruke i stedenfor oljen, eller er jeg helt på viddene nå?
Magnesiumsulfat, fra PIF nytt -08 (Protein-Intoleranse-Foreningen)
Side 3 i dokumetet i linken under (hvis jeg fikk til linkingen da)
http://www.maarithurri.com/download/...siumsulfat.pdf
Tusen takk til dere som deler deres viten her inne, er innom hver dag så å si, og lærer stadig noe nytt.
-
Har er en lenke til en artikel en hypothyreose har skrevet om si erfaring om samspillet mellom Magnesium og calcium og andre mineraler også
http://www.ithyroid.com/ca_and_mg.htm
artiklen ble skrevet av en som er hyper og ikke av en hypo
-
Interessant artikkel!
Jeg tar jo veldig mye magnesium. Kanskje på tide på ta mer calsium også..? Synes det er vanskelig å vite hvilket forhold man skal legge til grunn mellom disse.
Hvordan går det med deg Hassan-jeg ser at du har gått av hc og tar det som et tegn på at formen er rimelig ok?
-
http://ecx.images-amazon.com/images/...500_AA300_.jpg
Transdermal Magnesium Therapy
By Mark Sircus
Amazon Customers Reviews
Editorial Reviews
"Transdermal Magnesium Therapy er den første og eneste boken som fokuserer på en av de viktigste, spennende og naturlige måter magnesium forsyning, dvs. som absorberes gjennom huden. Omfattende forskning har vist at dette viktige macronutrient kommer inn i kroppen gjennom huden, gunstige fysiologiske prosesser oppstår, for eksempel en naturlig økning i DHEA produksjonen, som skjer ikke på noen annen måte. Marker Sircus gir en kritisk oversikt over magnesium som er grovt oversett i ernæring matrisen, samt en omfattende titt på andre tilgjengelige former og inntak protokoller.
Økningen i kronisk sykdom og sykdom som assosiert med samtidige økningen i rutinemessig bruk av, og eksponering for giftstoffer og patogener, er godt dokumentert. Faktisk har kronisk sykdom og sykdom bli en akseptert, og selv forventet situasjon i en moderne livsstil. Hva har ikke vært godt dokumentert er kroppens naturlige evne til å opprettholde, og selv gjenopprette sin helse, IF ordentlig næring ... ikke så mye med populær mat (som selv er ernæringsmessig kompromittert), men med mineraler. Magnesium er et av de viktigste mineralene for menneskers helse, men også en av de minst omtalte.
Mark Sircus studerte forskning om magnesium, og fant hundrevis av saker som bevise magnesiums kritiske rolle i opprettholdelsen av vår helse." (Googleoversettelse)
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anisa
Nok det bedste og mest effektive magnesiumsalt er
Magnesiumorotat, men af en eller anden mystisk årsag er dette produkt ret svær at få fat på....
her i Tyskland. Ellers hedder præparatet
Magnerot Classic Tabletten og kan købes på alle tyske apoteker. Den billigste (ser det ud til)
her (for 600 kapsler).
Magnesiumorotat er en særlig biotilgængelig form af magnesium, hvis optagelse er fuldstændig uafhængig af saltsyre (mavesyre). Den virker bare. xx9
Ellers findes f.eks.
Magnesium Chloride Liquid, 8 fl oz (236 ml) både til at smøre på og til at indtage, og/eller
Magnesium Chloride 520mg x 100 Tablets.
Den første er
flydende, fra Iherb dvs. til at betale og den anden (tabletter/UK) er også til en rimelig pris.
Magnesium Chloride er for tiden meget efterspurgt og derfor er priserne også derefter: s-k-a-n-d-a-l-ø-s-e!
B6-vitaminet vil altid øge optagelse af magnesium (chlorid) og er bedst at indtage sammen med den. kram1 Lidt mere info om den flydende:
http://www.ehow.co.uk/list_5920336_m...de-liquid.html
Jeg har igjen sjekket hos iherb etter magnesium olje - og fant denne:
http://www.iherb.com/Life-Flo-Health...-ml/33840?at=0
Akkurat nå er den ute av lager, men ventes inn iløpet av kort tid. Mtp pris og at jeg kjenner merket fra før -
ja, så skal jeg prøve denne.
Har tidligere prøvd den som Ansia nevner (http://www.iherb.com/Nutricology-Mag...6-ml/3446?at=0)
den er ment for invortes bruk og smaker fælslig - jeg ga opp den!
-
Hei,
Jeg har begyntå ta Magnesium Oil å prøve å få opp verdien av DHEA. Jeg lurer på hvormye jeg bør ta. Jeg kjøpte en sprayflaske med 200 ml ogsprayet fire ganger i hånden og gni på primært på armer og ben fordi jeg har eksempå skuldre og rygg. Jeg gjør dette morgen og kveld og la det sitte hele dagen / kvelden - tror ikke det gjør så vondt. Jeg vet ikke om det er for lite jeg tar. Kanskje det ville være bra å øke?